LIVE!

«Το TikTok είναι σαν κοκαΐνη και ίσως καταστρέψει το ίντερνετ», προειδοποιούν αναλυτές της Wall Street

«Το TikTok, όπως η κοκαΐνη, θα μπορούσε να καταστρέψει το ίντερνετ», προειδοποιούν αναλυτές της Wall Street Facebook Twitter
Φωτ: Eduardo Parra/Europa Press via Getty Images
0

Το TikTok έχει αποδειχθεί τόσο δημοφιλές και εθιστικό που κορυφαίοι αναλυτές της Wall Street κατάφεραν να σκεφτούν μόνο μια πειστική σύγκριση- το κρακ κοκαΐνης, δηλαδή η μορφή κοκαΐνης, που μπορεί να καπνιστεί

Αγγίζοντας πάνω από 1 δισεκατομμύριο μηνιαίους χρήστες σε περίπου πέντε χρόνια, η εφαρμογή βίντεο μικρής διάρκειας έχει αντικαταστήσει «το βάσανο της απόφασης τι να παρακολουθήσετε και τις "βαρετές" εικόνες status update" με μια "συρροή από μίνι βίντεο που τροφοδοτούνται από έναν κινεζικής ιδιοκτησίας black-box αλγόριθμο», έγραψαν οι αναλυτές της Bernstein Research.

«Ο αλγόριθμος έσπρωχνε το πιο viral περιεχόμενο απευθείας στον χρήστη, παρέχοντας την μια δόση ενδορφίνης μετά την άλλη με κάθε swipe», ανέφεραν οι αναλυτές. «Οι επιδράσεις της κοκαΐνης χρειάζονται χρόνο για να επέλθουν, ενώ η επίδραση του κρακ είναι ακαριαία, αλλά εξασθενεί γρήγορα, οδηγώντας τον χρήστη να αναζητήσει νέα "δόση". Το κρακ είναι απίστευτα εθιστικό».

Οι άλλες μεγάλες τεχνολογικές πλατφόρμες, με επικεφαλής το Facebook (η κοκαΐνη στην προκειμένη σύγκριση), έσπευσαν να ανταγωνιστούν, δημιουργώντας μια «ψηφιακή επιδημία κρακ», σύμφωνα με σημείωμα των αναλυτών με τίτλο «Has TikTok ruined the Internet?».

Στους πιο αξιοσημείωτους κλώνους συγκαταλέγεται το Reels, που ξεκίνησε στο Instagram το 2020. Το Snapchat Spotlight ήρθε την ίδια χρονιά, ακολουθούμενο από τα YouTube Shorts, WeChat Video Accounts, Idea Pins του Pinterest και Fast Laughs του Netflix. Στο παιχνίδι μπήκε και η Amazon, με κάτι που ονομάζεται «Inspire» και φέρεται να είναι υπό δοκιμή.

Είναι μια ακραία σύγκριση, δεδομένου ότι το κρακ σκότωσε χιλιάδες ανθρώπους. Και οι αναλυτές της Bernstein δεν υπονοούν ότι το TikTok θα σκοτώσει πραγματικά κάποιον. Όμως το «πόρισμά» τους και η αυστηρή περιγραφή της εθιστικότητας του TikTok καταδεικνύει την επιτυχία της πλατφόρμας και τον πιθανό αντίκτυπο στην ψηφιακή οικονομία.

Παρά τη μέχρι στιγμής περιορισμένη δυνατότητα χρηματικής αξιοποίησης των βίντεο μέσω αποτελεσματικών διαφημίσεων (οι χρήστες μπορούν να κάνουν γρήγορο scroll και να αγνοήσουν εντελώς τις διαφημίσεις), το ενδιαφέρον των χρηστών αυξάνεται.

Μόνο το TikTok είναι έτοιμο να απορροφήσει το 16% των παγκόσμιων ψηφιακών διαφημιστικών δαπανών φέτος. Το Facebook λέει ότι τα Reels αντιπροσωπεύουν πλέον το 25% του συνολικού χρόνου που δαπανάται στο Instagram και το YouTube λέει ότι 1,5 δισεκατομμύριο άνθρωποι παρακολουθούν 30 δισεκατομμύρια Shorts κάθε μήνα.

Αν και οι αναλυτές παραδέχθηκαν ότι το ίντερνετ χαρακτηρίζεται ανέκαθεν από το «evolve or die» και το σύντομο βίντεο είναι απλώς η τελευταία εξέλιξη των μέσων ενημέρωσης, βλέπουν πιθανά μειονεκτήματα για τους χρήστες, τους δημιουργούς περιεχομένου και τους διαφημιστές.

Είναι πιθανό να υπάρξει περαιτέρω διάβρωση του ανθρώπινου χρόνου προσοχής, ενώ οι πλατφόρμες, οι δημιουργοί και οι διαφημιστές θα δουν τις επιχειρήσεις τους να απαξιώνονται, καθώς το σύντομο βίντεο μπορεί να «αποδυναμώσει τη νομισματοποίηση του χρόνου των χρηστών σε ολόκληρη τη βιομηχανία ψηφιακών διαφημίσεων».

Ένα από τα κεντρικά ζητήματα για πλατφόρμες και διαφημιζόμενους αυτή τη στιγμή είναι η περιορισμένη και σε ορισμένες περιπτώσεις ανύπαρκτη δυνατότητα προβολής διαφημίσεων σε βίντεο μικρής διάρκειας. Μια direct response ad (διαφήμιση άμεσης ανταπόκρισης) είναι μια διαφήμιση όπου ο χρήστης καλείται να κάνει κάτι, όπως κλικ, εγγραφή ή αγορά, δίνοντας στους διαφημιστές καλύτερη αίσθηση για το αν οι διαφημίσεις τους λειτουργούν και πόσο πρέπει να πληρώνουν γι' αυτές.

Η Bernstein Research προβλέπει ότι ακόμη περισσότερο περιεχόμενο θα γίνει σύντομο βίντεο, βλέποντας ακόμη και την πιθανότητα να αντικατασταθούν τα σημερινά γεμάτα εικόνες και βίντεο news feeds σχεδόν σε όλες τις πλατφόρμες από σύντομα βίντεο. Εάν εταιρείες όπως το Facebook, το YouTube και το TikTok δεν μπορούν να βρουν πώς να κάνουν τις διαφημίσεις να λειτουργούν σε βίντεο μικρού μήκους, «οι συνέπειες θα μπορούσαν να είναι σοβαρές», προειδοποίησαν οι αναλυτές.

Με πληροφορίες από Bunsiness Insider

Διεθνή
0

LIVE!

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Καναδάς: Σταματά η διαφημιστική εκστρατεία με τον Ρίγκαν, ώστε να αρχίσουν ξανά οι εμπορικές συνομιλίες με τις ΗΠΑ

Διεθνή / Καναδάς: Σταματά η διαφημιστική εκστρατεία με τον Ρίγκαν, ώστε να αρχίσουν ξανά οι εμπορικές συνομιλίες με τις ΗΠΑ

Ο Τραμπ χαρακτήρισε τη διαφήμιση «ψεύτικη» και «παραπλανητική», κατηγορώντας την καναδική πλευρά ότι «παραποίησε τα λόγια του Ρίγκαν για να επηρεάσει τα αμερικανικά δικαστήρια που εξετάζουν τη νομιμότητα των δασμών του»
LIFO NEWSROOM
Ο Τραμπ «παγώνει» τις εμπορικές συνομιλίες με τον Καναδά λόγω διαφήμισης με τη φωνή του Ρίγκαν

Διεθνή / Ο Τραμπ «παγώνει» τις εμπορικές συνομιλίες με τον Καναδά λόγω διαφήμισης με τη φωνή του Ρίγκαν

Ο Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε τον τερματισμό των εμπορικών διαπραγματεύσεων με τον Καναδά, κατηγορώντας την κυβέρνηση του Οντάριο για «ψεύτικη» διαφήμιση που χρησιμοποίησε τη φωνή του Ρόναλντ Ρίγκαν
LIFO NEWSROOM
Ληστεία στο Λούβρο:

Διεθνή / Ληστεία στο Λούβρο: «Είδα έναν από τους εγκληματίες» - Οι πρώτες μαρτυρίες των υπαλλήλων

«Για εμάς ήταν απίστευτο ότι οι προθήκες θα μπορούσαν να σπάσουν... ποτέ δεν σκεφτήκαμε ότι υπήρχε τέτοιος κίνδυνος... κανείς δεν μπορεί να είναι προετοιμασμένος για κάτι τέτοιο», δήλωσε μία υπάλληλος
LIFO NEWSROOM
Τζέι Ντι Βανς: «Καμία αμερικανική στρατιωτική δύναμη στο έδαφος της Γάζας»

Διεθνή / Τζέι Ντι Βανς: «Καμία αμερικανική στρατιωτική δύναμη στο έδαφος της Γάζας»

Ο Τζέι Ντι Βανς επισκέφθηκε το Ισραήλ για να ενισχύσει την κατάπαυση πυρός με τη Χαμάς, τονίζοντας ότι μια διεθνής δύναμη ασφαλείας θα αναλάβει τον αφοπλισμό της οργάνωσης, χωρίς αμερικανικά στρατεύματα στο έδαφος της Γάζας
LIFO NEWSROOM
Ουκρανία: Πώς ο Βέλγος πρωθυπουργός ανέτρεψε το «τρελό» σχέδιο της ΕΕ για δάνειο 140 δισ. ευρώ

Διεθνή / Ουκρανία: Πώς ο Βέλγος πρωθυπουργός ανέτρεψε το «τρελό» σχέδιο της ΕΕ για δάνειο 140 δισ. ευρώ

Το Βέλγιο μπλοκάρει το σχέδιο της ΕΕ για δάνειο 140 δισ. ευρώ στην Ουκρανία, λόγω νομικών και οικονομικών κινδύνων. Διαβάστε πώς καθυστερεί η απόφαση και τι σημαίνει για το Κίεβο
LIFO NEWSROOM