Γιατί ο Ίλον Μασκ κουβαλάει παντού μαζί του τον τρίχρονο γιο του;

527a8b3ba9ae55d3e5f28711994668e14d-musk-son.2x.rhorizontal.w1100.gif
Κατά πάσα πιθανότητα, η συμπεριφορά του Μασκ είναι ταυτόχρονα μια υπολογισμένη προσπάθεια να «μαλακώσει» τη δημόσια εικόνα του. Φωτ.: Alessandra Benedetti - Corbis/Corbis via Getty Images/Ideal Images
0

ΜΙΑ ΒΡΟΧΕΡΗ ΝΥΧΤΑ ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ Απριλίου, ο Ίλον Μασκ έφερε τον μικρό του γιο, το επίσημο όνομα του οποίου είναι X Æ A-12, αλλά όλοι τον αποκαλούν απλώς X, στο Lobster Club της Νέας Υόρκης, σε ένα πάρτι μετά την προβολή ενός ντοκιμαντέρ. «Ο μικρός Μασκ περιπλανήθηκε στο εστιατόριο φορώντας ένα μπλουζάκι της Tesla, ενώ ο πατέρας του συνομιλούσε με τους καλεσμένους», ανέφεραν οι New York Times, υπό την επικεφαλίδα «Πάρτι την Τρίτη το βράδυ με τον Ίλον Μασκ και τον 3χρονο γιο του».

Αυτή δεν ήταν η πρώτη φορά που ο X, ο μεγαλύτερος γιος του Μασκ με την τραγουδίστρια Grimes, ακολουθούσε τον πατέρα του στις νυχτερινές του εξορμήσεις. Αυτό που είναι περίεργο όμως είναι το πόσο λίγη κριτική δέχεται ο Μασκ για αυτή τη συμπεριφορά, η οποία συχνά αποδίδεται σε γοητευτική εκκεντρικότητα, επειδή ο Μασκ… είναι ο Μασκ. Τα πατρικά του καμώματα γίνονται δεκτά με θαυμασμό στην πλατφόρμα που παλαιότερα ήταν γνωστή ως Twitter, η οποία πλέον του ανήκει, απόδειξη της προσωπικής δέσμευσης του Μασκ να ανακόψει την πληθυσμιακή κατάρρευση, κάτι που σπάνια παραλείπει να αναφέρει αυτές τις μέρες.

«Στο τέλος της μέρας, ο ρυθμός των γεννήσεων είναι το μόνο που έχει σημασία για τη συνέχεια του πολιτισμού», έγραψε πρόσφατα, εκφράζοντας τη λύπη του για την αύξηση των νέων ανθρώπων που αυτοπροσδιορίζονται ως ΛΟΑΤΚΙ+

Όλα αυτά συγκαλύπτουν το γεγονός ότι ένας από τους πλουσιότερους ανθρώπους στον κόσμο εξασφαλίζει ότι ο μικρός του γιος φωτογραφίζεται συνεχώς –και μάλιστα παρά τη θέληση της μητέρας, σύμφωνα με πληροφορίες– ενώ φαίνεται να του αρνείται τη ρουτίνα και την κοινωνικοποίηση μιας υγιούς παιδικής ηλικίας. Γιατί; Κατά πάσα πιθανότητα, η συμπεριφορά του Μασκ είναι ταυτόχρονα μια υπολογισμένη προσπάθεια να «μαλακώσει» τη δημόσια εικόνα του, μια έντονη προσκόλληση στο συγκεκριμένο παιδί, αλλά ίσως και μια προθυμία να χρησιμοποιήσει τον X ως πιόνι στη διαμάχη του με την Grimes για τη γονική επιμέλεια.

Τον Ιανουάριο, καθώς ο Μασκ προσπάθησε να «ξεπλύνει» τη στήριξη που είχε εμφανιστεί να δίνει σε μια ακόμη αντισημιτική θεωρίας συνωμοσίας, ο X φωτογραφήθηκε σκαρφαλωμένος στους ώμους του πατέρα του στο Άουσβιτς. Οι επίσημες οδηγίες αναφέρουν ότι ο τόπος της δολοφονίας πάνω από ενός εκατομμυρίου ανθρώπων δεν συνιστάται για παιδιά κάτω των 14.

Όσο η Grimes και ο Μασκ ήταν ακόμα μαζί, εκείνη ακουγόταν ανήσυχη για τη δημόσια παρουσία του X. «Ό,τι κι αν συμβαίνει με την οικογενειακή μας κατάσταση, νιώθω ότι τα παιδιά πρέπει να μένουν πέρα από αυτά, αλλά ο X είναι συνέχεια εκεί έξω», έλεγε σε συνέντευξή της στο Vanity Fair το 2022. Λίγους μήνες αργότερα, ο μικρός X ήταν παρών στην πρώτη συνάντηση με τους επικεφαλής του Twitter μετά την εξαγορά της εταιρείας από τον Μασκ.

Η διαμάχη μεταξύ των γονέων του X για την επιμέλεια, η οποία ξεκίνησε πέρυσι, φάνηκε να αυξάνει τη δημόσια παρουσία του μικρού, ακόμη και ενώ η Grimes ισχυριζόταν ότι η ίδια δεν μπορούσε να τον δει. Τον Σεπτέμβριο, την επομένη της κατάθεσης αγωγής από τον Μασκ σε οικογενειακό δικαστήριο του Τέξας, σε ένα προφανές προληπτικό χτύπημα κατά της Grimes που προσπαθούσε να εκδικάσει την υπόθεση στη φιλικότερη Καλιφόρνια, η Grimes έγραψε στο Twitter στον βιογράφο του Μασκ, Γουόλτερ Άιζακσον, «να πει στον Ίλον να με αφήσει να δω τον γιο μου ή να απαντήσει στον δικηγόρο μου». Σύντομα το διέγραψε, αλλά το μήνυμά της ακούστηκε σαν γνήσια κραυγή βοήθειας.

Αργότερα τον ίδιο μήνα, ο Μασκ φωτογραφήθηκε με τον γιο του στην αγκαλιά του σε μια συνάντηση με τον Τούρκο πρόεδρο Ταγίπ Ερντογάν, ο οποίος λίγο αμήχανα τον ρώτησε πού ήταν η «γυναίκα του». Ο Μασκ του απάντησε: «Είμαστε σε διάσταση και τον φροντίζω κυρίως εγώ». Ο Άιζακσον αναφέρει χαρακτηριστικά ότι ο Μασκ αποκαλεί αστειευόμενος τον γιο του ως το «χαριτωμένο μου αξεσουάρ». Τον Νοέμβριο, ο X εντοπίστηκε στο livestream της SpaceX μαζί με τον Μασκ στην αίθουσα ελέγχου για την εκτόξευση του δεύτερου πυραύλου Starship, ο οποίος εξερράγη όπως κι ο πρώτος. Τον Δεκέμβριο, ο X βρέθηκε στη σκηνή στο ετήσιο συνέδριο του κόμματος Αδελφοί της Ιταλίας της ακροδεξιάς πρωθυπουργού Τζόρτζια Μελόνι, προσκολλημένος στον πατέρα του και λίγο ντροπαλός μπροστά στο κοινό. Τον Ιανουάριο, καθώς ο Μασκ προσπάθησε να «ξεπλύνει» τη στήριξη που είχε εμφανιστεί να δίνει σε μια ακόμη αντισημιτική θεωρίας συνωμοσίας, ο X φωτογραφήθηκε σκαρφαλωμένος στους ώμους του πατέρα του στο Άουσβιτς. Οι επίσημες οδηγίες αναφέρουν ότι ο τόπος της δολοφονίας πάνω από ενός εκατομμυρίου ανθρώπων δεν συνιστάται για παιδιά κάτω των 14. Τον Μάρτιο, ο X βρέθηκε σε ένα εργοστάσιο της Tesla στη Γερμανία.

Μπορεί ο Μασκ να χρησιμοποιεί τον X για να βελτιώσει την εικόνα του ως οικογενειάρχη και για να διαπραγματευτεί την κηδεμονία με τον Grimes, φαίνεται επίσης όμως να έχει αναπτύξει έναν πραγματικό ψυχολογικό δεσμό μαζί του. Σημαδεμένος ο ίδιος από τον φερόμενο ως βίαιο πατέρα του, ο οποίος μεταξύ άλλων είχε δύο παιδιά με μια πολύ νεότερη γυναίκα την οποία βοήθησε να μεγαλώσει ως θετή του κόρη, ο Μασκ έχει μιλήσει ανοιχτά για την επιθυμία του να μη μείνει ποτέ μόνος. Για χρόνια, αυτό πήρε τη μορφή θυελλωδών σχέσεων, συμπεριλαμβανομένων τριών γάμων και δύο διαζυγίων, εκ των οποίων το ένα περιλάμβανε μια άσχημη μάχη για ένα μεταγαμιαίο συμβόλαιο με την πρώτη του σύζυγο, την Τζαστίν.

Το 2022, ένα από τα δίδυμα του Μασκ με την Τζαστίν έγινε 18 ετών και κατέθεσε έγγραφα στο Ανώτατο Δικαστήριο της κομητείας του Λος Άντζελες για να δηλώσει τη μετάβαση του φύλου της σε θηλυκό και να αλλάξει το όνομά της σε Βίβιαν Τζένα Γουίλσον, το πατρικό όνομα της μητέρας της. Ως εξήγηση, έγραψε: «Δεν ζω πλέον με τον βιολογικό μου πατέρα και δεν επιθυμώ να σχετίζομαι με αυτόν με οποιονδήποτε τρόπο και οποιαδήποτε μορφή».

Με στοιχεία από New York

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πεθαίνοντας ως δημοσιογράφος στη Γάζα

Ακροβατώντας / Πόσο αξίζει η ζωή ενός Παλαιστίνιου δημοσιογράφου στη Γάζα;

Σίγουρα όχι όσο ενός που προέρχεται από τη Δύση, τουλάχιστον για τον ισραηλινό στρατό. Γιατί ο δυτικός κόσμος σίγουρα θα αντιδρούσε με μεγαλύτερη ένταση αν οι δημοσιογράφοι που έχασαν τη ζωή τους είχαν άλλες εθνικότητες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Εξάρθρωση της «μαφίας της Κρήτης» σε μία από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις της ΕΛ.ΑΣ.

Ρεπορτάζ / Εξάρθρωση της «μαφίας της Κρήτης» σε μία από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις της ΕΛ.ΑΣ.

Διακίνηση ναρκωτικών και όπλων, εκβιασμοί και αμφιλεγόμενες συναλλαγές ακινήτων/φιλέτων της μοναστηριακής περιουσίας περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, η δικογραφία που έφερε στη Δικαιοσύνη το κύκλωμα το οποίο δρούσε με επίκεντρο τα Χανιά.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Απειλείται η Ευρώπη από μια νέα οικονομική κρίση;

Οπτική Γωνία / Θ' αντέξει η Ευρώπη την επερχόμενη κρίση στη Γαλλία;

Η Γαλλία, η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία της Ε.Ε., αντιμετωπίζει πολιτική αστάθεια και το ενδεχόμενο οικονομικού εκτροχιασμού. Γιατί υπάρχει φόβος για ντόμινο στις αγορές; Μιλά στη LiFO ο καθηγητής Χρηματοοικονομικών στο University of Liverpool Κώστας Μήλας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Κι ύστερα γίναμε ωραία φωτογραφία…» που τη ζωντάνεψε το AI / Ποιος θα ήθελε να δει τους νεκρούς του να «ζωντανεύουν»; / AI, η αθανασία σού πάει πολύ / Ο θάνατος στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης 

Οπτική Γωνία / Ποιος θα ήθελε να δει τους νεκρούς του να «ζωντανεύουν»;

Οι φωτογραφίες νεκρών αγαπημένων μας αποκτούν «ζωή» μέσω εφαρμογών AI. Πώς αλλάζει η Τεχνητή Νοημοσύνη τον τρόπο που βλέπουμε τον θάνατο σήμερα και ποια διλήμματα και φιλοσοφικά ερωτήματα θέτει;
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Οι διακοπές που δεν κάναμε φέτος

Ρεπορτάζ / Οι διακοπές που δεν κάναμε φέτος

Με τους μισθούς καθηλωμένους και τα κόστη των διακοπών να έχουν ξεφύγει, οι μεγάλες καλοκαιρινές εξορμήσεις που συνηθίζαμε μέχρι πρόσφατα, κατέληξαν σε «long weekends» για πολλούς, ενώ για άλλους ούτε καν αυτό δεν είναι πια επιλογή.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Βέτο τριών υπουργείων για τη Βασιλίσσης Όλγας – Αμετακίνητος ο Χάρης Δούκας

Αθήνα / Βέτο τριών υπουργείων για τη Βασιλίσσης Όλγας – Αμετακίνητος ο Χάρης Δούκας

Σε τροχιά μετωπικής σύγκρουσης μεταξύ κεντρικής διοίκησης και Δήμου Αθηναίων βρίσκεται πλέον το θέμα της λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας, μετά την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου να προχωρήσει, κατά πλειοψηφία, στην επαναφορά της κυκλοφορίας οχημάτων και στη μετατροπή της σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Η Νέα Δημοκρατία και οι δύο επιστροφές που θέλει

Ρεπορτάζ / Η Νέα Δημοκρατία και οι δύο επιστροφές που θέλει

Κάποιοι ελπίζουν στην επιστροφή του Αλέξη Τσίπρα και άλλοι ζητάνε την επιστροφή του Γρηγόρη Δημητριάδη. Οι πληροφορίες της LiFO επιβεβαιώνουν τις συζητήσεις για την επιστροφή του Δημητριάδη, αλλά στο κόμμα και όχι στο Μαξίμου.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μετανάστες, ΜΚΟ και δικαιώματα στο στόχαστρο – η κυβέρνηση νομοθετεί τον αποκλεισμό

Οπτική Γωνία / Μετανάστες, ΜΚΟ και δικαιώματα στο στόχαστρο – η κυβέρνηση νομοθετεί τον αποκλεισμό

Η κυβέρνηση σκληραίνει ακόμα περισσότερο την αντιμεταναστευτική της πολιτική, στοχοποιώντας επιπλέον ξανά τις ΜΚΟ, ευτυχώς όμως όχι χωρίς «αντίλογο», παρά την απουσία ικανής αντιπολίτευσης και σε αυτό το πεδίο. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Με απειλούν από τις ΗΠΑ επειδή λέω “Free Palestine”»

Οπτική Γωνία / «Δέχομαι απειλές από τις ΗΠΑ επειδή λέω “Free Palestine”»

Η Ιωάννα Αλυγιζάκη μιλά για το γράμμα που έλαβε στο μαγαζί της στα Χανιά ενώ ο πρώην πρόεδρος της Ισραηλιτικής Κοινότητας Αθηνών Μίνος Μωυσής σχολιάζει τις συνέπειες του περιστατικού και περιγράφει την ανησυχία του για τη μισαλλοδοξία στην Ελλάδα. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δυο καράβια των παιδικών χρόνων

Οπτική Γωνία / Η αριστοκρατική Μαριλένα και η τραχιά Μυρτιδιώτισσα όργωσαν τις ελληνικές θάλασσες, αφήνοντας το στίγμα τους

Βίος και πολιτεία δυο καραβιών που έγραψαν τη δική τους ξεχωριστή ιστορία στα όχι άγνωστα αλλά και όχι πάντοτε ήρεμα νερά της Ελλάδας.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
«Η μόνη καλλιέργεια που σώθηκε είναι της καταναλωτικής πλάνης»

Ρεπορτάζ / «Η μόνη καλλιέργεια που σώθηκε είναι της καταναλωτικής πλάνης»

Ο συγγραφέας Γιάννης Μακριδάκης, που ζει στη Χίο και καλλιεργεί εκεί ο ίδιος τη δική του γη, περιγράφει στη LiFo την καθημερινότητα, που έχει αλλάξει ριζικά μετά τις φωτιές, και την προσπάθεια των κατοίκων να σταθούν ξανά στα πόδια τους.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ