Αυτόνομη οδήγηση: Καλύτερες οι γυναίκες - Ρυθμίσεις βάσει φύλου προτείνουν ερευνητές

Αυτόνομη οδήγηση: Καλύτερες, με γρηγορότερα αντανακλαστικά, οι γυναίκες - Ρυθμίσεις βάσει φύλου προτείνουν ερευνητές Facebook Twitter
0

Η μάχη των φύλων εξακολουθεί να μαίνεται στο ποιος, γυναίκες ή άνδρες, είναι καλύτεροι οδηγοί. 

Ωστόσο, όσον αφορά την αυτόνομη οδήγηση, μια νέα έρευνα καταδεικνύει πως οι γυναίκες είναι καλύτερες στο να ανακτούν τον έλεγχο ενός οχήματος όταν αυτό καθίσταται απαραίτητο, επιδεικνύοντας σημαντικά γρηγορότερα αντανακλαστικά, σταθερότερους και λιγότερο βιαστικούς ελιγμούς. 

Οι ερευνητές στο πανεπιστήμιου του Νιουκάστλ εκτιμούν πως το λογισμικό στην αυτόνομη οδήγηση του μέλλοντος πρέπει να διαθέτουν ρυθμίσεις βάσει φύλου και ηλικίας, ώστε οι οδηγοί που χρειάζονται επιπλέον χρόνο αντίδρασης, να προειδοποιούνται νωρίτερα για τυχόν εμπόδια ή να ενημερώνονται εγκαίρως για επικείμενη απώλεια των σημάτων πλοήγησης. 

«Για παράδειγμα, όταν αναλάβει την οδήγηση ένας 80χρονος άνδρας οδηγός, το όχημα μπορεί να του παράσχει περισσότερο περιθώριο γι'αυτό. Οπότε, αν υπάρξει κάποιο εμπόδιο στο δρόμο, πολλά χιλιόμετρα μπροστά, ο ανιχνευτής του οχήματος μπορεί 
να επικοινωνήσει με την υποδομή για να παράσχει σχετικά μεγαλύτερο χρόνο αντίδρασης» εξηγεί ο δρ. Σούο Λι, ειδικής έξυπνων συστημάτων μεταφοράς στο πανεπιστημίο του Νιουκάστλ. 

Προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει πως γενικώς οι γυναίκες είναι λιγότερο θετικές στην ιδέα της αυτόνομης οδήγησης, ωστόσο τα νέα ευρήματα των επιστημόνων καταδεικνύουν πως στην πραγματικότητα οι γυναίκες είναι σε θέση να τη χρησιμοποιήσουν καλύτερα σε σχέση με τους άνδρες. 

«Οι γυναίκες δε συνειδητοποιούν πόσο καλές είναι στην οδήγηση, ωστόσο τα αποτελέσματά μας διαπιστώνουν πως στην πραγματικότητα έχουν ελαφρώς καλύτερη απόδοση» προσθέτει ο δρ. Λι. 

Η επιστημονική ομάδα του Νιουκάστλ διαπίστωσε τις διαφορές στην οδηγική συμπεριφορά των φύλων κατά τη διάρκεια δοκιμών στον υπερσύγχρονο προσομοιωτή του πανεπιστημίου που μιμείται τις συνθήκες επανάκτησης του ελέγχου του αυτοκινήτου στο σενάριο ακινητοποιημένου αυτοκινήτου εν όψει. 

Αυτόνομη οδήγηση: Ρυθμίσεις βάσει φύλου προτείνουν ερευνητές - Καλύτερες, με γρηγορότερα αντανακλαστικά, οι γυναίκες Facebook Twitter

Το συγκεκριμένο Επίπεδο Τρία των αυτοματοποιημένων οχημάτων επιτρέπει στους οδηγούς να επανακτήσουν πλήρως τον έλεγχο της οδήγησης και με ασφάλεια να κατευθύνουν το όχημα. 

Πλήρης απεμπλοκή από την οδήγηση 

Στην έρευνα ζητήθηκε από 33 γυναίκες και 43 άνδρες να απεμπλακούν πλήρως από τη διαδικασία της οδήγησης ή την προσοχή στο δρόμο και να διαβάσουν δυνατά την ιστοσελίδα του BBC σε iPad. 

Μετά από λίγο, ο προσομοιωτής ζήτησε στους συμμετέχοντες να ανακτήσουν τον έλεγχο του οχήματος, δίνοντάς τους 20 δευτερόλεπτα να εντοπίσουν ακινητοποιημένο αυτοκίνητο και να αποφύγουν την πρόσκρουση. 

Τα αποτελέσματα έδειξαν «σημαντικές διαφορές μεταξύ των φύλων», με τις γυναίκες να επιδεικνύουν καλύτερη απόδοση στην επανάκτηση του ελέγχου απ'ό,τι οι άνδρες. Για τις γυναίκες ο χρόνος επανάκτησης ήταν 2,45 δευτερόλεπτα, σε σύγκριση με τα 2,63 δευτερόλεπτα των ανδρών. 

Οι γυναίκες οδηγοί επίσης ήταν γρηγορότερες στο να αποφύγουν το ακινητοποιημένο αυτοκίνητο, αλλάζοντας λωρίδα κυκλοφορίας μετά από 13,52 δευτερόλεπτα κατά μέσον όρο, σε σύγκριση με 13,76 των ανδρών. 

Οι ερευνητες εκτιμούν πως τα αυτόνομα αυτοκίνηματα μπορούν να κατασκευάζονται με ρυθμίσεις προγραμματίσιμες, όπως τα κινητά τηλέφωνα που βγαίνουν εξατομικευμένα βάσει χρήστη. 

«Η έρευνά μας μπορεί να ενημερώνει τους μηχανικούς λογισμικού ώστε τα αυτοματοποιημένα οχήματα να μπορούν να προσαρμόζονται στον εκάστοτε χρήστη με τον ίδιο τρόπο που οι άνθρωποι έχουν διαφορετικά ringtones στο κινητό τους ή ίσως προτιμούν το dark mode. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει ίσως τις ανάγκες ασφαλείας σε σχέση με τους χρόνους ανταπόκρισης. Με τον ίδιο τρόπο που μπορεί να αλλάξει κάποιος το μέγεθος γραμματοσειράς στο κινητό του αν δε βλέπει καλά, να το κάνει σε ένα νέο αυτοκίνητο που προορίζεται για παράδειγμα για τη μητέρα του που είναι 70» σημειώνει ο καθηγητής Ρομπέρτο Παλασίν, επικεφαλής της Σχολής Μηχανικών του πανεπιστημίου του Νιουκάστλ. 

Με πληροφορίες από Telegraph

Τech & Science
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ