Πρώτες φωτογραφίες από τον «Ματωμένο Γάμο» σε σκηνοθεσία Ν. Χανιωτάκη και μουσική Α. Ιωαννίδη

Πρώτες φωτογραφίες από τον Ματωμένο Γάμο με ισχυρούς πρωταγωνιστές και μουσική του Α. Ιωαννίδη Facebook Twitter
Ματωμένος Γάμος/Μαρία Χάνου | φωτο: Αγγελική Κοκκοβέ
0

Ο  «Ματωμένος Γάμος» του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη και μουσική Αλκίνοου Ιωαννίδη θα περιοδεύσει σε όλη την Ελλάδα το καλοκαίρι του 2022 με ένα σύνολο ισχυρών πρωταγωνιστών και πρωτότυπη μουσική γραμμένη ειδικά για την παράσταση με την υπογραφή του Αλκίνοου Ιωαννίδη με τους στίχους του Νίκου Γκάτσου.

Η μουσική θα παίζεται ζωντανά από τους ηθοποιούς. Ένα έργο που έχει διαγράψει θρυλική πορεία με έναν θίασο που απαρτίζεται από υπέροχους ηθοποιούς-μουσικούς.

Ο Ματωμένος γάμος, η τραγωδία του μεγάλου Ισπανού ποιητή Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, αποτελεί ένα θεατρικό και λογοτεχνικό φαινόμενο. Σήμερα, περίπου έναν αιώνα μετά τη συγγραφή του, και παρά τη δυσκολία προσέγγισης της θεματολογίας του από τη σύγχρονη οπτική, ολοένα διευρύνεται πλανητικά η φήμη του με νέες παρουσιάσεις στο θέατρο σε πλήθος χώρες, με καινούργιες μελέτες γι’ αυτόν και σταθερό το ενδιαφέρον του θεατρικού κοινού. Έχει πάρει τη θέση του δίπλα στα κορυφαία αριστουργήματα του παγκόσμιου θεάτρου, όπως είναι οι αρχαίες ελληνικές τραγωδίες, τα έργα του Σέξπηρ, του Στρίντμπεργκ, του Τσέχωφ ή του Τένεσι Ουίλιαμς.

Πρώτες φωτογραφίες από το Ματωμένο Γάμο με ισχυρούς πρωταγωνιστές και μουσική του Α. Ιωαννίδη Facebook Twitter
Τη μουσική για την παράσταση υπογράφει ο Αλκίνοος Ιωαννίδης. | φωτο: Αγγελική Κοκκοβέ

Ο Ματωμένος Γάμος γράφτηκε το 1932 και ανέβηκε για πρώτη φορά το 1933 στο Teatro Beatriz της Μαδρίτης, τρία χρόνια πριν από το θάνατο του Λόρκα.

Ο Ματωμένος Γάμος μαζί με τη "Γέρμα" και "Το Σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα" αποτελούν τρεις «τραγωδίες» της ισπανικής υπαίθρου που υπογραμμίζουν την κοινωνική κατάσταση που επικρατούσε στα χωριά της  προπολεμικής Ισπανίας, με τις γυναίκες να είναι υποταγμένες στη μοίρα τους, την ανάγκη της ελευθερίας που αποζητούσαν, τους νόμους που ήταν φτιαγμένοι με βάση τις κοινωνικές συνθήκες και τα αισθήματα όπως ο έρωτας που δεν ήταν ποτέ αποδεκτά αν δεν εξυπηρετούσαν τον κανόνα της μικρής κοινότητας και τα συμφέροντα της οικογένειας.

Ο Λόρκα εμπνεύστηκε το από ένα άρθρο εφημερίδας που ανέφερε ένα έγκλημα στην ανδαλουσιανή πόλη Níjar όταν μια νεαρή γυναίκα αποφάσισε τη νύχτα του γάμου της να κλεφτεί με τον αγαπημένο της και όχι με αυτόν που όριζε η οικογένειά της, να προκαλέσουν ένα τρομερό σκάνδαλο, ένα ανθρωποκυνηγητό μέχρι να βρεθούν και τελικά η ιστορία αγάπης τους για «λόγους τιμής» να έχει τραγικό τέλος.

Πρώτες φωτογραφίες από το Ματωμένο Γάμο με ισχυρούς πρωταγωνιστές και μουσική του Α. Ιωαννίδη Facebook Twitter
Σκηνές από τις πρόβες της παράστασης | φωτο: Αγγελική Κοκκοβέ

Κάθε πρόσωπο στο έργο του Λόρκα συμβολίζει την συναισθηματική και την κοινωνική κατάσταση που επικρατούσε, τα συμφέροντα, την επιθυμία για να ξεφύγουν από την ταπεινή και φτωχική ζωή τους αλλά και τον πόθο για να νιώσουν αγάπη και να ζήσουν τον έρωτα.  

Στο έργο του Λόρκα, οι διαφορές που χωρίζουν με φονικά δυο οικογένειες δε μπορούν να σταθούν εμπόδιο στον έρωτα δυο νέων ανθρώπων που αποφασίζουν να το σκάσουν πάνω σε ένα άλογο τη νύχτα του γαμήλιου γλεντιού της κοπέλας με τον γαμπρό και όλο το χωριό να τους ψάχνει για να τους σκοτώσει.

Μέσα σε μια ποιητική και μυστηριακή ατμόσφαιρα γεμάτη λυρισμό με το φεγγάρι να λάμπει και να ρίχνει το φως του στο σκοτεινό δάσος και τον θάνατο να παραμονεύει και να απλώνεται πάνω από τους νέους εραστές η νύφη επιστρέφει με ματωμένο νυφικό έχοντας αφήσει πίσω της νεκρούς τους νέους άντρες που τη διεκδίκησαν.

Πρώτες φωτογραφίες από το Ματωμένο Γάμο με ισχυρούς πρωταγωνιστές και μουσική του Α. Ιωαννίδη Facebook Twitter
Σκηνές από τις πρόβες της παράστασης | φωτο: Αγγελική Κοκκοβέ
Πρώτες φωτογραφίες από τον Ματωμένο Γάμο με ισχυρούς πρωταγωνιστές και μουσική του Α. Ιωαννίδη Facebook Twitter
Σκηνές από τις πρόβες της παράστασης. | φωτο: Αγγελική Κοκκοβέ
Πρώτες φωτογραφίες από το Ματωμένο Γάμο με ισχυρούς πρωταγωνιστές και μουσική του Α. Ιωαννίδη Facebook Twitter
Σκηνές από τις πρόβες της παράστασης. | φωτο: Αγγελική Κοκκοβέ
Πρώτες φωτογραφίες από το Ματωμένο Γάμο με ισχυρούς πρωταγωνιστές και μουσική του Α. Ιωαννίδη Facebook Twitter
Σκηνές από τις πρόβες της παράστασης. | φωτο: Αγγελική Κοκκοβέ
Πρώτες φωτογραφίες από το Ματωμένο Γάμο με ισχυρούς πρωταγωνιστές και μουσική του Α. Ιωαννίδη Facebook Twitter
Σκηνές από τις πρόβες της παράστασης. | φωτο: Αγγελική Κοκκοβέ
Πρώτες φωτογραφίες από το Ματωμένο Γάμο με ισχυρούς πρωταγωνιστές και μουσική του Α. Ιωαννίδη Facebook Twitter
Σκηνές από τις πρόβες της παράστασης. | φωτο: Αγγελική Κοκκοβέ
Πρώτες φωτογραφίες από το Ματωμένο Γάμο με ισχυρούς πρωταγωνιστές και μουσική του Α. Ιωαννίδη Facebook Twitter
Σκηνές από τις πρόβες της παράστασης. | φωτο: Αγγελική Κοκκοβέ
Πρώτες φωτογραφίες από το Ματωμένο Γάμο με ισχυρούς πρωταγωνιστές και μουσική του Α. Ιωαννίδη Facebook Twitter
Σκηνές από τις πρόβες της παράστασης. | φωτο: Αγγελική Κοκκοβέ

Συντελεστές:
Σκηνοθεσία: Νικορέστης Χανιωτάκης
Μετάφραση: Νίκος Γκάτσος
Πρωτότυπη Μουσική  – Σύνθεση - Ενορχήστρωση: Αλκίνοος Ιωαννίδης
Σκηνικά-Κοστούμια : Αρετή Μουστάκα
Χορογραφίες-Επιμέλεια κίνησης: Φαίδρα Δαϊόγλου
Φωτισμοί: Νίκος Βούλγαρης
Μουσική διδασκαλία: Αλκιβιάδης Κωνσταντόπουλος – Αλκίνοος Ιωαννίδης

Διανομή:
Μαρία Τζομπανάκη               ΜΑΝΑ 
Μαρία Χάνου                         ΝΥΦΗ 
Νίκος Πουρσανίδης               ΛΕΟΝΑΡΔΟ 
Κωνσταντίνος Ασπιώτης       ΓΑΜΠΡΟΣ 
Γιάννης Καλατζόπουλος        ΠΑΤΕΡΑΣ ΤΗΣ ΝΥΦΗΣ 
Χριστίνα Τσάφου                   ΠΕΘΕΡΑ 
Μαριάννα Πολυχρονίδη       ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΛΕΟΝΑΡΔΟ 
Κώστας Βασαρδάνης                   ΦΕΓΓΑΡΙ 
Ισιδώρα Δωροπούλου                       ΖΗΤΙΑΝΑ 
Κώστας Κοράκης                    ΞΥΛΟΚΟΠΟΣ Α’ 
Αλκιβιάδης Κωνσταντόπουλος         ΞΥΛΟΚΟΠΟΣ Β’  
Ιφιγένεια Μακρή                    ΔΟΥΛΑ 

* Η μουσική παίζεται ζωντανά από τους ηθοποιούς

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

προτομή της Νεφερτίτης Αίγυπτος Βερολίνο

Πολιτισμός / Βερολίνο: Η Νεφερτίτη είναι «αμετακίνητη» παρά τις εκκλήσεις της Αιγύπτου

Παρότι κατά καιρούς διατυπώνονται δημόσιες εκκλήσεις για επαναπατρισμό, το ίδρυμα που κατέχει το έργο υποστηρίζει ότι η προτομή είναι τόσο εύθραυστη ώστε να θεωρείται «αμετακίνητη»
LIFO NEWSROOM
Το ΚΠΙΣΝ «στολίζει» για τα Χριστούγεννα το Σάββατο 29 Νοεμβρίου στις 19:00 - Αναλυτικά το εορταστικό πρόγραμμα

Πολιτισμός / Το ΚΠΙΣΝ «στολίζει» για τα Χριστούγεννα στις 29 Νοεμβρίου - Αναλυτικά το εορταστικό πρόγραμμα

Συναυλίες, παραστάσεις, DJ sets, προβολές ταινιών, παγοδρόμιο - και πολλά ακόμη - θα περιλαμβάνονται στον φετινό χριστουγεννιάτικο κόσμο του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος
LIFO NEWSROOM
Aριάνα Γκράντε, ταχυδακτυλουργικές απάτες και η φετινή Χρυσή Άρκτος από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Aριάνα Γκράντε, ταχυδακτυλουργικές απάτες και η φετινή Χρυσή Άρκτος από αύριο στους κινηματογράφους

Το δεύτερο και τελευταίο μέρος του «Wicked», το τρίτο «Now You See Me» και η ταινία που έδωσε στον Νταγκ Γιόχαν Χάουγκερουντ το μεγάλο βραβείο της Μπερλινάλε ξεχωρίζουν από το πρόγραμμα της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Μια έκθεση με τα άγνωστα και σπάνια υφάσματα που σχεδίασε ο Άντι Γουόρχολ

Πολιτισμός / Μια έκθεση με τα άγνωστα και σπάνια υφάσματα που σχεδίασε ο Άντι Γουόρχολ

Για πρώτη φορά στην Ιταλία, εκτίθενται άγνωστες μέχρι σήμερα δημιουργίες του Άντι Γουόρχολ από τη δεκαετία του ’50, αποκαλύπτοντας μια σχεδόν άγνωστη πλευρά του καλλιτέχνη: εκείνη του γραφίστα μόδας και σχεδιαστή υφασμάτων.
LIFO NEWSROOM
Ο Τσάντγουικ Μπόουζμαν τιμάται μετά θάνατον με αστέρι στη Λεωφόρο της Δόξας του Χόλιγουντ

Πολιτισμός / Ο Τσάντγουικ Μπόουζμαν τιμάται μετά θάνατον με αστέρι στη Λεωφόρο της Δόξας του Χόλιγουντ

Η προσθήκη του ονόματος του Τσάντγουικ Μπόουζμαν στη Λεωφόρο της Δόξας θεωρείται μία από τις πιο συγκινητικές και δίκαιες αναγνωρίσεις της κινηματογραφικής βιομηχανίας
LIFO NEWSROOM
Η ισλανδική γλώσσα «σβήνει» από την τεχνητή νοημοσύνη και τα αγγλικά media

Πολιτισμός / Η ισλανδική γλώσσα «σβήνει» από την τεχνητή νοημοσύνη και τα αγγλικά media

Πρώην πρωθυπουργός της Ισλανδίας προειδοποιεί ότι η νεολαία εκτίθεται σχεδόν αποκλειστικά σε αγγλόφωνο περιεχόμενο μέσω TikTok και YouTube, απειλώντας με «ουσιαστική εξαφάνιση» της γλώσσας μέσα σε μία γενιά
LIFO NEWSROOM