Σε 48ωρη απεργία από τις 06:00 το πρωί της Τετάρτης έως τις 06:00 το πρωί της Παρασκευής προχωρούν οι επαγγελματίες οδηγοί ταξί, όπως ανακοίνωσε το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ).
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΣΑΤΑ, η απόφαση για απεργία οφείλεται στην «επίμονη άρνηση του κ. Κυρανάκη να πραγματοποιήσει άμεση συνάντηση με το προεδρείο του Συνδικάτου, παρά τις επανειλημμένες εκκλήσεις μας. Αντιθέτως, έχει επιλέξει να διαβουλεύεται μόνο με τους ‘ήπιους’ συνδικαλιστές της ΠΟΕΙΑΤΑ». Το προεδρείο επισημαίνει: «Έχουμε εξαντλήσει κάθε δυνατότητα διαλόγου, μένοντας πιστοί στις αρχές μας».
Στο πλαίσιο των κινητοποιήσεων, το προεδρείο απέστειλε στις 20 Μαΐου 2025 ανοιχτή επιστολή προς τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, ζητώντας άμεση συνάντηση προκειμένου να αναζητηθούν λύσεις για τα «καίρια και χρόνια προβλήματα του κλάδου των Ε.Δ.Χ. ΤΑΞΙ».
Απεργία ταξί: Τα αιτήματα του ΣΑΤΑ
Μεταξύ των διεκδικήσεων που παραθέτει το Συνδικάτο στην ανακοίνωσή του, περιλαμβάνονται:
- Άρση της υποχρεωτικής ταξινόμησης μόνο ηλεκτρικών ταξί από 1/1/2026, που όπως σημειώνεται, «επιβάλλεται χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι οικονομικές και τεχνικές δυνατότητες των επαγγελματιών».
- Άμεση κυβερνητική απάντηση για τη λειτουργία παράνομων εφαρμογών (applications) που χρησιμοποιούν Ε.Δ.Χ. ή Ε.Ι.Χ. οχήματα, χωρίς φορολογική επιβάρυνση, μεταφέροντας έσοδα στο εξωτερικό, αφήνοντας στους νόμιμους επαγγελματίες «μόνο τα βάρη».
- Ξεκάθαρος διαχωρισμός μεταξύ των υπηρεσιών που παρέχουν τα ταξί και τα Ε.Ι.Χ. με οδηγό:
- «Αστική μεταφορά γίνεται μόνο με ταξί. Με το Ε.Ι.Χ. ο πελάτης αγοράζει χρόνο μετακίνησης, όχι διαδρομή. Το έργο της μεταφοράς από σημείο Α σε σημείο Β ανήκει στα ταξί», αναφέρει η ανακοίνωση.
- Αυστηροποίηση των ποινών και εντατικοποίηση των ελέγχων για την πάταξη της πειρατείας.
- Ορθή λειτουργία της ψηφιακής πλατφόρμας για τα Ε.Ι.Χ. με συμβάσεις και σύσταση μητρώου ενοικιαζόμενων με οδηγό.
- Νομοθετική ρύθμιση για την υποχρεωτική προσκόμιση ποινικού μητρώου γενικής χρήσης για την ανανέωση ειδικής άδειας.
- Επανεξέταση, ψηφιοποίηση και ενσωμάτωση των ειδικών αδειών στο gov.gr wallet.
- Άμεση ενεργοποίηση της υπουργικής απόφασης Παπανάτσιου για την είσπραξη του κομίστρου.
- Αύξηση του κομίστρου σε αναλογία με την ποσοστιαία αύξηση του κατώτατου μισθού, ο οποίος αποτελεί τη βάση του νέου φορολογικού συστήματος για τους ιδιοκτήτες ταξί.
- Κατάργηση των διατάξεων του νέου φορολογικού νόμου που θίγουν τον κλάδο και θέσπιση αφορολόγητου ορίου στις 12.000 ευρώ.
- Απαλλαγή ή μείωση ΦΠΑ για την αγορά επαγγελματικών οχημάτων που ταξινομούνται ως ταξί.
- Μόνιμη μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης ή επιδότηση καυσίμων για επαγγελματίες ταξιτζήδες.
- Μείωση του ΦΠΑ στο κόμιστρο των ταξί.
Απεργία ταξί: «Ο αγώνας μας είναι αγώνας επιβίωσης»
Το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής καταλήγει:
«Ο αγώνας μας είναι και αγώνας ενάντια στην ακρίβεια και το αυξανόμενο κόστος ζωής που πλήττει καίρια το εισόδημά μας. Δεν ζητάμε προνόμια – ζητάμε ίσους όρους και σεβασμό στην εργασία μας».
Με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ