Ευχαριστώ για το διάλογο καιτην εκτενή απάντηση, Citellus citellus.Αν κρίνω από γνωστούς μου, το "δωρεάν" σταματά μετά το 2ν+1 τουλάχιστον στα συγγράματα, οπότε θα έπρεπε να σταματά και για όλα τα υπόλοιπα.Ή, μπορούν να τα συνεχίσουν, αλλά να φορολογείται αναλόγως παραπάνω ο φοιτητής ή ο γονές/κηδεμόνας.Για τις εξετάσεις και τις πρακτικές, δεν το θεωρώ ούτε μείον, ούτε επιχείρημα: απλώς περισσότερα γραπτά προς διόρθωση/περισσότεροι εξεταζόμενοι, οπότε θα πρέπει να γίνεται ανάλογη διαχείριση χρόνου, ενώ οι πρακτικές κατά βάση "βολεύουν" όλες τις συμμετέχουσες μονάδες.Για τα υπόλοιπα, το αν "λιμνάζουν" ή όχι, αν θα επιλέξουν να εργαστούν πάνω σε κάτι άλλο ή όχι και το αν γενικά κάποιος θα χρησιμοποιήσει το χρόνο του σωστά για τον ίδιο τον εαυτό του ή αν θα γίνει "χαραμοφάης" που λεμε, είναι καθαρά δικό του θέμα και δεν αφορά ούτε εμένα, ούτε εσένα, ούτε κανέναν άλλο. Υπερπληθώρα προσφερόμενων θέσεων δεν υπάρχει, αν ήταν έτσι, δε θα διαμορφώνονταν βάσεις και ορισμένος αριθμός εισακτέων κάθε χρόνο.Οι βάσεις αυτές και τα όποια ακαδημαϊκά προσόντα/δεξιότητες των εισακτέων μπορεί να αντανακλούν, δεν έχουν να κάνουν με τους όποιους αιώνιους φοιτητές.Και για να μη γελιόμαστε όντως, στην καθημερινότητα μου τα τελευταία 15 χρόνια έχω γνωρίσει πολλούς φοιτητές/αποφοίτους/ επαγγελματίες από πανεπιστήμια υψηλού πρεστίζ και βάσεων, που έχουν φριχτές ελλείψεις σε απλή σύνταξη και ορθογραφία... Αλλά αν οποιοσδήποτε φοιτητής είναι πράγματι τόσο "πίσω" ακαδημαϊκά, προφανώς ή που θα επιλέξει να τα παρατήσει, ή που θα προσπαθήσει όσο πιο σκληρά μπορεί. Και πάλι δεν αφορά άλλους αυτή η επιλογή.Όσο για τα κομματικά στα πανεπιστήμια - που όλα καταλήγουν να είναι πολύ κακώς εννοούμενα και εφαρμοσμένα - ευθύνεται αποκλειστικά η εκαστοτε κυβέρνηση και όλο το σάπιο πελατειακό σύστημα που μαστίζει τη χώρα γενεές ολόκληρες και θέλει να καπαρώνει τα πελατάκια από μικρά... από κοντά φυσικά όλοι όσοι "τρώνε" από αυτό, και νασου τα κλασικά με τους καθηγητές που πρόσκεινται σε κόμματα,τις ακαδημαϊκές ηγεσίες κλπ κλπ... Τα συνήθως "βολεμένα" και βυσματωμένα φοιτητάκια που ηγούνται των παρατάξεων φυσικά και εκμεταλλεύονται τα πάντα και συνήθως είναι γενικώς στο απυρόβλητο. Δεν αποτελούν όμως τον μέσο φοιτητή (αιώνιο ή συνεπή). Τα κόμματα δεν θα έπρεπε να έχουν θέση στα πανεπιστήμια.Όταν μιλάω για το οικονομικό κομμάτι, αναφέρομαι στην ενότητα του άρθρου για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Διάβασε και θα καταλάβεις.Γενικώς, χάνεις το "πόιντ" μου.Στην παιδεία δε μιλάς για πειθαρχία με στρατιωτικούς όρους. Πρέπει να παρουσιάζεις επιλογές, κίνητρα, να διευρύνεις μυαλά και ορίζοντες και όχι να φτιάχνεις στρατιωτάκια.Να βγαίνουν ακαδημαϊκοί, επιστήμονες και επαγγελματίες που αγαπούν αυτό που κάνουν, εμπνέονται και θα προσπαθούν αν βελτιώνονται συνεχώς. Αυτό, μπορεί να σου πάρει χρόνια στη ζωή για να το πετύχεις, ξέρεις. Όπως και το να βρεις τι θέλεις να κάνεις ή να σπουδάσεις τελικά - και κανείς δεν θα έπρεπε να είναι δακτυλοδεικτούμενος για αυτό.Οπότε, επί του θέματος, η πολιτεία μπορεί να πει πολύ ανετα στον κάθε αιώνιο, δε σου πληρώνω/χρωστάω τίποτα, φίλε. Στρώσου, διάβασε, δούλεψε, σκίσου και βρες την άκρη με σημειώσεις και εργαστήρια, πλήρωσε όποια έξοδα κι αν τα καταφέρεις, μια χαρά για σένα. Αν όχι, κακό του κεφαλιού σου. Αλλά εγώ δε σε στιγματίζω και δε σε αποκλείω.
Σχολιάζει ο/η