Ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι δεν έχουν πρόσβαση σε αναπηρικά αμαξίδια κι ακουστικά βαρηκοΐας

Ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι δεν έχουν πρόσβαση σε αναπηρικά αμαξίδια Facebook Twitter
Φωτ: Unsplash
0

Νέα έκθεση των ΠΟΥ και Unicef αποκαλύπτει ότι πάνω από 2,5 δισεκατομμύρια άνθρωποι χρειάζονται ένα ή περισσότερα βοηθητικά προϊόντα, όπως αναπηρικά αμαξίδια, ακουστικά βαρηκοΐας ή εφαρμογές που υποστηρίζουν την επικοινωνία και τη γνωστική λειτουργία.

Ωστόσο, σύμφωνα με σχετικό ρεπορτάζ της ΕΡΤ, σχεδόν ένα δισεκατομμύριο από αυτούς δεν έχουν πρόσβαση, ιδιαίτερα σε χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος.

«Η υποστηρικτική τεχνολογία αλλάζει τη ζωή – ανοίγει την πόρτα στην εκπαίδευση για παιδιά με αναπηρίες, την απασχόληση και την κοινωνική αλληλεπίδραση για ενήλικες που ζουν με αναπηρίες και μια ανεξάρτητη ζωή αξιοπρέπειας για τους ηλικιωμένους», δήλωσε ο Τέντρος Αντάνομ, γενικός Διευθυντής του ΠΟΥ.

«Η άρνηση πρόσβασης στους ανθρώπους σε αυτά τα εργαλεία που αλλάζουν τη ζωή δεν είναι μόνο παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, αλλά και οικονομικά κοντόφθαλμη. Καλούμε όλες τις χώρες να χρηματοδοτήσουν και να δώσουν προτεραιότητα στην πρόσβαση στην υποστηρικτική τεχνολογία και να δώσουν σε όλους την ευκαιρία να αξιοποιήσουν τις δυνατότητές τους», πρόσθεσε.

Η Παγκόσμια Έκθεση για την Υποστηρικτική Τεχνολογία σημειώνει ότι ο αριθμός των ανθρώπων που χρειάζονται ένα ή περισσότερα βοηθητικά προϊόντα είναι πιθανό να αυξηθεί στα 3,5 δισεκατομμύρια έως το 2050, λόγω της γήρανσης του πληθυσμού και της αύξησης του επιπολασμού των μη μεταδοτικών ασθενειών σε όλο τον κόσμο.

Επιπλέον υπογραμμίζει το τεράστιο χάσμα στην πρόσβαση μεταξύ των χωρών χαμηλού και υψηλού εισοδήματος, που ποικίλλει από 3% στις φτωχότερες χώρες έως 90% στις πλούσιες χώρες.

Περίπου τα δύο τρίτα των ατόμων με βοηθητικά προϊόντα ανέφεραν πληρωμές από την τσέπη τους για αυτά και άλλοι ότι βασίζονταν σε συγγενείς και φίλους για να υποστηρίξουν οικονομικά τις ανάγκες τους.

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

Δεν υπάρχει δυνατότητα σχολιασμού

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ