Ο δημιουργός του House of Cards σπάει τη σιωπή του: «Δεν είχα ιδέα!»

Ο δημιουργός του House of Cards σπάει τη σιωπή του: «Δεν είχα ιδέα!» Facebook Twitter
Beau Willimon
0

Χρειάστηκε περίπου μία εβδομάδα στον Beau Willimon για να πάρει θέση για το σκάνδαλο που ανάγκασε το τηλεοπτικό δίκτυο Netflix να απολύσει τον Κέβιν Σπέισι από το "House of Cards". Τον χορό των καταγγελιών άνοιξε η εξομολόγηση του Άντονι Ραπ, συνεχίστηκε με επώνυμες κι ανώνυμες αποκαλύψεις ηθοποιών, μέχρι που ο κύκλος στένεψε και έκλεισε ακριβώς μέσα στο πλατό της δημοφιλούς σειράς "House of Cards". Από τους συνεργάτες του εν λόγω σίριαλ, πλέον 8 έχουν στραφεί εναντίον του Κέβιν Σπέισι, αναγκάζοντας την παραγωγή να βάλει τέλος στην όποια συνεργασία της με τον ηθοποιό. 

«Κανείς δεν με ενημέρωσε για το τι συνέβαινε στο πλατό του House of Cards. Δεν ενημερώθηκα ποτέ ότι υπήρχαν παράπονα. Νιώθω απαίσια για τους ανθρώπους που βρέθηκαν σε εξαιρετικά δύσκολη θέση, ενώ εργάζονταν γι' αυτή τη σειρά», ήταν οι πρώτες λέξεις που βγήκαν από το στόμα του Willimon, το όνομα του οποίου φιγουράρει από τα πρώτα στους τίτλους έναρξης και τέλους της σειράς. «Ωστόσο, η παραγωγή δεν με ενημέρωσε ποτέ για το περιστατικό που σημειώθηκε ενώ εργαζόμασταν για τον πρώτο κύκλο του House of Cards και σίγουρα δεν ενημερώθηκα ποτέ για τα μέτρα που λήφθηκαν και για το αποτέλεσμα που τελικά είχαν», συνέχισε. 

Ο δημιουργός του House of Cards σπάει τη σιωπή του: «Δεν είχα ιδέα!» Facebook Twitter
Ο Beau Willimon με τον Κevin Spacey

«Κανείς δεν με ενημέρωσε για το τι συνέβαινε στο πλατό του House of Cards. Δεν ενημερώθηκα ποτέ ότι υπήρχαν παράπονα. Νιώθω απαίσια για τους ανθρώπους που βρέθηκαν σε εξαιρετικά δύσκολη θέση, ενώ εργάζονταν γι' αυτή τη σειρά», ήταν οι πρώτες λέξεις που βγήκαν από το στόμα του Willimon

Τα media με ευσυνειδησία κατέγραψαν τις πρώτες δηλώσεις του σεναριογράφου της πολιτικής σειράς, ωστόσο, με τη σειρά τους παρατηρούσαν πώς ήταν δυνατόν ένας πραγματικός εργασιομανής σαν τον Willimon να μην υποψιάστηκε ποτέ ότι κάτι πηγαίνει τελείως λάθος στα γυρίσματα μιας σειράς που πρακτικά ο ίδιος ανάστησε και έκανε τεράστια επιτυχία. Γιατί το "House of Cards" ως τηλεοπτικό προϊόν δεν ήταν η πρώτη φορά που έβγαινε στον τηλεοπτικό αέρα. Τη δεκαετία του '90 είχε επιχειρηθεί ξανά η τηλεοπτική μεταφορά του μυθιστορήματος του Michael Dobbs, πρώην Προϊσταμένου Προσωπικού του Συντηρητικού Κόμματος στη Βρετανία. 

Το σενάριο που βασίστηκε σ' εκείνο το βιβλίο περιέγραφε τη μετά Μάργκαρετ Θάτσερ εποχή στη Βρετανία και ενέπνευσε 4 επεισόδια που μεταδόθηκαν από το BBC από τις 18 Νοεμβρίου έως τις 9 Δεκεμβρίου του 1990. Λίγα χρόνια αργότερα και συγκεκριμένα το 1996, ο Neville Teller αυτή τη φορά επιχείρησε να μεταφέρει το μυθιστόρημα του Dobbs στην τηλεόραση αυτή τη φορά για λογαριασμό του BBC World Service σε δύο τηλεοπτικές συνέχειες. Και πάλι η επιτυχία δεν ήταν ακριβώς η αναμενόμενη: το βιβλίο είχε υλικό που υποσχόταν πολλά, όμως, δεν είχε βρεθεί το κατάλληλο καστ για να γίνει παγκόσμια επιτυχία και ο σεναριογράφος που θα μπορούσε να κάνει τη σωστή επιλογή γεγονότων και να πλάσει τους χαρακτήρες όπως έπρεπε. 

Ο δημιουργός του House of Cards σπάει τη σιωπή του: «Δεν είχα ιδέα!» Facebook Twitter
Kevin Spacey και Robin Wright

Αυτό ανέλαβε να κάνει ο Willimon, ο οποίος μαζί με τον Σπέισι θεωρούνται οι λόγοι της επιτυχίας του σίριαλ. Ηθοποιοί, σκηνικά, αναπαράσταση λεπτομερειών του Λευκού Οίκου, μουσικά θέματα, κοστούμια, όλα αποφασίσζονταν και εγκρίνονταν ή όχι από τον σεναριογράφο και τον συμπαραγωγό -εκτός από πρωταγωνιστή- Σπέισι.

Τώρα ο πρώτος εμφανίζεται απολύτως ανίδεος για τα όσα συνέβαιναν στη σειρά - πνευματικό του παιδί, το 2012, ενώ έχει αποφύγει να τοποθετηθεί για τον βασικό συνεργάτη του στην επιτυχία, μετά και τις πρόσφατες εξελίξεις. Ο Τύπος έχει μια εξήγηση γι' αυτό: ο Willimon δεν είναι τυχαίος και το House of Cards δεν είναι η μοναδική του απασχόληση. Ηγείται της Συνομοσπονδίας Αμερικανών Σεναριογράφων και το πρόγραμμα του τον κρατά μακριά από τα στούντιο και τα γυρίσματα των σειρών των οποίων το σενάριο επιμελείται. Ο επίλογος της δήλωσής του θεωρείται ήδη από τα ξένα Μέσα Ενημέρωσης ένα είδος αποστασιοποίησης από τη δράση του Σπέισι. 

"Είναι ξεκάθαρο πλέον ότι εμείς ως βιομηχανία, ειδικά όσοι από εμάς βρίσκονται σε θέσεις εξουσίας και συμπεριλαμβάνω και τον εαυτό μου σ' αυτό, χρειάζεται να είμαστε περισσότερο υποψιασμένοι και ευαίσθητοι. Χρειάζεται επίσης να κάνουμε καλύτερη δουλειά σε ό,τι αφορά την εμψύχωση και τη στήριξη των συνεργατών μας που αντιμετωπίζουν τέτοια προβλήματα στον εργασιακό τους χώρο", κατέληξε, ενώ φρόντισε να χαρακτηρίσει τις καταγγελίες εναντίον του άλλοτε συνεργάτη του "εξαιρετικά σοβαρές". 

Με στοιχεία από Deadline.com, Vulture.com

TV & Media
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νατάσσα Μποφίλιου: «Έχω λεμφοίδημα – Για χρόνια δεν είχε διαγνωστεί και δεν ήξερα πώς να το διαχειριστώ»

TV & Media / Νατάσσα Μποφίλιου: «Έχω λεμφοίδημα – Για χρόνια δεν είχε διαγνωστεί και δεν ήξερα πώς να το διαχειριστώ»

Η γνωστή τραγουδίστρια μίλησε ανοιχτά για τις σωματικές αλλαγές, την έκθεση στα ΜΜΕ και την καθυστερημένη διάγνωση του λεμφοιδήματος που την ταλαιπωρούσε επί σειρά ετών
LIFO NEWSROOM
Αλλαγές στη Eurovision 2026 μετά τη φετινή θύελλα αντιδράσεων - H EBU επανεξετάζει βασικές πτυχές του διαγωνισμού

TV & Media / Αλλαγές στη Eurovision μετά τις φετινές αντιδράσεις - H EBU επανεξετάζει βασικές πτυχές του διαγωνισμού

«Πραγματοποιήθηκε ευρεία διαβούλευση μεταξύ όλων των μελών και κανένα δεν τάχθηκε κατά της συμμετοχής του Ισραήλ» ξεκαθάρισε ο Διευθυντής Μέσων Ενημέρωσης της EBU
LIFO NEWSROOM
Ακούτε ή διαβάζετε ειδήσεις; Η διαφορά μπορεί να είναι σημαντική

TV & Media / Ακούτε ή διαβάζετε ειδήσεις; Κι όμως, έχει διαφορά

Μια νέα αμερικάνικη έρευνα διαπιστώνει ότι η ακρόαση άρθρων και ειδήσεων –σε σύγκριση με την ανάγνωσή τους– συχνά περιορίζει την κατανόηση του περιεχομένου τους και ενισχύει τα ακραία και αρνητικά στοιχεία του.
LIFO NEWSROOM