Θεσσαλονίκη: Καταδίκη 7 ατόμων για υπερκοστολογήσεις σε κατασκευή στην Εγνατία Οδό

Θεσσαλονίκη: Καταδίκη 7 ατόμων για υπερκοστολογήσεις σε κατασκευή στην Εγνατία Οδό Facebook Twitter
Φωτογραφία: X
0

Στη φυλακή οδηγούνται δύο μηχανικοί, αφού καταδικάστηκαν σε κάθειρξη 13 ετών ο καθένας για υπερκοστολογήσεις που ξεπερνούν τα 32 εκατ. ευρώ, σχετικά με την κατασκευή πέντε δίδυμων σηράγγων στον αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας Οδού, στο νομό Γρεβενών, την περίοδο 2008-2009.

Στην ίδια υπόθεση, άλλοι τέσσερις μηχανικοί καθώς και ο νόμιμος εκπρόσωπος της αναδόχου εταιρείας καταδικάστηκαν επίσης σε πολυετείς ποινές, αλλά αφήνονται ελεύθεροι μέχρι το Εφετείο, με όρο να καταβάλουν εγγυήσεις από 5.000 έως 25.000 ευρώ.

Μετά από πολύμηνη δίκη, το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Θεσσαλονίκης έκρινε ενόχους - χωρίς να τους αναγνωρίσει κανένα ελαφρυντικό - συνολικά 7 από τους 15 κατηγορούμενους. Ανάμεσα σε όσους αθωώθηκαν βρίσκονται μέλη προηγούμενων διοικήσεων της «Εγνατία Οδός Α.Ε.».

Οι δύο μηχανικοί που οδηγούνται στη φυλακή ήταν υπεύθυνοι επίβλεψης του έργου εκ μέρους της Εγνατίας Οδού και κρίθηκαν ένοχοι για απάτη σε βάρος νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου (η κατηγορία άλλαξε από απάτη κατά του Δημοσίου), απιστία, ψευδή βεβαίωση και πλαστογραφία.

Για τα ίδια αδικήματα, ένας ακόμη επιβλέπων μηχανικός καταδικάστηκε σε 13 χρόνια κάθειρξη, ενώ άλλοι δύο που είχαν διευθυντικό ρόλο στις εργασίες καταδικάστηκαν σε ποινές 5 και 8 ετών αντίστοιχα, για συνέργεια και πλαστογραφία.

Επίσης, το δικαστήριο έκρινε ένοχους για ηθική αυτουργία στην απάτη και την ψευδή βεβαίωση μία μηχανικό της αναδόχου εταιρείας (10 χρόνια κάθειρξη) και τον νόμιμο εκπρόσωπό της (12 χρόνια κάθειρξη). Παράλληλα, αποφάσισε την απαλλαγή όσων κατηγορούνταν για απόπειρα απάτης κατά της Ε.Ε.

Κατά τις απολογίες τους, οι κατηγορούμενοι αρνήθηκαν τις κατηγορίες, υποστηρίζοντας ότι έδρασαν με τιμιότητα. «Ούτε ένα σεντς δεν ζημιώσαμε την Εγνατία», δήλωσε χαρακτηριστικά ένας από τους μηχανικούς, ενώ άλλος επισήμανε τις τεχνικές δυσκολίες λόγω της γεωγραφίας της περιοχής.

Η υπόθεση και τι ακολουθεί

Η υπόθεση έφτασε στη Δικαιοσύνη το 2015 μετά από μήνυση της τότε διοίκησης της «Εγνατία Οδός Α.Ε.». Το έργο αφορούσε την κατασκευή πέντε δίδυμων σηράγγων στις θέσεις Αγία Τριάδα, Αγία Παρασκευή, Αγναντερό, Πριόνια και Βελανιδιές. Σύμφωνα με το κατηγορητήριο, οι σήραγγες κατασκευάστηκαν ως έργα συγκεκριμένης κατηγορίας, αλλά πληρώθηκαν σαν να ήταν ανώτερης κατηγορίας, με αποτέλεσμα μεγάλη οικονομική ζημιά.

Παράλληλα, εκκρεμεί στα ποινικά δικαστήρια Θεσσαλονίκης και δεύτερη δικογραφία για υπερτιμολογήσεις σε άλλο τμήμα της Εγνατίας Οδού (μήκους 8,5 χλμ. από τη σήραγγα Παναγίας έως τη σήραγγα Συρτού). Αρκετά από τα πρόσωπα που κατηγορούνται είναι τα ίδια, ενώ οι υπερκοστολογήσεις στη νέα υπόθεση φέρεται να ξεπερνούν τα 40 εκατ. ευρώ.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ

Ελλάδα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ειρήνη Μουρτζούκου: Για «αδίστακτη δράση» μιλά το κατηγορητήριο - Τι αναφέρει για τους θανάτους των βρεφών 

Ελλάδα / Ειρήνη Μουρτζούκου: Για «αδίστακτη δράση» μιλά το κατηγορητήριο - Τι αναφέρει για τους θανάτους των βρεφών 

Αποπειράθηκε τέσσερις φορές να αφαιρέσει τη ζωή ενός από τα δύο παιδιά της, αναφέρει μεταξύ άλλων το κατηγορητήριο - Η Ειρήνη Μουρτζούκου επέστρεψε στη ΓΑΔΑ, όπου κρατείται μέχρι την απολογία της
LIFO NEWSROOM