Μενδώνη για Τατόι: Το 2025 θα έχει ολοκληρωθεί το ανάκτορο και το μουσείο

Τατόι Facebook Twitter
Φωτ.: EUROKINISSI
0

Στο χρονοδιάγραμμα για την αποκατάσταση του Τατοΐου, αλλά και τη συζήτηση για τα Γλυπτά του Παρθενώνα, αναφέρθηκε η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη. 

Το 2025 θα έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες στο ανάκτορο και θα έχει δημιουργηθεί το μουσείο μέσα σε αυτό, δήλωσε η υπουργός Πολιτισμού μιλώντας στην ΕΡΤ. 

Αρχικά, η κ. Μενδώνη σημείωσε πως το υπουργείο Πολιτισμού έχει αρμοδιότητα για τον «ιστορικό πυρήνα» των πρώην βασιλικών ανακτόρων του Τατοΐου, δηλαδή εκεί όπου βρίσκεται το ανάκτορο και όλα τα κτίσματα, εκ των οποίων τα 27 έχουν χαρακτηριστεί μνημεία.  

«Θεωρώ ότι για το Τατόϊ το μεγάλο του πρόβλημα ήταν οι ιδεοληψίες των προηγούμενων εποχών», δήλωσε, συμπληρώνοντας πως το κτήμα ήταν εγκαταλελειμμένο για 50-60 χρόνια. Συνολικά, για τα έργα, απαιτούνται περίπου 90 εκαρτ. ευρώ από δημόσιους και ιδιωτικούς πόρους, συνέχισε η κ. Μενδώνη και πρόσθεσε ότι το υπουργείο πολιτισμού έχει εξασφαλίσει το ποσό που απαιτείται για την αποκατάσταση των κτιρίων, που είναι λίγο πάνω από 75 εκατομμύρια ευρώ. 

«Η πρώτη φάση είναι στο τέλος του 2023 για μια σειρά μικρότερων κτιρίων, τα οποία πρέπει να ολοκληρωθούν και χρηματοδοτούνται από το τρέχον ΕΣΠΑ», απάντησε η Λίνα Μενδώνη ερωτηθείσα για το χρονοδιάγραμμα της αποκατάστασης. 

«Έχουμε το 2025 ως ένα ορόσημο, καθώς τότε θα έχει ολοκληρωθεί το ανάκτορο με τους κήπους και θα έχει ήδη δημιουργηθεί το μουσείο μέσα στον χώρο του πρώην ανακτόρου», συμπλήρωσε και πρόσθεσε ότι παράλληλα συνεχίζεται το έργο της τεκμηρίωσης και συντήρησης προκειμένου να εκτεθούν στις μουσειακές υποδομές περίπου 100.000 αντικείμενα που βρέθηκαν σε πολύ κακή κατάσταση στα εγκαταλελειμμένα κτίρια. 

«Το ανάκτορο θα είναι το μουσείο του κτήματος. Εκεί θα εκτεθούν έπιπλα, σερβίτσια, οι πίνακες. Έχουμε πολύ σημαντικά έργα τέχνης», εξήγησε η κ. Μενδώνη και αναφέρθηκε σε ορίζοντα δεκαετίας για την ολοκλήρωση των έργων στο Τατόι, το οποίπο, «θέλουμε να είναι ένας ένας πολιτιστικός πυρήνας, ο οποίος όμως συγχρόνως θα προσφέρεται για ψυχαγωγία, για άθληση, για ευεξία». 

Μενδώνη: Δεν συζητάει κανείς για δανεισμό των Γλυπτών του Παρθενώνα 

Αναφορικά με το ζήτημα των Γλυπτών του Παρθενώνα, η Λίνα Μενδώνη εκτίμησε ότι είμαστε «στο πιο προχωρημένο στάδιο», το οποίο «ενισχύει τη διαπραγματευτική θέση της Ελλάδας». 

«Η θέση μας όλα αυτά τα χρόνια είναι μία. Δεν αναγνωρίζουμε νομή, κατοχή και κυριότητα στο Βρετανικό Μουσείο, καθώς θεωρούμε ότι τα Γλυπτά βρίσκονται εκεί ως προϊόν κλοπής. Αυτό λοιπόν είναι αναμφισβήτητο. Από εκεί και πέρα, δεν σημαίνει ότι δεν πιέζουμε, δεν συζητάμε και δεν διαπραγματευόμαστε με την επιστημονική κοινότητα. Δεν αποκλείουμε φυσικά το Βρετανικό Μουσείο», πρόσθεσε.  

Η «συστηματική δουλειά», που έχει γίνει τα τελευταία 3,5 χρόνια, «έχει οδηγήσει σε πολύ συγκεκριμένα και απτά αποτελέσματα που μας επιτρέπουν να λέμε ότι σήμερα είμαστε σε ένα ικανοποιητικό σημείο. Η διαπραγμάτευση δεν είναι εύκολη, είναι δύσκολη, αλλά δεν είναι αδύνατος ο στόχος». 

Ερωτηθείσα να διευκρινίσει τι σημαίνει «ικανοποιητικό σημείο», η υπουργός απάντησε πως η Ελλάδα έχει «εκμεταλλευθεί απολύτως» το κλίμα για το πώς αντιλαμβάνεται πλέον η διεθνής κοινότητα την επιστροφή πολιτιστικών αγαθών στις χώρες προέλευσης όταν αυτά είναι κλεμμένα, σημείωσε το γεγονός ότι η βρετανική κοινή γνώμη είναι υπέρ της επιστροφής και ότι «το Μουσείο της Ακρόπολης είναι ο ιδανικός χώρος και σύμφωνα με τις διεθνείς εκτιμήσεις και τις κριτικές είναι ένα από τα καλύτερα μουσεία του κόσμου». 

«Δεν συζητάει κανείς κανένα δανεισμό. Συζητάμε για μία συμφωνία, για μια διαπραγμάτευση», ξεκαθάρισε και πρόσθεσε ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης χειρίζεται το θέμα. Υπενθύμισε ότι ο πρωθυπουργός το είχε θέσει στον πρώην ομόλογό του, Μπόρις Τζόνσον. «Από όσο γνωρίζω δεν έχει γίνει κάποια συζήτηση με τον Ρίσι Σούνακ, αλλά το θέμα έχει τεθεί θεσμικά», συμπλήρωσε αναφερόμενο στον σημερινό πρωθυπουργό. 

Μενδώνη: Η καλλιτεχνική εκπαίδευση είναι αδιαβάθμητη 

Αναφορικά με την καλλιτεχνική εκπαίδευση, η Λίνα Μενδώνη δήλωσε πως η σχετική συζήτηση εκκρεμεί εδώ και δεκαετίες. 

«Το θέμα που υπάρχει εδώ και 35 χρόνια και εκκρεμεί στο υπουργείο Πολιτισμού και στο υπουργείο Παιδείας, βγήκε στην επιφάνεια εξαιτίας του Προεδρικού διατάγματος Βορίδη. Το Προεδρικό Διάταγμα δεν άλλαξε τη νομοθεσία. Το Προεδρικό Διάταγμα αποτύπωσε την υπάρχουσα κατάσταση», δήλωσε σχετικά. 

«Το πρόβλημα είναι ότι η καλλιτεχνική εκπαίδευση είναι αδιαβάθμητη. Δεν υπάρχει δηλαδή ένας τίτλος ο οποίος να είναι στο πανεπιστημιακό επίπεδο», συμπλήρωσε η υπουργός Πολιτισμού και πρόσθεσε ότι πολλοί μπερδεύουν τους θεατρολόγους με τους ηθοποιούς. 

«Θεατρολόγοι βγαίνουν από τα πανεπιστήμια. Οι ηθοποιοί όμως βγαίνουν από σχολές είτε κρατικές είτε ιδιωτικές, οι οποίες οι οποίες είναι αδιαβάθμητες. Τα τελευταία τρία χρόνια προσπαθούμε να δημιουργήσουμε προϋποθέσεις επίλυσης του προβλήματος και θεωρώ ότι η συζήτηση για τους ακαδημαϊκούς διαδρόμους και για την ανωτατοποίηση της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης έχει ήδη αρχίσει. Στα επόμενα χρόνια θα υπάρξουν λύσεις», συμπλήρωσε. 

Ελλάδα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιώργος Λυγγερίδης: Το διαβιβαστικό της ΕΛΑΣ για τη δολοφονία και τα επεισόδια στον Ρέντη

Ελλάδα / Γιώργος Λυγγερίδης: Το διαβιβαστικό της ΕΛΑΣ για τη δολοφονία του αστυνομικού από χούλιγκαν στον Ρέντη - Τι αποκαλύπτει

Οι σοκαριστικοί διάλογοι: «Πήγαν να σκοτώσουν» και «Θα σας βρούνε όλους κρύους» - Το modus operandi της εγκληματικής ομάδας - 67 συλληφθέντες απολογούνται τώρα - Πιστόλια, πολεμικά φυσίγγια, μαχαίρια, κοκαϊνη βρέθηκαν σε σπίτια συλληφθέντων - Έκαναν την επίθεση στο «Μελίνα Μερκούρη» επειδή δεν υπήρχαν κάμερες
NEWSROOM