Διαδικτυακές αγορές: Πλήθος καταγγελιών για παγίδες και απάτες - Οδηγίες προστασίας

Διαδικτυακές αγορές: Πλήθος καταγγελιών για παγίδες και απάτες - Οδηγίες προστασίας Facebook Twitter
0

Πλήθος καταγγελιών έχει καταγράψει το τελευταίο διάστημα ο «Συνήγορος του Καταναλωτή» όσον αφορά προβλήματα, παγίδες και απάτες με διαδικτυακές αγορές.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το ΣΚΑΪ, οι καταναλωτές καταγγέλλουν προβλήματα με την εκτέλεση των παραγγελιών τους από ηλεκτρονικά καταστήματα με προνομιακές τιμές.

Όπως διαπιστώθηκε από την Αρχή κάποια από αυτά τα καταστήματα δεν παραδίδουν τα προϊόντα εντός του συμφωνημένου κατά περίπτωση χρόνου, μεταθέτοντας διαρκώς την παράδοση, χωρίς να προβαίνουν σε επιστροφή των χρημάτωνπου έχουν προεισπράξει προς ολοσχερή εξόφληση του τιμήματος των αγαθών, κατά πάγια πολιτική τους. Στις περισσότερες, δε, περιπτώσεις, οι εν λόγω επιχειρήσεις διακόπτουν, μετά τη συναλλαγή, και κάθε επικοινωνία με τους καταναλωτές, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να λάβουν καμία πληροφόρηση σε σχέση με την πορεία των αγορών τους ή την επιστροφή των χρημάτων τους.

Συστάσεις προς τους καταναλωτές

1. Να προτιμούν την πραγματοποίηση αγορών από αξιόπιστα και γνωστά ηλεκτρονικά καταστήματα. Σημαντική ένδειξη αξιοπιστίας είναι η μακρόχρονη λειτουργία των καταστημάτων στην αγορά και η ύπαρξη φυσικής έδρας τους.

2. Να ελέγχουν πάντοτε τις βασικές πληροφορίες που παρέχονται για το ηλεκτρονικό κατάστημα από τον ιστότοπό του. Να αναζητούν, ειδικότερα, την επωνυμία της εταιρείας και τα πλήρη στοιχεία επικοινωνίας, συμπεριλαμβανομένης ταχυδρομικής διεύθυνσης. Η ύπαρξη μόνο ηλεκτρονικής διεύθυνσης (e-mail) και κινητού τηλεφώνου δεν αρκεί και αποτελεί, μάλιστα, ένδειξη απάτης.

3. Να ελέγχουν, οπωσδήποτε, πριν από την πληρωμή ότι ο ιστότοπος παρέχει ασφαλή σύνδεση για τη μετάδοση ευαίσθητων δεδομένων, όπως στοιχείων πιστωτικών καρτών. Να βεβαιώνονται ότι το σύμβολο ασφαλούς μετάδοσης δεδομένων εμφανίζεται στο πεδίο ''διεύθυνση του προγράμματος περιήγησης" - browser με τη μορφή HTTPS. Με αυτό τον τρόπο διασφαλίζουν ότι το e-shop διαθέτει SSL (Secure Sockets Layer), δηλαδή πρωτόκολλο ασφαλούς μετάδοσης ευαίσθητων δεδομένων στο διαδίκτυο, ειδικά για αγορές με πιστωτικές-χρεωστικές κάρτες και paypal.

4. Να εντοπίζουν στο διαδίκτυο τυχόν σχόλια, εμπειρίες ή συστάσεις άλλων καταναλωτών που έχουν ήδη συναλλαγεί με το κατάστημα. Αυτό γίνεται εύκολα, πληκτρολογώντας το όνομα της εταιρείας ή του ηλεκτρονικού καταστήματος σε μία μηχανή αναζήτησης. Να προσεγγίζουν τις συστάσεις με κριτικό μάτι, διότι μπορεί να είναι παραπλανητικές ή κατασκευασμένες.

5. Τα αναγνωρισμένα ηλεκτρονικά καταστήματα έχουν στον ιστότοπό τους σήματα εμπιστοσύνης των ενώσεων ηλεκτρονικού εμπορίου και των οργανισμών που διαθέτουν πιστοποιητικά ασφαλείας και απορρήτου προσωπικών δεδομένων. Αυτό δείχνει ότι η εταιρεία είναι αξιόπιστη και ότι τηρεί τους βασικούς κανόνες στις ηλεκτρονικές συναλλαγές, οπότε ο καταναλωτής μπορεί να αγοράσει από αυτήν με ασφάλεια.

6. Να αποφεύγουν την πραγματοποίηση αγορών από ηλεκτρονικά καταστήματα που απαιτούν, αποκλειστικά, την προείσπραξη του τιμήματος των αγαθών μέσω πιστωτικής/χρεωστικής κάρτας, paypal ή τραπεζικού εμβάσματος και δεν διαθέτουν την αντικαταβολή ή την ηλεκτρονική πληρωμή τη στιγμή της παράδοσης του προϊόντος ως εναλλακτικό τρόπο πληρωμής.

7. Να μην πείθονται από τις υπερβολικά δελεαστικές τιμές των προϊόντων σε σχέση με τον ανταγωνισμό ή, εν πάση περιπτώσει, αυτό να μην είναι το μοναδικό κριτήριο για την πραγματοποίηση των αγορών τους.

8. Επί σοβαρών ενδείξεων προβληματικής συναλλαγής, να προβαίνουν άμεσα σε αμφισβήτηση προς τα τραπεζικά τους ιδρύματα, εφόσον η εξόφληση των αγαθών έχει γίνει μέσω κάρτας (χρεωστικής ή πιστωτικής) και, αντίστοιχα, προς τους οργανισμούς διενέργειας ηλεκτρονικών πληρωμών (πχ. paypal).

9. Θα πρέπει, τέλος, οι καταναλωτές να λαμβάνουν επιβεβαίωση της παραγγελίας, την οποία να φυλάσσουν μαζί με κάθε άλλο έγγραφο που σχετίζεται με αυτή. Αν χρειάζεται να επικοινωνήσουν με τον έμπορο, να προτιμούν το ηλεκτρονικό μήνυμα. Με αυτό τον τρόπο, σε περίπτωση προβλήματος, θα έχουν στη διάθεσή τους έμπρακτες αποδείξεις της επαφής-επικοινωνίας τους, καθώς και όλες τις λεπτομέρειες της συναλλαγής που έχουν συμφωνηθεί.

Με πληροφορίες από ΣΚΑΪ

Ελλάδα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δικηγόρος αστυνομικού της Βουλής: «Πρέπει να δούμε ποια από αυτά τα πολύ υπερβολικά που καταγγέλλονται είναι αλήθεια» 

Ελλάδα / Δικηγόρος αστυνομικού της Βουλής: «Πρέπει να δούμε ποια από αυτά τα πολύ υπερβολικά που καταγγέλλονται είναι αλήθεια» 

Κάποια πράγματα από όσα βλέπουν το φως της δημοσιότητας δεν είναι ακριβώς έτσι, δεν θα πρέπει να προτρέχουμε, υποστήριξε ο συνήγορος του κατηγορούμενου για τους βιασμούς των παιδιών του αστυνομικού
LIFO NEWSROOM
Υπόθεση αστυνομικού της Βουλής: «Οι καταγγελίες να γίνονται πριν φτάσουν στα παιδιά»

Ελλάδα / Υπόθεση αστυνομικού της Βουλής: «Δεν μπορώ να πιστέψω πως κάποιος υποπτευόταν ότι ο συγκεκριμένος είχε κάνει όλα αυτά και καθόταν άπραγος»

«Αισθάνεται άτρωτος και ότι δεν τον αγγίζει τίποτα» λέει ο δικηγόρος της συζύγου του αστυνομικού που συνελήφθη για βιασμό των παιδιών του - «Δεν μίλησε ποτέ για αυτό που ζούσε» είπε η εκπρόσωπος της ΕΛΑΣ για τη σύζυγο του αστυνομικού
LIFO NEWSROOM
Θεσσαλονίκη: Αθώος λόγω αμφιβολιών ο αστυνομικός που καταγγέλθηκε για ενδοοικογενειακή βία

Ελλάδα / Θεσσαλονίκη: Αθώος λόγω αμφιβολιών ο αστυνομικός που καταγγέλθηκε για ενδοοικογενειακή βία

Η 37χρονη καταγγέλλουσα τόνισε ότι δεν επιθυμεί την ποινική δίωξη, καθώς, όπως είπε, επρόκειτο για ένα μεμονωμένο περιστατικό που συνέβη κατά τη διάρκεια ενός καβγά
LIFO NEWSROOM
Άνδρος: Πρώτη θέση στη λίστα με τα 11 καλύτερα μέρη του κόσμου για διακοπές το 2025

Ελλάδα / Άνδρος: Πρώτη θέση στη λίστα με τα 11 καλύτερα μέρη του κόσμου για διακοπές το 2025

Περιηγήσεις σε «μυστικά» χωριά, εξερευνήσεις σε μοναδικά σπήλαια και απόλαυση της φύσης σε ονειρεμένες παραλίες είναι κάποιες από τις αγαπημένες συνήθειες όσων πηγαίνουν στην Άνδρο
LIFO NEWSROOM