Πέθανε ο Osamu Suzuki, ηγέτης για δεκαετίες της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας

Suzuki: Πέθανε ο Οσάμου Σουζούκι Facebook Twitter
Φωτ: EPA
0

Πέθανε σε ηλικία 94 ετών ο Osamu Suzuki, ο οποίος διηύθυνε για πολλές δεκαετίες τη Suzuki Motor Corp, γνωστή για τα αυτοκίνητα και τις μοτοσικλέτες της.

Ο Suzuki προώθησε την παγκόσμια επέκταση της εταιρείας και κατάφερε να την καταστήσει πρωταγωνίστρια στην αγορά.  Κατά τη διάρκεια της μακράς θητείας του, δημιούργησε συνεργασίες με τη General Motors και τη Volkswagen για την πώληση οχημάτων στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη και αξιοποίησε την τεχνογνωσία της Suzuki Motor στα μικρά αυτοκίνητα για να αποκτήσει κυρίαρχο μερίδιο αγοράς στην Ινδία.

«Αν άκουγα τους πάντες, τα πράγματα θα γίνονταν πολύ αργά», δήλωσε ο Suzuki για την ηγετική του φιλοσοφία στο “I'm a Small-Business Boss”, ένα βιβλίο στην ιαπωνική γλώσσα που δημοσιεύτηκε το 2009. «Ποτέ μη σταματάς, αλλιώς χάνεις».

Τα περισσότερα από 28 χρόνια του Suzuki ως πρόεδρος -σε δύο θητείες- τον έκαναν τον μακροβιότερο επικεφαλής παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Παρέδωσε την προεδρία στον γιο του τον Ιούνιο του 2015 και ανέλαβε ρόλο προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου - ένας διπλός τίτλος που κράτησε για έναν χρόνο πριν παραιτηθεί από διευθύνων σύμβουλος στον απόηχο μιας λανθασμένης δήλωσης για την οικονομία καυσίμων. Η εταιρεία παραδέχτηκε ότι χρησιμοποίησε μη εγκεκριμένες μεθόδους για τον έλεγχο της κατανάλωσης καυσίμου των οχημάτων της στην Ιαπωνία, προκαλώντας απότομη πτώση της μετοχής της εταιρείας και ένα κύμα αποχωρήσεων από τη διοίκηση.

Η κυρίαρχη θέση στην Ινδία

Η αυτοκινητοβιομηχανία πούλησε περίπου 3,2 εκατομμύρια οχήματα παγκοσμίως κατά το οικονομικό έτος που έληξε τον Μάρτιο του 2024, αφήνοντας πίσω της την κυρίαρχη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας και το νούμερο 1 στον κόσμο, την Toyota, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε το Bloomberg. Περισσότερα από τα μισά από αυτά τα οχήματα πωλήθηκαν στην Ινδία, όπου η ινδική μονάδα της εταιρείας, η Maruti Suzuki, κατέχει τη μερίδα του λέοντος.

Πρώην τραπεζικός υπάλληλος, ο Osamu Suzuki ξεκίνησε την καριέρα του στην αυτοκινητοβιομηχανία χάρη στον γάμο του με τη Shoko Suzuki, εγγονή του Michio Suzuki, ο οποίος ίδρυσε τον προκάτοχο της Suzuki Motor, έναν κατασκευαστή αργαλειών, το 1909.

Ο Osamu Suzuki πήρε το επώνυμο της συζύγου του, όπως συνηθίζεται στην Ιαπωνία όταν δεν υπάρχουν αρσενικοί κληρονόμοι σε μια οικογενειακή επιχείρηση.  Εντάχθηκε στην εταιρεία το 1958, τρία χρόνια μετά το ντεμπούτο της πρώτης μοτοσικλέτας της, της ColledaCOX 125cc, και του αυτοκινήτου Suzulight 360cc, που βοήθησε στην έναρξη της εποχής των μίνι οχημάτων στην Ιαπωνία.

Υπηρέτησε σε διάφορους διοικητικούς ρόλους πριν γίνει πρόεδρος το 1978. Την επόμενη χρονιά, έκανε το πρώτο του στίγμα παρουσιάζοντας το μίνι αυτοκίνητο Alto στην Ιαπωνία. Το μοντέλο σημείωσε μεγάλη επιτυχία και πιστώθηκε την αναβίωση της εγχώριας αγοράς μίνι αυτοκινήτων.

Στοιχηματίζοντας ότι η εταιρεία θα μπορούσε να εδραιωθεί σε μικρές αγορές που είχαν παραμεληθεί από τους μεγαλύτερους ανταγωνιστές, οδήγησε την επέκταση της Suzuki Motor στο εξωτερικό, δημιουργώντας βάσεις παραγωγής από το Πακιστάν μέχρι την Ουγγαρία.

Suzuki: Οι συνεργασίες με GM και VW

Το 1981, η GM με έδρα το Ντιτρόιτ, τότε η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, συμφώνησε να αγοράσει μερίδιο της Suzuki Motor, η οποία επεδίωκε να επεκταθεί στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη. Αργότερα η GM θα κατείχε το 20% της Suzuki Motor, αφού διπλασίασε το ποσοστό της το 2001. Παραπαίοντας από πέντε συνεχόμενες τριμηνιαίες ζημίες, η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία άρχισε να πουλάει τις μετοχές της Suzuki Motor έναντι μετρητών το 2006 και ολοκλήρωσε την εκποίηση το 2008. Η GM κατέθεσε αίτηση πτώχευσης το επόμενο έτος εν μέσω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης.

Αφού διαλύθηκε η συμμαχία της GM, η Suzuki Motor ήρθε σε συμφωνία με τη γερμανική VW, η οποία αγόρασε μερίδιο 19,9% το 2010.

Αυτή η συμμαχία κατέληξε σε αντιπαράθεση αφού η VW περιέγραψε τη Suzuki Motor ως «συνεργάτη» σε ετήσια έκθεση και η Suzuki κατηγόρησε τη VW ότι την υποτίμησε, ισχυριζόμενη ότι είχε παραβιάσει τη συμφωνία συνεργασίας τους αγοράζοντας κινητήρες από την ιταλική Fiat. Η συνεργασία έληξε τον Σεπτέμβριο του 2015, όταν η Suzuki Motor εξαγόρασε πίσω τις μετοχές της VW αξίας 3,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Ο Osamu Suzuki δήλωσε ότι η εταιρεία θα εκτιμήσει την ανεξαρτησία της στις μελλοντικές συναλλαγές της με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Η Suzuki δημιούργησε μια κεφαλαιακή συμμαχία με την Toyota το 2019.

Το μεγαλύτερο επίτευγμά του θεωρείται συχνά η επέκτασή του στην Ινδία. 

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κάριν Ίμεργκουτ: Η δικαστής του Όρεγκον που σταμάτησε τον Τραμπ και τον στρατό του

Διεθνή / Κάριν Ίμεργκουτ: Η δικαστής του Όρεγκον που σταμάτησε τον Τραμπ και τον στρατό του

Η δικαστής Κάριν Ίμεργκουτ, διορισμένη από τον Ντόναλντ Τραμπ, μπλόκαρε δύο φορές τα σχέδιά του για στρατιωτική επέμβαση στο Πόρτλαντ. Ποια είναι η γυναίκα που βρέθηκε απέναντι σε δύο προέδρους και γιατί η ιστορία της συγκλονίζει ξανά την Ουάσινγκτον
LIFO NEWSROOM
Νόμπελ Χημείας 2025: Βραβεύτηκαν τρεις επιστήμονες για την «ανάπτυξη μεταλλο-οργανικών πλαισίων»

Διεθνή / Νόμπελ Χημείας 2025: Βραβεύτηκαν τρεις επιστήμονες για την «ανάπτυξη μεταλλο-οργανικών πλαισίων»

«Μέσω της ανάπτυξης μεταλλικών-οργανικών πλαισίων, οι βραβευθέντες έχουν προσφέρει στους χημικούς νέες ευκαιρίες για την επίλυση ορισμένων από τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε», ανέφερε ο φορέας απονομής του βραβείου
LIFO NEWSROOM
Επίθεση με μαχαίρι στη Γερμανία: Η 17χρονη κόρη της δημάρχου Ιρίς Στάλτσερ βασική ύποπτη της δολοφονίας

Διεθνή / Επίθεση με μαχαίρι στη Γερμανία: Σε κρίσιμη κατάσταση η δήμαρχος - Η 17χρονη κόρη της βασική ύποπτη

Η Γερμανίδα δήμαρχος Ιρίς Στάλτσερ βρίσκεται σε κρίσιμη κατάσταση μετά από επίθεση με 13 μαχαιριές στο σπίτι της - Η 17χρονη κόρη της είναι βασική ύποπτη, ενώ οι αρχές εξετάζουν οικογενειακά κίνητρα πίσω από το έγκλημα
LIFO NEWSROOM
Νέες συνομιλίες για τη Γάζα: Τζάρεντ Κούσνερ, Στιβ Γουίτκοφ, Κατάρ και Τουρκία στο τραπέζι

Διεθνή / Νέες συνομιλίες για τη Γάζα: Τζάρεντ Κούσνερ, Στιβ Γουίτκοφ, Κατάρ και Τουρκία στο τραπέζι

Ο Τζάρεντ Κούσνερ και ο ειδικός απεσταλμένος των ΗΠΑ Στιβ Γουίτκοφ συμμετέχουν στις κρίσιμες διαπραγματεύσεις για εκεχειρία στη Γάζα - Ο ρόλος του Κατάρ, οι όροι της Χαμάς και το ειρηνευτικό σχέδιο Τραμπ που μπορεί να αλλάξει τη Μέση Ανατολή
LIFO NEWSROOM
Νετανιάχου και Τραμπ: Η σκληρή διαπραγμάτευση για το σχέδιο ειρήνης στη Γάζα

Διεθνή / Πώς ο Τραμπ «στρίμωξε» τον Νετανιάχου στην υπογραφή ειρήνης στη Γάζα

Δύο χρόνια μετά την επίθεση της Χαμάς που πυροδότησε τον πόλεμο στη Γάζα, ο Μπενιαμίν Νετανιάχου βρίσκεται υπό ασφυκτική πίεση από τον Ντόναλντ Τραμπ να αποδεχθεί ένα σχέδιο ειρήνης που προβλέπει παλαιστινιακό κράτος, αμνηστία για τη Χαμάς και διεθνή εποπτεία
LIFO NEWSROOM
Η ΕΕ περιορίζει τις μετακινήσεις Ρώσων διπλωματών λόγω δολιοφθορών

Διεθνή / Η ΕΕ περιορίζει τις μετακινήσεις Ρώσων διπλωματών λόγω δολιοφθορών

Η ΕΕ αποφάσισε να περιορίσει τις μετακινήσεις Ρώσων διπλωματών μετά από αύξηση περιστατικών κατασκοπείας και δολιοφθοράς. Το μέτρο, που προωθήθηκε από την Τσεχία, αποτελεί μέρος νέου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας
LIFO NEWSROOM
ΙΡΑΝ ΚΙΝΑ ΗΠΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ

Διεθνή / Κίνα – Ιράν: Το μυστικό σύστημα πληρωμών που παρακάμπτει τις κυρώσεις των ΗΠΑ

Η Κίνα φέρεται να έχει δημιουργήσει ένα μυστικό χρηματοδοτικό δίκτυο που επιτρέπει στο Πεκίνο να πληρώνει το Ιράν για πετρέλαιο, παρακάμπτοντας τις αμερικανικές κυρώσεις - Το σύστημα «πετρέλαιο αντί για υποδομές» ενισχύει τους δεσμούς Πεκίνου–Τεχεράνης και προκαλεί ανησυχία στη Δύση
THE LIFO TEAM
Οι Συντηρητικοί της Βρετανίας μιμούνται Τραμπ και Φάρατζ για να κερδίσουν ψηφοφόρους

Διεθνή / Οι Συντηρητικοί της Βρετανίας μιμούνται Τραμπ και Φάρατζ για να κερδίσουν ψηφοφόρους

Οι Συντηρητικοί της Βρετανίας σκληραίνουν τη στάση τους σε μετανάστευση και Net Zero, μιμούμενοι την πολιτική Τραμπ και Φάρατζ, με στόχο να ανακτήσουν ψηφοφόρους και να επικεντρωθούν στην οικονομία και την εσωτερική πολιτική
LIFO NEWSROOM
Σκιώδης στόλος: Ρωσικά δεξαμενόπλοια συνεχίζουν να μολύνουν τις ευρωπαϊκές θάλασσες παρά τις κυρώσεις

Διεθνή / Σκιώδης στόλος: Ρωσικά δεξαμενόπλοια συνεχίζουν να μολύνουν τις ευρωπαϊκές θάλασσες παρά τις κυρώσεις

Παρά τις κυρώσεις, τα ρωσικά δεξαμενόπλοια συνεχίζουν να διαρρέουν πετρέλαιο στα ευρωπαϊκά ύδατα, υπογραμμίζοντας την αδυναμία των δυτικών κυβερνήσεων να περιορίσουν τον επικίνδυνο «σκιά στόλο» της Μόσχας και τους κινδύνους για το περιβάλλον
LIFO NEWSROOM