ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Σταϊκούρας: Το Σάββατο θα ανοίξει το ένα ρεύμα της εθνικής οδού Αθηνών-Θεσσαλονίκης

Χρήστος Σταϊκούρας: Το Σάββατο θα αρχίσει να ανοίγει η εθνική οδός Αθηνών-Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
Φωτ.: SOOC
0

Η εθνική οδός Αθηνών-Θεσσαλονίκης αναμένεται να ανοίξει το Σάββατο το πρωί στο ρεύμα προς Θεσσαλονίκη, όπως εκτιμά ο υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.

Όπως σημείωσε ο Χρήστος Σταϊκούρας για την εθνική οδό, μιλώντας στην ΕΡΤ, «υπάρχει η προσδοκία ότι το Σάββατο το πρωί θα ανοίξει το οδικό δίκτυο από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη. Και θα επιδιώξουμε να ανοίξει την Κυριακή το πρωί κάποια λωρίδα από τη Θεσσαλονίκη προς την Αθήνα. Αλλά αυτές είναι οι εκτιμήσεις που είχαμε πριν από μία ώρα».

Αναφορικά με την κατάσταση που επικρατεί αυτή τη στιγμή στην εθνική οδό, ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε πως «εκτιμήσεις υπάρχουν. Βεβαίως, οι εκτιμήσεις αυτές μεταβάλλονται ανάλογα με τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου γιατί δείξατε κάποιες εικόνες που αποτυπώνουν την πραγματικότητα. Με τα σημερινά δεδομένα φαίνεται πως το πρόβλημα έχει περιοριστεί στα 450 μέτρα αυτή τη στιγμή, σε ένα ύψος περίπου 35 εκατοστών. Ήταν 3 χιλιόμετρα το πρόβλημα».

«Για να σας λέω τα χρονοδιαγράμματα αυτά προφανώς θα συνοδεύονται από την ασφάλεια. Για αυτό γίνονται και οι σχετικοί έλεγχοι που έχουν ξεκινήσει», πρόσθεσε ο υπουργός Μεταφορών, επισημαίνοντας ότι η δωρεάν διέλευση από συγκεκριμένα διόδια θα συνεχίζεται κανονικά μέχρι το Σάββατο.

Πρόκειται για τα διόδια στη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, στην Εγνατία οδό μεταξύ Θεσσαλονίκης και διασταύρωσης με Ιόνια οδό, κατά μήκος της Ιόνιας οδού και του αυτοκινητόδρομου Ε65 και στις δύο κατευθύνσεις. «Υπάρχουν αποφάσεις της ελληνικής κυβέρνησης, της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, έτσι ώστε να διευκολύνονται οι πολίτες σε αυτό που λέγονται διόδια σε κάποιους συγκεκριμένους οδικούς άξονες» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Χρήστος Σταϊκούρας.

Σημειώνεται πως, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της πυροσβεστικής, Γιάννη Αρτοποιό, στην εθνική οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης έχει σημειωθεί σημαντική υποχώρηση των υδάτων, ενώ πρόσθεσε ότι καταβάλλονται προσπάθειες, ώστε τις επόμενες ώρες να επέλθει η αποκατάσταση της κυκλοφορίας. Προς το παρόν παραμένει κλειστή λόγω των πλημμυρικών φαινομένων των προηγούμενων ημερών.

Παράλληλα, ο κ. Αρτοποιός σημείωσε ότι στο τρίγωνο Λάρισα, Καρδίτσα, Τρίκαλα όλες οι βασικές οδικές αρτηρίες είναι ανοικτές, ενώ από χθες το απόγευμα έχουν δοθεί στην κυκλοφορία και τα δυο ρεύματα του οδικού άξονας Τρικάλων-Λάρισας.

Δεν είναι μόνο η εθνική οδός: «Το πρόβλημα στον σιδηρόδρομο είναι τεράστιο»

Όσον αφορά την κατάσταση στο σιδηροδρομικό δίκτυο, ο Χρήστος Σταϊκούρας είπε ότι «το πρόβλημα είναι τεράστιο». Μάλιστα, σημείωσε ότι το κόστος για την αποκατάσταση των ζημιών σε τμήματα του σιδηροδρόμου ενδέχεται να ξεπεράσει τα 100 εκατομμύρια ευρώ. 

Παράλληλα, συμπεριέλαβε στο κόστος των καταστροφών και όσες παρεμβάσεις έγιναν μετά το δυστύχημα στα Τέμπη, με αποτέλεσμα να υπάρχει κίνδυνος να επανέλθει ο σιδηρόδρομος μετά από αρκετούς μήνες στην κατάσταση που ήταν πριν το πέρασμα της κακοκαιρίας Daniel.

«Εκτιμήσεις κάνουμε αυτή τη στιγμή αλλά φαίνεται να έχει δημιουργηθεί ένα τεράστιο πρόβλημα στις υποδομές, στους σιδηροδρομικούς σταθμούς, στα συστήματα ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης, ακόμα και σε αυτά που πρόσφατα βάλαμε. Μάλιστα πρέπει να δούμε πως θα χειριστούμε τη συγκεκριμένη σύμβαση γιατί με βάση αυτή θα είχαμε παραδώσει πλήρως μέχρι την άλλη εβδομάδα, το αργότερο στο τέλος Σεπτεμβρίου την ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση σε όλο τον άξονα από Αθήνα μέχρι Θεσσαλονίκη» ανέφερε ο υπουργός Μεταφορών.

Έτσι, σύμφωνα με τον κ. Σταϊκούρα, για να επανέλθει ο σιδηρόδρομος στην κατάσταση που ήταν πριν από 15 ημέρες θα χρειαστούν αρκετοί μήνες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, σύμφωνα με τον υπουργό, το τρένο «Βέλος», το οποίο δεν θα μπορεί να λειτουργήσει για τους επόμενους μήνες στο κομμάτι από τον Δομοκό μέχρι τη Λάρισα, όπου το πρόβλημα είναι σημαντικό.

Όσον αφορά το θέμα της χρηματοδότησης των έργων για την αποκατάσταση των ζημιών, ο Χρήστος Σταϊκούρας ανέφερε πως «στις προχθεσινές αποφάσεις που ελήφθησαν στο Στρασβούργο, μεταξύ άλλων αποφασίστηκε να μπορεί να γίνει χρήση του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και εξασφαλίσαμε για πρώτη φορά ευελιξία στο Ταμείο Ανάκαμψης, έτσι ώστε αυτά τα 600 εκατομμύρια να δοθούν για υποδομές, δηλαδή οδικούς άξονες και ΟΣΕ». Παράλληλα επισήμανε πως έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση για να ολοκληρωθούν τα έργα μέχρι το 2026.

Προβληματισμός για την ανθεκτικότητα των γεφυρών

Αναφορικά με την κατάρρευση της γέφυρας στον Παλαιόπυργο, στη Λάρισα, ο Χρήστος Σταϊκούρας σημείωσε πως ο μεγαλύτερος προβληματισμός του είναι οι αντοχές των γεφυρών.

«Μπορείς να χτίσεις ένα έργο με κάποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, τα οποία μελλοντικά ανάλογα με τις κρίσεις, τις οποίες έχουμε, να πρέπει να έχουν υψηλότερη ανθεκτικότητα. Άρα το κρίσιμο ερώτημα που τίθεται είναι αν στα δημόσια έργα τα οποία θα υλοποιήσουμε μελλοντικά θα πρέπει να έχουμε ανθεκτικότητα ως προς γενικώς τις κρίσεις που προκύπτουν, τον Ιανό ή τέσσερις φορές τον Ιανό, όπως ήταν η κακοκαιρία Daniel» είπε ο κ. Σταϊκούρας και συνέχισε:.

«Αυτό που συνέβη την προηγούμενη εβδομάδα είχε χαρακτηριστικά πρωτόγνωρα σε χρονικό διάστημα 200-300 ετών. Αυτό σημαίνει ότι και το κόστος είναι διαφορετικό και οι πηγές χρηματοδότησης είναι διαφορετικές. Άρα, αν μπορώ να συνοψίσω τη στρατηγική, έχει τρεις πυλώνες.

Ο πρώτος πυλώνας είναι άμεσα έργα αποκατάστασης. Αυτά θα κοστίσουν ή τουλάχιστον έχουμε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση 600 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης. Σε αυτά τα έργα βάζω και τα σχολεία. Ήδη οι κτιριακές υποδομές σε συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας ελέγχει τα σχολεία και θα συνεχιστεί αυτός ο έλεγχος της επόμενης ημέρας. 

Δεύτερον, νέα έργα που πρέπει να γίνουν στην περιοχή που θα πρέπει να έχουν υψηλότερη ανθεκτικότητα για πιο ακραία φαινόμενα όπως αυτά που αντιμετωπίσαμε. Εκεί συνεπώς θα πρέπει να έχουμε την άποψη των ειδικών για το τι έργα θέλουμε να χτίσουμε, με πηγή χρηματοδότησης θα είναι το νέο ΕΣΠΑ, ενώ υπάρχουν και άλλες επιλογές.

Τρίτον, είναι οι υφιστάμενες υποδομές που θα πρέπει να ελέγξουμε την ανθεκτικότητά τους. Για παράδειγμα, θα έχουμε μέχρι το τέλος του έτους μητρώο σε λειτουργία ώστε να γνωρίζουμε πόσες γέφυρες έχουμε με μήκος άνω των 6 μέτρων, ποια είναι η ανθεκτικότητά τους και τι παρεμβάσεις πρέπει να κάνουμε. Όπως επίσης πρέπει να δούμε και τα αντιπλημμυρικά στο σύνολό τους για να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε όσο γίνεται», συμπλήρωσε ο Χρήστος Σταϊκούρας.

Με πληροφορίες από ΕΡΤ

Πολιτική
0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Να τελειώνουμε με την ατιμωρησία των πολιτικών»

LiFO politics / «Να τελειώνουμε με την ατιμωρησία των πολιτικών»

Η Βασιλική Σιούτη συνομιλεί με τον Kώστα Χρυσόγονο, καθηγητή Συνταγματικού Δικαίου και υποψήφιο ευρωβουλευτή του ΠΑΣΟΚ, για τη σημασία των επερχόμενων ευρωεκλογών και για την πολιτική κατάσταση στη χώρα μας.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μητσοτάκης: Μέτρο σύγκρισης οι προηγούμενες Ευρωεκλογές - Μας ζήτησαν αλλά δεν θα στείλουμε Patriot ή S-300 στην Ουκρανία

Πολιτική / Μητσοτάκης: Μέτρο σύγκρισης οι προηγούμενες Ευρωεκλογές - Μας ζήτησαν αλλά δεν θα στείλουμε Patriot ή S-300 στην Ουκρανία

Η ακροδεξιά πολυκατοικία μοιάζει με αυθαίρετο χτισμένο με ψέματα και βία - Τι είπε για τη γυνακοκτονία της Κυρακής Γρίβα, την τραγωδία των Τεμπών, την οπαδική βία, την ακρίβεια και την Τουρκία
NEWSROOM