Μεταρρύθμιση στον ΟΣΕ και συμπληρωματικός φόρος σε πολυεθνικές στο υπουργικό συμβούλιο

ΟΣΕ Facebook Twitter
Φωτ.: Eurokinissi
0

Επί τάπητος στο υπουργικό συμβούλιο τέθηκε μια σειρά θεμάτων με βασικότερα τον σχεδιασμό για τον νέο ΟΣΕ, αλλά και την φορολόγηση των πολυεθνικών εταιρειών, όπως ανέφερε σήμερα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος. 

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας παρουσίασε στο υπουργικό συμβούλιο τις πρωτοβουλίες για τη μεταρρύθμιση και τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού τομέα με την πρόταση για τη δημιουργία της «Νέος ΟΣΕ Α.Ε.» και  το στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης και επενδύσεων.

Σκοπός της κυβέρνησης είναι η πλήρης αναδιοργάνωση των εταιρειών που εμπλέκονται στον σχεδιασμό, την ανάπτυξη, συντήρηση και διαχείριση των σιδηροδρομικών υποδομών και του τροχαίου υλικού της χώρας. Όπως αναφέρθηκε στο υπουργικό συμβούλιο οι μέχρι σήμερα λειτουργία των τριών εταιρειών που εμπλέκονται με το σιδηροδρομικό έργο, με πολλαπλές κοινές αρμοδιότητες και παράλληλες, αντικρουόμενες ή/και συμπληρωματικές αρμοδιότητες, έχει ως αποτέλεσμα την αδυναμία ενιαίου στρατηγικού σχεδιασμού, συντονισμού, ανάπτυξης, συντήρησης, διαχείρισης και πλήρους ελέγχου του σιδηροδρομικού δικτύου, με συνέπειες την καθυστέρηση υλοποίησης έργων, και την πιθανότητα απώλειας πολύτιμων πόρων (ανθρώπινων και οικονομικών). Επίσης, υπάρχει σημαντική συνολική επιβάρυνση του Κρατικού Προϋπολογισμού από την πολλαπλότητα προσωπικού αντιστοίχων προσόντων και αρμοδιοτήτων για παρόμοιες διαδικασίες εντός των τριών εταιρειών.

Για τους λόγους αυτούς κρίθηκε αναγκαίος και έχει προγραμματιστεί ο άμεσος ριζικός εκσυγχρονισμός για την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού τομέα, ο οποίος στηρίζεται σε τέσσερις πυλώνες.

Συγκεκριμένα η μεταρρύθμιση στον σιδηρόδρομο περιλαμβάνει:

1. Δημιουργείται ένας νέος, ενιαίος, σύγχρονος δημόσιος φορέας, με πυρήνα τον ΟΣΕ («Νέος ΟΣΕ»), που αναλαμβάνει πλήρως τον ρόλο, τις υποχρεώσεις και τις ευθύνες του Διαχειριστή της Σιδηροδρομικής Υποδομής, όπως περιγράφονται στο ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο, ενώ καθίσταται και μοναδικός υπεύθυνος για το σύνολο των μελετών και έργων που εκτελούνται επί του σιδηροδρομικού δικτύου, τη διαχείριση του τροχαίου υλικού καθώς και των σταθμών και λοιπών εγκαταστάσεων της ιδιοκτησίας του.

2. Στη νέα εταιρεία εντάσσονται επιπλέον του σημερινού ΟΣΕ : α) η ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. και β) η ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. κατά το μέρος που αφορά στο επιχειρησιακά κρίσιμο για τον σιδηρόδρομο τμήμα της δραστηριότητάς της (τροχαίο υλικό, ενεργές σιδηροδρομικές εγκαταστάσεις).

3. Ο Νέος ΟΣΕ θα αναλάβει τη συνολική ευθύνη για όλα τα θέματα ασφαλείας και συνεχούς βελτίωσης του σιδηροδρομικού συστήματος, συνεργαζόμενος με τους λοιπούς φορείς του τομέα (Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ΡΑΣ, Hellenic Train και λοιποί operators) στο πλαίσιο της εφαρμογής μίας νέας προσέγγισης με συστημική ανάλυση και διαχείριση κινδύνων, σε εφαρμογή των κατευθύνσεων της ΕΕ και του σχετικού Action Plan που εκπονεί η Ελληνική Κυβέρνηση.

4. Οι αρμοδιότητες του νέου φορέα θα καλύπτουν πλήρως αυτές των σημερινών ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και ΓΑΙΑΟΣΕ και θα συμπληρωθούν κατάλληλα, ώστε να αντιμετωπιστούν κενά ή/και αδυναμίες του υφιστάμενου τρόπου λειτουργίας των φορέων.

Υπουργικό Συμβούλιο: Η φορολόγηση των πολυεθνικών 

Από την πλευρά του ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης παρουσίασε στο υπουργικό συμβούλιο μαζί με τον υφυπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Χάρη Θεοχάρη την νομοθετική πρωτοβουλία για την ενσωμάτωση της Οδηγίας 2022/252/ΕΕ σχετικά με την εξασφάλιση παγκόσμιου ελάχιστου επιπέδου φορολογίας των ομίλων πολυεθνικών επιχειρήσεων και των εγχώριων ομίλων μεγάλης κλίμακας στην ΕΕ.

Με την εν λόγω Οδηγία θεσμοθετείται ένα σύστημα κανόνων με βάση τους οποίους πολυεθνικοί όμιλοι επιχειρήσεων, με ετήσιο ενοποιημένο κύκλο εργασιών πάνω από 750 εκατ. ευρώ, θα πρέπει να καταβάλλουν ελάχιστο φόρο εισοδήματος στα κράτη, όπου δραστηριοποιούνται μέσω θυγατρικών τους, εφαρμόζοντας έναν ελάχιστο συντελεστή 15%. Προκειμένου να εφαρμοστεί το παραπάνω σύστημα, θεσπίζεται ο «Εγχώριος Συμπληρωματικός Φόρος» που θα εισπράττεται στην Ελλάδα, εφόσον η θυγατρική ενός ομίλου έχει έδρα την Ελλάδα, για την οποία προκύπτει Πραγματικός Φορολογικός Συντελεστής χαμηλότερος του 15%. 

Τα υπόλοιπα θέματα του υπουργικού συμβουλίου

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του κυβερνητικού εκπροσώπου Παύλου Μαρινάκη πέραν των προαναφερόμενων τα υπόλοιπα θέματα που συζητήθηκαν στο υπουργικό συμβούλιο ήταν: 

-οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας με τις οποίες αντιμετωπίζεται η έλλειψη καθορισμένων χρήσεων γης και η αδυναμία εφαρμογής χρήσιμων πολεοδομικών μέτρων- κινήτρων για την προστασία του περιβάλλοντος, προωθείται η ορθολογική οργάνωση του χώρου και αντιμετωπίζεται η άναρχη ή και αυθαίρετη δόμηση και το πρόβλημα των παράνομα χωροθετημένων δραστηριοτήτων.

-το νομοσχέδιο για την ιδιωτική ασφάλιση έναντι φυσικών καταστροφών και την κρατική αρωγή.

-η νομοθετική πρωτοβουλία για τους όρους αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές,

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πολιτική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Η Δύση πυροβόλησε τα πόδια της με τον πόλεμο στην Ουκρανία»

Lifo Videos / «Η Δύση πυροβόλησε τα πόδια της με τον πόλεμο στην Ουκρανία»

Μια εφ’ όλης της ύλης συζήτηση του Γιάννη Πανταζόπουλου με τον συγγραφέα, δημοσιογράφο και διευθυντή του SLpress.gr, Σταύρο Λυγερό, για τις βαθύτερες διαστάσεις της σύγκρουσης Ρωσίας - Ουκρανίας, το ενεργειακό σκάκι και την προπαγάνδα, τη θέση της Ευρώπης, τη στάση της Ελλάδας, τον ρόλο της Κίνας και την επιστροφή του Τραμπ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ανδρουλάκης για Τέμπη: Τη Δευτέρα κατατίθεται η πρόταση του ΠΑΣΟΚ για προανακριτική

Πολιτική / Ανδρουλάκης για Τέμπη: Τη Δευτέρα κατατίθεται η πρόταση του ΠΑΣΟΚ για προανακριτική

Κατηγόρησε την κυβέρνηση για συγκάλυψη, φέρνοντας ως παράδειγμα την καταψήφιση της πρότασης διερεύνησης υπουργικής ευθύνης στην υπόθεση της σύμβασης 717, παρά την αναφορά σχετικής δικογραφίας από την ευρωπαϊκή Δικαιοσύνη
LIFO NEWSROOM
«Η Ελλάδα πρέπει να φτιάξει τα τρένα, τελεία»

LiFO politics / «Η Ελλάδα πρέπει να φτιάξει τα τρένα, τελεία»

Η νέα εκπρόσωπος Τύπου της Νέας Δημοκρατίας, Αλεξάνδρα Σδούκου συζητά με τη Βασιλική Σιούτη για τα θέματα της πολιτικής επικαιρότητας και εξηγεί γιατί «οι γυναίκες πολλές φορές χρειάζεται να καταβάλουν παραπάνω προσπάθεια για να αποδείξουν την αξία τους».
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Βασιλική Σιούτη για Τέμπη: «Υπάρχει πολλή προπαγάνδα και λίγη ενημέρωση»

Lifo Videos / Τέμπη: «Υπάρχει πολλή προπαγάνδα και λίγη ενημέρωση»

Από τα αναπάντητα ερωτήματα γύρω από την υπόθεση των Τεμπών, μέχρι τη στασιμότητα του ΠΑΣΟΚ και την παρουσία της Ζωής Κωνσταντοπούλου και του Στέφανου Κασσελάκη στην πολιτική σκηνή – Μια εφ’ όλης της ύλης συζήτηση του Γιάννη Πανταζόπουλου με την υπεύθυνη του πολιτικού ρεπορτάζ της LIFO Βασιλική Σιούτη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Η Ελλάδα βιώνει πολιτικές συνθήκες που δεν έχει ξαναζήσει»

LiFO politics / Έχουμε τελικά αντιπολίτευση, ή όχι;

Ο δημοσιογράφος Χάρης Ιωάννου συζητά με τη Βασιλική Σιούτη για το αν τελικά έχουμε αντιπολίτευση, για την ιδιαίτερη πολιτική κατάσταση στην οποία βρίσκεται η χώρα, καθώς και για τις προκλήσεις του πολιτικού ρεπορτάζ.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Ο Μητσοτάκης παρέλαβε βραβείο για τις οικονομικές επιδόσεις της Ελλάδας

Πολιτική / Ο Μητσοτάκης παρέλαβε βραβείο για τις οικονομικές επιδόσεις της Ελλάδας

Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στις δυσκολίες που αντιμετώπισε η χώρα, υπογραμμίζοντας πως: «Ο ελληνικός λαός υπέμεινε σοβαρές δυσκολίες και έκανε θυσίες, όμως επέδειξε θάρρος, αγκάλιασε την αλλαγή και απέδειξε την ανθεκτικότητά του»
LIFO NEWSROOM