Sacheen Littlefeather: Ο Τζον Γουέιν με πλησίασε έξαλλος για να μου επιτεθεί- Τον συγκράτησαν 6 φρουροί

Sacheen Littlefeather: Ο Τζον Γουέιν με πλησίασε έξαλλος για να μου επιτεθεί- Τον συγκράτησαν 6 φρουροί Facebook Twitter
Φωτ.: Getty Image
0

Η αμερικανική ακαδημία κινηματογράφου μετά από σχεδόν μισό αιώνα ζήτησε συγνώμη πριν από λίγες ημέρες από την Sacheen Littlefeather, που εμφανίστηκε στη σκηνή των Όσκαρ το 1973 αντί του Μάρλον Μπράντο.

Η ίδια μίλησε για τις αποδοκιμασίες που δέχτηκε τότε αλλά και τα χειροκροτήματα. Σε συνέντευξη που παραχώρησε, η 75χρονη σήμερα Απάτσι ακτιβίστρια θυμήθηκε όλα όσα συνέβησαν στην βραδιά που την έστειλε ο Μάρλον Μπράντο για να αρνηθεί εκ μέρους του το βραβείο του Α΄ Ανδρικού Ρόλου για την ερμηνεία του στον Νονό 2, του Φράνσις Φορντ Κόπολα.

Τότε, όπως αφηγείται η ίδια, ο Τζον Γουέιν κινήθηκε απειλητικά εναντίον της και τον συγκράτησαν 6 φύλακες της ασφάλειας πριν προλάβει να της επιτεθεί.

«Είμαι η Sacheen Littlefeather. Είμαι η επίσημη εκπρόσωπος του Μάρλον Μπράντο εδώ απόψε. Δυστυχώς, δεν μπορεί να δεχθεί αυτό το βραβείο Όσκαρ λόγω της απεικόνισης των ιθαγενών Ινδιάνων της Αμερικής στον κινηματογράφο και την τηλεόραση σήμερα» είχε πει από τη σκηνή των Όσκαρ.

«Τότε ήταν που οι άνθρωποι άρχισαν να χλευάζουν. Και οι άλλοι μισοί άρχισαν να ζητωκραυγάζουν», θυμάται η Littlefeather.

«Και τότε ήταν που ξεκίνησε η φασαρία. Και επικεντρώθηκα στα στόματα και τα σαγόνια που έβλεπα να ανοίγουν κάτω στο κοινό, και ήταν αρκετά. Αλλά ήταν σαν να κοιτάζω μια θάλασσα από χλωρίνη, υπήρχαν πολύ λίγοι έγχρωμοι άνθρωποι στο κοινό. Και απλά πήρα μια βαθιά ανάσα, έβαλα το κεφάλι μου κάτω για ένα δευτερόλεπτο και μετά, όταν ησύχασαν όλοι, συνέχισα».

Η Littlefeather είπε ότι όταν κατέβηκε από τη σκηνή εντόπισε τον Τζον Γουέιν, ο οποίος ήταν έξαλλος με την ομιλία της και την πλησίασε με τέτοιο τρόπο που νόμιζε ότι θα της επιτεθεί.

«Στον Τζον Γουέιν δεν άρεσε αυτό που είπα από τη σκηνή», είπε η Littlefeather. «Έτσι, ήρθε σε έξαλλη κατάσταση για να μου επιτεθεί σωματικά και να με κατεβάσει από τη σκηνή. Πρέπει να τον συγκράτησαν έξι άνδρες της ασφάλειας για να μην συμβεί αυτό».

«Ήταν ενδιαφέρον γιατί κάποιοι μου έκαναν (με τα χέρια τους) το σχήμα του τόμαχοκ. Σκέφτηκα, «Αυτό είναι πολύ ρατσιστικό. Πολύ ρατσιστικό πραγματικά», θυμάται αλλά εκείνη απλά περπάτησε με χάρη και τους αγνόησε, όπως λέει.

«Έβαλαν δύο ένοπλους φρουρούς γύρω μου και είπαν ότι θα με πήγαιναν στις διαφορετικές αίθουσες τύπου. Υπήρχε μία για την τηλεόραση, για τους δημοσιογράφους του ραδιοφώνου και τον διεθνή τύπο. Και θα είχα περίπου 10 λεπτά σε κάθε αίθουσα τύπου, και αυτό ήταν όλο. Και μετά, θα με συνόδευσαν έξω».

Η Littlefeather έγινε η πρώτη γηγενής γυναίκα που ανέβηκε στη σκηνή σε οποιαδήποτε τελετή απονομής των βραβείων Όσκαρ.

Φέτος, μετά την απολογητική επιστολή της Κινηματογραφικής Ακαδημίας, συμφώνησε να συμμετάσχει στις 17 Σεπτεμβρίου σε ένα ειδικό πρόγραμμα με τίτλο «An Evening With Sacheen Littlefeather».

Με πληροφορίες του Variety

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τέιλορ Σουίφτ: Eκτός υποψηφιοτήτων στα Grammy για πρώτη φορά μετά από 18 χρόνια

Πολιτισμός / Τέιλορ Σουίφτ: Η απάντησή της στα σχόλια για το νέο της άλμπουμ

«Ο καθένας έχει δικαίωμα να νιώθει ακριβώς όπως θέλει, ο στόχος μας ως καλλιτέχνες είναι να λειτουργούμε σαν καθρέφτης», αναφέρει για τα σχόλια που απέσπασε το νέο της άλμπουμ, «The Life of a Showgirl»
LIFO NEWSROOM
Yohji Yamamoto: «Η μόδα έχει γίνει αστείο, όλα περιστρέφονται γύρω από τα χρήματα»

Πολιτισμός / Yohji Yamamoto: «Η μόδα έχει γίνει αστείο, όλα περιστρέφονται γύρω από τα χρήματα»

Ο αντισυμβατικός Ιάπωνας που εξυμνεί την avant-garde αισθητική μέσα από υπερμεγέθεις, ασύμμετρες σιλουέτες και τη διαχρονική του αφοσίωση στο μαύρο, συνεχίζει στα 82 του χρόνια να παλεύει «θυμωμένος αλλά ακούραστος» για την ουσία και την αλήθεια της μόδας
LIFO NEWSROOM
Βασίλης Μπισμπίκης: Επιστρέφει η παράσταση «Άνθρωποι και Ποντίκια» μετά από 5 χρόνια

Πολιτισμός / Βασίλης Μπισμπίκης: Επιστρέφει η παράσταση «Άνθρωποι και Ποντίκια» μετά από 5 χρόνια

Ο Βασίλης Μπισμπίκης αναβιώνει το αριστούργημα του Τζον Στάινμπεκ στο νέο Cartel στο Αιγάλεω, υπογράφοντας μια ωμή, ρεαλιστική και συναισθηματικά φορτισμένη σκηνοθεσία που φέρνει ξανά στο προσκήνιο τον αγώνα των απλών ανθρώπων για αξιοπρέπεια και ελπίδα
LIFO NEWSROOM
«La Magie Noire»: Ο χαμένος θησαυρός του Ρενέ Μαγκρίτ βγαίνει στο φως μετά από 90 χρόνια

Πολιτισμός / «La Magie Noire»: Ο χαμένος θησαυρός του Ρενέ Μαγκρίτ βγαίνει στο φως μετά από 90 χρόνια

Ο πίνακας «La Magie Noire» του Ρενέ Μαγκρίτ, που παρέμεινε σε ιδιωτική συλλογή για 90 χρόνια, βγαίνει σε δημοπρασία στη Sotheby’s - Η συγκλονιστική ιστορία πίσω από το έργο και τη γυναίκα που έσωσε 163 παιδιά από τους ναζί
LIFO NEWSROOM
Αίγυπτος: Ανοικτός για το κοινό ένας από τους πιο εμβληματικούς τάφους Φαραώ στην Κοιλάδα των Βασιλέων

Πολιτισμός / Αίγυπτος: Ανοικτός για το κοινό ένας από τους πιο εμβληματικούς τάφους Φαραώ στην Κοιλάδα των Βασιλέων

Σκαλισμένος βαθιά μέσα στον βράχο, ο τάφος του Αμενχοτέπ Γ΄ δεσπόζει ξανά μετά από 20 χρόνια, στη δυτική όχθη του Νείλου - Τα πρώτα πλάνα από το εσωτερικό του
LIFO NEWSROOM
Το «This That Keeps On» του Δημήτρη Παπαϊωάννου καταχειροκροτήθηκε στο Ηρώδειο

Πολιτισμός / Το «This That Keeps On» του Δημήτρη Παπαϊωάννου καταχειροκροτήθηκε στο Ηρώδειο

Τριάντα χορευτές και ηθοποιοί ζωντάνεψαν επί σκηνής τα υβριδικά πλάσματά του, ενεργοποιώντας τον χώρο με το μοναδικό του ύφος που τον έχει καθιερώσει ως έναν από τους πιο επιδραστικούς δημιουργούς της εποχής μας
LIFO NEWSROOM
Βραβεία Νόμπελ: Ο Τραμπ ρίχνει τη σκιά του στη διοργάνωση - Προειδοποιήσεις για την ακαδημαϊκή ελευθερία

Πολιτισμός / Βραβεία Νόμπελ: Ο Τραμπ «ρίχνει τη σκιά του» στον θεσμό - Προειδοποιήσεις για την ακαδημαϊκή ελευθερία

Ο Ντόναλντ Τραμπ έχει εισαγάγει ή προτείνει μια σειρά από μέτρα, τα οποία οι επικριτές υποστηρίζουν ότι θα εμποδίσουν την εκπαίδευση και την επιστημονική έρευνα
LIFO NEWSROOM
2o Sex Positive Festival: Ένα τριήμερο για τη σεξουαλική απελευθέρωση στην Αθήνα

Πολιτισμός / 2o Sex Positive Festival: Ένα τριήμερο για τη σεξουαλική απελευθέρωση στην Αθήνα

Με κοινοτικό χαρακτήρα και χωρίς κερδοσκοπικό προσανατολισμό, η διοργάνωση βασίζεται στη συλλογική εργασία και στην ελεύθερη συνεισφορά των συμμετεχόντων, ώστε να παραμείνει ανοιχτή σε όλους ανεξαρτήτως εισοδήματος
LIFO NEWSROOM