Εξαφανισμένος φαίνεται πως είναι ο πίνακας Salvator Mundi του Λεονάρντο Ντα Βίντσι, με τους New York Times να αναρωτιούνται σε αφιέρωμά τους, γιατί το έργο δεν εκτίθεται στο μουσείο του Λούβρου στο Άμπου Ντάμπι, όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί. 

 

Εργαζόμενοι του μουσείου αποκαλύπτουν τώρα στους NYT ότι δεν γνωρίζουν που βρίσκεται ο πίνακας.

 

Το μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι (που έχει δώσει άδεια χρήσης της ίδιας επωνυμίας στο μουσείο του Άμπου Ντάμπι) επίσης δεν ήταν σε θέση να εντοπίσει που βρίσκεται ο πίνακας, σύμφωνα με υψηλόβαθμο στέλεχος του μουσείου που μίλησε στους New York Times υπό την προϋπόθεση της ανωνυμίας.

 

Τον Νοέμβριο του 2017, το Salvator Mundi είχε γίνει ο πιο ακριβός πίνακας στην ιστορία της τέχνης, καθώς πωλήθηκε έναντι 450,3 εκατομμυρίων δολαρίων σε έναν ανώνυμο αγοραστή, που αργότερα αποδείχτηκε ότι ανήκε στον κύκλο του πρίγκιπα - διαδόχου της Σαουδικής Αραβίας, Μοχάμεντ Μπιν Σαλμάν.

 

Έναν μήνα μετά την ιστορική δημοπρασία του οίκου Christie's στη Νέα Υόρκη, οι υπεύθυνοι πολιτισμού στο Άμπου Ντάμπι είχαν προαναγγείλει ότι ο πίνακας θα συμπεριληφθεί στην έκθεση του μουσείου. Όμως τα αποκαλυπτήρια του πίνακα που ήταν προγραμματισμένα για τον περασμένο Σεπτέμβριο ακυρώθηκαν χωρίς εξήγηση, και το αρμόδιο τμήμα αρνείται να δώσει την παραμικρή απάντηση. 

 

Αξιωματούχοι της γαλλικής κυβέρνησης (σ.σ που έχει υπό τον έλεγχό της το Μουσείου του Λούβρου στο Παρίσι) ελπίζουν πως ο εμβληματικός πίνακας που αποδίδεται στον Ντα Βίντσι, θα «επανεμφανιστεί» σύντομα, ώστε να συμπεριληφθεί στην επέτειο για τα 500 χρόνια από τον θάνατο του σπουδαίου εφευρέτη, μηχανικού και καλλιτέχνη. 

 

Εκπρόσωπος του μουσείου του Λούβρου αρνήθηκε να σχολιάσει επισήμως το ζήτημα. Ειδικοί εκφράζουν ωστόσο την ανησυχία τους για την τύχη του πίνακα.

 

«Είναι τραγικό» σχολιάζει η Ντάιαν Μοντεστίνι, καθηγήτρια στο Ινστιτούτο Καλών Τεχνών στο Ινστιτούτο του πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης, που είχε εργαστεί για τη συντήρηση του μοναδικού πίνακα. «Το να στερείς από τους φιλότεχνους ένα αριστούργημα τέτοιας σπανιότητας είναι βαθιά άδικο». 

 

Ο Μάρτιν Κεμπ, ιστορικός της Οξφόρδης που μελέτησε τον πίνακα, επίσης δηλώνει παντελή άγνοια. «Δεν ξέρω που είναι ο πίνακας» ομολογεί στους NYT. Ο ίδιος είχε χαρακτηρίσει το έργο «μια θρησκευτική εκδοχή της Μόνα Λίζα» και «την πιο δυνατή αποτύπωση της φευγαλέας φύσης του Θείου». 

 

Ασαφές παραμένει και το πως ο πίνακας περιήλθε στην κατοχή του Άμπου Ντάμπι, καθώς ουδείς διευκρίνισε αν πρόκειται για δωρεά, δάνειο ή ιδιωτική αγορά, αλλά αρκετοί είναι εκείνοι που εκτιμούν πως ο πρίγκιπας διάδοχος αποφάσισε να τον κρατήσει για τον εαυτό του. 

 

Η πρεσβεία της Σαουδικής Αραβίας στην Ουάσιγκτον, αρνήθηκε να σχολιάσει το δημοσίευμα. 

 

Με πληροφορίες από New York Times