Αεροπορικές τραγωδίες: Πώς κάποιοι άνθρωποι επιβιώνουν μετά τη συντριβή - Είναι η θέση τους ή η τύχη;

Είναι η θέση στο αεροπλάνο ή η τύχη; - Πώς τα κατάφεραν επιβάτες «μη επιβιώσιμων» συντριβών Facebook Twitter
Το Solheimasandur Plane Wreck, ένα από τα πιο δημοφιλή αξιοθέατα στην Ισλανδία
0

Η συντριβή του αεροσκάφους της Jeju Air στο αεροδρόμιο Muan της Νότιας Κορέας την 29η Δεκεμβρίου, έφερε 179 θανάτους, αφήνοντας πίσω μόλις δύο επιζώντες.

Οι δύο αεροσυνοδοί που επέζησαν, κάθονταν στο πίσω μέρος του αεροσκάφους, το μοναδικό τμήμα που παρέμεινε άθικτο.

Τις τελευταίες οκτώ δεκαετίες των εμπορικών εναέριων ταξιδιών, σημειώθηκαν μόλις 17 αεροπορικά δυστυχήματα που μετέφεραν 80 ή περισσότερους επιβάτες και  άφησαν έναν ή δύο επιζώντες, σύμφωνα με τα στοιχεία που συνέλεξε το Ίδρυμα Ασφάλειας Πτήσεων, (διεθνές μη κερδοσκοπικό ίδρυμα που παρέχει καθοδήγηση για την ασφάλεια).

Οι αεροσυνοδοί της Jeju Air, ένας 33χρονος άνδρας και μια 25χρονη γυναίκα που νοσηλεύονται ακόμη σε νοσοκομείο της Σεούλ, κάθονταν στα πίσω καθίσματα, λίγα βήματα από το σημείο όπου αποκολλήθηκε η ουρά του αεροσκάφους. Τα νεότερα για την υγεία τους, δείχνουν ότι θα τα καταφέρουν να επιβιώσουν.

Είναι η θέση στο αεροπλάνο ή η τύχη; - Πώς τα κατάφεραν επιβάτες «μη επιβιώσιμων» συντριβών Facebook Twitter
Φωτογραφία: EPA

Σε μια εκτενή αναφορά της, η Wall Street Journal, προσπαθεί να εντοπίσει τους λόγους της επιβίωσης αυτών των ανθρώπων. Είναι η θέση των καθισμάτων τους, η χρήση ζώνης ασφαλείας, η τύχη, ή ένας συνδυασμός των παραγόντων αυτών;

«Η σχετική έρευνα δείχνει ότι η πιθανότητα επιβίωσης εξαρτάται από πέντε παράγοντες: τη δομική ακεραιότητα του αεροσκάφους, τη λειτουργικότητα των συστημάτων ασφαλείας, τις δυνάμεις G που ασκούνται στο σώμα, το περιβάλλον μέσα στην καμπίνα και τους παράγοντες μετά τη συντριβή, όπως η φωτιά ή ο καπνός», αναφέρεται.

Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους κάποιος καταφέρνει να επιβιώσει σε μια τέτοια κατάσταση, σύμφωνα με την Μπάρμπαρα Νταν, πρόεδρο της Διεθνούς Εταιρείας Ερευνητών Αεροπορικής Ασφάλειας. «Εάν έχετε σφίξει τη ζώνη ασφαλείας σας, περιορίζεται το μέγεθος της ταλάντωσης που υφίσταται το σώμα. Εξαρτάται επίσης από το αν ο επιβάτης έχει τη δυνατότητα να πάρει θέση στήριξης» προσθέτει στην τοποθέτησή της.

Οι ειδικοί καταλήγουν στο συμπέρασμα, πως η θέση μέσα στο αεροπλάνο παίζει μεν σημαντικό ρόλο, αλλά «δεν υπάρχει εγγύηση για το ασφαλέστερο σημείο». Σε συντριβές που πλήττουν πρώτα τη «μύτη» του αεροσκάφους, οι πίσω θέσεις έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες επιβίωσης. Εντούτοις, η άμεση έξοδος από το αεροσκάφος είναι συχνά ζωτικής σημασίας, ιδίως σε περιπτώσεις που έχει ξεσπάσει φωτιά.

Η τύχη

Ο Άντονι Μπρικχάουζ, ειδικός στην ασφάλεια της αεροδιαστημικής και καθηγητής στο Embry-Riddle Aeronautical University επισημαίνει το εξής: «Είχαμε ανθρώπους που επέζησαν σε συντριβές που θα ονομάζαμε μη επιβιώσιμες και είχαμε επίσης νεκρούς σε συντριβές που θα ονομάζαμε επιβιώσιμες», επιβεβαιώνοντας ότι ο παράγοντας της τύχης, φέρνει απρόβλεπτες εξελίξεις σε πολλά αεροπορικά δυστυχήματα και αναγνωρίζεται ανεπίσημα ακόμη και από την Εθνική Επιτροπή Ασφάλειας Μεταφορών.

Οι στατιστικές εταιρείες σχετικά με τους επιζώντες αεροπορικών συντριβών, ανακαλούν συχνά την περίπτωση του τετράχρονου κοριτσιού που επέζησε από την συντριβή της πτήσης Northwest 255 το 1987.

Ήταν μια συντριβή που η Εθνική Επιτροπή Ασφάλειας Μεταφορών (NTSB) περιέγραψε ως «μη επιβιώσιμη» λόγω της σχεδόν ολοσχερούς καταστροφής του αεροσκάφους και των θυμάτων. Όλοι οι επιβάτες υπέστησαν σοβαρές δυνάμεις πρόσκρουσης (blunt-force trauma). Ωστόσο, το κορίτσι, που βρέθηκε κάτω από μία από τις γέφυρες της περιοχής, σώθηκε λόγω μιας αλληλουχίας γεγονότων που μέχρι και σήμερα, είναι δύσκολο να εξηγηθούν. 
 

 
 
 
Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Μελόνι στέλνει έκτακτο υλικό για την προστασία των ενεργειακών υποδομών της Ουκρανίας - Επικοινωνία με Ζελένσκι

Διεθνή / Η Μελόνι στέλνει έκτακτο υλικό για την προστασία των ενεργειακών υποδομών της Ουκρανίας - Επικοινωνία με Ζελένσκι

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της ιταλικής κυβέρνησης, «οι γεννήτριες ιταλικών εταιριών πρόκειται να αποσταλούν στην Ουκρανία τις επόμενες ημέρες»
LIFO NEWSROOM
Ντόναλντ Τραμπ Τζούνιορ: Οι ΗΠΑ δεν θα είναι πλέον «ο ηλίθιος με το μπλοκ επιταγών»

Διεθνή / Τραμπ Τζούνιορ εναντίον Ουκρανίας: Οι ΗΠΑ δεν θα είναι πλέον «ο ηλίθιος με το μπλοκ επιταγών»

Ο μεγαλύτερος γιος του Ντόναλντ Τραμπ εξαπέλυσε επίθεση στην κυβέρνηση Ζελένσκι αλλά και στη στάση της Ευρώπης απέναντι στον πόλεμο, ενώ ανέφερε πως ο πατέρας δεν αποκλείεται να πάψει να στηρίζει την Ουκρανία
LIFO NEWSROOM
ΣΚ - Πώς οι Μαλδίβες έγιναν – απροσδόκητα – ένας προσιτός προορισμός

Διεθνή / Πώς οι Μαλδίβες έγιναν απροσδόκητα ένας προσιτός προορισμός

Κάποτε ήταν προορισμός αποκλειστικά για υπερ - πλούσιους. Σήμερα οι Μαλδίβες προσφέρουν ένα πιο τοπικό και βιώσιμο μοντέλο τουρισμού, που αλλάζει το ποιοι μπορούν να ζήσουν την εμπειρία του «παραδείσου»
LIFO NEWSROOM
ΤΡΑΜΠ ΕΥΡΩΠΗ ΕΚΛΟΓΕΣ POLITICO

Διεθνή / «Ευρώπη πρόσεχε, έρχεται για τις εκλογές σου»: Ανάλυση Politico για το νέο δόγμα Τραμπ - Το ερώτημα που θέτει

«Η ''αποστολή'' του να αναμειχθεί στην ευρωπαϊκή πολιτική θα πρέπει να τρομοκρατήσει Στάρμερ, Μακρόν και Μερτς» σχολιάζει το Politico ενώ αναρωτιέται αν «θα αντιδράσει κάποιος από αυτούς»
LIFO NEWSROOM
Από τη «Λολίτα» στο «Λολίτα εξπρές»: Η σχέση του Έπσταϊν με τον εκδότη του περιβόητου βιβλίου του Ναμπόκοφ

Διεθνή / Από τη «Λολίτα» στο «Λολίτα εξπρές»: Η σχέση του Έπσταϊν με τον εκδότη του περιβόητου βιβλίου του Ναμπόκοφ

Αναζητώντας υλικό για τη βιογραφία του Τζορτζ Γουάιντενφελντ, ο ιστορικός Τόμας Χάρντινγκ ανακάλυψε επιστολές που αντάλλαξαν ο Βρετανός μεγαλοεκδότης, η Γκισλέν Μάξγουελ και ο Έπσταϊν, το ιδιωτικό τζετ του οποίου λεγόταν «Lolita Express».
LIFO NEWSROOM