Το Λουξεμβούργο έγινε η πρώτη χώρα με δωρεάν δημόσιες συγκοινωνίες

Το Λουξεμβούργο έγινε η πρώτη χώρα με δωρεάν δημόσιες συγκοινωνίες Facebook Twitter
Δωρεάν οι μετακινήσεις με τα μέσα μαζικής μεταφοράς στο Λουξεμβούργο (Πηγή φωτό EPA)
0

Το Λουξεμβούργο έγινε σήμερα η πρώτη χώρα στον κόσμο που προσφέρει δωρεάν δημόσιες συγκοινωνίες, σε μια προσπάθεια να μειώσει την κίνηση στους δρόμους.

Η εφαρμογή του μέτρου έγινε μία ημέρα νωρίτερα, αιφνιδιάζοντας κάποιους επιβάτες. Ήδη σε άλλες πόλεις στον κόσμο έχουν ληφθεί ανάλογα μέτρα. Αλλά, σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών του Λουξεμβούργου, αυτή είναι η πρώτη φορά που η σχετική απόφαση επιβάλλεται σε ολόκληρη χώρα.

Η δωρεάν μετακίνηση, που χαρακτηρίζεται ως σημαντικό κοινωνικό μέτρο, θα επηρεάσει το 40% των νοικοκυριών και εκτιμάται ότι θα οδηγήσει σε εξοικονόμηση 100 ευρώ το χρόνο σε κάθε ένα από αυτά.

Όμως, οι εργαζόμενοι στα μέσα μαζικής μεταφοράς ανησυχούν για το πώς μπορεί να επηρεάσει τη δουλειά τους αυτό το μέτρο. «Δεν ξέρουμε τι θα συμβεί με τις θέσεις εργασίας», δήλωσε ένας πωλητής εισιτηρίων σε σταθμό. «Όλοι οι εργαζόμενοι στα μέσα μαζικής μεταφοράς ανησυχούν. Δεν είναι ξεκάθαρη η κατάσταση», συμπλήρωσε.

Συμφόρηση στους δρόμους

Το μέτρο αυτό είναι στο πλαίσιο του σχεδίου για τη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης. Στο Λουξεμβούργο τα ΙΧ είναι το πιο σύνηθες μέσο μεταφοράς και χρησιμοποιούνται για το 47% των μετακινήσεων για τη δουλειά και το 71% των μετακινήσεων στον ελεύθερο χρόνο.

Επιπλέον, με δεδομένο ότι 200.000 άνθρωποι που ζουν στη Γαλλία, τη Γερμανία και το Βέλγιο, εργάζονται στο Λουξεμβούργο και οι περισσότεροι πηγαίνουν εκεί με το αυτοκίνητο, προκαλείται μεγάλη κυκλοφοριακή συμφόρηση τις ώρες αιχμής.

Η πρωτεύουσα, η πόλη του Λουξεμβούργου, έχει επενδύσει στο δίκτυο μέσων μαζικής μεταφοράς, κυρίως με τη δημιουργία του δικτύου τραμ, αλλά οι επιβάτες διαμαρτύρονται ότι είναι ακόμη αποσπασματικό. Για παράδειγμα, θα χρειαστούν κάποια χρόνια για να συνδεθεί το δίκτυο με το αεροδρόμιο.

Οι πωλήσεις των εισιτηρίων κάλυπταν έως τώρα το 8% του κόστους του συστήματος μεταφορών, που φτάνει τα 500 εκατομμύρια ευρώ. Κενό που τώρα θα καλύψει το υπουργείο Οικονομικών.

Με πληροφορίες από το AFP

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιατί χωρίς τον ΟΗΕ ο κόσμος θα ήταν πιο επικίνδυνος

LiFO politics / Γιατί χωρίς τον ΟΗΕ ο κόσμος θα ήταν πιο επικίνδυνος

Ο καθηγητής Ευρωπαϊκής και Συγκριτικής Πολιτικής στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, Κωνσταντίνος Λάβδας, μιλά στη Βασιλική Σιούτη για τον ρόλο του ΟΗΕ, την κατάσταση στη Γάζα, και εξηγεί γιατί το Ισραήλ χάνει τη δημόσια στήριξη.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
«Είμαστε παρόντες αλλά απόντες»: Η Κέιτ Μίντλετον προειδοποίεί για την επίδραση των κινητών στην οικογένεια

Διεθνή / «Είμαστε παρόντες αλλά απόντες»: Η Κέιτ Μίντλετον προειδοποιεί για την επίδραση των κινητών στην οικογένεια

«Ενώ οι ψηφιακές συσκευές υπόσχονται να μας κρατούν συνδεδεμένους, στην πραγματικότητα συχνά κάνουν το αντίθετο», έγραψε η Πριγκίπισσα της Ουαλίας σε άρθρο που συνέγραψε με καθηγητή του Χάρβαρντ
LIFO NEWSROOM
Μετά τον πόλεμο, οι νάρκες εμποδίζουν την ανοικοδόμηση στη Συρία

Διεθνή / Μετά τον πόλεμο, οι νάρκες εμποδίζουν την ανοικοδόμηση στη Συρία

Η επιστροφή εκτοπισμένων στη Συρία φέρνει νέες τραγωδίες: εγκαταλελειμμένα εκρηκτικά σκοτώνουν παιδιά και ενήλικες στο Mrei’iyeh, καθιστώντας την εκκαθάριση νάρκων άμεση προτεραιότητα για την ανοικοδόμηση
LIFO NEWSROOM
Κίνδυνος για ζεστό νερό στην Ευρώπη: Το μέταλλο «άφνιο» και οι νέοι κανονισμοί στην ΕΕ

Διεθνή / Κίνδυνος για ζεστό νερό στην Ευρώπη: Το μέταλλο «άφνιο» και οι νέοι κανονισμοί στην ΕΕ

Η έλλειψη έγκρισης του χάφνιου και ζιρκονίου στους κανονισμούς ΕΕ απειλεί το 90% των θερμοσιφώνων και τα νοικοκυριά κινδυνεύουν με αυξημένα κόστη και περιορισμένη πρόσβαση σε ζεστό νερό από το 2027
LIFO NEWSROOM