Η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου μετονομάζει τις «Ρωσίδες Χορεύτριες» του Ντεγκά σε «Ουκρανές Χορεύτριες»

Η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου μετονομάζει τις «Ρωσίδες Χορεύτριες» του Ντεγκά σε «Ουκρανές Χορεύτριες» Facebook Twitter
Φωτ: The National Gallery, London
0

Η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου άλλαξε το όνομα του έργου του Εντγκάρ Ντεγκά, «Ρωσίδες χορεύτριες», σε «Ουκρανές χορεύτριες».

Παράλληλα, έκανε έκκληση σε άλλα πολιτιστικά ιδρύματα να επανεξετάσουν τις ερμηνείες ή τυχόν εσφαλμένες ετικέτες της ουκρανικής τέχνης και κληρονομιάς. Η γκαλερί ανέφερε ότι άλλαξε τον τίτλο του έργου του Γάλλου ιμπρεσιονιστή, το οποίο δεν συγκαταλέγεται προς το παρόν στην έκθεση, μετά από σχόλια Ουκρανών στα social media.

Η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου μετονομάζει τους «Ρώσους Χορευτές» του Ντεγκά σε «Ουκρανούς Χορευτές» Facebook Twitter
Φωτ: The National Gallery, London

Όπως αναφέρει ο Guardian, το κίτρινο και το μπλε, τα εθνικά χρώματα της Ουκρανίας, είναι ολοφάνερα, κοσμώντας ως κορδέλες τα μαλλιά των χορευτών. «Ο τίτλος αυτού του πίνακα αποτελεί θέμα συζήτησης για πολλά χρόνια και καλύπτεται από την βιβλιογραφία. Ωστόσο, τον τελευταίο μήνα λόγω της κατάστασης βρέθηκε στο επίκεντρο, επομένως θεωρήσαμε ότι ήταν η κατάλληλη στιγμή να επικαιροποιήσουμε τον τίτλο για να αντικατοπτρίζει καλύτερα το θέμα αυτού», ανέφερε εκπρόσωπος της Εθνικής Πινακοθήκης του Λονδίνου.

Μεταξύ εκείνων που καλωσόρισαν την κίνηση της Εθνικής Πινακοθήκης ήταν η Mariia Kashchenko, η ουκρανικής καταγωγής ιδρύτρια και διευθύντρια της Art Unit, η οποία παρουσιάζει ανερχόμενους καλλιτέχνες, συμπεριλαμβανομένων 21 Ουκρανών καλλιτεχνών αυτή τη στιγμή. «Καταλαβαίνω ότι ο όρος ρωσική τέχνη έγινε ένας εύκολος όρος-ομπρέλα που ήταν χρήσιμος, αλλά είναι πολύ σημαντικό τώρα να τα κάνουμε πράγματα σωστά. Ως Ουκρανή, στο παρελθόν άκουγα να  με αποκαλούν Ρωσίδα ή έβλεπα την ουκρανική κληρονομιά να χαρακτηρίζεται ως ρωσική», είπε.

Κριτική προς τα βρετανικά πολιτιστικά ιδρύματα είχε ασκήσει και η Olesya Khromeychuk, διευθύντρια του Ουκρανικού Ινστιτούτου στο Λονδίνο, γράφοντας στο περιοδικό Der Spiegel, τον περασμένο μήνα. «Οι επιμελητές δεν έχουν κανένα πρόβλημα να παρουσιάσουν την εβραϊκή, τη λευκορωσική ή την ουκρανική τέχνη και καλλιτέχνες ως Ρώσους. Σε μια σπάνια περίπτωση που ένας Ουκρανός δεν παρουσιάζεται ως Ρώσος, μπορεί να παρουσιαστεί ως "ουκρανικής καταγωγής", όπως συνέβη με τον σκηνοθέτη Oleksandr Dovzhenko, σε μια μεγάλη έκθεση στο Λονδίνο», σημείωσε.

Με πληροφορίες Guardian

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Είμαστε παρόντες αλλά απόντες»: Η Κέιτ Μίντλετον προειδοποίεί για την επίδραση των κινητών στην οικογένεια

Διεθνή / «Είμαστε παρόντες αλλά απόντες»: Η Κέιτ Μίντλετον προειδοποιεί για την επίδραση των κινητών στην οικογένεια

«Ενώ οι ψηφιακές συσκευές υπόσχονται να μας κρατούν συνδεδεμένους, στην πραγματικότητα συχνά κάνουν το αντίθετο», έγραψε η Πριγκίπισσα της Ουαλίας σε άρθρο που συνέγραψε με καθηγητή του Χάρβαρντ
LIFO NEWSROOM
Μετά τον πόλεμο, οι νάρκες εμποδίζουν την ανοικοδόμηση στη Συρία

Διεθνή / Μετά τον πόλεμο, οι νάρκες εμποδίζουν την ανοικοδόμηση στη Συρία

Η επιστροφή εκτοπισμένων στη Συρία φέρνει νέες τραγωδίες: εγκαταλελειμμένα εκρηκτικά σκοτώνουν παιδιά και ενήλικες στο Mrei’iyeh, καθιστώντας την εκκαθάριση νάρκων άμεση προτεραιότητα για την ανοικοδόμηση
LIFO NEWSROOM
Κίνδυνος για ζεστό νερό στην Ευρώπη: Το μέταλλο «άφνιο» και οι νέοι κανονισμοί στην ΕΕ

Διεθνή / Κίνδυνος για ζεστό νερό στην Ευρώπη: Το μέταλλο «άφνιο» και οι νέοι κανονισμοί στην ΕΕ

Η έλλειψη έγκρισης του χάφνιου και ζιρκονίου στους κανονισμούς ΕΕ απειλεί το 90% των θερμοσιφώνων και τα νοικοκυριά κινδυνεύουν με αυξημένα κόστη και περιορισμένη πρόσβαση σε ζεστό νερό από το 2027
LIFO NEWSROOM