ΑΘΗΝΑ

Τέλος τα παλιά πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα σε πολλές πόλεις της Ευρώπης- Τι ισχύει στην Ελλάδα

Τέλος τα παλιά πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα σε πολλές πόλεις της Ευρώπης- Τι ισχύει στην Ελλάδα Facebook Twitter
Φωτογραφία αρχείου (EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ)
1

Αρκετές είναι πλέον οι πόλεις της Ευρώπης που έχουν απαγορεύσει την ελεύθερη κυκλοφορία παλιάς τεχνολογίας πετρελαιοκίνητων οχημάτων και φορτηγών. 

Ήδη σε Παρίσι, Βενετία, Λισαβόνα, Ντίσελντορφ, Βρέμη, Πράγα και Βερολίνο έχει απαγορευτεί η κυκλοφορία σε πετρελαιοκίνητα επιβατικά και ελαφρά φορτηγά κατηγορίας Euro 3 και προγενέστερα, ενώ υπάρχουν πόλεις, όπως το Λονδίνο, το Μιλάνο, το Όσλο και η Στοκχόλμη που έχουν επιβάλλει τέλος εισόδου για το κέντρο της πόλης στα diesel οχήματα παλαιότερης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας (Euro 3-4).

Φυσικά, υπάρχουν και μερικές ευρωπαϊκές μεγάλες χώρες που ακόμη δεν έχουν πάρει μια απόφαση για τη πολιτική που θα ακολουθήσουν στο συγκεκριμένο θέμα.

Οι λόγοι που πάρθηκαν αυτές οι απαγορεύεις στοχεύουν πρώτα στην αναβάθμιση της ποιότητας της ζωής των ανθρώπων και της υγείας τους, ενώ εξέχουσα θέση κατέχει και η παθητική ασφάλειά τους.

Άλλωστε, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι τα αυτοκίνητα Euro 3 και προγενέστερα δεν προσφέρουν την μεγάλη παθητική ασφάλεια, ενώ δεν φέρουν συστήματα της νεότερης τεχνολογίας που αποτρέπουν σε μεγάλο βαθμό κάποιο ατύχημα.

Από την άλλη το κόστος της συντήρησης ενός παλαιότερου οχήματος είναι πολύ πιο ακριβό από την απόσβεση και συντήρηση ενός νεότερου, αφού συχνά ο ιδιοκτήτης αμελεί τη συχνή και σωστή συντήρηση του οχήματος του.

Τα αυξημένα επίπεδα θορύβου από τα επιβατικά και ελαφρά φορτηγά παλαιότερης τεχνολογίας, σε σχέση με νεότερα οχήματα (πολύ περισσότερο με τα ηλεκτρικά), επιβαρύνουν τις ήδη «φορτωμένες» από ήχους και ρύπους πόλεις, καθιστώντας πολλές φορές την κατάσταση ανυπόφορη για τους κατοίκους της.

Σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες τα τέλη κυκλοφορίας είναι υψηλότερα για τα επιβατικά και ελαφρά φορτηγά παλαιότερης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και έχουν τεθεί σε ισχύ για αυτά κυκλοφοριακοί περιορισμοί, προσπαθώντας να αποτρέψουν τους ιδιοκτήτες από την κυκλοφορία τους.

Τι ισχύει στην Ελλάδα

Στην Αθήνα και λιγότερο στη Θεσσαλονίκη, όπου η επιβάρυνση της ατμόσφαιρας από ρύπους είναι μεγάλη λόγω του μεγάλου όγκου των αυτοκινήτων θα πρέπει άμεσα να βρεθούν λύσεις για την αντιμετώπιση του θέματος.

Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτου και Δικύκλων (ΣΕΑΑ) προτείνει μια σειρά από μέτρα για την αντιμετώπιση του θέματος. Αυτά προβλέπουν την αντικατάσταση του πράσινου δακτυλίου (μονά-ζυγά κλπ) με sticker ελεύθερης εισόδου στο κέντρο των πόλεων, μέσω της έκδοσης ετήσιας κάρτας κόστους ανάλογου της αντιρρυπαντικής τεχνολογίας του αυτοκινήτου (πχ. από 20 ως το πολύ 70 ευρώ ετησίως).

Ο ΣΕΑΑ προτείνει να υπάρξουν κυμαινόμενα τέλη κυκλοφορίας, ανάλογα της ηλικίας των ελαφρών οχημάτων, με λογική επιβάρυνση για τα μεσαίας ηλικίας (10-15 ετών), αλλά και αποτρεπτικά για τα υπέργηρα οχήματα (20+ έτη).

Θα πρέπει να υπάρξουν αυστηρότεροι τεχνικοί έλεγχοι στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα και παροχή όλων των πληροφοριών του ιστορικού τους, ώστε να προστατεύεται ο καταναλωτής που λόγω της κρίσης έχει καταστεί πιο εύπιστος.

Τέλος, να υπάρξουν έλεγχοι για τυχόν παράτυπες επισκευές, χωρίς εγγύηση, ενώ θα πρέπει να εντατικοποιηθούν οι έλεγχοι στο δρόμο για αυτοκίνητα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ και για αυτοκίνητα που έχουν χαλασμένα εξαρτήματα, όπως ελαστικά φώτα κλπ.

Πηγή: ΑΠΕ- ΜΠΕ

Διεθνή
1

ΑΘΗΝΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Lucky» Lackadoo: Πέθανε στα 103 του ο πιλότος των Β-17 του Β' Παγκοσμίου Πολέμου – Η απίστευτη ιστορία του

Διεθνή / Πέθανε στα 103 του ο πιλότος των Β-17 του Β' Παγκοσμίου Πολέμου – Η απίστευτη ιστορία του

Ο Τζον «Λάκι» Λακαντού, ο βετεράνος πιλότος του 100ού Σμήνους Βομβαρδισμού των ΗΠΑ, έφυγε στα 103 του χρόνια αφήνοντας πίσω του μια συγκλονιστική μαρτυρία για τις πιο αιματηρές αερομαχίες του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και το βιβλίο του «Damn Lucky»
LIFO NEWSROOM
«Το Ισραήλ διαπράττει γενοκτονία στη Γάζα»: Η Κομισιόν παίρνει αποστάσεις από τη δήλωση της Ριμπέρα

Διεθνή / «Το Ισραήλ διαπράττει γενοκτονία στη Γάζα»: Η Κομισιόν παίρνει αποστάσεις από τη δήλωση της Ριμπέρα

Η Τερέσα Ριβέρα κατηγόρησε για πρώτη φορά δημόσια το Ισραήλ ότι διαπράττει γενοκτονία στη Γάζα, προκαλώντας αντιδράσεις από το Τελ Αβίβ και αποστασιοποίηση της ΕΕ
LIFO NEWSROOM
Σερβία: «Βούτσιτς φύγε» - Δακρυγόνα και συγκρούσεις διαδηλωτών και αστυνομίας

Διεθνή / Σερβία: «Βούτσιτς φύγε» - Δακρυγόνα και συγκρούσεις διαδηλωτών και αστυνομίας

Οι διαδηλωτές συνεπλάκησαν με την αστυνομία μπροστά από τη φιλοσοφική σχολή και πέταξαν φωτοβολίδες, ενώ η αστυνομία χρησιμοποίησε δακρυγόνα και χειροβομβίδες κρότου-λάμψης
LIFO NEWSROOM
Ο Τραμπ απειλεί με δασμούς την ΕΕ μετά το πρόστιμο-μαμούθ στην Google: «Η Κομισιόν πρέπει να σταματήσει»

Διεθνή / Ο Τραμπ απειλεί με δασμούς την ΕΕ μετά το πρόστιμο-μαμούθ στην Google: «Η Κομισιόν πρέπει να σταματήσει»

Η απόφαση των Βρυξελλών για την Google ήταν αναμενόμενη, καθώς από το 2023 η ΕΕ είχε προειδοποιήσει ότι θα επιδιώξει ακόμη και διάσπαση δραστηριοτήτων στον κλάδο του Adtech, χωρίς αυτό να αποφασιστεί στο παρόν στάδιο
LIFO NEWSROOM
«Αν δεν με είχαν κρατήσει στο γραφείο, θα ήμουν κι εγώ μέσα», λέει επιζήσασα της τραγωδίας στο τελεφερίκ της Λισαβόνας

Διεθνή / «Αν δεν με είχαν κρατήσει στο γραφείο, θα ήμουν κι εγώ μέσα», λέει επιζήσασα της τραγωδίας στο τελεφερίκ της Λισαβόνας

«Είμαι ευγνώμων που γλίτωσα, αλλά την ίδια στιγμή είμαι πάρα πολύ θυμωμένη, γιατί χάθηκαν συνάδελφοί μου και τόσοι άλλοι άνθρωποι», δήλωσε
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια