Έρευνα: Ο Ειρηνικός γίνεται τόσο όξινος, που διαλύεται το κέλυφος των καβουριών

Έρευνα: Ο Ειρηνικός γίνεται τόσο όξινος, που διαλύεται το κέλυφος των καβουριών Facebook Twitter
Τα καβούρια στον Ειρηνικό Ωκεανό βιώνουν ήδη τις συνέπειες (Φωτογραφία αρχείου EPA)
0

O Eιρηνικός Ωκεανός γίνεται πιο όξινος και τα καβούρια που ζουν στις παράκτιες περιοχές ήδη βιώνουν τις συνέπειες.

Εξαιτίας των χαμηλότερων επίπεδα pH στον οικότοπο του καβουριού στον Ειρηνικό Ωκεανό, τμήματα του κελύφους του λιώνουν, ενώ προκαλείται ζημιά στα αισθητήρια όργανά του, σύμφωνα με νέα μελέτη. Αν και τα αποτελέσματα αυτά δεν ήταν απρόσμενα, οι ερευνητές λένε ότι η ζημιά στα καβούρια είναι πρόωρη. Η οξύτητα δεν προβλεπόταν να τα βλάψει τόσο γρήγορα.

«Αν τα καβούρια επηρεάζονται ήδη, πρέπει να πραγματικά να βεβαιωθούμε ότι δίνουμε μεγαλύτερη προσοχή στα διάφορα στοιχεία της τροφικής αλυσίδας προτού να είναι πολύ αργά», επεσήμανε η επικεφαλής της έρευνας, Νίνα Μπένταρσεκ, επιστήμονας του Southern California Coastal Water Research Project.

Ο ωκεανός γίνεται πιο όξινος απορροφώντας περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα από την ατμόσφαιρα, κάτι που ρίχνει το επίπεδο του pH στο νερό. Αυτό το φαινόμενο αλλάζει τις ακτές, αυξάνει τη θερμοκρασία της θάλασσας και την αλμυρότητα.

Το φαινόμενο δεν επηρεάζει μόνο τα καβούρια αλλά και στρείδια, αχιβάδες, πλαγκτόν. Όλα τους βασίζονται στα ίδια ανθρακικά ιόντα για να «χτίσουν» πιο δυνατό κέλυφος, όστρακο ή περίβλημα. Και βέβαια επηρεάζονται οι τοπικές οικονομίες. Οι επιστήμονες τονίζουν ότι για να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο, πρέπει να μειωθεί το συνολικό αποτύπωμα άνθρακα, για να μειωθεί το διοξείδιο του άνθρακα που απορροφά η θάλασσα.

Με πληροφορίες από το CNN

Περιβάλλον
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα προβληματικά δέντρα μιας υπερβολικά τσιμενταρισμένης πόλης

Η Αθήνα φλέγεται / Τα προβληματικά δέντρα μιας υπερβολικά τσιμενταρισμένης πόλης

Έχει αρκετό πράσινο η Αθήνα; Έχει τα σωστά δέντρα και τι προσφέρουν αυτά; Πόσο αποτελεσματικοί είναι οι πνεύμονες πρασίνου και τα πάρκα της πόλης; Τι γίνεται με τα δέντρα που θα κοπούν για το μετρό; Ο αρχιτέκτονας δρ. Θωμάς Δοξιάδης εξηγεί.
M. HULOT