Εταιρείες ξοδεύουν συμβολικά ποσά σε διαφημίσεις στο X για να κρατήσουν τον Μασκ «χαρούμενο»

Εταιρείες ξοδεύουν συμβολικά ποσά σε διαφημίσεις στο X για να κρατήσουν τον Μασκ «χαρούμενο» Facebook Twitter
Έλον Μασκ © ΕΡΑ
0

Τα μεγάλα brands διαθέτουν μικρά ποσά του διαφημιστικού τους προϋπολογισμού στο X του Έλον Μασκ, επιδιώκοντας να αποφύγουν να θεωρηθεί ότι μποϊκοτάρουν την πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης και να προκαλέσουν δημόσια διαμάχη με τον ολιγάρχη ιδιοκτήτη της.

Πολλά στελέχη μάρκετινγκ δήλωσαν στους Financial Times ότι οι εταιρείες αισθάνονται πίεση να δαπανήσουν ένα ονομαστικό ποσό στο X μετά τον υψηλού προφίλ ρόλο του Έλον Μασκ στην αμερικανική κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ. Όπως εξήγησαν, σε αυτή την απόφαση συντέλεση η τακτική του Μασκ να κινηθεί νομικά εναντίον όσων σταμάτησαν τη διαφήμιση στο Χ μετά την εξαγορά του Twitter με 44 δισ. δολάρια στα τέλη του 2022 είχε επίσης προκαλέσει συναγερμό. Τον περασμένο μήνα, το X προσέφυγε νομικά κατά περίπου 12 ακόμα εταιρειών, μεταξύ των οποίων η Shell, η Nestlé, το Pinterest και η Lego.

«Όποιο ποσό είναι αρκετό για να μείνετε εκτός της λίστας των άτακτων» δήλωσε ο Lou Paskalis, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας συμβούλων μάρκετινγκ AJL Advisory και πρώην στέλεχος της Bank of America στον τομέα των μέσων ενημέρωσης. «Δεν είναι επειδή ο κίνδυνος για την ασφάλεια του brand έχει εξαφανιστεί. Αλλά ο πολύ μεγαλύτερος κίνδυνος είναι ότι ένα σχόλιο του Μασκ στον Τύπο στέλνει την τιμή της μετοχής σας στα τάρταρα, και αντί για ένα ρίσκο πολλών εκατομμυρίων δολαρίων αντιμετωπίζετε ένα ρίσκο πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων» εξήγησε.

Η κίνηση αυτή έρχεται καθώς το X αγοράστηκε αυτή την εβδομάδα από τον όμιλο τεχνητής νοημοσύνης xAi του Μασκ σε μια συμφωνία που αποτιμά την πλατφόρμα κοινωνικών μέσων στα 45 δισ. δολάρια, συμπεριλαμβανομένου του χρέους. Η xAI έχει ήδη χρησιμοποιήσει δεδομένα από την πλατφόρμα X για την εκπαίδευση του Grok, του chat bot που ανταγωνίζεται πλατφόρμες όπως το ChatGPT της OpenAI – εταιρεία που ίδρυσε ο Μασκ πριν αποχωρήσει λόγω διαφορών στρατηγικής.

Οι επενδυτές έχουν ενθαρρυνθεί από την εγγύτητα του Μασκ με τη διοίκηση Τραμπ, καθώς και από τις ενδείξεις ότι η προσέγγισή του για τη μείωση του κόστους ήταν αποτελεσματική και τα έσοδα βελτιώνονται.

Ο Έλον Μασκ και η διευθύνουσα σύμβουλος του X, Λίντα Γιακαρίνο, έχουν θέσει έναν στόχο που αποσκοπεί στην αύξηση των διαφημιστικών εσόδων πίσω στα επίπεδα του 2022, σύμφωνα με δύο άτομα που γνωρίζουν το θέμα. Πιστεύουν ότι αυτό είναι το ελάχιστο που θα έπρεπε να αποφέρει το X χωρίς το πλήγμα που προκαλούν οι μάρκες που «μποϊκοτάρουν» ή αποφεύγουν την πλατφόρμα λόγω της ακροδεξιάς πολιτικής της κλίσης.

Σύμφωνα με στοιχεία της Emarketer, τα έσοδα του X θα αυξηθούν στα 2,3 δισ. δολάρια φέτος σε σύγκριση με 1,9 δισ. δολάρια πριν από ένα χρόνο. Ωστόσο, οι παγκόσμιες πωλήσεις το 2022, όταν ο όμιλος ήταν γνωστός ως Twitter και τον ανέλαβε ο Μασκ, ήταν 4,1 δισ. δολάρια.

Η συνολική διαφημιστική δαπάνη στις ΗΠΑ για το X μειώθηκε κατά 2% τους δύο πρώτους μήνες του 2025 σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, σύμφωνα με στοιχεία του ομίλου έρευνας αγοράς Sensor Tower, παρά την πρόσφατη επιστροφή ομίλων όπως η Hulu και η Unilever.

Με πληροφορίες από Financial Times

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Bad Bunny: «Όλοι είναι χαρούμενοι που θα εμφανιστώ στο Super Bowl, ακόμη και το Fox News»

Διεθνή / Bad Bunny: «Όλοι είναι χαρούμενοι που θα εμφανιστώ στο Super Bowl, ακόμη και το Fox News»

Η χιουμοριστική απάντηση του δημοφιλούς τραγουδιστή στην Κρίστι Νόεμ και στην απειλή ότι οι μετανάστες πρέπει να μείνουν μακριά από το Super Bowl, στην πρεμιέρα της νέας σεζόν του SNL
LIFO NEWSROOM
Γκρέτα Τούνμπεργκ: Την έσυραν από τα μαλλιά και την έβαλαν να φιλήσει τη σημαία του Ισραήλ

Διεθνή / Γκρέτα Τούνμπεργκ: Την έσυραν από τα μαλλιά και την έβαλαν να φιλήσει τη σημαία του Ισραήλ

«Της έκαναν ό,τι μπορεί να φανταστεί κανείς, ως προειδοποίηση προς τους υπόλοιπους» καταγγέλλει ακτιβιστής - Νέες πληροφορίες για τις συνθήκες κράτησής της σε υψίστης ασφαλείας φυλακή στην έρημο Νεγκέβ
LIFO NEWSROOM