ΕΕ: Πάνω από 6.000 παιδιά νεκρά σε τροχαία μεταξύ 2011 και 2020

ΕΕ: Πάνω από 6.000 παιδιά νεκρά σε τροχαία μεταξύ 2011 και 2020 Facebook Twitter
Φωτ.: Getty Images
0

Περισσότερα από 6.000 παιδιά ηλικίας έως 14 ετών έχασαν τη ζωή τους μεταξύ 2011 και 2020 σε τροχαία στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σύμφωνα με έκθεση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφαλείας Μεταφορών (ETSC).

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) ζητά ασφαλείς διαδρομές προς τα σχολεία μεταξύ των των 40 άλλων συστάσεων που κάνει προς τις εθνικές κυβερνήσεις και την ΕΕ.

Από τις χώρες της ΕΕ ωστόσο μόλις 7 ανέφεραν ότι έχουν επιβάλει χαμηλότερα όρια ταχύτητας στις περιοχές των σχολείων.

Σύμφωνα με το ETSC οι δρόμοι γύρω από τις εγκαταστάσεις παιδικής μέριμνας και στις αστικές περιοχές με πολλούς ποδηλάτες και πεζούς, όπως αναφέρει η ΕΡΤ, θα πρέπει να σχεδιάζονται για 30 χλμ/ώρα και χαμηλό κυκλοφοριακό φόρτο.

Το όριο ταχύτητας στους δρόμους αυτούς θα πρέπει να είναι 30 χλμ./ώρα ακόμα και όταν τα κριτήρια σχεδιασμού δεν έχουν επιτευχθεί και το ETSC καλεί την ΕΕ να το κάνει επίσημη σύσταση.

Σημειώνεται δε, ότι σχεδόν οι μισοί θάνατοι παιδιών από τροχαία προήλθαν από παιδιά που ταξίδευαν με αυτοκίνητα.

Σε ό,τι αφορά στη σωστή χρήση των παιδικών καθισμάτων υπάρχουν περιορισμένα δεδομένα, αναφέρει η έκθεση, αλλά μελέτες έχουν δείξει ότι η εσφαλμένη χρήση τους παραμένει σημαντικό πρόβλημα.

Από την 1η Σεπτεμβρίου 2024, μόνο παιδικά καθίσματα που πληρούν το νέο πρότυπο του ΟΗΕ «R129» μπορούν να πωλούνται στην αγορά της ΕΕ.

Το σύστημα σημείων αγκύρωσης ISOFIX είναι υποχρεωτικό στα νέα αυτοκίνητα στην ΕΕ από το 2014. Σύμφωνα με τις προδιαγραφές τα καθίσματα που κοιτούν προς τα πίσω (που είναι ασφαλέστερα) θα πρέπει να καταστούν υποχρεωτικά για όσο μεγαλύτερο διάστημα είναι δυνατό, κατά προτίμηση έως ότου το παιδί γίνει τεσσάρων ετών.

Τα παιδικά καθίσματα θα πρέπει επίσης να υπόκεινται σε μειωμένους συντελεστές ΦΠΑ.

Σημειώνεται ακόμα ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση αναθεωρεί τους κανόνες για τις άδειες οδήγησης φέτος, και το ETSC ζητά την υποχρεωτική θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση, καθώς και πρακτική εξέταση, για την απόκτηση άδειας οδήγησης μοτοποδηλάτου.

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο προειδοποιεί επίσης ότι 16 ευρωπαϊκές χώρες επιτρέπουν στα παιδιά να οδηγούν μοτοποδήλατο σε ηλικία 14 ή 15 ετών, παρά την ελάχιστη ηλικία των 16 ετών, που συνίσταται στην ΕΕ.

Πάνω από την ηλικία των 14 ετών, το 20% των παιδικών θανάτων από τροχαία είναι αναβάτες μοτοποδηλάτων, η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων είναι αγόρια.

Το ETSC αναφέρει ότι η ελάχιστη συνιστώμενη ηλικία από την ΕΕ για οδήγηση αυτοκινήτου (χωρίς την παρουσία συνοδού) των 16 ετών δεν πρέπει να μειωθεί.

Σύμφωνα με τους συγγραφείς της μελέτης υπάρχουν τεράστιες διαφορές στην ασφάλεια των παιδιών μεταξύ των χωρών.

Το ποσοστό παιδικής θνησιμότητας από τροχαίες συγκρούσεις στη Ρουμανία είναι δέκα φορές υψηλότερο από τη Νορβηγία, την Κύπρο και τη Σουηδία.

Όπου η παιδική θνησιμότητα από τροχαία είναι σχετικά χαμηλή, η θνησιμότητα από τροχαία για τον υπόλοιπο πληθυσμό είναι επίσης σχετικά χαμηλή και αντίστροφα.

Σε όποιες περιπτώσεις δεν συμβαίνει αυτό, θα μπορούσε εν μέρει να οφείλεται στο ότι τα παιδιά σε αυτές τις χώρες τείνουν να συνοδεύονται/πηγαίνουν με κηδεμόνες στο σχολείο και σε άλλες δραστηριότητες αντί να τους επιτρέπεται να μετακινούνται μόνα τους με ποδήλατο ή με τα πόδια.

«Στο Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας, επί 17 χρόνια, αγωνιζόμαστε για την προστασία της ζωής στο δρόμο. 11 θάνατοι παιδιών το 2019 στη χώρα μας σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτοί. 

»Στοχεύοντας σε μηδενικούς θανάτους παιδιών από τροχαίες συγκρούσεις έχουμε εκπαιδεύσει περισσότερους από 265.000 μαθητές και 5.500 εκπαιδευτικούς σε όλη την Ελλάδα, μέσα από τα επιστημονικά τεκμηριωμένα προγράμματά μας, ενώ άλλοι 3.500 μαθητές έχουν συμμετάσχει στους Πανελλήνιους Μαθητικούς Διαγωνισμούς για την Οδική Ασφάλεια που διοργανώνουμε σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων τα τελευταία 6 χρόνια.

Σύντομα, θα είναι διαθέσιμο και πρόγραμμα eLearning για γονείς μέσω της πλατφόρμας Road Safety Academy (www.roadsafetyacademy.eu) που ανέπτυξε το Ινστιτούτο.

»Είναι σημαντικό οι γονείς να ενημερώνονται για κρίσιμα θέματα ασφαλούς μεταφοράς των παιδιών όπως είναι, για παράδειγμα, η σωστή επιλογή και τοποθέτηση παιδικού καθίσματος ένα θέμα που, όπως βλέπουμε και στη σχετική Έκθεση του ETSC, υπάρχει σημαντικό έλλειμμα γνώσης που κοστίζει τις ζωές δεκάδων παιδιών σε όλη την Ευρώπη.

»Πέρα από τα εκπαιδευτικά προγράμματα, συνεισφέρουμε στην ασφαλή και ανεμπόδιστη πρόσβαση των παιδιών σε σχολεία ως πεζοί και ποδηλάτες, με πιλοτικά έργα βελτίωσης των υποδομών πέριξ των σχολικών μονάδων, σε συνεργασία με Δήμους, Περιφέρειες και τοπικές Αρχές.

»Η θέσπιση των 30 χλμ/ώρα σε κατοικημένες περιοχές, γύρω από σχολεία και σε δρόμους όπου παιδιά, γονείς και άνθρωποι παίζουν, ποδηλατούν, αναπτύσσονται είναι επίσης σημαντική και υποστηρίζεται σε μεγάλο βαθμό από το Ινστιτούτο τα τελευταία χρόνια» σημείωσε η Πρόεδρος του Ι.Ο.ΑΣ. “Πάνος Μυλωνάς“, Βασιλική Δανέλλη-Μυλωνά.

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νότια Αφρική: Συνελήφθη ο «βαρόνος των ρινόκερων» για λαθρεμπόριο 964 κεράτων αξίας 14 εκατ. δολαρίων

Διεθνή / Νότια Αφρική: Συνελήφθη ο «βαρόνος των ρινόκερων» για λαθρεμπόριο 964 κεράτων αξίας 14 εκατ. δολαρίων

Ο 83χρονος Τζον Χιουμ, πρώην κτηματομεσίτης και ιδιοκτήτης του μεγαλύτερου ιδιωτικού κοπαδιού ρινόκερων, συνελήφθη στη Νότια Αφρική κατηγορούμενος για λαθρεμπόριο κεράτων
LIFO NEWSROOM
Προειδοποιητικά πυρά στα σύνορα Βόρειας και Νότιας Κορέας: Απειλείται «ανεξέλεγκτη» σύγκρουση, λέει η Πιονγκγιάνγκ

Διεθνή / Προειδοποιητικά πυρά στα σύνορα Βόρειας και Νότιας Κορέας: Απειλείται «ανεξέλεγκτη» σύγκρουση, λέει η Πιονγκγιάνγκ

Οι νοτιοκορεάτικες ένοπλες δυνάμεις επιβεβαίωσαν πως υπήρξαν προειδοποιητικά πυρά - Είπαν ότι στρατιώτες της Βόρειας Κορέας πέρασαν τα σύνορα κατά τη διάρκεια των επιχειρήσεών τους στην αποστρατιωτικοποιημένη ζώνη
LIFO NEWSROOM
«Πολύ άρρωστοι και πολύ κουρασμένοι»: Η πραγματικότητα του λιμού στη Γάζα που το Ισραήλ αρνείται

Διεθνή / «Πολύ άρρωστοι και πολύ κουρασμένοι»: Η πραγματικότητα του λιμού στη Γάζα που το Ισραήλ αρνείται

Ο ΟΗΕ χαρακτηρίζει επισήμως τη Γάζα ως περιοχή λιμού, με χιλιάδες κατοίκους να υποφέρουν από έλλειψη τροφίμων, αυξημένη φτώχεια και επικίνδυνες συνθήκες διαβίωσης μετά από 22 μήνες πολέμου
THE LIFO TEAM
Κονγκό: Εκρηκτικά ποσοστά σεξουαλικής βίας – Χιλιάδες θύματα χωρίς καμία πρόσβαση σε φροντίδα

Διεθνή / Κονγκό: Εκρηκτικά ποσοστά σεξουαλικής βίας – Χιλιάδες θύματα χωρίς καμία πρόσβαση σε φροντίδα

Η σύγκρουση στο Κονγκό αφήνει τα θύματα σεξουαλικής βίας χωρίς ιατρική και νομική στήριξη. Οι κλινικές έχουν κλείσει, η βοήθεια έχει κοπεί και η ατιμωρησία διαιωνίζει την τραγωδία.
LIFO NEWSROOM
ΗΠΑ: Ο Τραμπ αγοράζει το 10% της Intel με 8,9 δισ. – Η μεγαλύτερη κρατική παρέμβαση μετά το 2008

Διεθνή / ΗΠΑ: Ο Τραμπ αγοράζει το 10% της Intel με 8,9 δισ. – Η μεγαλύτερη κρατική παρέμβαση μετά το 2008

Η συμφωνία εντάσσεται στη στρατηγική ενίσχυσης της αμερικανικής βιομηχανίας ημιαγωγών και θεωρείται η μεγαλύτερη κρατική παρέμβαση μετά τη διάσωση της αυτοκινητοβιομηχανίας το 2008
ΦΩΤ.: UNSPLASH
Μάικ Πομπέο στους FT: Ο Τραμπ δεν πρέπει να ανταμείψει τον Πούτιν για την επιθετικότητα του στην Ουκρανία

Διεθνή / Μάικ Πομπέο στους FT: Ο Τραμπ δεν πρέπει να ανταμείψει τον Πούτιν για την επιθετικότητα του στην Ουκρανία

Η αποδοχή της παράνομης κατάληψης εδαφών από τη Ρωσία στο Ντόνετσκ και το Λουγκάνσκ θα έστελνε το μήνυμα σε όλους τους δικτάτορες ότι η βία αποδίδει καρπούς.
LIFO NEWSROOM
Γκισλέιν Μάξγουελ: «Ο Τραμπ δεν ήταν ποτέ ανάρμοστος – Δεν υπάρχει μυστική λίστα πελατών του Έπσταϊν»

Διεθνή / Γκισλέιν Μάξγουελ: «Ο Τραμπ δεν ήταν ποτέ ανάρμοστος – Δεν υπάρχει μυστική λίστα πελατών του Έπσταϊν»

Η Γκισλέιν Μάξγουελ, συνεργάτιδα του καταδικασμένου Τζέφρι Έπσταϊν, δηλώνει σε νέα συνέντευξη ότι ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είχε ποτέ ανάρμοστη συμπεριφορά και διαψεύδει την ύπαρξη «λίστας πελατών»
LIFO NEWSROOM