Το μουσείο των σέλφι άνοιξε τις πύλες του στην Κολωνία και δεν εκθέτει τίποτα

Το μουσείο των σέλφι άνοιξε τις πύλες του στην Κολωνία και δεν εκθέτει τίποτα Facebook Twitter
0

Τον Οκτώβριο εγκαινιάστηκε στην Κολωνία ένα διαδραστικό μουσείο που δεν εκθέτει τίποτα. Οι επισκέπτες πληρώνουν για να σκηνοθετήσουν τον εαυτό τους και να βγάλουν σέλφι. 


Τα εκθέματά του είναι οι επισκέπτες του, οι οποίοι πληρώνουν το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 29 ευρώ για το εισιτήριο.

Ο λόγος που πληρώνουν για να μην δουν τίποτα είναι για να βγάλουν φωτογραφία τον εαυτό τους και να σκηνοθετήσουν αυτή τη φωτογραφία σε ένα περιβάλλον που τους παρέχει το μουσείο.

Για παράδειγμα σε ένα δωμάτιο το σκηνικό είναι ροζ, όλα είναι ροζ, όπως τα μεγάλα μπαλόνια και μια τεράστια πάπια. Άλλο σκηνικό είναι ο επισκέπτης να κάνει μια βουτιά σε ένα χώρο από μαύρα αυτή τη φορά μπαλόνια και καραμέλες.

Ένας τρίτος χώρος είναι ένα τοίχος που αρχικά ήταν λευκός και στη συνέχεια οι επισκέπτες μπορούσαν να ζωγραφίζουν ό,τι θέλουν πάνω του και αργότερα να φωτογραφίζονται.


Στο επίκεντρο λοιπόν ο επισκέπτης και ο εαυτός του. Με αφορμή την ίδρυση αυτού του μουσείου στην Κολωνία η Deutsche Welle συνομίλησε με τον ψυχολόγο Μάρκους Άπελ, ο οποίος είναι και καθηγητής Νέων Μέσων στο πανεπιστήμιο του Βύρτσμπουργκ.

Ο Μάρκους Άπελ έχει κάνει μια έρευνα που αφορά τη σχέση ναρκισσισμού και νέων μέσων. «Το συμπέρασμα της έρευνας είναι ότι πράγματι υπάρχει ένας συσχετισμός ανάμεσα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τον ναρκισσισμό. Εννοούμε όμως τον ναρκισσισμό ως στοιχείο της προσωπικότητας και όχι ως διαταραχή. Διαπιστώσαμε πως οι ναρκισσιστές βγάζουν και ανεβάζουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης συχνότερα φωτογραφίες. Πιστεύουμε πως η ενασχόληση με τον εαυτό τους και στη συνέχεια τα σχόλια που δέχονται τροφοδοτούν ακόμα περισσότερο αυτή τη ναρκισσιστική τάση. Αυτό στη συνέχεια έχει ως αποτέλεσμα να ποστάρουν ακόμα περισσότερες φωτογραφίες κτλ κτλ».


Η προσωπικότητα και οι αξίες
Παράλληλα πάντως ο Γερμανός επιστήμονας δηλώνει πως δεν μπορούμε να γενικεύουμε και να κάνουμε λόγο για μια generation me, δηλαδή για μια γενιά που στρέφεται γύρω από τον εαυτό της. «Δεν μπορεί να κάνει λόγο κανείς για μια γενιά που είναι πιο ναρκισσιστική και πιο ερωτευμένη με τον εαυτό της σε σύγκριση με το παρελθόν. Αυτή είναι η εικόνα της νεότητας από παλιά».


Όσον αφορά τις αρνητικές συνέπειες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ο Μάρκους Άπελ δηλώνει: «Είμαι της άποψης ότι δίνονται διαστάσεις σκανδάλου σε αυτό το θέμα. Φυσικά τα αρνητικά δημοσιεύματα πουλιούνται πιο εύκολα. Η εξέλιξη των νέων μέσων είναι πολύ γρήγορη και θα πρέπει κανείς να είναι προσεκτικός με τους κινδύνους που υπάρχουν. Αλλά το ότι για παράδειγμα οι οθόνες χαλάνε τα μάτια κτλ είναι γενικολογίες και όχι συμπεράσματα από ειδικούς».


Τέλος αυτό που μετράει για τον Γερμανό ειδικό είναι η προσωπικότητα του καθενός, ο τρόπος και οι αξίες με τις οποίες έχει μεγαλώσει. Ανάλογη θα είναι και η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Με πληροφορίες από Deutsche Welle

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Να παρέχεται ορμονοθεραπεία σε τρανς φυλακισμένους» - Δικαστής βάζει φρένο στο διάταγμα Τραμπ

Διεθνή / «Να παρέχεται ορμονοθεραπεία σε τρανς φυλακισμένους» - Δικαστής βάζει φρένο στο διάταγμα Τραμπ

Ο περιφερειακός δικαστής των ΗΠΑ, Royce Lamberth, δήλωσε ότι ο νόμος απαγορεύει στους υπαλλήλους των φυλακών να στερούν αυθαίρετα από τους κρατούμενους φάρμακα και άλλες διευκολύνσεις για τον τρόπο ζωής που το δικό τους ιατρικό προσωπικό έχει κρίνει ότι είναι κατάλληλες
LIFO NEWSROOM
Δρ. Φλόριαν Γουίλετ: Ο εφευρέτης της «κάψουλας αυτοκτονίας» Sarco έδωσε τέλος στη ζωή του

Διεθνή / Δρ. Φλόριαν Γουίλετ: Ο εφευρέτης της «κάψουλας αυτοκτονίας» Sarco έδωσε τέλος στη ζωή του

Μετά την αποφυλάκισή του για τον θάνατο του πρώτου ατόμου που χρησιμοποίησε την κάψουλα, υπέστη σοβαρό ψυχολογικό πρόβλημα, έπεσε από τον τρίτο όροφο του διαμερίσματός του στη Ζυρίχη και πέθανε με υποβοηθούμενη ευθανασία στη Γερμανία
LIFO NEWSROOM
Τζόναθαν Τζος: Ο σύζυγος του ηθοποιού ισχυρίζεται πως η δολοφονία του είχε ομοφοβικά κίνητρα

Διεθνή / Τζόναθαν Τζος: Ο σύζυγος του ηθοποιού ισχυρίζεται πως η δολοφονία του είχε ομοφοβικά κίνητρα

«Το σπίτι μας κάηκε μετά από δύο χρόνια απειλών από άτομα της περιοχής, που επανειλημμένα μας έλεγαν ότι θα το κάψουν. Αναφέραμε αυτές τις απειλές στις αρχές πολλές φορές, αλλά δεν έγινε τίποτα», ανέφερε ο σύζυγός του ηθοποιού
LIFO NEWSROOM
Δικαίωση για το «Κατηγορώ» του Εμίλ Ζολά: Η Γαλλία προωθεί μεταθανάτια αποκατάσταση για τον Άλφρεντ Ντρέιφους

Διεθνή / Δικαίωση για το «Κατηγορώ» του Εμίλ Ζολά: Η Γαλλία προωθεί μεταθανάτια αποκατάσταση για τον Άλφρεντ Ντρέιφους

Πάνω από έναν αιώνα μετά την άδικη καταδίκη του, η Γαλλία κάνει το πρώτο βήμα για την αποκατάσταση του Άλφρεντ Ντρέιφους, με πρόταση για μεταθανάτια προαγωγή και ταφή στο Πάνθεον
LIFO NEWSROOM