Η Facebook Inc. δήλωσε ότι δεν βρέθηκαν νέα στοιχεία σχετικά με ρώσικους λογαριασμούς που χρησιμοποίησαν το κοινωνικό δίκτυο για να επηρεάσουν τις ψήφους του 2016 για την έξοδο της Μεγάλης Βρετανίας από την Ευρωπαϊκή Ένωση, όταν της ζητήθηκε από τους νομοθέτες να διερευνήσουν πιο βαθιά.
Ο διευθυντής πολιτικής του Facebook UK, Simon Milner, σε επιστολή του την Τετάρτη δήλωσε στην Committee on Digital, Culture Media and Sport της Βουλής των Κοινοτήτων πως η πρόσφατη έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρεία στα μέσα του Ιανουαρίου για να προσπαθήσει να «ταυτοποιήσει επίκεντρα συντονισμένης ρωσικής δραστηριότητας σχετικά με το δημοψήφισμα για το Brexit που δεν είχαν βρεθεί προηγουμένως» δεν απέδωσε καρπούς.
Η εταιρεία χρησιμοποίησε την ίδια μέθοδο που αποκάλυψε τη ρωσική εμπλοκή στις αμερικανικές προεδρικές εκλογές το 2016 όμως δεν βρήκε συγκρίσιμα στοιχεία και για το Brexit, τόνισε ο Simon Milner. Η απάντηση δεν ικανοποίησε πλήρως την Επιτροπή της Βουλής των Κοινοτήτων, η οποία είχε ζητήσει περισσότερες πληροφορίες στις αρχές του Φεβρουαρίου.
Σε εκείνη την ακρόαση σχετικά με την πολιτική δραστηριότητα στο κοινωνικό δίκτυο, ο Milner είχε υποσχεθεί πως θα αποκαλύπτονταν περισσότερα αποτελέσματα σχετικά με τις πρόσφατες έρευνες του Facebook μέχρι το τέλος του μήνα. Στην ίδια ακρόαση, η Juniper Downs, Ντάουνς, επικεφαλής δημόσιας πολιτικής του YouTube, είπε πως η εταιρεία της «είχε πραγματοποιήσει μια εκτενή έρευνα σχετικά με το δημοψήφισμα του Brexit και δεν είχε βρει στοιχεία ρωσικής εμπλοκής».
Σύμφωνα με το Reuters, σε πρόσφατη ανακοίνωσή του ο Milner τονίζει ότι το κοινωνικό δίκτυο εξέτασε τόσο τους λογαριασμούς, όσο και τη «δραστηριότητα πολλών χιλιάδων διαφημιστών στην περίοδο της προεκλογικής εκστρατείας» μέχρι το δημοψήφισμα της 23ης Ιανουαρίου 2016.
«Δεν βρέθηκαν επιπλέον συντονισμένοι, σχετιζόμενοι με τη Ρωσία λογαριασμοί ή σελίδες που προέβαλλαν διαφημίσεις στη Βρετανία σχετικά με το δημοψήφισμα κατά την περίοδο αυτή, πέρα από την ελάχιστη δραστηριότητα που είχαμε αποκαλύψει προηγουμένως», δήλωσε χαρακτηστιστικά στην ακρόαση ο Milner.
Και τα δύο στελέχη του Facebook που παρευρέθησαν ως μάρτυρες στην ακρόαση του Φεβρουαρίου επέμεναν στη θέση ότι η εταιρεία χρησιμοποίησε ευρύτερους τρόπους εντόπισης ενδείξεων για να αναζητήσει λογαριασμούς που εμπλέκονται σε παρεμβάσεις. Από την μεριά τους, οι βουλευτές του Ηνωμένου Βασιλείου πρότειναν κατά τη διαδικασία της ακρόασης ότι τα προβλήματα στα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης, συμπεριλαμβανομένης της παρέμβασης στις δημοκρατικές διαδικασίες και τα ψεύτικα νέα, οφείλονται στην έλλειψη κανονιστικών ρυθμίσεων και επιχειρηματικών μοντέλων που εξαρτώνται από τη διαφήμιση και ανταμείβουν μόνο το προκλητικό, click-bait υλικό.
σχόλια