Συνήγορος του Καταναλωτή: Τι συστήνει στις αεροπορικές για αποζημιώσεις αποσκευών

Συνήγορος του Καταναλωτή: Τι συστήνει στις αεροπορικές για αποζημιώσεις αποσκευών Facebook Twitter
Αποσκευές/ Φωτ. Αρχείου: Unsplash
0

Σύσταση για τις αποζημιώσεις που πρέπει να καταβάλλονται σε περίπτωση φθαρμένων αποσκευών, απηύθυνε ο Συνήγορος του Καταναλωτή σε εταιρείες αερομεταφορών, μετά από σωρεία καταγγελιών.

Η σύσταση έγινε δεκτή από δύο εταιρείες. Ωστόσο, δεν έγινε δεκτή από την εταιρεία SKY EXPRESS και δημοσιοποιήθηκε. Υπενθυμίζεται ότι, σε περίπτωση που οι καταγγελλόμενες εταιρείες δεν αποδεχθούν την σύσταση της Ανεξάρτητης Αρχής τότε, σύμφωνα με τη νομοθεσία, ο Συνήγορος του Καταναλωτή μπορεί να την δημοσιοποιήσει και αυτό έπραξε στη συγκεκριμένη περίπτωση. Όπως σημειώνεται στην σύσταση-πόρισμα, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του, ο Συνήγορος του Καταναλωτή έχει δεχθεί σωρεία αναφορών κατά εταιρειών αερομεταφορών από επιβάτες σχετικά με ζημίες σε παραδοτέες αποσκευές τους (φθορές, καταστροφές).

Οπότε, με σκοπό τη συναινετική επίλυση των διαφορών που ανέκυψαν και αφορούν ζημίες σε αποσκευές, οι οποίες παρουσιάζουν πανομοιότυπα στοιχεία, απέστειλε την σχετική σύσταση , στην οποία επισημαίνει ότι έχει διαπιστωθεί το φαινόμενο, εταιρείες αερομεταφορών να έχουν θέσει στην ηλεκτρονική τους σελίδα και να επικαλούνται όρους που περιορίζουν τα δικαιώματα των επιβατών (λ.χ. άρνηση αποζημίωσης σε περίπτωση απώλειας, σπασίματος, φθοράς τροχών, λαβών, χερουλιών, λουριών αποσκευής), κατά παρέκκλιση της Σύμβασης του Μόντρεαλ, με αποτέλεσμα να μην αποζημιώνουν τους καταναλωτές για την φθορά ή καταστροφή της αποσκευής τους, να τους αποζημιώνουν με ένα υποτυπώδες ποσό, χωρίς να λαμβάνουν υπόψη την πραγματική αξία της αποσκευής τους ή να παραθέτουν ως δικαιολογητικό λόγο την έλλειψη διαθεσιμότητας αποσκευών προς αντικατάσταση.

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή, λαμβάνοντας υπόψη ότι από την περιγραφείσα πρακτική επηρεάζεται μεγάλος αριθμός καταναλωτών και, καθώς κατά το σκεπτικό του προοιμίου της Σύμβασης του Μόντρεαλ (3ο εδάφιο), είναι σημαντικό να εξασφαλισθεί η προστασία των συμφερόντων του καταναλωτή στις διεθνείς αεροπορικές μεταφορές και χρειάζεται δίκαιη αποζημίωση με βάση την αρχή της επανόρθωσης:

– Απηύθηνε σύσταση προς τους καταγγελλόμενους αερομεταφορείς να συμμορφωθούν με τη σύσταση και παράλληλα να:

  • εξαλείψουν όρους από την ηλεκτρονική τους σελίδα που περιορίζουν την ευθύνη τους σχετικά με την φθορά και καταστροφή των αποσκευών επιβατών,
  • αποζημιώνουν από τούδε και στο εξής τους επιβάτες με ποσά που αντιστοιχούν στην πραγματική αξία των αποσκευών τους προκειμένου αυτοί να μπορέσουν να τις αντικαταστήσουν με αντίστοιχες ή να αντικαθιστούν τις αποσκευές των επιβατών με εφάμιλλες.

– Κάλεσε τις εταιρείες να γνωστοποιήσουν στον Συνήγορο του Καταναλωτή εγγράφως -εντός συγκεκριμένου χρονικού ορίου το οποίο έχει παρέλθει- εάν αποδέχονται τα διαλαμβανόμενα στην παρούσα έγγραφη σύσταση και τέλος ενημερώνει ότι

– Αποφασίζει πως σε περίπτωση που οι καταγγελλόμενες εταιρείες δεν αποδεχθούν τα διαλαμβανόμενα στην παρούσα έγγραφη σύσταση, τότε η σύσταση δημοσιοποιείται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 4 παρ. 5 του ν.3297/2004 (ΦΕΚ Α’ 259).

Ελλάδα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Θεσσαλονίκη: Με το πρόσωπο της Μαρίας Καβογιάννη από το Maestro το γκραφίτι για την έμφυλη βία

Ελλάδα / Θεσσαλονίκη: Η καθηλωτική ερμηνεία της Μαρίας Καβογιάννη στο Maestro έγινε γκράφιτι για την έμφυλη βία

Το πρόσωπο του χαρακτήρα που υποδύεται η Μαρία Καβογιάννη στο Maestro αποτέλεσε σύμβολο για τις κακοποιημένες γυναίκες αλλά και έμπνευση για τον καλλιτέχνη Γιώργο Κόφτη
NEWSROOM
Τροχαίο στην Ξάνθη: Δύο άντρες και δύο γυναίκες οι νεκροί - Πώς συνέβη το δυστύχημα

Ελλάδα / Τροχαίο στην Ξάνθη: Δύο άντρες και δύο γυναίκες μόλις 20-25 ετών οι νεκροί - Πώς συνέβη το δυστύχημα

Ο πέμπτος επιβάτης του μοιραίου αυτοκινήτου και τρεις από τους επιβάτες του λεωφορείου με το οποίο συγκρούστηκε αυτό, έξω από την Ξάνθη, είναι σοβαρά τραυματισμένοι
NEWSROOM