Nέες αγωγές από καταναλωτές στην Ευρώπη, λόγω της αμφιλεγόμενης πρακτικής της να επιβραδύνει τα παλαιότερα iPhones, αντιμετωπίζει η Apple

 

Η Euroconsumers, η ένωση καταναλωτών που προχώρησε στις αγωγές, δήλωσε την Τετάρτη ότι οι ομαδικές αγωγές αφορούν έως και δύο εκατομμύρια συσκευές iPhone 6, 6 Plus, 6S και 6S Plus στο Βέλγιο, στην Ισπανία, στην Ιταλία και στην Πορτογαλία. Η παραδοχή της Apple το 2017 ότι οι ενημερώσεις λογισμικού που είχαν σχεδιαστεί για να αποτρέψουν τα προβλήματα στις μπαταρίες παλαιότερων iPhone, επιβράδυναν επίσης τις συσκευές, είχε προκαλέσει αντιδράσεις, ενώ, εις βάρος της εταιρείας είχαν κατατεθεί αγωγές. 

 

Τον Μάρτιο, αντίστοιχες νομικές διαδικασίες είχαν κινηθεί και στις ΗΠΑ με αποτέλεσμα διακανονισμό ύψους 500 εκατομμυρίων δολαρίων. Τον περασμένο μήνα η Apple πλήρωσε 113 εκατομμύρια δολάρια για να εκπονήσει έρευνα για το θέμα αυτό, που πραγματοποιήθηκε σε 34 αμερικανικές πολιτείες. Εκ μέρους της Euroconsumers, η Η Els Bruggeman, ανέφερε στο CNN Business ότι οι Ευρωπαίοι καταναλωτές πρέπει να αντιμετωπίζονται όπως και οι καταναλωτές των ΗΠΑ, με σεβασμό και δικαιοσύνη.

 

Η Euroconsumers υποστήριξε πως ο εξωδικαστικός συμβιβασμός με την Apple δεν ήταν εφικτός και πλέον ζητά αποζημίωση 60 ευρώ κατά μέσο όρο για κάθε καταναλωτή. Με βάση τις εκτιμήσεις της Euroconsumers, με αυτή την αποζημίωση και με τις συσκευές που έχουν επηρεαστεί, το κόστος για την Apple θα ανέλθει σε περίπου 180 εκατομμύρια ευρώ. «Οι καταναλωτές έχουν ενοχληθεί από τα προϊόντα που καταστρέφονται πολύ γρήγορα, και τα μοντέλα iPhone 6 αποτελούν ένα πολύ συγκεκριμένο παράδειγμα», δήλωσε η Bruggeman.

 

Από την πλευρά της η Apple ανέφερε μεταξύ άλλων πως δεν έχει κάνει ποτέ και δεν θα κάνει κάτι ώστε εσκεμμένα να μειώσει τον χρόνο ζωής των προϊόντων της ή να υποβαθμίσει την εμπειρία του χρήστη. 

 

Σημειώνεται πως η επιτροπή ανταγωνισμού της Ιταλίας, επέβαλε πρόστιμο 10 εκατομμυρίων ευρώ στην Apple, για επιθετικές και παραπλανητικές πρακτικές σχετικά με τα iPhone. Σύμφωνα με την Bruggeman η απόφαση έθεσε τη νομική βάση για τις ομαδικές αγωγές. «Οι καταναλωτές δεν ανέχονται πλέον αυτού του είδους τη συμπεριφορά», είπε η Bruggeman. «Όχι μόνο προκαλεί απογοήτευση και οικονομική ζημία, αλλά και από περιβαλλοντική σκοπιά είναι εντελώς ανεύθυνη πρακτική.»

 

 

Με πληροφορίες από CNN 

 

Ακολουθήστε το LiFO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

 

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο LiFO.gr