Γιατί ο Ίλον Μασκ κουβαλάει παντού μαζί του τον τρίχρονο γιο του;

527a8b3ba9ae55d3e5f28711994668e14d-musk-son.2x.rhorizontal.w1100.gif
Κατά πάσα πιθανότητα, η συμπεριφορά του Μασκ είναι ταυτόχρονα μια υπολογισμένη προσπάθεια να «μαλακώσει» τη δημόσια εικόνα του. Φωτ.: Alessandra Benedetti - Corbis/Corbis via Getty Images/Ideal Images
0

ΜΙΑ ΒΡΟΧΕΡΗ ΝΥΧΤΑ ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ Απριλίου, ο Ίλον Μασκ έφερε τον μικρό του γιο, το επίσημο όνομα του οποίου είναι X Æ A-12, αλλά όλοι τον αποκαλούν απλώς X, στο Lobster Club της Νέας Υόρκης, σε ένα πάρτι μετά την προβολή ενός ντοκιμαντέρ. «Ο μικρός Μασκ περιπλανήθηκε στο εστιατόριο φορώντας ένα μπλουζάκι της Tesla, ενώ ο πατέρας του συνομιλούσε με τους καλεσμένους», ανέφεραν οι New York Times, υπό την επικεφαλίδα «Πάρτι την Τρίτη το βράδυ με τον Ίλον Μασκ και τον 3χρονο γιο του».

Αυτή δεν ήταν η πρώτη φορά που ο X, ο μεγαλύτερος γιος του Μασκ με την τραγουδίστρια Grimes, ακολουθούσε τον πατέρα του στις νυχτερινές του εξορμήσεις. Αυτό που είναι περίεργο όμως είναι το πόσο λίγη κριτική δέχεται ο Μασκ για αυτή τη συμπεριφορά, η οποία συχνά αποδίδεται σε γοητευτική εκκεντρικότητα, επειδή ο Μασκ… είναι ο Μασκ. Τα πατρικά του καμώματα γίνονται δεκτά με θαυμασμό στην πλατφόρμα που παλαιότερα ήταν γνωστή ως Twitter, η οποία πλέον του ανήκει, απόδειξη της προσωπικής δέσμευσης του Μασκ να ανακόψει την πληθυσμιακή κατάρρευση, κάτι που σπάνια παραλείπει να αναφέρει αυτές τις μέρες.

«Στο τέλος της μέρας, ο ρυθμός των γεννήσεων είναι το μόνο που έχει σημασία για τη συνέχεια του πολιτισμού», έγραψε πρόσφατα, εκφράζοντας τη λύπη του για την αύξηση των νέων ανθρώπων που αυτοπροσδιορίζονται ως ΛΟΑΤΚΙ+

Όλα αυτά συγκαλύπτουν το γεγονός ότι ένας από τους πλουσιότερους ανθρώπους στον κόσμο εξασφαλίζει ότι ο μικρός του γιος φωτογραφίζεται συνεχώς –και μάλιστα παρά τη θέληση της μητέρας, σύμφωνα με πληροφορίες– ενώ φαίνεται να του αρνείται τη ρουτίνα και την κοινωνικοποίηση μιας υγιούς παιδικής ηλικίας. Γιατί; Κατά πάσα πιθανότητα, η συμπεριφορά του Μασκ είναι ταυτόχρονα μια υπολογισμένη προσπάθεια να «μαλακώσει» τη δημόσια εικόνα του, μια έντονη προσκόλληση στο συγκεκριμένο παιδί, αλλά ίσως και μια προθυμία να χρησιμοποιήσει τον X ως πιόνι στη διαμάχη του με την Grimes για τη γονική επιμέλεια.

Τον Ιανουάριο, καθώς ο Μασκ προσπάθησε να «ξεπλύνει» τη στήριξη που είχε εμφανιστεί να δίνει σε μια ακόμη αντισημιτική θεωρίας συνωμοσίας, ο X φωτογραφήθηκε σκαρφαλωμένος στους ώμους του πατέρα του στο Άουσβιτς. Οι επίσημες οδηγίες αναφέρουν ότι ο τόπος της δολοφονίας πάνω από ενός εκατομμυρίου ανθρώπων δεν συνιστάται για παιδιά κάτω των 14.

Όσο η Grimes και ο Μασκ ήταν ακόμα μαζί, εκείνη ακουγόταν ανήσυχη για τη δημόσια παρουσία του X. «Ό,τι κι αν συμβαίνει με την οικογενειακή μας κατάσταση, νιώθω ότι τα παιδιά πρέπει να μένουν πέρα από αυτά, αλλά ο X είναι συνέχεια εκεί έξω», έλεγε σε συνέντευξή της στο Vanity Fair το 2022. Λίγους μήνες αργότερα, ο μικρός X ήταν παρών στην πρώτη συνάντηση με τους επικεφαλής του Twitter μετά την εξαγορά της εταιρείας από τον Μασκ.

Η διαμάχη μεταξύ των γονέων του X για την επιμέλεια, η οποία ξεκίνησε πέρυσι, φάνηκε να αυξάνει τη δημόσια παρουσία του μικρού, ακόμη και ενώ η Grimes ισχυριζόταν ότι η ίδια δεν μπορούσε να τον δει. Τον Σεπτέμβριο, την επομένη της κατάθεσης αγωγής από τον Μασκ σε οικογενειακό δικαστήριο του Τέξας, σε ένα προφανές προληπτικό χτύπημα κατά της Grimes που προσπαθούσε να εκδικάσει την υπόθεση στη φιλικότερη Καλιφόρνια, η Grimes έγραψε στο Twitter στον βιογράφο του Μασκ, Γουόλτερ Άιζακσον, «να πει στον Ίλον να με αφήσει να δω τον γιο μου ή να απαντήσει στον δικηγόρο μου». Σύντομα το διέγραψε, αλλά το μήνυμά της ακούστηκε σαν γνήσια κραυγή βοήθειας.

Αργότερα τον ίδιο μήνα, ο Μασκ φωτογραφήθηκε με τον γιο του στην αγκαλιά του σε μια συνάντηση με τον Τούρκο πρόεδρο Ταγίπ Ερντογάν, ο οποίος λίγο αμήχανα τον ρώτησε πού ήταν η «γυναίκα του». Ο Μασκ του απάντησε: «Είμαστε σε διάσταση και τον φροντίζω κυρίως εγώ». Ο Άιζακσον αναφέρει χαρακτηριστικά ότι ο Μασκ αποκαλεί αστειευόμενος τον γιο του ως το «χαριτωμένο μου αξεσουάρ». Τον Νοέμβριο, ο X εντοπίστηκε στο livestream της SpaceX μαζί με τον Μασκ στην αίθουσα ελέγχου για την εκτόξευση του δεύτερου πυραύλου Starship, ο οποίος εξερράγη όπως κι ο πρώτος. Τον Δεκέμβριο, ο X βρέθηκε στη σκηνή στο ετήσιο συνέδριο του κόμματος Αδελφοί της Ιταλίας της ακροδεξιάς πρωθυπουργού Τζόρτζια Μελόνι, προσκολλημένος στον πατέρα του και λίγο ντροπαλός μπροστά στο κοινό. Τον Ιανουάριο, καθώς ο Μασκ προσπάθησε να «ξεπλύνει» τη στήριξη που είχε εμφανιστεί να δίνει σε μια ακόμη αντισημιτική θεωρίας συνωμοσίας, ο X φωτογραφήθηκε σκαρφαλωμένος στους ώμους του πατέρα του στο Άουσβιτς. Οι επίσημες οδηγίες αναφέρουν ότι ο τόπος της δολοφονίας πάνω από ενός εκατομμυρίου ανθρώπων δεν συνιστάται για παιδιά κάτω των 14. Τον Μάρτιο, ο X βρέθηκε σε ένα εργοστάσιο της Tesla στη Γερμανία.

Μπορεί ο Μασκ να χρησιμοποιεί τον X για να βελτιώσει την εικόνα του ως οικογενειάρχη και για να διαπραγματευτεί την κηδεμονία με τον Grimes, φαίνεται επίσης όμως να έχει αναπτύξει έναν πραγματικό ψυχολογικό δεσμό μαζί του. Σημαδεμένος ο ίδιος από τον φερόμενο ως βίαιο πατέρα του, ο οποίος μεταξύ άλλων είχε δύο παιδιά με μια πολύ νεότερη γυναίκα την οποία βοήθησε να μεγαλώσει ως θετή του κόρη, ο Μασκ έχει μιλήσει ανοιχτά για την επιθυμία του να μη μείνει ποτέ μόνος. Για χρόνια, αυτό πήρε τη μορφή θυελλωδών σχέσεων, συμπεριλαμβανομένων τριών γάμων και δύο διαζυγίων, εκ των οποίων το ένα περιλάμβανε μια άσχημη μάχη για ένα μεταγαμιαίο συμβόλαιο με την πρώτη του σύζυγο, την Τζαστίν.

Το 2022, ένα από τα δίδυμα του Μασκ με την Τζαστίν έγινε 18 ετών και κατέθεσε έγγραφα στο Ανώτατο Δικαστήριο της κομητείας του Λος Άντζελες για να δηλώσει τη μετάβαση του φύλου της σε θηλυκό και να αλλάξει το όνομά της σε Βίβιαν Τζένα Γουίλσον, το πατρικό όνομα της μητέρας της. Ως εξήγηση, έγραψε: «Δεν ζω πλέον με τον βιολογικό μου πατέρα και δεν επιθυμώ να σχετίζομαι με αυτόν με οποιονδήποτε τρόπο και οποιαδήποτε μορφή».

Με στοιχεία από New York

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αστικές Συγκοινωνίες: Mια αθόρυβη ιδιωτικοποίηση που προκαλεί κρότο

Ρεπορτάζ / Αστικές Συγκοινωνίες: Mια αθόρυβη ιδιωτικοποίηση που προκαλεί κρότο

Τα πρόσφατα ατυχήματα με αστικά λεωφορεία φέρνουν στο προσκήνιο το θέμα της εκχώρησης συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ και καταγγελίες για θεσμικές αστοχίες. Οι εμπλεκόμενες πλευρές μιλάνε στη LiFO.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Ένα ελληνο-αλβανικό ανήκειν εν τη γενέσει;

Guest Editors / Μεταξύ ελληνικότητας και αλβανικότητας 

Μια έρευνα επιβεβαιώνει ότι η αλβανική μετανάστευση στην Ελλάδα αναδιαμορφώνει ριζικά τις έννοιες της ταυτότητας και του ανήκειν, αποκαλύπτοντας τις προκλήσεις και τις προοπτικές αυτής της νέας πραγματικότητας.
ΙΛΙΡΙΝΤΑ ΜΟΥΣΑΡΑΙ
ΕΠΕΞ Ο μυστηριώδης κύριος Sweetman και η απίθανη ιστορία του σκοτεινού οξυγόνου

Περιβάλλον / Ο μυστηριώδης κύριος Sweetman και η απίθανη ιστορία του σκοτεινού οξυγόνου

Άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο για τη θαλάσσια ζωή και μπλόκαρε, έστω προσωρινά, τα σχέδια για εξορύξεις στον ανεξερεύνητο βυθό. Ο Andrew Sweetman μιλά στη LiFO για την έρευνα που έγινε απροσδόκητα viral και συγκρούστηκε με κολοσσούς, πολιτικές αποφάσεις και… το TikTok.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Ανακαλύφθηκε ο εχθρός

Ακροβατώντας / Ανακαλύφθηκε ο εχθρός

Τι σημασία έχουν τα μεγάλα σκάνδαλα, όταν η απειλή είναι μπροστά μας, όπως οι καραβιές Λίβυων και Σουδανών μεταναστών και πολιτικών προσφύγων που καταφθάνουν στη νότια Κρήτη και εισβάλλουν ανεξέλεγκτα στην πατρίδα;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Δημήτρης Κανελλόπουλος: «Να μας αποκαλούν “εφημερίδα των συριζαίων”; Εντάξει... γελάμε»

Οπτική Γωνία / Δημήτρης Κανελλόπουλος: «Να μας αποκαλούν “εφημερίδα των συριζαίων”; Εντάξει... γελάμε»

Ο δημοσιογράφος της «Εφημερίδας των Συντακτών» και του e-tetRadio μιλά για την εφημερίδα, επιβεβαιώνοντας τις τελικές συζητήσεις με τον Δημήτρη Μελισσανίδη, για την κρίση της αριστεράς, την επιστροφή του Αλέξη Τσίπρα και το μέλλον του Τύπου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Είμαι Ισραηλινός, κι αυτό λειτουργεί πια ως ετυμηγορία» 

Οπτική Γωνία / «Είμαι Ισραηλινός, κι αυτό λειτουργεί πια ως ετυμηγορία» 

Ο θεατρικός σκηνοθέτης Guy Ben-Aharon, που βρέθηκε πρόσφατα στην Αθήνα, γράφει στη LiFO για την απόρριψη που βιώνει τόσο στην πατρίδα του όσο και στο εξωτερικό ως Ισραηλινός που υποστηρίζει την ελευθερία της Παλαιστίνης. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Χρόνιες παθογένειες» vs ποινικών ευθυνών

Οπτική Γωνία / «ΟΠΕΚΕΠΕ: Χρόνιες παθογένειες» vs ποινικών ευθυνών

Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία έστειλε πριν από λίγο καιρό στη Βουλή τη δικογραφία για Αυγενάκη και Βορίδη, αλλά η ΝΔ δεν βλέπει ποινικές ευθύνες υπουργών στο σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ και επιμένει ότι πρόκειται για «διαχρονικές παθογένειες». 
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Γιατί κανείς δεν μας προστατεύει από τον ανεξέλεγκτο θόρυβο;

Οπτική Γωνία / Γιατί δεν μας προστατεύει κανείς από τον ανεξέλεγκτο θόρυβο;

Η Κομισιόν στέλνει τη χώρα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο επειδή δεν έχει υιοθετήσει τα απαραίτητα σχέδια δράσης για την ηχορρύπανση. Τι σημαίνει αυτό για την καθημερινότητά μας; Μιλά στη LiFO ο ομότιμος καθηγητής του ΑΠΘ, Γεώργιος Παπανικολάου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ένας κανονικός αφελληνισμός

Οπτική Γωνία / Ένας κανονικός αφελληνισμός

Στη θέση εκείνων των ξένων που καλλιεργούσαν μια αληθινή σχέση με την Ελλάδα, πολλαπλασιάζονται τα φιμέ τζάμια των υπερπολυτελών τζιπ, αόρατοι και αδιάφοροι μεσάζοντες, αγοραστές επαύλεων που υπενοικιάζονται ή έχουν γίνει φρούρια με μικρούς ιδιωτικούς στρατούς τραμπούκων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Δημήτρης Νανόπουλος: «Ζούμε το τέλος του ανθρώπου και τη γέννηση ενός νέου τύπου ύπαρξης»

Οπτική Γωνία / Δημήτρης Νανόπουλος: «Ζούμε το τέλος του ανθρώπου και τη γέννηση ενός νέου τύπου ύπαρξης»

Ο διακεκριμένος ακαδημαϊκός και θεωρητικός φυσικός μιλά για την προέλευση της συνείδησης, τoν εγκέφαλο ως κβαντική μηχανή και το μέλλον του ανθρώπου ως υβριδίου τεχνολογίας και βιολογίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Η ομοφοβία δεν είναι ιδεολογική τοποθέτηση αλλά μια μορφή βίας»

Οπτική Γωνία / «Η ομοφοβία δεν είναι ιδεολογική τοποθέτηση αλλά μια μορφή βίας»

Ένα 13χρονο παιδί δεν άντεξε την ομοφοβία και έδωσε τέλος στη ζωή του. Ο ψυχίατρος-ψυχαναλυτής Σάββας Σαββόπουλος εξηγεί πώς μπορούν οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί να εντοπίσουν έγκαιρα τα σημάδια της αυτοκτονικής διάθεσης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ