Η Unilever, ένας από τους μεγαλύτερους διαφημιζόμενους στον κόσμο, θα επιλέξει ένα δίκτυο "αξιόπιστων εκδοτών" με τους οποίους θα συνεργαστεί διαφημιστικά, δαπανώντας το μεγαλύτερο μέρος του προϋπολογισμού της στο μάρκετινγκ, σε μια ακόμη προσπάθεια να βελτιώσει την αποτελεσματικότητα της ψηφιακής διαφήμισης. 

 

Η πρωτοβουλία του γίγαντα καταναλωτικών αγαθών, που πρόκειται να ανακοινωθεί την Πέμπτη, αποσκοπεί στο να δώσει στον κατασκευαστή του σαπουνιού Dove και της μαγιονέζας  Hellmann's μεγαλύτερο έλεγχο και διαφάνεια ως προς το πού εμφανίζονται οι διαφημίσεις των προϊόντων του.

 

Ως γνωστόν στο νέο άναρχο σύστημα διαφήμισης του ίντερνετ δεν είναι απίθανο διαφημίσεις να εμφανίζονται σε σάιτ και πλατφόρμες αμφίβολης αισθητικής ή fake news, διασύροντας το κύρος του προϊόντος αντί να το προωθούν.

 

Η εταιρεία αρνήθηκε να πει ποιοι ψηφιακοί εκδότες θα επιλεγούν τελικά.

 

«Πρώτα απ όλα βγαίνουμε και ανακοινώνουμε τη βούλησή μας και στη συνέχεια θα βρούμε με ποιούς εκδότες θα συνεργαστούμε», είπε ο Keith Weed, επικεφαλής της μάρκετινγκ της Unilever σε συνέντευξή του στο Reuters.

 

Μεγάλα brands έχουν αποσύρει τεραστια ποσά τα τελευταία 10 χρόνια από τα έντυπα, μεταφέροντάς τα με αμφίβολα αποτελέσματα στο ίντερνετ και τα social media.

 

Αλλά τα τελευταία χρόνια, μεγάλες εταιρείες αμφισβήτησαν εάν αυτές οι δαπάνες είναι αποτελεσματικές, καθώς οι μετρήσεις που παρέχονται από τους τεχνολογικούς γίγαντες όπως το Facebook αποδείχθηκαν αναξιόπιστες και οι αδίστακτοι παίκτες χρησιμοποίησαν υπολογιστικά bots για να φουσκώσουν τα στοιχεία προβολής.

 

Ο Weed είπε  ότι είναι ανάγκη να ξεκαθαρίσει η κατάσταση στις ψηφιακές πλατφόρμες, όπου δεν ξέρεις αν η διαφήμισή σου θα εμφανίζεται δίπλα σε τοξικό περιεχόμενο, μηνύματα μίσους,  fake news ή bots που φουσκώνουν τους social λογαριασμούς με ψεύτικους followers.

 

Ο Weed είπε ότι από τον Ιούνιο, το Twitter, το YouTube και το Instagram έχουν αφαιρέσει περίπου 1.6 δισεκατομμύρια ψεύτικους λογαριασμούς από τις πλατφόρμες τους.

 

Μέχρι τότε όμως τεράστια διαφημιστικά μπάτζετ διαπανήθηκαν τρέχοντας στα ανύπαρκτα timeline 1.6 δισεκατομμυρίου ανύπαρκτων χρηστών.

 

Πόσοι ακόμα ψευδείς followers υπάρχουν, κανείς δεν μπορεί να υπολογίσει με ακρίβεια. Μέχρι τότε όμως, κανείς δεν θέλει πια να πιάνεται κορόιδο!