Πώς η Κίνα κλείνει τα εργοστάσια της Volkswagen και γίνεται ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο

Πώς η Κίνα κλείνει τα εργοστάσια της Volkswagen και γίνεται ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο Facebook Twitter
Αυτοκίνητα/ Φωτ. Αρχείου: Pexels
0

Μέσα σε μόλις δύο δεκαετίες, η Κίνα πέρασε από το περιθώριο της αυτοκινητοβιομηχανίας στην απόλυτη κυριαρχία. 

Από μια εποχή που η ιδιοκτησία αυτοκινήτου ήταν σπάνια, σήμερα η χώρα κατασκευάζει και εξάγει περισσότερα αυτοκίνητα από οποιαδήποτε άλλη στον κόσμο. Με όπλα την κρατική υποστήριξη, την καινοτομία και την προσαρμοστικότητα, η Κίνα έχει καθιερωθεί ως ηγέτιδα δύναμη, ιδιαίτερα στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, σύμφωνα με ρεπορτάζ των New York Times. 

Την ίδια ώρα, η Volkswagen AG θα τερματίσει τις δραστηριότητές της στην επαρχία Σινγιάνγκ της δυτικής Κίνας, υποκύπτοντας στις πιέσεις των επενδυτών που ανησυχούν για πιθανές παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων της μουσουλμανικής μειονότητας των Ουϊγούρων στη συγκεκριμένη περιοχή.

Η τοπική επιχείρηση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας με τη SAIC Motor θα πουλήσει ένα εργοστάσιο στο Ουρούμκι σε έναν βραχίονα της κινεζικής κρατικής Shanghai Lingang, ανακοίνωσε η VW την Τετάρτη. Ο κατασκευαστής θα επεκτείνει επίσης τη συνεργασία του με τη SAIC κατά μια δεκαετία έως το 2040.

Παράλληλα, η Volkswagen έχει απαιτήσει μείωση μισθών κατά 10%, υποστηρίζοντας ότι χρειάζεται να περικόψει κόστη και να αυξήσει την κερδοφορία της για να διατηρήσει το μερίδιο αγοράς της έναντι του φθηνού ανταγωνισμού από την Κίνα και της μειωμένης ζήτησης για αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Παράλληλα, η εταιρεία έχει απειλήσει να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία για πρώτη φορά στην 87χρονη ιστορία της.

Πώς η Κίνα κλείνει τα εργοστάσια της Volkswagen και γίνεται ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο Facebook Twitter

Η έκρηξη της παραγωγής και το πλεόνασμα οχημάτων

Η Κίνα διαθέτει τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στον κόσμο, αλλά η παραγωγική της ικανότητα έχει ξεπεράσει τις εγχώριες ανάγκες. Σήμερα, η χώρα μπορεί να κατασκευάσει σχεδόν 40 εκατομμύρια οχήματα ετησίως — διπλάσια από τη ζήτηση των Κινέζων καταναλωτών.

Για να αντιμετωπίσει το πλεόνασμα, η Κίνα έχει στραφεί στις διεθνείς αγορές, όπου εξάγει τόσο ηλεκτρικά όσο και βενζινοκίνητα οχήματα. Το 2023, οι εξαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων ξεπέρασαν τα 1,7 εκατομμύρια, καθιστώντας την Κίνα τον μεγαλύτερο εξαγωγέα στον κόσμο.

Η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα ήταν στρατηγική επιλογή. Η Κίνα επένδυσε πάνω από 230 δισεκατομμύρια δολάρια από το 2009 για να δημιουργήσει μια παγκόσμια πρωτοπορία στην ηλεκτροκίνηση. Από κυβερνητικές επιδοτήσεις μέχρι φθηνά δάνεια και φιλική φορολογική πολιτική, το Πεκίνο έδωσε τη δυνατότητα σε εταιρείες όπως η BYD να αναπτυχθούν και να ανταγωνιστούν διεθνώς.

Σήμερα, τα μισά από τα αυτοκίνητα που αγοράζονται στην Κίνα είναι ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά. Παράλληλα, οι εξαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων της χώρας κυριαρχούν σε Ευρώπη και Νοτιοανατολική Ασία, με τα μοντέλα να είναι γνωστά για τις ανταγωνιστικές τους τιμές και την τεχνολογική τους υπεροχή.

Η πτώση της ζήτησης για βενζινοκίνητα οχήματα στην Κίνα έχει οδηγήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να τα εξάγουν σε χαμηλές τιμές. Οι μεγαλύτερες αγορές είναι χώρες με χαμηλότερα εισοδήματα, όπως η Λατινική Αμερική, η Μέση Ανατολή και η Ρωσία. Το 2023, οι εξαγωγές προς τη Ρωσία εκτοξεύτηκαν, ειδικά μετά την αποχώρηση των δυτικών αυτοκινητοβιομηχανιών λόγω του πολέμου στην Ουκρανία.

Πώς η Κίνα κλείνει τα εργοστάσια της Volkswagen και γίνεται ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο Facebook Twitter

Η αντίδραση της Δύσης: Τιμωρητικοί δασμοί

Οι μεγάλες εξαγωγές της Κίνας έχουν προκαλέσει ανησυχία στις δυτικές χώρες, όπου η αυτοκινητοβιομηχανία αποτελεί στρατηγικό τομέα. Η Ευρωπαϊκή Ένωση και οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν επιβάλει υψηλούς δασμούς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Κίνας, με στόχο την προστασία των εγχώριων βιομηχανιών. Ωστόσο, η ανταγωνιστικότητα της Κίνας είναι δύσκολο να ανατραπεί.

Με χαμηλότερο κόστος παραγωγής, ειδικά στις μπαταρίες που αντιπροσωπεύουν το 30% του συνολικού κόστους ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, η Κίνα συνεχίζει να προσφέρει ποιοτικά αυτοκίνητα σε χαμηλότερες τιμές. Έρευνες δείχνουν ότι ένα κινέζικο αυτοκίνητο μπορεί να είναι έως και 30% φθηνότερο στην παραγωγή από τα δυτικά μοντέλα.

Πώς η Κίνα κλείνει τα εργοστάσια της Volkswagen και γίνεται ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο Facebook Twitter

Το μέλλον της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας

Παρά τους δασμούς και τις διεθνείς αντιδράσεις, η Κίνα είναι καλά τοποθετημένη για να διατηρήσει την ηγεσία της. Η συνεχής επένδυση στην ηλεκτροκίνηση, η αυτονομία στην παραγωγή μπαταριών και η δυνατότητα να ανταγωνίζεται σε τιμές και ποιότητα, την καθιστούν κυρίαρχο παίκτη σε έναν μεταβαλλόμενο κλάδο.

Ο δρόμος προς την απόλυτη κυριαρχία δεν είναι εύκολος, αλλά η Κίνα έχει αποδείξει ότι μπορεί να ξεπεράσει εμπόδια και να προσαρμόζεται. Το μέλλον της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας φαίνεται να κινείται σε κινεζικούς ρυθμούς.

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λονδίνο: Διαδηλωτής με σκυλί ανέβηκε στον πύργο του King’s Cross με πανό για το Ιράν

Διεθνή / Λονδίνο: Διαδηλωτής με σκύλο ανέβηκε στον πύργο του King’s Cross με πανό για το Ιράν

Πάνω στο πανό υπήρχε το λογότυπο του Κινήματος Ελευθερίας του Ιράν, ενός φιλοδημοκρατικού κόμματος που τάσσεται υπέρ του διαχωρισμού κράτους και θρησκείας και είναι απαγορευμένο από την κυβέρνηση της Τεχεράνης
LIFO NEWSROOM
Σουηδία: Σφοδρές αντιδράσεις για τον «πολιτιστικό κατάλογο» της χώρας – Εκτός λίστας οι ABBA και ό,τι έγινε μετά το 1975

Διεθνή / Σουηδία: Σφοδρές αντιδράσεις για τον «πολιτιστικό κατάλογο» της χώρας – Εκτός λίστας οι ABBA και ό,τι έγινε μετά το 1975

Συμπεριλαμβάνονται η Βίβλος του Γουσταύου Βάσα από το 1541, η Πίπη Φακιδομύτη, η ΙΚΕΑ και το δικαίωμα ελεύθερης πρόσβασης στη φύση, μεταξύ άλλων
LIFO NEWSROOM
Το Ισραήλ καλεί εφέδρους καθώς προχωρά στα αρχικά στάδια της επιχείρησης στη Λωρίδα της Γάζας

Διεθνή / Το Ισραήλ καλεί εφέδρους καθώς προχωρά στα αρχικά στάδια της επιχείρησης στη Λωρίδα της Γάζας

Οι έφεδροι διαμαρτυρήθηκαν για το κάλεσμα της ισραηλινής κυβέρνησης, αμφισβητώντας αν η επιχείρηση έχει πολιτικά κίνητρα και αν θα βοηθούσε το Ισραήλ να επιτύχει τον στόχο του να πλήξει τις στρατιωτικές δυνατότητες της Χαμάς στη Γάζα
LIFO NEWSROOM
Η Κίνα χτίζει τη «νέα Διώρυγα του Σουέζ» για να ενώσει την Ευρώπη με την Ασία, παρακάμπτοντας θαλάσσιες οδούς

Διεθνή / Η Κίνα χτίζει τη «νέα Διώρυγα του Σουέζ» για να ενώσει την Ευρώπη με την Ασία

Η Κίνα κατασκευάζει αθόρυβα εναλλακτικές οδούς για να εξάγει αγαθά προς την Ευρώπη χωρίς να περνά από τον Ειρηνικό Ωκεανό νότια του Ισημερινού, προκειμένου να αποφύγει εντάσεις με τις Ηνωμένες Πολιτείες και τους συμμάχους τους στην περιοχή
LIFO NEWSROOM