«Λυπάμαι» για την αύξηση του κόστους ζωής, λέει ο διοικητής της Τράπεζας της Αγγλίας

Ένας άντρας παίζει σιτάρ τη νότια όχθη του ποταμού Τάμεση, Facebook Twitter
AP Photo/Alberto Pezzali
0

Ο διοικητής της Τράπεζας της Αγγλίας δήλωσε ότι λυπάται πολύ που ο πληθωρισμός στο Ηνωμένο Βασίλειο ανεβαίνει εν μέσω προβλέψεων ότι το κόστος ζωής θα μπορούσε να αυξηθεί έως και το 5%.

«Λυπάμαι πολύ που συμβαίνει», είπε o Andrew Bailey στο BBC, προσθέτοντας: «κανείς από εμάς δεν θέλει να το δει αυτό να συμβαίνει». Όπως τόνισε, τα νοικοκυριά αισθάνονται ήδη τον αντίκτυπο της αύξησης των τιμών.

Την Πέμπτη, η Τράπεζα εξέπληξε τις χρηματοπιστωτικές αγορές ψηφίζοντας τη διατήρηση του επιτοκίου αμετάβλητο. Σηματοδότησε ότι το ποσοστό - αυτή τη στιγμή στο ιστορικό χαμηλό του 0,1% - θα αυξηθεί τους «προσεχείς μήνες» καθώς ο πληθωρισμός αναμένεται να αυξηθεί.

Ο πληθωρισμός βρίσκεται στο 3,1% επί του παρόντος, πάνω από τον στόχο της Τράπεζας της Αγγλίας για 2%. Οι εκτιμήσεις, πάντως, αναφέρουν ότι θα μπορούσε να αυξηθεί στο 5% μέχρι τον ερχόμενο Απρίλιο. «Ο πληθωρισμός είναι ξεκάθαρα κάτι που δαγκώνει το εισόδημα των νοικοκυριών. Είμαι βέβαιος ότι το αισθάνονται ήδη αυτό όσον αφορά τις τιμές που ανεβαίνουν», ανέφερε ο Bailey

Ωστόσο, υποστήριξε ότι η Τράπεζα θέλει να δει τι αντίκτυπο είχαν τόσο τα εγχώρια όσο και τα παγκόσμια ζητήματα στο κόστος ζωής πριν αποφασίσει αν θα αυξήσει τα επιτόκια. Αυτό που εξήγησε είναι ότι οι τρέχουσες συνθήκες είναι διαφορετικές, επειδή ο πληθωρισμός προκαλείται από παγκόσμιες «σοκ της προσφοράς» και όχι από πίεση ζήτησης στην οικονομία του Ηνωμένου Βασιλείου.

Σχολιάζοντας όμως την απόφαση να μην αυξηθεί το κόστος δανεισμού αυτόν τον μήνα., ο Bailey είπε: «Φοβάμαι ότι η αύξηση των επιτοκίων δεν θα μας δώσει περισσότερο φυσικό αέριο».

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πώς οι δασμοί Τραμπ επηρεάζουν την οικονομία και τι σημαίνει για τους Αμερικανούς

Διεθνή / Πώς οι δασμοί Τραμπ επηρεάζουν την οικονομία και τι σημαίνει για τους Αμερικανούς

Οι τελευταίοι οικονομικοί δείκτες δείχνουν ότι οι δασμοί του Προέδρου Τραμπ προκαλούν αύξηση των τιμών και μειώνουν τα πραγματικά εισοδήματα, κάτι που μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τις πολιτικές του Ρεπουμπλικανών.
LIFO NEWSROOM
Το μυστικό κανάλι που χρησιμοποιούν Ρωσία και Ουκρανία για να ανταλλάσσουν αιχμαλώτους πολέμου

Διεθνή / Το μυστικό κανάλι που χρησιμοποιούν Ρωσία και Ουκρανία για να ανταλλάσσουν αιχμαλώτους πολέμου

Οι ειρηνευτικές συνομιλίες είναι τεταμένες την παραμονή της συνόδου κορυφής Πούτιν-Τραμπ, ωστόσο οι δύο χώρες έχουν καταφέρει να ανταλλάξουν περισσότερους από 10.000 στρατιώτες, κάτι σχεδόν ανήκουστο στον σύγχρονο πόλεμο
LIFO NEWSROOM
Γιατί ο Πούτιν πιστεύει ότι η Ρωσία έχει το πάνω χέρι στην Ουκρανία

Διεθνή / Γιατί ο Πούτιν πιστεύει ότι η Ρωσία έχει το πάνω χέρι στην Ουκρανία

Η στρατηγική αναγέννησης του ρωσικού στρατού και πώς ο Βλαντίμιρ Πούτιν αξιοποιεί την οικονομική ανθεκτικότητα και την κινητοποίηση για να αλλάξει την κατεύθυνση του πολέμου στην Ουκρανία
LIFO NEWSROOM
Χιροσίμα, Ναγκασάκι - 80 χρόνια μετά: Τα αποτελέσματα της έρευνας για τον καρκίνο από την ακτινοβολία

Διεθνή / Χιροσίμα, Ναγκασάκι - 80 χρόνια μετά: Τα αποτελέσματα της έρευνας για τον καρκίνο από την ακτινοβολία

Νέα έρευνα αποκαλύπτει πως τα περιστατικά καρκίνου από την ακτινοβολία των βομβών στην Χιροσίμα και το Ναγκασάκι θα σκοτώσουν λιγότερο από το 1% των επιζώντων. Αναλυτικά αποτελέσματα 80 χρόνια μετά τις επιθέσεις.
LIFO NEWSROOM
Ουκρανία: Προβλήματα στρατηγικής και διοίκησης στον αγώνα ενάντια στη Ρωσία

Διεθνή / Ουκρανία: Προβλήματα στρατηγικής και διοίκησης στον αγώνα ενάντια στη Ρωσία

Η Ουκρανία αντιμετωπίζει αυξανόμενα στρατηγικά προβλήματα και απογοήτευση στο στρατό της, καθώς η παραδοσιακή σοβιετική ιεραρχία δημιουργεί αχρείαστες απώλειες και μειώνει το ηθικό των στρατευμάτων. Η αναγκαία αλλαγή στρατηγικής και διοίκησης είναι πιο επιτακτική από ποτέ.
LIFO NEWSROOM
Πως η μουσική επηρεάζει τη στρατηγική πολυτελών οίκων όπως η Dior και η Gucci

Διεθνή / Πώς η μουσική επηρεάζει τη στρατηγική πολυτελών οίκων όπως η Dior και η Gucci

Η μουσική και τα τραγούδια αναδεικνύουν την κουλτούρα των πολυτελών μαρκών. Από τη διάσημη επιτυχία "Dior" μέχρι την ανάκαμψη της Gucci, αναλύουμε πώς η μουσική επηρεάζει τις πωλήσεις και τις στρατηγικές των μεγάλων οίκων
LIFO NEWSROOM