Απεργία την Πρωτομαγιά

To Μεγάλο Μαγγελανικό Σύννεφο θα συγκρουστεί με τον Γαλαξία μας, λένε οι επιστήμονες Facebook Twitter

Αστρονόμοι δηλώνουν ότι ένας γειτονικός γαλαξίας θα χτυπήσει τον Γαλαξία μας.

Η ανακάλυψη έγινε όταν οι επιστήμονες έκαναν προσομοιώσεις στον υπολογιστή για την κίνηση του Μεγάλου Μαγγελανικού Σύννεφου (LMC), ενός από τους πολυάριθμους γαλαξίες που περιστρέφονται γύρω από τον δικό μας Γαλαξία.

Αντί να περιστρέφονται σε ασφαλή απόσταση, οι ερευνητές βρήκαν ότι το LMC προορίζεται να συγκρουστεί με τον γαλαξία που ονομάζουμε σπίτι μας.

Το LMC είναι ο φωτεινότερος γειτονικός γαλαξίας, ο οποίος πλησίασε τον δικό μας πριν περίπου ενάμισι δισεκατομμύριο χρόνια και σήμερα απέχει γύρω στα 163.000 έτη φωτός.

Προς το παρόν, το LMC εκτιμάται ότι είναι σε απόσταση περίπου 163.000 έτη φωτός από τον Γαλαξία και επιταχύνεται στα 250 μίλια ανά δευτερόλεπτο. Αλλά οι προσομοιώσεις που έγιναν από τους αστροφυσικούς στο Πανεπιστήμιο Durham δείχνουν ότι το LMC τελικά θα επιβραδυνθεί και θα γυρίσει πίσω προς εμάς, καταλήγοντας τελικά στο Γαλαξία σε περίπου 2,5 δισεκατομμύρια χρόνια.

Ενώ τα μεμονωμένα αστέρια και οι πλανήτες είναι απίθανο να συγκρουστούν, η άφιξη ενός γαλαξία που έχει βάρος μέχρι και 250 δισεκατομμύρια φορές σαν αυτό του ήλιου, θα μπορούσε να προκαλέσει όλεθρο.

«Ο Γαλαξίας θα ταρακουνήσει ολόκληρο το ηλιακό σύστημα το οποίο μπορεί να εκτοξευθεί στο διάστημα», δήλωσε ο Καρλόφ Φρενκ, διευθυντής του Ινστιτούτου Υπολογιστικής Κοσμολογίας στο Durham. «Εάν συμβεί αυτό, δεν βλέπω πώς οι απόγονοί μας, θα είναι σε θέση να επιβιώσουν».

Πόσο μεγάλες είναι οι πιθανότητες να γίνει αυτό; Όχι πολύ, λένε ερευνητές της Βασιλικής Ακαδημίας Αστρονομίας, που κάνουν λόγο για πιθανότητα της τάξης του 1% ως 3%.

Η νέα μελέτη προβλέπει ότι η μελλοντική σύγκρουση δεν θα επηρεάσει άμεσα το ηλιακό μας σύστημα, καθώς υπάρχει πολύς χώρος ανάμεσα στα άστρα του γαλαξία μας. Όμως θα πυροδοτήσει μια αλυσίδα γεγονότων, καθώς θα κάνει άνω-κάτω τις τροχιές και τις βαρυτικές επιδράσεις πολλών άστρων του γαλαξία μας, κάτι που τελικά μπορεί ακόμη και να εξοβελίσει στον εξωγαλαξιακό χώρο τον Ήλιο μας μαζί με τους πλανήτες του.

Παρά το μεγάλο μέγεθος του γαλαξία μας, η κεντρική μαύρη τρύπα του είναι μόλις το ένα δέκατο του μεγέθους που έχουν οι αντίστοιχες μαύρες τρύπες στην καρδιά άλλων γαλαξιών παρόμοιου μεγέθους. Οι επιστήμονες θεωρούν πιθανό ότι η σύγκρουση των δύο γαλαξιών θα «ξυπνήσει» τη μαύρη τρύπα στο κέντρο του γαλαξία μας, η οποία αφενός μπορεί να μεγαλώσει έως δέκα φορές, «καταπίνοντας» πλέον πολύ αυξημένες ποσότητες ύλης γύρω της, αφετέρου μπορεί να εκπέμψει πολύ ισχυρότερη και καταστροφική ακτινοβολία υψηλής ενέργειας.

Στο παρελθόν, οι αστρονόμοι που ασχολήθηκαν με την κατάρρευση του Γαλαξία μας εστίασαν την προσοχή τους στην επερχόμενη σύγκρουση με τον γαλαξία της Ανδρομέδας. Η Ανδρομέδα είναι αυτή που θα μπορούσε να καταστρέψει εντελώς τον Γαλαξία μας σε περίπτωση σύγκρουσης. Αυτή η κοσμική καταστροφή αναμένεται σε περίπου τέσσερα δισεκατομμύρια χρόνια.

Αλλά η σύγκρουση με τον LMC θα μπορούσε να αναβάλει τον κοσμικό κατακλυσμό, λένε οι επιστήμονες που εκτιμούν πως  η μετακίνηση του Γαλαξία που θα προκαλέσει μπορεί να φέρει παράταση ζωής μερικά δισεκατομμύρια χρόνια.

«Ο LMC είναι μεγάλος, αλλά δεν θα καταστρέψει εντελώς τον γαλαξία μας», είπε. «Θα παράγει καταπληκτικά πυροτεχνήματα, αλλά δεν έχει τη μάζα για να δημιουργήσει μια τεράστια διαταραχή. Η σύγκρουση με την Ανδρομέδα θα είναι πραγματικός Αρμαγεδδών. Αυτό θα είναι πραγματικά το τέλος του Γαλαξία όπως το ξέρουμε», λέει ο Φρενκ.

Με πληροφορίες από Guardian