Παιδιά influencers πληρώνονται εκατομμύρια για να διαφημίσουν fast food στο Youtube

Παιδιά influencers πληρώνονται εκατομμύρια για να διαφημίσουν fast food στο Youtube Facebook Twitter
0

Ανησυχητικά είναι τα αποτελέσματα μιας μελέτης, σύμφωνα με την οποία, παιδιά με δημοφιλή κανάλια στο YouTube, γνωστά ως «kidfluencers», πληρώνονται για να προωθήσουν junk food στα βίντεό τους.

Ερευνητές από τη Σχολή Παγκόσμιας Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης, ανέλυσαν τα πέντε βίντεο στο YouTube με τα περισσότερα views των kidfluencers, τα πιο δημοφιλή βίντεό τους και την παρουσία επώνυμων φαγητών στα βίντεο.

Η μελέτη δείχνει πώς οι διαφημιζόμενοι προσπαθούν να εκμεταλλευτούν τις νέες μεθόδους για την προώθηση των προϊόντων τους μέσω των παιδιών αυτών.

Τα βίντεο με τρόφιμα και ποτά προβλήθηκαν 1 δισεκατομμύριο φορές - και η συντριπτική πλειονότητα αυτών (90%) παρουσίαζε πρόχειρο φαγητό από ανθυγιεινές μάρκες, όπως η McDonald's, αποκαλύπτει η μελέτη. Οι ερευνητές ανέλυσαν βίντεο με τις περισσότερα views στο YouTube το 2019. Οι influencers ήταν μεταξύ των ηλικιών 3 και 14 ετών. Η ομάδα μελέτης σημείωσε ότι οι «πρωταγωνιστές» έπαιζαν με παιχνίδια ή κατανάλωναν τρόφιμα, όπως γεύματα γνωστής αλυσίδας ταχυφαγείου, παρακολουθώντας σχετικά με το χρόνο που αφιέρωσαν σε μια δεδομένη δραστηριότητα.


Από τα 418 βίντεο του YouTube που εμπίπτουν στα κριτήρια αναζήτησης, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι 179 από τα βίντεο περιελάμβαναν φαγητό ή ποτό, με το 90% αυτών των περιπτώσεων να εμφανίζουν ανθυγιεινά επώνυμα είδη, όπως το γρήγορο φαγητό.

Οι «Kidfluencers» μαγνητοσκοπούνται συχνά από τους γονείς τους, να διεξάγουν επιστημονικά πειράματα, να κριτικάρουν παιχνίδια, να γιορτάζουν τα γενέθλια τους, ή να δοκιμάζουν φαγητό και να πληρώνονται από διαφημιστές. 

Ο πιο ακριβοπληρωμένος YouTube kidfluencer τα δύο τελευταία χρόνια, είναι ο Ryan Kaji, ένα 9χρονο αγόρι από το Τέξας.

 

Το YouTube διευκολύνει τους διαφημιστές


Οι εταιρείες γρήγορου φαγητού ενδιαφέρονται όλο και περισσότερο να εισαγάγουν τα προϊόντα τους σε αυτά τα βίντεο, τα οποία είναι εξαιρετικά δημοφιλή στα παιδιά. Πιστεύεται ότι η παρακολούθηση ανθυγιεινών διαφημίσεων για τρόφιμα, αυξάνει τις θερμίδες που τρώνε τα παιδιά προκαλώντας πόθο και κατευθύνοντάς τα υποσυνείδητα στο να τα αποζητούν και να τα αγοράζουν.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η κυβέρνηση παίρνει αυστηρά μέτρα, απαγορεύοντας τη διαφήμιση πρόχειρου φαγητού στην τηλεόραση μέχρι κάποια συγκεκριμένη ώρα. Ωστόσο, οι εταιρείες έχουν αυξήσει δραματικά τη διαδικτυακή διαφήμιση ως απάντηση στην αυξανόμενη χρήση των κοινωνικών μέσων από τους καταναλωτές.

Οι ειδικοί όμως ανησυχούν και ισχυρίζονται πως οι αρχές θα πρέπει να κάνουν περισσότερα για να περιορίσουν την έκθεση των παιδιών σε διαφημίσεις πρόχειρου φαγητού στο διαδίκτυο.

«Τα παιδιά βλέπουν ήδη αρκετές χιλιάδες διαφημίσεις τροφίμων στην τηλεόραση κάθε χρόνο και η προσθήκη αυτών των βίντεο στο YouTube μπορεί να κάνει ακόμη πιο δύσκολο για τους γονείς και τα παιδιά να διατηρήσουν μια υγιεινή διατροφή», δήλωσε η Marie Bragg, από τη Σχολή Παγκόσμιου Δημόσιου Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης. «Η γοητεία του YouTube μπορεί να είναι ιδιαίτερα ισχυρή το 2020, καθώς πολλοί γονείς εργάζονται εξ αποστάσεως και πρέπει να αντιμετωπίσουν το δύσκολο έργο να έχουν μικρά παιδιά στο σπίτι λόγω του Covid-19. Χρειαζόμαστε ένα περιβάλλον ψηφιακών μέσων που να υποστηρίζει την υγιεινή διατροφή αντί να την αποθαρρύνει».

Την ίδια ώρα, η Γαλλία εισηγήθηκε νέο νόμο για την προστασία των ανήλικων σταρ στα social media. Η νομοθεσία έχει στόχο την ρύθμιση των ωρών που μπορούν οι κάτω των 16 ετών και εργάζονται online και τι συμβαίνει με τα κέρδη τους.

Επίσης περιλαμβάνει το δικαίωμα στη λήθη, που σημαίνει ότι οι πλατφόρμες θα είναι υποχρεωμένες να αφαιρούν περιεχόμενο κατόπιν αιτήματος του παιδιού.

Η αλλαγή καθιστά την Γαλλία πρωτοπόρο στα δικαιώματα των παιδιών-σταρ στα social media, δήλωσε ο βουλευτής πίσω από το νόμο, Bruno Studer, σύμφωνα με την γαλλική Le Monde.

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ινδονησία: Στους 950 οι νεκροί από τις πλημμύρες - Περισσότεροι από 270 αγνοούμενοι

Διεθνή / Ινδονησία: Στους 950 οι νεκροί από τις πλημμύρες - Περισσότεροι από 270 αγνοούμενοι

Ο συνολικός απολογισμός για όσους έχασαν τη ζωή τους σε Ινδονησία, Σρι Λάνκα, Μαλαισία, Ταϊλάνδη και Βιετνάμ μετά τις τροπικές καταιγίδες, είναι περισσότεροι από 1.800 άνθρωποι
LIFO NEWSROOM
Η Μελόνι στέλνει έκτακτο υλικό για την προστασία των ενεργειακών υποδομών της Ουκρανίας - Επικοινωνία με Ζελένσκι

Διεθνή / Η Μελόνι στέλνει έκτακτο υλικό για την προστασία των ενεργειακών υποδομών της Ουκρανίας - Επικοινωνία με Ζελένσκι

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της ιταλικής κυβέρνησης, «οι γεννήτριες ιταλικών εταιριών πρόκειται να αποσταλούν στην Ουκρανία τις επόμενες ημέρες»
LIFO NEWSROOM
Ντόναλντ Τραμπ Τζούνιορ: Οι ΗΠΑ δεν θα είναι πλέον «ο ηλίθιος με το μπλοκ επιταγών»

Διεθνή / Τραμπ Τζούνιορ εναντίον Ουκρανίας: Οι ΗΠΑ δεν θα είναι πλέον «ο ηλίθιος με το μπλοκ επιταγών»

Ο μεγαλύτερος γιος του Ντόναλντ Τραμπ εξαπέλυσε επίθεση στην κυβέρνηση Ζελένσκι αλλά και στη στάση της Ευρώπης απέναντι στον πόλεμο, ενώ ανέφερε πως ο πατέρας δεν αποκλείεται να πάψει να στηρίζει την Ουκρανία
LIFO NEWSROOM
ΣΚ - Πώς οι Μαλδίβες έγιναν – απροσδόκητα – ένας προσιτός προορισμός

Διεθνή / Πώς οι Μαλδίβες έγιναν απροσδόκητα ένας προσιτός προορισμός

Κάποτε ήταν προορισμός αποκλειστικά για υπερ - πλούσιους. Σήμερα οι Μαλδίβες προσφέρουν ένα πιο τοπικό και βιώσιμο μοντέλο τουρισμού, που αλλάζει το ποιοι μπορούν να ζήσουν την εμπειρία του «παραδείσου»
LIFO NEWSROOM
ΤΡΑΜΠ ΕΥΡΩΠΗ ΕΚΛΟΓΕΣ POLITICO

Διεθνή / «Ευρώπη πρόσεχε, έρχεται για τις εκλογές σου»: Ανάλυση Politico για το νέο δόγμα Τραμπ - Το ερώτημα που θέτει

«Η ''αποστολή'' του να αναμειχθεί στην ευρωπαϊκή πολιτική θα πρέπει να τρομοκρατήσει Στάρμερ, Μακρόν και Μερτς» σχολιάζει το Politico ενώ αναρωτιέται αν «θα αντιδράσει κάποιος από αυτούς»
LIFO NEWSROOM
Από τη «Λολίτα» στο «Λολίτα εξπρές»: Η σχέση του Έπσταϊν με τον εκδότη του περιβόητου βιβλίου του Ναμπόκοφ

Διεθνή / Από τη «Λολίτα» στο «Λολίτα εξπρές»: Η σχέση του Έπσταϊν με τον εκδότη του περιβόητου βιβλίου του Ναμπόκοφ

Αναζητώντας υλικό για τη βιογραφία του Τζορτζ Γουάιντενφελντ, ο ιστορικός Τόμας Χάρντινγκ ανακάλυψε επιστολές που αντάλλαξαν ο Βρετανός μεγαλοεκδότης, η Γκισλέν Μάξγουελ και ο Έπσταϊν, το ιδιωτικό τζετ του οποίου λεγόταν «Lolita Express».
LIFO NEWSROOM