Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι πιο φθηνά από τα συμβατικά έως το 2027

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Πιο φθηνά από τα συμβατικά έως το 2027 Facebook Twitter
ΕΡΑ
0

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και ελαφρά φορτηγά θα καταστούν φτηνότερα από τα αντίστοιχα συμβατικά το αργότερο μέχρι το 2027, σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη του Bloomberg NEF.

Η μελέτη εκπονήθηκε με πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος (T&E). Η έρευνα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι πιθανό να φτάσουν ακόμα και το ποσοστό του 100% σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση μέχρι το 2035 εάν η νομοθεσία επιβάλλει αυστηρότερα όρια στις τιμές των εκπομπών CO2 και παράλληλα παράσχει ικανοποιητική στήριξη στη δημιουργία των αναγκαίων υποδομών επαναφόρτισης των συσσωρευτών.

H Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος (T&E) εισηγήθηκε στην Ευρωπαϊκή Ένωση την αυστηροποίηση των στόχων περιορισμού των εκπομπών, που ισχύουν από το 2020 και τον καθορισμό ως ορίου τερματισμού των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων που κινούνται με ορυκτά καύσιμα το έτος 2035.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τύπου sedan (κατηγορίες C και D) και SUV το έτος 2026, θα ανταγωνίζονται σε τιμές πώλησης τα αντίστοιχα συμβατικά βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα. Το 2027 το ίδιο θα συμβεί και με τα μικρά επιβατικά της κατηγορίας B όπως προέκυψε από την έρευνα. Ο κύριος λόγος της μείωσης της τιμής είναι το χαμηλό κόστος της τιμής των συσσωρευτών, οι καινούργιες αρχιτεκτονικές πλατφόρμες κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων και η δημιουργία νέων σειρών βιομηχανικής παραγωγής αποκλειστικά ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Τα ελαφρά φορτηγά, τύπου Van, επίσης θα γίνουν φτηνότερα από τα πετρελαιοκίνητα μέχρι το 2025. Σήμερα αυτή η κατηγορία αγγίζει ποσοστό 2% λόγω των μη αυστηρών κανονισμών που διέπουν τις εκπομπές CO2, οι οποίες επιτρέπουν στους κατασκευαστές να μην στρέφονται εντατικά στην παραγωγή ηλεκτρικών επαγγελματικών οχημάτων.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όλων των κατηγοριών μπορούν να αποτελέσουν το σύνολο των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων μέχρι το 2035 τόσο στην νότιο όσο και στην ανατολική Ευρώπη εάν ληφθούν και εφαρμοστούν οι σωστές αποφάσεις για τον περιορισμό των εκπομπών CO2 και συνοδευτούν από κίνητρα και ενισχύσεις για τη δημιουργία υποδομών υποστήριξης της ηλεκτροκίνησης. Εάν αυτό δεν συμβεί και δεν υπάρξει παρέμβαση στην αγορά, τότε η επιδιωκόμενη ποσόστωση επί των νέων πωλήσεων δεν θα επιτευχθεί και η Ευρώπη θα πετύχει τον στόχο της για απαλλαγή από τον άνθρακα μέχρι το 2050.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρέπει επίσης, σύμφωνα με δημοσίευμα του Ελληνικού Ινστιτούτου Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων, εντός του Ιουνίου 2021 να θέσει τελική ημερομηνία πέραν της οποίας δεν θα επιτρέπονται πλέον πωλήσεις νέων αυτοκινήτων που να κινούνται με ορυκτά καύσιμα. Τον τελευταίο μήνα 27 μεγάλες ευρωπαϊκές εταιρείες ζήτησαν η καθοριστική χρονιά να είναι το 2035. Όμως μια πρόσφατη δημοσκόπηση έδειξε ότι το 63% των κατοίκων των αστικών ευρωπαϊκών κέντρων θα επιθυμούσαν αυτό να συμβεί μέσα στο 2030.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τουλάχιστον επτά αυτοκινητοβιομηχανίες και δέκα ευρωπαϊκά κράτη έχουν ήδη αναγγείλει ότι μελετούν τον χρόνο εφαρμογής μέτρων απαγόρευσης αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης που λειτουργούν με ορυκτά καύσιμα.
 

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τech & Science
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εφευρέτριες δημιούργησαν "έξυπνο αναπηρικό αμαξίδιο" που συνδέεται με τον εγκέφαλο

Τech & Science / Εφευρέτριες στην Τυνησία δημιούργησαν «έξυπνο αναπηρικό αμαξίδιο» που συνδέεται με τον εγκέφαλο

Το αμαξίδιο είναι ιδιαίτερα εύχρηστο αφού τα άτομα που το χρησιμοποιούν μπορούν να το κινήσουν με τη χρήση οθόνης αφής, φωνητικής εντολής και εκφράσεων προσώπου.
NEWSROOM
Ανατροπή: Κι όμως δεν φοράμε λευκά, όταν θέλουμε να παραμείνουμε δροσεροί στον καύσωνα

Τech & Science / Ανατροπή: Κι όμως δεν φοράμε λευκά, όταν θέλουμε να παραμείνουμε δροσεροί στον καύσωνα

Η επιστήμη απαντά στο τι κάναμε λάθος -τόσα χρόνια- αναφορικά με το χρώμα, το ύφασμα ακόμα και την εφαρμογή των ρούχων μας το καλοκαίρι και στην προσπάθειά μας να παραμείνουμε δροσεροί
NEWSROOM
Το Αριστείο Μποδοσάκη σε δύο σημαντικούς ερευνητές με διεθνή απήχηση

Τech & Science / Το Αριστείο Μποδοσάκη σε δύο σημαντικούς ερευνητές με διεθνή απήχηση

Η Ελληνίδα ερευνήτρια του διαστήματος, Καθηγήτρια Αστροφυσικής με μακρά πορεία στη NASA Χρύσα Κουβελιώτου και ο κορυφαίος ερευνητής της σύγχρονης βιοϊατρικής έρευνας που καθοδηγεί την ενεργή συμμετοχή της Ελλάδας στα ευρωπαϊκά ερευνητικά δρώμενα, Καθηγητής Νεκτάριος Ταβερναράκης βραβεύονται για την καθοριστική τους συμβολή στην εξέλιξη της επιστήμης
NEWSROOM