Ασιατική πλατφόρμα metaverse πουλάει ψηφιακά ρούχα Gucci, Dior και Ralph Lauren

Ασιατική πλατφόρμα metaverse πουλάει ψηφιακά ρούχα Gucci και Dior Facebook Twitter
zepeto
0

Η ιαπωνική SoftBank Group Corp. επενδύει 150 εκατομμύρια δολάρια σε μια πλατφόρμα metaverse της Νότιας Κορέας που έχει συγκεντρώσει μεγάλους ακόλουθους νεαρών γυναικών πουλώντας αντικείμενα υψηλής μόδας για 3-D avatars.

Η πλατφόρμα Zepeto της Naver Corp., είναι η πιο πολυσύχναστη πλατφόρμα metaverse της Ασίας με περίπου 2 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες την ημέρα.

Οι χρήστες σαρώνουν μια φωτογραφία και μπορούν να δημιουργήσουν ψηφιακές ομοιότητες του εαυτού τους και μετά να κάνουν παρέα σε εικονικούς κόσμους. Μπορούν επίσης να συνομιλήσουν με φωνή μεταξύ τους και να περιπλανηθούν σε εικονικούς χώρους, όπως ένα στοιχειωμένο σπίτι, μια σχολική τάξη ή εκδηλώσεις όπως σε έναν γάμο.

Η Zepeto, ακόμη και με τα εκκολαπτόμενα πρότυπα του metaverse, είναι εξειδικευμένη. Περίπου το 70% των χρηστών είναι γυναίκες, ηλικίας μεταξύ 13 και 24 ετών, κάτι σπάνιο σε αυτό το ψηφιακό τοπίο, που κυριαρχείται σε μεγάλο βαθμό από μεγαλύτερους, άνδρες παίκτες.

Η απήχηση της πλατφόρμας Zepeto στις νεαρές γυναίκες, κυρίως σε όλη την Ασία, δείχνει τις δυνατότητες του metaverse να προσεγγίσει ένα διαφορετικό κοινό και να δημιουργεί μια νέα διαδικτυακή αγορά.

Περίπου 1,5 δισεκατομμύρια εικονικά είδη μόδας πωλούνται στην πλατφόρμα, τα περισσότερα από τα οποία είναι κατασκευασμένα από ανεξάρτητους δημιουργούς και κοστίζουν συνήθως λίγα δολάρια το καθένα.

Ωστόσο, και μεγάλοι οίκοι μόδας, συμπεριλαμβανομένων των Gucci, Dior και Ralph Lauren, έχουν επίσης αποκαλύψει εικονικές συλλογές ρούχων στην πλατφόρμα Zepeto.

Η τραγουδίστρια και ηθοποιός Selena Gomez και οι Blackpink, το δημοφιλές γυναικείο γκρουπ της K-pop, έχουν πουλήσει αποκλειστικά αντικείμενα και έχουν πραγματοποιήσει συναντήσεις με θαυμαστές εντός της πλατφόρμας.

«Είμαστε πιθανώς η μεγαλύτερη εικονική αγορά μόδας στον κόσμο», δήλωσε ο Rudy Lee, ο επικεφαλής στρατηγικής στη Naver Z Corp., θυγατρική του νοτιοκορεατικού κολοσσού του Διαδικτύου που διαχειρίζεται την Zepeto.


Η Gucci, δε, κυκλοφόρησε έναν εικονικό χώρο προώθησης όπου οι χρήστες μπορούν να ντύνουν τα τρισδιάστατα avatar τους.

Οι παγκόσμιες εταιρείες τεχνολογίας επενδύουν δισεκατομμύρια δολάρια και κυκλοφορούν νέα προϊόντα που απευθύνονται σε αυτόν τον αναδυόμενο ψηφιακό κόσμο.

Είναι οι πρώτες μέρες για το metaverse όμως, και δεν υπάρχει ακόμη συναίνεση για το πώς θα μοιάζει τελικά το μετασύμπαν, λένε οι αναλυτές του κλάδου.

«Πιστεύουμε ότι το μετασύμπαν έχει τη δυνατότητα να είναι η επόμενη εξέλιξη του Διαδικτύου», δήλωσε ο Γκρεγκ Μουν, διευθύνων σύμβουλος της SoftBank Investment Advisers, της θυγατρικής του τεχνολογικού ομίλου με έδρα το Λονδίνο που διαχειρίζεται το Vision Fund 2 της SoftBank.


Οι μεγαλύτερες βάσεις χρηστών της Zepeto βρίσκονται στην Κίνα και την Ινδονησία, αν και έχει σημαντικό κοινό στις ΗΠΑ, τη Βραζιλία και την Ιαπωνία. 

Προς το παρόν, η οικονομία των δημιουργών της Zepeto επικεντρώνεται στη μόδα. Η ZDE, μια 28χρονη δημιουργός με έδρα τη Σεούλ, κερδίζει περίπου 8.500 δολάρια το μήνα κατά μέσο όρο πουλώντας ψηφιακά ρούχα στην πλατφόρμα Zepeto, έχοντας πουλήσει περισσότερα από 1,4 εκατομμύρια εικονικά αντικείμενα σε διάστημα περίπου ενάμιση έτους.

«Ξεκίνησα αρχικά στη Zepeto ως δευτερεύουσα δουλειά, αλλά πήγε τόσο καλά που σύντομα θα αφήσω τη δουλειά μου για να αφιερώσω την πλήρη προσοχή μου στο σχεδιασμό αντικειμένων για την πλατφόρμα», είπε η ZDE.

Οι οπαδοί της Zepeto λένε ότι η πλατφόρμα metaverse δίνει ευκαιρίες να γνωρίσουν ανθρώπους σε όλο τον κόσμο και να κάνουν πράγματα που δεν είναι εύκολο να κάνουν στον πραγματικό κόσμο, όπως να τραβήξεις selfie με έναν αγαπημένο σταρ της K-pop ή να αγοράσεις ένα πουκάμισο Gucci.

«Δεν μπορώ ποτέ να φορέσω τα ρούχα που φοράνε οι Blackpink στην πραγματική ζωή. Αλλά το avatar μου στη Zepeto μπορεί. Το κομμάτι του ντυσίματος, μου αρέσει πολύ», λέει η Μόνικα Λουίζ, 28 ετών, η οποία δημιουργεί  βίντεο για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με τα είδωλα της στη Zepeto. 

Το περιεχόμενο που σχετίζεται με την Zepeto έχει επίσης κερδίσει το ενδιαφέρον στις πλατφόρμες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Στο TikTok, ένα hashtag με αναφορά στη Zepeto έχει συγκεντρώσει περισσότερες από 11 δισεκατομμύρια προβολές, ενώ το hashtag #zepeto έχει περίπου 3,3 εκατομμύρια δημοσιεύσεις στο Instagram.


«Η πλατφόρμα Zepeto λειτουργεί περισσότερο σαν μια υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης που χρησιμοποιεί την έννοια του metaverse», λέει ο Kim Joong-han,αναλυτής που καλύπτει εταιρείες παγκόσμιων τεχνολογικών πλατφορμών στη Samsung Securities Co. Σημείωσε δε, ότι είναι ακόμα αρκετά νέα και αναπτυσσόμενη.

«Δεν πιστεύουμε ότι το μετασύμπαν θα διαμορφωθεί πριν το 2025 το νωρίτερο», δήλωσε ο Yexi Liao, αναλυτής με έδρα την Ταϊβάν.

Τονίζεται ωστόσο, ότι η επένδυση του SoftBank Vision Fund 2 αποτιμά την πλατφόρμα, που ξεκίνησε το 2018, σε περισσότερα από 1 δισεκατομμύριο δολάρια.

Με πληροφορίες της Wall Street Journal

Τech & Science
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το 97% των συστημάτων έχει και πάλι συνδεθεί, λέει η CrowdStrike

Τech & Science / Το 97% των συστημάτων έχει και πάλι συνδεθεί, λέει η CrowdStrike

Την περασμένη Παρασκευή, μια αναβάθμιση λογισμικού της CrowdStrike για το λειτουργικό σύστημα Windows της Microsoft προκάλεσε βλάβες σε πολλά συστήματα πληροφορικής παγκοσμίως, επηρεάζοντας από αεροδρόμια μέχρι νοσοκομεία.
LIFO NEWSROOM
Πώς η ημερομηνία λήξης των φαρμάκων επηρεάζει τις μακροχρόνιες διαστημικές αποστολές

Τech & Science / Πώς η ημερομηνία λήξης των φαρμάκων επηρεάζει τις μακροχρόνιες διαστημικές αποστολές

Βασικά φάρμακα που χρησιμοποιούν οι αστροναύτες, όπως παυσίπονα, αντιβιοτικά, φάρμακα για αλλεργίες και βοηθήματα ύπνου, μπορεί να είναι αναποτελεσματικά ή ακόμα και επιβλαβή μετά την ημερομηνία λήξης τους
LIFO NEWSROOM