Ο Ν. Παππάς παρουσίασε το Μητρώο Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης

Ο Ν. Παππάς παρουσίασε το Μητρώο Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης Facebook Twitter
Ο υπουργός Επικρατείας Νίκος Παππάς στη συνέντευξη Τύπου για την επίσημη παρουσίαση του Μητρώου Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης (Μητρώο Online Media), στο συνεδριακό χώρο της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΣΥΜΕΛΑ ΠΑΝΤΖΑΡΤΖΗ
1

Το Μητρώο Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης (Μητρώο Online Media) παρουσίασε σε συνέντευξη Τύπου την Τρίτη ο υπουργός Επικρατείας Νίκος Παππάς και ο ο γγ Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, Λευτέρης Κρέτσος.

Το μητρώο επιχειρήσεων ηλεκτρονικών ΜΜΕ είναι μία πρωτοβουλία που θεσμοθετήθηκε με τον νόμο 4339/1 και λειτουργεί ουσιαστικά ως μηχανισμός πιστοποίησης δίνοντας κίνητρα στις νόμιμες επιχειρήσεις να ενταχθούν σε αυτό.

Η εγγραφή στο μητρώο θα είναι καθαρά προαιρετική, αλλά θα δοθούν κίνητρα στις ιστοσελίδες για να εγγραφούν, όπως παρατηρητήριο για τη λογοκλοπή ώστε να υπάρχει παντού η πηγή της αρχικής είδησης, πρόσβαση στα αρχεία οπτικοακουστικών μέσων και δυνατότητα λήψης κρατικής διαφήμισης. "Τουλάχιστον τα δύο τρίτα της κοινωνίας ενημερώνονται μέσω του Διαδικτύου και αναμένεται αυτό να αυξηθεί. Είναι δύσκολη η νομοθετική πρωτοβουλία σε αυτόν τον τομέα που είναι τεχνολογία αιχμής. Δεν παρεμβαίνουμε στο περιεχόμενο. Δίνουμε θετικά κίνητρα για να μπουν στο μητρώο" ανέφερε ο Νίκος Παππάς. 

 

Ο Ν. Παππάς παρουσίασε το Μητρώο Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης Facebook Twitter
Nikos Libertas / SOOC

Ταυτόχρονα, οι ιστοσελίδες θα είναι υποχρεωμένες να δηλώνουν υπεύθυνα τον αριθμό των εργαζομένων που απασχολούν, καθώς και το εργασιακό τους καθεστώς, σε μια προσπάθεια να τεθεί τέλος και στο εργασιακό χάος που επικρατεί στον χώρο του διαδικτύου.

 

Για να εγγραφεί ένα διαδικτυακό μέσο (επιχείρηση, νομικό πρόσωπο, φυσικό πρόσωπο) ενημερώνει το emedia για τη νομική μορφή, τη μετοχική σύνθεση ή το νόμιμο εκπρόσωπο (εκδότης ή διευθυντής) και τον αριθμό των εργαζομένων.

 

Ο Ν. Παππάς παρουσίασε το Μητρώο Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης Facebook Twitter
Nikos Libertas / SOOC

 

Ο Ν. Παππάς παρουσίασε το Μητρώο Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης Facebook Twitter
Nikos Libertas / SOOC

Σε χθεσινή συνέντευξή του ο Λευτέρης Κρέτσος χαρακτήρισε το μητρώο "βήμα εξυγίανσης στον «αχανή» και ενίοτε ανεξέλεγκτο χώρο του διαδικτύου" ξεκαθαρίζοντας ότι στο εξής δεν πρόκειται να καταλήξουν χρήματα από κρατικές διαφημίσεις σε ανυπόληπτες εταιρείες, ορισμένες από τις οποίες λειτουργούν ακόμα και χωρίς ΑΦΜ. «Αυτό το οποίο είναι καθαρό, είναι ότι δεν θα επιτρέψουμε τα χρήματα της κρατικής διαφήμισης, δηλαδή τα χρήματα του ελληνικού λαού, να δίνονται σε αγνώστου ταυτότητας παραλήπτες στο διαδίκτυο», τόνισε ο κ. Κρέτσος και έκανε γνωστό ότι η εγγραφή στο μητρώο θα είναι προαιρετική, ενώ προανήγγειλε ότι σε δεύτερη φάση θα υπάρξει και η δυνατότητα ελέγχου μέσων ενημέρωσης που υποκλέπτουν ειδήσεις και τις μεταδίδουν στο διαδίκτυο.

 

Όπως υπογράμμισε, με την ανεξέλεγκτη κατάσταση που επικρατεί σήμερα στο διαδίκτυο, θιγόμενη είναι και η ελευθεροτυπία και επεσήμανε ότι μπορεί να υπάρχουν εταιρείες ΜΜΕ που δεν διαθέτουν ούτε καν ΑΦΜ, ότι γίνονται με αυτές συναλλαγές και διαφημιστικές καταχωρήσεις, ενώ ταυτόχρονα σημειώνονται κρούσματα διασποράς ψευδών ειδήσεων και ρητορική μίσους. «Ελπίζουμε ότι το μητρώο θα είναι και ένα πρώτο βήμα να κάτσουν στο τραπέζι οι αρμόδιοι φορείς, δηλαδή οι επαγγελματικές ενώσεις των δημοσιογράφων, ώστε αυτοί να καθορίσουν ένα νέο κώδικα δεοντολογίας που θα πρέπει να διέπει να το διαδίκτυο», είπε ο κ. Κρέτσος.

 

Δείτε το βίντεο από την σημερινή παρουσίαση:

 

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αλλαγές στη Eurovision 2026 μετά τη φετινή θύελλα αντιδράσεων - H EBU επανεξετάζει βασικές πτυχές του διαγωνισμού

TV & Media / Αλλαγές στη Eurovision μετά τις φετινές αντιδράσεις - H EBU επανεξετάζει βασικές πτυχές του διαγωνισμού

«Πραγματοποιήθηκε ευρεία διαβούλευση μεταξύ όλων των μελών και κανένα δεν τάχθηκε κατά της συμμετοχής του Ισραήλ» ξεκαθάρισε ο Διευθυντής Μέσων Ενημέρωσης της EBU
LIFO NEWSROOM
Ακούτε ή διαβάζετε ειδήσεις; Η διαφορά μπορεί να είναι σημαντική

TV & Media / Ακούτε ή διαβάζετε ειδήσεις; Κι όμως, έχει διαφορά

Μια νέα αμερικάνικη έρευνα διαπιστώνει ότι η ακρόαση άρθρων και ειδήσεων –σε σύγκριση με την ανάγνωσή τους– συχνά περιορίζει την κατανόηση του περιεχομένου τους και ενισχύει τα ακραία και αρνητικά στοιχεία του.
LIFO NEWSROOM