Την αθώωση του μητροπολίτη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Αμβρόσιου, που κατηγορείται για δημόσια υποκίνηση βίας ή μίσους και για κατάχρηση εκκλησιαστικού αξιώματος, πρότεινε η εισαγγελέας της έδρας του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου Αιγίου.

 

Η εισαγγελέας δέχτηκε ότι το επίδικο κείμενο στρέφεται κατά των ομοφυλόφιλων και όχι μόνο κατά πολιτικών, όπως είχε πρωτόδικα αποφανθεί το δικαστήριο, σημειώνοντας ωστόσο ότι αμφιβάλλει αν ο λόγος του κατηγορουμένου μπορεί να προκαλέσει εχθροπάθεια, δηλαδή αισθήματα μίσους και εχθρότητας ικανά να οδηγήσουν σε πράξεις μίσους.

 

«Οι συγκεκριμένες ενέργειες και προτροπές είναι απόλυτα καταδικαστέες ακόμα και σε ιδιωτικό λόγο, πολύ περισσότερο όταν αυτός που τον εκφέρει κατέχει δημόσιο αξίωμα. Ο μητροπολίτης μπορεί να είναι λαοπρόβλητος και να χαίρει σεβασμού, πόσοι όπως ενστερνίζονται ή παρασύρονται από τα λόγια του; Μόνο άνθρωποι που ήδη τα πιστεύουν αυτά. Η κοινωνία μας έχει κάνει βήματα μπροστά», πρόσθεσε. 

 

Από την πλευρά τους, οι συνήγοροι της Πολιτικής Αγωγής εξήγησαν ότι το επίμαχο και επίδικο κείμενο απειλεί ευθέως την ελευθερία του προσώπου καθώς δεν αποδέχεται την ισονομία των ομοφυλόφιλων προτρέποντας σε διακρίσεις, αποκλεισμούς και βία.

 

«Η ελευθερία της έκφρασης δεν μπορεί να είναι ο φερετζές ή το καταφύγιο του εμπρηστικού λόγου», σχολίασε χαρακτηριστικά η Πολιτική Αγωγή επισημαίνοντας ότι η κοινωνία «δεν είναι συμπαγής, ούτε ομοιόμορφη» και έχουν καταγραφεί δεκάδες ομοφοβικές και τρανσφοβικές επιθέσεις, με παράλληλη έξαρση του ρατσιστικού λόγου. 

 

«Απειλείται ευθέως όχι η τιμή των ομοφυλόφιλων αλλά η αξία του ανθρώπου και η δημοκρατία. Η ελευθερία κάποιου να μην κρύβεται, να μην τον διώχνουν από τη δουλειά, από το τραπέζι του γάμου, από το οικογενειακό τραπέζι. Η έννομη τάξη έχει κανόνες, όποιος τούς παραβαίνει τιμωρείται. Δεν μπορεί να επικαλείται κάποιος ότι εφαρμόζει τους ιερούς κανόνες, δεν μπορεί να κρύβεται πίσω από το οποιοδήποτε δόγμα», σημείωσε η Πολιτική Αγωγή.

 

Η ακροαματική διαδικασία, που είχε διακοπεί την περασμένη Τετάρτη, 23 Ιανουαρίου, ξεκίνησε με την απολογία του μητροπολίτη που παραδέχτηκε μεν ότι καταφερόταν και εναντίον ομοφυλόφιλων, αλλά χωρίς να κατονομάσει συγκεκριμένα πρόσωπα. 

 

Αναφερόμενος στη φράση απολογίας από το πρώτο δικαστήριο που είχε δηλώσει ότι αν είχε όπλο θα το χρησιμοποιούσε, σήμερα υποστήριξε ότι «αστειευόταν».

 

«Τόσο αγράμματοι είναι; Δεν μπορούν να διακρίνουν μεταξύ σοβαρού και αστείου; Διαστρέφουν, παρερμηνεύουν για να φιμώσουν όσους αντιδρούν, για να δρουν οι ίδιοι ανεξέλεγκτοι, να διαφημίζουν τα πάθη τους, να κάνουν τις παρελάσεις τους και να υβρίζουν τα θεία», πρόσθεσε ο μητροπολίτης.

 

Παράλληλα ισχυρίστηκε ότι διαπνέεται «από αγάπη προς τον άνθρωπο και δη τον πάσχοντα άνθρωπο». «Μισώ την αμαρτία, αγαπώ τον άνθρωπο», πρόσθεσε χαρακτηριστικά ο Αμβρόσιος.

 

Ο μητροπολίτης υποστήριξε κατά την απολογία του ότι είχε γράψει το επίμαχο κείμενο πριν ψηφιστεί το σύμφωνο συμβίωσης και «συνεπώς η συμβίωση ανθρώπων του ιδίου φύλου ήταν ποινικό αδίκημα», κάτι που φυσικά δεν ισχύει.

 

Στην απολογία του, ο κατηγορούμενος μητροπολίτης διάβασε επανειλημμένως αποσπάσματα του αποστόλου Παύλου: «Εάν καταδικάσετε τον Απόστολο Παύλο, τότε λογικό είναι να καταδικάσετε και εμένα», είπε.

 

«Τα Σόδομα και τα Γόμορρα καταστράφηκαν από φωτιά εξ ουρανού. Το σύμφωνο συμβίωσης νομιμοποιεί τον σοδομισμό, είναι εναντίον του λόγου του Θεού», πρόσθεσε.

 

«Η σημερινή ημέρα είναι η πιο ιστορική ημέρα της ζωής μου. Για την αγάπη του Χριστού διώκομαι. Ο λόγος μου είναι συμβολικός, μεταφορικός, σκοπός μου ήταν να ενημερώσω (...) Το δικαστήριο δεν έχει την αρμοδιότητα να με κρίνει ως επίσκοπο και δεν καταλαβαίνω γιατί σήμερα κατηγορούμαι».