Πέθανε η αρχαιολόγος Καίτη Δημακοπούλου- Πρώην διευθύντρια του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου

Πέθανε σε ηλικία 86 ετών η αρχαιολόγος Καίτη Δημακοπούλου Facebook Twitter
Η Καίτη Δημακοπούλου κατά την διάρκεια ανασκαφής. Φωτ: ΑΠΕ-ΜΠΕ
0

Πέθανε σε ηλικία 86 ετών η αρχαιολόγος και πρώην διευθύντρια του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, Καίτη Δημακοπούλου.

Κατά την διάρκεια της καριέρας της, διενήργησε πλήθος ανασκαφών, σημαντικότερη εκ των οποίων ήταν εκείνη στην μυκηναϊκή ακρόπολη της Μιδέας στην Αργολίδα.

«Η επιστημονική κοινότητα και η Αρχαιολογική Υπηρεσία θρηνούν την απώλεια μιας σπουδαίας επιστήμονα μιας διεθνώς αναγνωρισμένης αρχαιολόγου, η οποία αφιέρωσε τη ζωή της στο αρχαιολογικό έργο», αναφέρει στο συλλυπητήριο μήνυμά της η Λίνα Μενδώνη.

«Η Καίτη Δημακοπούλου εργάστηκε άοκνα για την ανάδειξη του Μυκηναϊκού Πολιτισμού, με τις έρευνές της στη Βοιωτία, τη Λακωνία, την Αρκαδία, την Κορινθία και την Αργολίδα. Έχοντας πραγματοποιήσει σπουδές στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και στην Οξφόρδη, ανέλαβε θέσεις ευθύνης, τις οποίες υπηρέτησε με ιδιαίτερη αφοσίωση, συνέπεια και ξεχωριστό ήθος», συνεχίζει η ανακοίνωση της υπουργού και καταλήγει:

«Το υπουργείο Πολιτισμού της οφείλει πολλά για το έργο της ως διευθύντρια του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου. Για το έργο της επανέκθεσης της πολύτιμης προϊστορικής συλλογής του, αλλά και για την εξωστρέφεια, την οποία ενίσχυσε με τη διοργάνωση σημαντικών περιοδικών εκθέσεων».

Συλλυπητήριο μήνυμα από το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Η Καίτη Δημακοπούλου υπηρέτησε το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο για μια μακρά περίοδο, αρχικά από το 1983 ως έφορος της Προϊστορικής Συλλογής και αργότερα, από το 1994 έως την αφυπηρέτησή της- ως διευθύντρια του Μουσείου.

«Με τη βαθιά γνώση της, την ανασκαφική εμπειρία και το  επιστημονικό της κύρος ανέδειξε την Προϊστορική Συλλογή του Μουσείου επιλέγοντας να προχωρήσει τόσο στον εκσυγχρονισμό των υποδομών της μόνιμης έκθεσης με γνώμονα την προσέγγιση του κοινού όσο και στην προβολή των εκθεμάτων μέσω περιοδικών εκθέσεων που αποτέλεσαν ορόσημα για την μυκηναϊκή, κυρίως, αρχαιολογία», αναφέρει το μήνυμα.

«Η έκθεση “Ο Μυκηναϊκός Κόσμος. Πέντε αιώνες πρώιμου ελληνικού πολιτισμού, 1600-1100 π.Χ.” που παρουσιάστηκε αρχικά στο Βερολίνο στο πλαίσιο των εορτασμών για την ανακήρυξη της πόλης ως πολιτιστικής πρωτεύουσα της Ευρώπης (1988) και αργότερα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο και άλλες πρωτεύουσες, εξακολουθεί μετά από τόσα χρόνια να θεωρείται μια από τις πιο επιτυχημένες εκθέσεις του Μουσείου. Ο επιστημονικός κατάλογος της έκθεσης που επιμελήθηκε η Δημακοπούλου, αποτελεί ένα υψηλού επιπέδου συλλογικό έργο και σημείο αναφοράς στη βιβλιογραφία της μυκηναϊκής αρχαιολογίας», σημειώνει μεταξύ άλλων το Μουσείο στην ανακοίνωσή του, καταλήγοντας:

«Εμείς, οι άνθρωποι του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, εκφράζουμε τα ειλικρινή συλλυπητήριά μας προς την οικογένεια και τους οικείους της Καίτης Δημακοπούλου. Θα τη θυμόμαστε πάντα με βαθιά εκτίμηση».

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Σινεμά στην Ελλάδα – Ορατότης Μηδέν»: Επαγγελματίες του οπτικοακουστικού τομέα εκπέμπουν SOS

Πολιτισμός / «Σινεμά στην Ελλάδα – Ορατότης Μηδέν»: Επαγγελματίες του οπτικοακουστικού τομέα εκπέμπουν SOS

1896 επαγγελματίες του οπτικοακουστικού τομέα στην Ελλάδα υπογράφουν ανοιχτή επιστολή ζητώντας την άμεση επίλυση των σημαντικών προβλημάτων που έχουν προκύψει για την επιβίωσή τους.
LIFO NEWSROOM
H Άνα ντε Άρμας, ο Νίκολας Κέιτζ και ένας πιγκουίνος από αύριο στις αίθουσες

Πολιτισμός / H Άνα ντε Άρμας, ο Νίκολας Κέιτζ και ένας πιγκουίνος από αύριο στις αίθουσες

8 κυκλοφορίες προστίθενται στο πρόγραμμα των κινηματογράφων, ανάμεσά τους το spin-off του Τζον Γουίκ, μια ακόμα tour de force εμφάνιση του Νίκολας Κέιτζ και ένα crowdpleaser με τον Στιβ Κούγκαν που δύσκολα θα αφήσει μάτι στεγνό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Ντάνι Μπόιλ επιβεβαιώνει τη συμμετοχή του Κίλιαν Μέρφι στο σίκουελ «28 Years Later»

Πολιτισμός / Ο Ντάνι Μπόιλ επιβεβαιώνει τη συμμετοχή του Κίλιαν Μέρφι στο σίκουελ «28 Years Later»

Η αρχική ταινία 28 Days Later, με πρωταγωνιστή τον Μέρφι, θεωρείται σταθμός στον σύγχρονο κινηματογράφο τρόμου, τόσο για την αισθητική της όσο και για την ανατροπή της παραδοσιακής εικόνας του ζόμπι
LIFO NEWSROOM