Διευκρινίσεις για το πανεπιστημιακό άσυλο, τους «αιώνιους» φοιτητές και το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση έδωσε η νέα υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.

 

Για το ζήτημα των λεγόμενων «αιωνίων» φοιτητών, η κα Κεραμέως διαμήνυσε ότι πρέπει να περάσει ένα «ξεκάθαρο μήνυμα πειθαρχίας»: «Δεν μπορεί κάποιος να μπαίνει στο Πανεπιστήμιο και να αποφοιτά μετά από 30 χρόνια. Αυτό δε γίνεται πουθενά αλλού στον κόσμο», τόνισε μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό Real, υπογραμμίζοντας ωστόσο πως οι όποιες αλλαγές θα ισχύσουν για τους νέους φοιτητές: «Ο στόχος μας είναι η όποια παρέμβαση να ισχύει εφεξής. Τι σημαίνει αυτό; Για τους φοιτητές που θα μπουν στο Πανεπιστήμιο από όταν θα ισχύσει η διάταξη».

 

Μεταβατικές διατάξεις για τους ήδη εγγεγραμμένους φοιτητές 

«Η διάταξη ακόμα δεν έχει περάσει από την ελληνική Βουλή. Όταν θα ψηφιστεί και εφεξής θα ισχύει, καταρχήν για τους νεοεισερχόμενους. Τώρα για αυτούς που είναι ήδη φοιτητές θα προβλέψουμε μεταβατικές διατάξεις. Δεν έχουμε κατασταλάξει. Αυτό θα γίνει μετά από ενδελεχή συζήτηση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Η πρόθεσή μας είναι αυτό το μετρό να εφαρμοστεί πλήρως για τους νέους φοιτητές και από εκεί και πέρα να πάμε σε ένα μεταβατικό στάδιο για τους φοιτητές που είναι ήδη εγγεγραμμένοι».

 

Για την κατάργηση του ασύλου

Μιλώντας για τις προωθούμενες ρυθμίσεις για το πανεπιστημιακό άσυλο, η κα Κεραμέως υποστήριξε πως αυτές θα ενισχύσουν τελικά το άσυλο, θωρακίζοντας την ακαδημαϊκή ελευθερία: «Όχι μόνο δεν πάμε σε κατάργηση του ασύλου, πάμε σε ενίσχυση. Θέλουμε να θωρακίσουμε την ελεύθερη διακίνηση ιδεών, την ακαδημαϊκή ελευθερία στην έρευνα και τη διδασκαλία. Σήμερα, αν υπάρχει ένα μέρος στο οποίο δεν μπορεί κανείς να μιλάει ελεύθερα, γιατί φοβάται ότι κάποιος μπορεί να του επιτεθεί για αυτά που είπε, είναι το ελληνικό πανεπιστήμιο».

 

«Θέλουμε να ενισχύσουμε, να αποκαταστήσουμε το άσυλο στην πραγματική του έννοια και να αναβαθμίσουμε την ποιότητα του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος. Αυτό θα το κάνουμε περιορίζοντας αξιόποινες πράξεις που διαπράττονται είτε εντός είτε εκτός των πανεπιστημίων και οι δράστες έχουν καταφύγιο εντός των πανεπιστημίων. Θέλουμε να προστατεύσουμε την ακαδημαϊκή κοινότητα εν συνόλω, τους φοιτητές, τους καθηγητές, το προσωπικό προκειμένου να μπορεί ελεύθερα να εκφράζεται, να κάνει έρευνα. Δεν υπάρχει ελεύθερη διακίνηση ιδεών όσο δεν τιμωρούνται αξιόποινες πράξεις».

 

Όπως είπε, με το προτεινόμενο νομοσχέδιο ο πανεπιστημιακός χώρος εξομοιώνεται με τους κοινούς δημόσιους χώρους, όσον αφορά την άσκηση των αρμοδιοτήτων που έχουν από το νόμο η αστυνομία και οι εισαγγελικές αρχές.

Για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια
Η υπουργός σχολίασε πως στο ζήτημα των ιδιωτικών πανεπιστημίων η Ελλάδα έχασε μία «μεγάλη ευκαιρία» στην πρώτη φάση της συνταγματικής αναθεώρησης επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ: «Η Νέα Δημοκρατία είχε κάνει μια πρόταση ώστε το άρθρο 16 που αφορά στην Παιδεία να είναι στα προς αναθεώρηση άρθρα, ώστε να δοθεί επιτέλους η δυνατότητα στην χώρα μας να λειτουργήσουν και Ιδιωτικά Πανεπιστήμια. Η πρόταση μας αυτή, αν θυμάμαι καλά, συγκέντρωσε 93 από τις 300 ψήφους του κοινοβουλίου. Ούτε ένας δηλαδή στους τρεις βουλευτές δεν θεώρησε ότι χρήζει αναθεώρησης το άρθρο 16. Αυτό δυστυχώς σημαίνει ότι έχει μπλοκάρει η διαδικασία για αρκετά χρόνια».

 

Για το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Κλείνοντας, η κα Κεραμέως είπε ότι παρότι η Νέα Δημοκρατία διαφώνησε με το εισαγωγικό σύστημα «που ψήφισε ο ΣΥΡΙΖΑ άρον- άρον λίγο πριν φύγει από την εξουσία», δεν θα αλλάξει η διαδικασία έχοντας κατά νου τα παιδιά που έχουν ήδη ξεκινήσει την προετοιμασία τους. «Το μόνο εύκολο για εμάς είναι να πούμε το καταργούμε και επανερχόμαστε στο παλιό αλλά δεν το κάνουμε γιατί τα παιδιά που μπαίνουν ήδη στην τρίτη Λυκείου έχουν ξεκινήσει την προετοιμασία τους και θεωρούμε ανεύθυνο να κάνουμε κάτι τέτοιο».

 

«Στους βασικούς άξονες θα παραμείνει ως έχει. Ανακοινώνουμε τις επόμενες μέρες κάποιες αλλαγές κυρίως έναν εξορθολογισμό της διδακτέας ύλης και βελτίωσης των μεγάλων στρεβλώσεων του νυν εξεταστικού χωρίς να προκαλούμε αναστάτωση που θα επέφερε μία συνολική αλλαγή του συστήματος».