«Διπλά πτυχία» από τα προγράμματα διαφορετικών τμημάτων στα Πανεπιστήμια προωθεί το υπουργείο Παιδείας, με βασικό γνώμονα την αγορά εργασίας και τις δυνατότητες που θα αποκτά κάθε απόφοιτος.

 

Όπως εξηγεί ο υφυπουργός Παιδείας Βασίλης Διγαλάκης, βασικά χαρακτηριστικά του νέου νόμου για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση είναι ότι δεν θα περιορίζεται πλέον το πανεπιστημιακό Τμήμα σε ένα πρόγραμμα σπουδών όπως συμβαίνει σήμερα, αλλά όπως ακριβώς γίνεται στα μεταπτυχιακά προγράμματα, θα μπορούν να δημιουργούνται τμήματα με πρόγραμμα σπουδών που θα περιέχει μαθήματα και από άλλα τμήματα- είτε του ιδίου πανεπιστημίου, είτε από άλλα τμήματα.

 

Τα επόμενα χρόνια οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών Εξετάσεων θα έχουν τη δυνατότητα να συμπληρώνουν στο Μηχανογραφικό Δελτίο σχολές, από μία προκαθορισμένη λίστα, οι οποίες θα οδηγούν σε διπλό πτυχίο. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα οι φοιτητές μετά το τέλος των σπουδών του να έχουν πτυχίο από δύο ειδικότητες. 

  

Όπως εξηγεί ο κ. Διγαλάκης στο Πρώτο Θέμα, τα Πανεπιστήμια με αυτονομία θα καταρτίσουν νέα λίστα σχολών που θα οδηγούν σε διπλό πτυχίο. «Τα Πανεπιστήμια θα προτείνουν συνδυασμούς τμημάτων, από ομοειδής σχολές, επί παραδείγματι Νομική και Πολιτικό Νομικής που θα οδηγούν σε διπλό πτυχίο, όχι σε τέσσερα χρόνια αλλά σε έξι», σημειώνει. 

 

Τα προτεινόμενα τμήματα θα αξιολογούνται από την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης και θα δίνεται το «πράσινο φως» από το υπουργείο Παιδείας για μια προκαθορισμένη λίστα σχολών από την οποία οι υποψήφιοι για τα Πανεπιστήμια θα επιλέγουν σχολές που θα τους οδηγούν σε δύο πτυχία, το λεγόμενο «dual degree».

 

Γνώμονας για τη δημιουργία των «διπλών» πτυχίων είναι η αγορά εργασίας και οι δυνατότητες που θα αποκτά ο απόφοιτος που θα κατέχει διπλό πτυχίο. Ο υφυπουργός ξεκαθαρίζει ότι το σχέδιο δεν αφορά στη δημιουργία νέων τμημάτων, αλλά προγραμμάτων που θα προκύψουν διατμηματικά, από δύο πανεπιστημιακά τμήματα.

 

Πρακτικά, οι φοιτητές θα παρακολουθούν τον κύκλο μαθημάτων που αντιστοιχεί στο τμήμα της σχολής που έχουν επιλέξει και θα εξετάζονται σε αυτά τα μαθήματα, ενώ παράλληλα θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν και μία δεύτερη κατεύθυνση, με την προϋπόθεση ότι θα είναι συγγενής επιστημονικά με το αρχικό τμήμα εισαγωγής, προκειμένου να εξεταστούν και σε μία δεύτερη σειρά μαθημάτων.

  

Ως παράδειγμα και μάλιστα επίκαιρο ο υφυπουργός έφερε τη συνεργασία τμήματος Μαθηματικών με τμήμα Βιολογίας ή και Ιατρικής που θα οδηγούσε σε πτυχίο στο οποίο ο κάτοχος θα έχει γνώσεις για μαθηματικό μοντέλο επιδημιολογίας. Επίσης, ο κ. Διγαλάκης λέει ότι θα ήταν δυνατή η συνεργασία τμήματος Κοινωνιολογίας με τμήμα Πληροφορικής που θα οδηγούσε τον κάτοχο του πτυχίου να έχει δυνατότητες ανάλυσης δεδομένων.

 

Θέσπιση βάσης εισαγωγής

 

Το νέο «τοπίο» στα Πανεπιστήμια που στοχεύει να δημιουργήσει το υπουργείο Παιδείας αφορά στον καθορισμό από τα ΑΕΙ του αριθμού των εισακτέων στα Πανεπιστήμια.

 

Ήδη, από πέρυσι είχε ξεκινήσει η διαδικασία αποστολής από τα Πανεπιστήμια προς το υπουργείο Παιδείας, επιστολών με τον αριθμό των φοιτητών που μπορούν να εκπαιδεύσουν, ωστόσο λόγω πανδημίας η διαδικασία σταμάτησε. Επίσης, τα Πανεπιστήμια θα ορίζουν πλαφόν στη βαθμολογία των πρωτοετών φοιτητών σε μαθήματα αυξημένης βαρύτητας.

 

Ακολουθήστε το LiFO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

 

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο LiFO.gr