Ακινητοποιημένοι είναι 20 από τους 60 συρμούς της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες), λόγω έλλειψης ανταλλακτικών, καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι του μετρό.

 

Από την πλευρά της,  η διοίκηση της εταιρίας κάνει λόγο για «ρεκόρ 10ετίας ως προς τις αγορές ανταλλακτικών».

 

«Στις 4ης Μαίου έσπασε ένα ρουλεμάν από τροχό του συρμού με αποτέλεσμα ο ένας τροχός να βρεθεί εκτός ράγας και ο συρμός να ακινητοποιηθεί, ενώ βρισκόταν εν κινήσει και είχε μέσα επιβάτες. Όπως μας είπαν συνάδελφοι και επιβάτες ακούστηκε ένας δυνατός θόρυβος. Στη συνέχεια το προσωπικό εκκένωσε τον συρμό οδηγώντας τους επιβάτες σε ασφαλή περιοχή στην αποβάθρα. Μετά τον έλεγχο που έκαναν οι τεχνίτες ενημερωθήκαμε ότι είχαν σπάσει ρουλεμάν σε φορεία», δήλωσε ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθήνας (ΣΕΛΜΑ), Σπύρος Ρεβύθης στο ethnos.gr

 

Σύμφωνα με τον κ. Ρεβύθη από τότε μέχρι σήμερα έχουν ζητηθεί σαφείς εξηγήσεις με επίσημες ερωτήσεις για το περιστατικό από τη διοίκηση της εταιρίας, χωρίς μέχρις στιγμής να τους έχουν παρασχεθεί. Προσθέτει μάλιστα πως «μάθαμε ότι υπήρξε παρόμοιο περιστατικό τον περασμένο Σεπτέμβριο και έχουμε εύλογες ανησυχίες γιατί πρέπει να ξέρουμε τι ακριβώς συμβαίνει. Δεν ξέρουμε. Ρωτάμε αλλά απαντήσεις δεν παίρνουμε. Γι΄αυτό το λόγο και το Σωματείο Ηλεκτροδηγών Αττικό Μετρό είχε ζητήσει από τους οδηγούς δύο ημέρες μετά το περιστατικό οι συρμοί να κινούνται με ...κόφτη στα 60 χιλιόμετρα την ώρα και να μη φτάνουν τα 80 χλμ: «Η διοίκηση όχι μόνο δε δέχτηκε, αλλά κάλεσε σε απολογία κινώντας πειθαρχικές διαδικασίες τους εργαζομένους που το ζήτησαν» σημειώνει ο κ. Ρεβύθης.

 

Ως προς τους ακινητοποιημένους συρμούς, ο πρόεδρος των εργαζομένων κάνει λόγο για σημαντικές ελλείψεις σε κρίσιμα ανταλλακτικά, όπως τα ρουλεμάν, οι τροχοί και τα ηλεκτρονικά συστήματα προσθέτοντας ότι αναγκάζονται να βγάζουν ανταλλακτικά από έναν συρμό και να τα τοποθετούν σε άλλον προκειμένου να κινηθεί.

 

Από την άλλη, ο διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ, Νίκος Χαιρέτας, διαβεβαιώνει ότι τον τελευταίο 1,5 χρόνο έχει εξομαλυνθεί πλήρως η ροή των ανταλλακτικών ύστερα από μία δεκαετία αποεπένδυσης.«Το 2020 πετύχαμε ρεκόρ αγορών 10ετίας, ενώ έχουμε διπλασιάσει και τον προυπολογισμό για ανταλλακτικά και συντηρήσεις» επισημαίνει.