Γιατί ο Ίλον Μασκ κουβαλάει παντού μαζί του τον τρίχρονο γιο του;

527a8b3ba9ae55d3e5f28711994668e14d-musk-son.2x.rhorizontal.w1100.gif
Κατά πάσα πιθανότητα, η συμπεριφορά του Μασκ είναι ταυτόχρονα μια υπολογισμένη προσπάθεια να «μαλακώσει» τη δημόσια εικόνα του. Φωτ.: Alessandra Benedetti - Corbis/Corbis via Getty Images/Ideal Images
0

ΜΙΑ ΒΡΟΧΕΡΗ ΝΥΧΤΑ ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ Απριλίου, ο Ίλον Μασκ έφερε τον μικρό του γιο, το επίσημο όνομα του οποίου είναι X Æ A-12, αλλά όλοι τον αποκαλούν απλώς X, στο Lobster Club της Νέας Υόρκης, σε ένα πάρτι μετά την προβολή ενός ντοκιμαντέρ. «Ο μικρός Μασκ περιπλανήθηκε στο εστιατόριο φορώντας ένα μπλουζάκι της Tesla, ενώ ο πατέρας του συνομιλούσε με τους καλεσμένους», ανέφεραν οι New York Times, υπό την επικεφαλίδα «Πάρτι την Τρίτη το βράδυ με τον Ίλον Μασκ και τον 3χρονο γιο του».

Αυτή δεν ήταν η πρώτη φορά που ο X, ο μεγαλύτερος γιος του Μασκ με την τραγουδίστρια Grimes, ακολουθούσε τον πατέρα του στις νυχτερινές του εξορμήσεις. Αυτό που είναι περίεργο όμως είναι το πόσο λίγη κριτική δέχεται ο Μασκ για αυτή τη συμπεριφορά, η οποία συχνά αποδίδεται σε γοητευτική εκκεντρικότητα, επειδή ο Μασκ… είναι ο Μασκ. Τα πατρικά του καμώματα γίνονται δεκτά με θαυμασμό στην πλατφόρμα που παλαιότερα ήταν γνωστή ως Twitter, η οποία πλέον του ανήκει, απόδειξη της προσωπικής δέσμευσης του Μασκ να ανακόψει την πληθυσμιακή κατάρρευση, κάτι που σπάνια παραλείπει να αναφέρει αυτές τις μέρες.

«Στο τέλος της μέρας, ο ρυθμός των γεννήσεων είναι το μόνο που έχει σημασία για τη συνέχεια του πολιτισμού», έγραψε πρόσφατα, εκφράζοντας τη λύπη του για την αύξηση των νέων ανθρώπων που αυτοπροσδιορίζονται ως ΛΟΑΤΚΙ+

Όλα αυτά συγκαλύπτουν το γεγονός ότι ένας από τους πλουσιότερους ανθρώπους στον κόσμο εξασφαλίζει ότι ο μικρός του γιος φωτογραφίζεται συνεχώς –και μάλιστα παρά τη θέληση της μητέρας, σύμφωνα με πληροφορίες– ενώ φαίνεται να του αρνείται τη ρουτίνα και την κοινωνικοποίηση μιας υγιούς παιδικής ηλικίας. Γιατί; Κατά πάσα πιθανότητα, η συμπεριφορά του Μασκ είναι ταυτόχρονα μια υπολογισμένη προσπάθεια να «μαλακώσει» τη δημόσια εικόνα του, μια έντονη προσκόλληση στο συγκεκριμένο παιδί, αλλά ίσως και μια προθυμία να χρησιμοποιήσει τον X ως πιόνι στη διαμάχη του με την Grimes για τη γονική επιμέλεια.

Τον Ιανουάριο, καθώς ο Μασκ προσπάθησε να «ξεπλύνει» τη στήριξη που είχε εμφανιστεί να δίνει σε μια ακόμη αντισημιτική θεωρίας συνωμοσίας, ο X φωτογραφήθηκε σκαρφαλωμένος στους ώμους του πατέρα του στο Άουσβιτς. Οι επίσημες οδηγίες αναφέρουν ότι ο τόπος της δολοφονίας πάνω από ενός εκατομμυρίου ανθρώπων δεν συνιστάται για παιδιά κάτω των 14.

Όσο η Grimes και ο Μασκ ήταν ακόμα μαζί, εκείνη ακουγόταν ανήσυχη για τη δημόσια παρουσία του X. «Ό,τι κι αν συμβαίνει με την οικογενειακή μας κατάσταση, νιώθω ότι τα παιδιά πρέπει να μένουν πέρα από αυτά, αλλά ο X είναι συνέχεια εκεί έξω», έλεγε σε συνέντευξή της στο Vanity Fair το 2022. Λίγους μήνες αργότερα, ο μικρός X ήταν παρών στην πρώτη συνάντηση με τους επικεφαλής του Twitter μετά την εξαγορά της εταιρείας από τον Μασκ.

Η διαμάχη μεταξύ των γονέων του X για την επιμέλεια, η οποία ξεκίνησε πέρυσι, φάνηκε να αυξάνει τη δημόσια παρουσία του μικρού, ακόμη και ενώ η Grimes ισχυριζόταν ότι η ίδια δεν μπορούσε να τον δει. Τον Σεπτέμβριο, την επομένη της κατάθεσης αγωγής από τον Μασκ σε οικογενειακό δικαστήριο του Τέξας, σε ένα προφανές προληπτικό χτύπημα κατά της Grimes που προσπαθούσε να εκδικάσει την υπόθεση στη φιλικότερη Καλιφόρνια, η Grimes έγραψε στο Twitter στον βιογράφο του Μασκ, Γουόλτερ Άιζακσον, «να πει στον Ίλον να με αφήσει να δω τον γιο μου ή να απαντήσει στον δικηγόρο μου». Σύντομα το διέγραψε, αλλά το μήνυμά της ακούστηκε σαν γνήσια κραυγή βοήθειας.

Αργότερα τον ίδιο μήνα, ο Μασκ φωτογραφήθηκε με τον γιο του στην αγκαλιά του σε μια συνάντηση με τον Τούρκο πρόεδρο Ταγίπ Ερντογάν, ο οποίος λίγο αμήχανα τον ρώτησε πού ήταν η «γυναίκα του». Ο Μασκ του απάντησε: «Είμαστε σε διάσταση και τον φροντίζω κυρίως εγώ». Ο Άιζακσον αναφέρει χαρακτηριστικά ότι ο Μασκ αποκαλεί αστειευόμενος τον γιο του ως το «χαριτωμένο μου αξεσουάρ». Τον Νοέμβριο, ο X εντοπίστηκε στο livestream της SpaceX μαζί με τον Μασκ στην αίθουσα ελέγχου για την εκτόξευση του δεύτερου πυραύλου Starship, ο οποίος εξερράγη όπως κι ο πρώτος. Τον Δεκέμβριο, ο X βρέθηκε στη σκηνή στο ετήσιο συνέδριο του κόμματος Αδελφοί της Ιταλίας της ακροδεξιάς πρωθυπουργού Τζόρτζια Μελόνι, προσκολλημένος στον πατέρα του και λίγο ντροπαλός μπροστά στο κοινό. Τον Ιανουάριο, καθώς ο Μασκ προσπάθησε να «ξεπλύνει» τη στήριξη που είχε εμφανιστεί να δίνει σε μια ακόμη αντισημιτική θεωρίας συνωμοσίας, ο X φωτογραφήθηκε σκαρφαλωμένος στους ώμους του πατέρα του στο Άουσβιτς. Οι επίσημες οδηγίες αναφέρουν ότι ο τόπος της δολοφονίας πάνω από ενός εκατομμυρίου ανθρώπων δεν συνιστάται για παιδιά κάτω των 14. Τον Μάρτιο, ο X βρέθηκε σε ένα εργοστάσιο της Tesla στη Γερμανία.

Μπορεί ο Μασκ να χρησιμοποιεί τον X για να βελτιώσει την εικόνα του ως οικογενειάρχη και για να διαπραγματευτεί την κηδεμονία με τον Grimes, φαίνεται επίσης όμως να έχει αναπτύξει έναν πραγματικό ψυχολογικό δεσμό μαζί του. Σημαδεμένος ο ίδιος από τον φερόμενο ως βίαιο πατέρα του, ο οποίος μεταξύ άλλων είχε δύο παιδιά με μια πολύ νεότερη γυναίκα την οποία βοήθησε να μεγαλώσει ως θετή του κόρη, ο Μασκ έχει μιλήσει ανοιχτά για την επιθυμία του να μη μείνει ποτέ μόνος. Για χρόνια, αυτό πήρε τη μορφή θυελλωδών σχέσεων, συμπεριλαμβανομένων τριών γάμων και δύο διαζυγίων, εκ των οποίων το ένα περιλάμβανε μια άσχημη μάχη για ένα μεταγαμιαίο συμβόλαιο με την πρώτη του σύζυγο, την Τζαστίν.

Το 2022, ένα από τα δίδυμα του Μασκ με την Τζαστίν έγινε 18 ετών και κατέθεσε έγγραφα στο Ανώτατο Δικαστήριο της κομητείας του Λος Άντζελες για να δηλώσει τη μετάβαση του φύλου της σε θηλυκό και να αλλάξει το όνομά της σε Βίβιαν Τζένα Γουίλσον, το πατρικό όνομα της μητέρας της. Ως εξήγηση, έγραψε: «Δεν ζω πλέον με τον βιολογικό μου πατέρα και δεν επιθυμώ να σχετίζομαι με αυτόν με οποιονδήποτε τρόπο και οποιαδήποτε μορφή».

Με στοιχεία από New York

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Υπάρχει όντως λόγος να επιστρέψει ο Τσίπρας;

Οπτική Γωνία / Υπάρχει όντως λόγος να επιστρέψει ο Τσίπρας;

Υπάρχει ανάγκη στην πολιτική ζωή για ένα νέο κόμμα; Υπάρχει κρίσιμος ζωτικός χώρος που δεν έχει εκπροσώπηση; Μπορεί να ξεπεραστούν ή, έστω, να αμβλυνθούν οι έντονα αρνητικές μνήμες από τη διακυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ; Είναι ο Αλέξης Τσίπρας το ιδανικό πρόσωπο;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Σουδάν: Ο ξεχασμένος πόλεμος και τα «παιδιά-πρόσφυγες» που κατηγορούνται ως διακινητές

Οπτική Γωνία / Σουδάν: Η μεγαλύτερη τραγωδία του αιώνα δεν γίνεται ποτέ πρωτοσέλιδο

Οι νεκροί από τις συγκρούσεις, την πείνα και τις επιδημίες υπολογίζεται συνολικά περί το 1 εκατ., και περισσότεροι από τους μισούς εξ αυτών είναι παιδιά. Μια εφιαλτική κατάσταση, που έχει όμως την «ατυχία» να περνά σε δεύτερη ή και τρίτη μοίρα, καθώς ούτε τα ΜΜΕ και τους διεθνείς οργανισμούς φαίνεται να συγκινεί ιδιαίτερα ούτε εντάσσεται εύκολα σε κάποιο πολιτικό αφήγημα ώστε να εμπνεύσει μαζικά κινήματα αλληλεγγύης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Εύα Ιλούζ, η Γάζα και μια εκδοτική επιλογή

Οπτική Γωνία / Η Εύα Ιλούζ, η Γάζα και μια εκδοτική επιλογή

Σκέψεις πάνω στην απόφαση του Oposito, ενός μικρού εκδοτικού οίκου που έχει δώσει ενδιαφέροντα δείγματα ανήσυχης κοινωνικής και πολιτισμικής σκέψης, για την «αποδέσμευσή» του σε σχέση με το βιβλίο της κοινωνιολόγου Eύα Ιλούζ «Ψυχρή τρυφερότητα. Η άνοδος του συναισθηματικού καπιταλισμού».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες

Ακροβατώντας / Ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες

Ένα εντυπωσιακά μεγάλο κομμάτι της κοινωνίας είναι διατεθειμένο να δώσει «συγχωροχάρτι» για ένα μεγάλο οικονομικό σκάνδαλο, αρκεί οι εμπλεκόμενοι να τηρήσουν ακροδεξιά και ρατσιστική στάση στο μεταναστευτικό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Πέντε ιδρύματα πρώην πρωθυπουργών και ένα ινστιτούτο. Ποιος είναι ο ρόλος τους και πώς χρηματοδοτούνται

Ρεπορτάζ / Τα ιδρύματα των πρώην πρωθυπουργών: Ποιος είναι ο ρόλος τους και πώς χρηματοδοτούνται

Τυπικά, σκοπός τους είναι η διατήρηση των αρχείων και η προβολή του έργου πρώην πρωθυπουργών. Στην πράξη, όμως, λειτουργούν και ως think tanks και πολιτικά εργαλεία επιρροής.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Αστικές Συγκοινωνίες: Mια αθόρυβη ιδιωτικοποίηση που προκαλεί κρότο

Ρεπορτάζ / Αστικές Συγκοινωνίες: Mια αθόρυβη ιδιωτικοποίηση που προκαλεί κρότο

Τα πρόσφατα ατυχήματα με αστικά λεωφορεία φέρνουν στο προσκήνιο το θέμα της εκχώρησης συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ και καταγγελίες για θεσμικές αστοχίες. Οι εμπλεκόμενες πλευρές μιλάνε στη LiFO.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Ένα ελληνο-αλβανικό ανήκειν εν τη γενέσει;

Guest Editors / Μεταξύ ελληνικότητας και αλβανικότητας 

Μια έρευνα επιβεβαιώνει ότι η αλβανική μετανάστευση στην Ελλάδα αναδιαμορφώνει ριζικά τις έννοιες της ταυτότητας και του ανήκειν, αποκαλύπτοντας τις προκλήσεις και τις προοπτικές αυτής της νέας πραγματικότητας.
ΙΛΙΡΙΝΤΑ ΜΟΥΣΑΡΑΙ
ΕΠΕΞ Ο μυστηριώδης κύριος Sweetman και η απίθανη ιστορία του σκοτεινού οξυγόνου

Περιβάλλον / Ο μυστηριώδης κύριος Sweetman και η απίθανη ιστορία του σκοτεινού οξυγόνου

Άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο για τη θαλάσσια ζωή και μπλόκαρε, έστω προσωρινά, τα σχέδια για εξορύξεις στον ανεξερεύνητο βυθό. Ο Andrew Sweetman μιλά στη LiFO για την έρευνα που έγινε απροσδόκητα viral και συγκρούστηκε με κολοσσούς, πολιτικές αποφάσεις και… το TikTok.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Ανακαλύφθηκε ο εχθρός

Ακροβατώντας / Ανακαλύφθηκε ο εχθρός

Τι σημασία έχουν τα μεγάλα σκάνδαλα, όταν η απειλή είναι μπροστά μας, όπως οι καραβιές Λίβυων και Σουδανών μεταναστών και πολιτικών προσφύγων που καταφθάνουν στη νότια Κρήτη και εισβάλλουν ανεξέλεγκτα στην πατρίδα;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ