Η EasyJet καθηλώνει όλο τον στόλο της λόγω κορωνοϊού

Η EasyJet καθηλώνει όλο τον στόλο της λόγω κορωνοϊού Facebook Twitter
Η EasyJet καθηλώνει όλον της το στόλο λόγω κορωνοϊού.
0

Η εταιρεία EasyJet ανακοίνωσε ότι καθηλώνει όλα της τα αεροπλάνα λόγω του κορωνοϊού και δεν μπορεί να δώσει ημερομηνία για το πότε θα ξαναξεκινήσουν οι πτήσεις.

Παράλληλα, η εταιρεία είπε πως προχώρησε σε αυτή την «άνευ προηγουμένου κίνηση» εξαιτίας των κυβερνητικών μέτρων κατά της διασποράς του κορωνοΐού σε παγκόσμιο επίπεδο.

Ήδη είχε ακυρώσει τις περισσότερες πτήσεις της, αλλά πραγματοποιούσε πτήσεις διάσωσης και επαναπατρισμού πολιτών από άλλες χώρες.

Η κίνηση αυτή έγινε καθώς η περιφερειακή αεροπορική εταιρεία Loganair της Σκωτίας είπε ότι οι αεροπορικές εταιρείες ήταν απίθανο να επιβιώσουν χωρίς κυβερνητική διάσωση.

Η πανδημία έχει σοβαρό αντίκτυπο στις αεροπορικές εταιρείες, δήλωσε ο επικεφαλής της Loganair, Jonathan Hinkles, στο BBC.

Πρόσθεσε δε ότι κάθε αεροπορική εταιρεία που λέει ότι θα μπορούσε να επιβιώσει χωρίς κυβερνητική βοήθεια «πιθανότατα λέει ψέματα».

Η EasyJet δήλωσε ότι το πλήρωμά της θα παραμείνει σε καθεστώς «άδειας», με το προσωπικό να πληρώνεται το 80% του μισθού του από την 1η Απριλίου μέσω του συστήματος διατήρησης θέσεων εργασίας που προώθησε η κυβέρνηση.

Ο επικεφαλής της αεροπορικής εταιρείας, Johan Lundgren, δήλωσε ότι «εργάζεται ακούραστα» για να διασφαλίσει ότι η αεροπορική εταιρεία «θα ξεπεράσει τις προκλήσεις του κορωνοϊού».

«Είμαι εξαιρετικά περήφανος για τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι σε όλη την EasyJet έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους σε τόσο δύσκολη εποχή».

Η έδρα της EasyJet βρίσκεται στο αεροδρόμιο Λούτον του Λονδίνου και διαθέτει 331 αεροπλάνα. Σε κανονικές συνθήκες εξυπηρετεί 159 αεροδρόμια και 1.051 δρομολόγια.

Ο κ. Lundgren δήλωσε ότι η αεροπορική εταιρεία πραγματοποίησε την τελευταία πτήση διάσωσης την Κυριακή 29 Μαρτίου, αλλά θα συνεχίσει να προσφέρει επιπλέον πτήσεις διάσωσης, «όπως της ζητηθεί».

Πλήγμα για τις αεροπορικές εταιρείες

Ο τεράστιος όγκος των πτήσεων από και προς το Ηνωμένο Βασίλειο έχει σταματήσει λόγω των ταξιδιωτικών περιορισμών που επιβλήθηκαν για τον έλεγχο της εξάπλωσης του κορωνοϊού, ενώ πολλές αεροπορικές εταιρείες αναμένεται να επιδιώξουν κυβερνητική βοήθεια για να επιβιώσουν.

Η Virgin Atlantic έχει δηλώσει ήδη ότι θα επιδιώξει τη διάσωσή της και οι αεροπορικές εταιρείες, όπως η EasyJet, αναμένεται να ακολουθήσουν το παράδειγμά της.

Η κυβέρνηση της Βρετανίας έχει δηλώσει ότι θα πάρει μέτρα μόνο για να βοηθήσει τις αεροπορικές εταιρείες που πλήττονται από τον κορωνοϊό «ως έσχατη λύση» κατά περίπτωση.

Όμως, η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) προειδοποίησε για «εικόνες αποκάλυψης» στον τομέα των αερομεταφορών, προτρέποντας όλες τις κυβερνήσεις σε ολόκληρο τον κόσμο να βοηθήσουν.

Ο κ. Hinkles της Loganair προειδοποίησε ότι η σύνδεση των απομακρυσμένων νησιών της Σκωτίας και των αγροτικών κοινοτήτων σε ολόκληρο το Ηνωμένο Βασίλειο «δεν μπορεί να διατηρηθεί χωρίς τις αεροπορικές υπηρεσίες», σημειώνοντας ότι η κυβερνητική στήριξη για την αεροπορική εταιρεία είναι «ουσιαστική».

Η αεροπορική εταιρεία εξακολουθεί να μεταφέρει ανθρώπους και βασικά αγαθά, όπως φαρμακευτικά προϊόντα, σε περίπου 15 νησιωτικά αεροδρόμια.

Ορισμένες από τις πιο απομακρυσμένες διαδρομές επιδοτούνται από την κυβέρνηση της Σκωτίας.

Παρ' όλα αυτά, ο αερομεταφορέας της Σκωτίας χρειάστηκε να υποχωρήσει στο μισό του στόλου του και να μειώσει δραματικά το χρονοδιάγραμμά του. Αυτό έχει θέσει σε κίνδυνο ολόκληρη τη λειτουργία του.

«Δεν μπορούμε απλά να κλείσουμε» δήλωσε ο κ. Hinkles. «Πρέπει να πετάξουμε, για ηθικούς λόγους. Για το εθνικό συμφέρον» πρόσθεσε.

Κάθε αεροπορική εταιρεία διαπραγματεύεται, ελπίζοντας ότι θα της χορηγηθεί μεγαλύτερη ευελιξία όσον αφορά τις πληρωμές.

Εκτός από το άμεσο πρόβλημα της συνέχισης της επιχείρησης, που πιστεύει ο κ. Hinkles ότι είναι «προς το εθνικό συμφέρον», το πιο μακροπρόθεσμο πρόβλημα είναι πόσο γρήγορα οι αεροπορικές εταιρείες θα μπορέσουν να ανακάμψουν από την κρίση.

Οι προβλέψεις στον κλάδο είναι δυσοίωνες.

«Όταν επιτραπεί σε ένα κομμωτήριο να ξανανοίξει, θα υπάρξει μια ουρά από άτομα που θα χρειαστεί να κουρευτούν» λέει. «Αυτό όμως δεν θα συμβεί με τις αεροπορικές εταιρείες».

Μεταξύ άλλων, οι αεροπορικές εταιρείες επιθυμούν μια εξάμηνη αναστολή του φόρου επιβατών, η οποία φέρνει 3 δισ. λίρες κάθε χρόνο στο δημόσιο ταμείο.

Εκπρόσωπος του τμήματος Μεταφορών δήλωσε ότι ο κλάδος των αερομεταφορών είναι «σημαντικός για την οικονομία του Ηνωμένου Βασιλείου».

«Είμαστε πρόθυμοι να εξετάσουμε την κατάσταση των επιμέρους επιχειρήσεων, εφόσον έχουν διερευνηθεί όλα τα άλλα κυβερνητικά προγράμματα και έχουν εξαντληθεί όλες οι εμπορικές επιλογές, συμπεριλαμβανομένης της άντλησης κεφαλαίων από υφιστάμενους επενδυτές» τόνισε μεταξύ άλλων.

Με πληροφορίες του BBC

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γάζα: Νεογνό σώθηκε από τη μήτρα της νεκρής μητέρας του, μετά από ισραηλινή επιδρομή

Διεθνή / Γάζα: Νεογνό σώθηκε από τη μήτρα της νεκρής μητέρας του, μετά από ισραηλινή επιδρομή

Η νεαρή μητέρα υπέκυψε στα τραύματά της λίγο πριν γεννηθεί η κόρη της - «Ακόμα και αν αυτό το παιδί επιβιώσει, γεννήθηκε ορφανό», είπε ο γιατρός της πτέρυγας νεογνών
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ
Ο πρώην αρχηγός του Ουφίτσι ορκίζεται να σώσει τη Φλωρεντία εάν εκλεγεί δήμαρχος

Διεθνή / Φλωρεντία: Ο πρώην διευθυντής της γκαλερί Ουφίτσι ορκίζεται να διώξει τα μπέργκερ από τους δρόμους αν εκλεγεί δήμαρχος

Υποστηριζόμενος από το κόμμα της Μελόνι, ο Έικε Σμιντ λέει ότι η καταστολή του εγκλήματος και του υπερτουρισμού θα βοηθήσει στην αποκατάσταση της Φλωρεντίας
NEWSROOM
Με ποια κριτήρια θα ψηφίσουν οι Κύπριοι στις ευρωεκλογές;

LiFO politics / Με ποια κριτήρια θα ψηφίσουν οι Κύπριοι στις ευρωεκλογές;

Πενήντα χρόνια μετά την τουρκική εισβολή και είκοσι από την ένταξη στην Ε.Ε., σχεδόν μισό εκατομμύριο Κύπριοι θα ψηφίσουν για τις ευρωεκλογές. Ποια είναι τα σημαντικότερα προβλήματα που τους απασχολούν, εκτός από την τουρκική εισβολή και κατοχή; Και ποια είναι η εξέλιξη της πρωτοβουλίας αποστολής ανθρωπιστικής βοήθειας στη Γάζα; Η Βασιλική Σιούτη μιλά με τον δημοσιογράφο Κώστα Βενιζέλο από τη Λευκωσία.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ