Οι εργαζόμενοι στη μουσική θα χάσουν το 1/4 των εισοδημάτων τους λόγω ΑΙ τα επόμενα 4 χρόνια

Οι εργαζόμενοι στη μουσική «χάνουν» το 1/4 των εισοδημάτων τους λόγω ΑΙ τα επόμενα 4 χρόνια Facebook Twitter
0

Οι άνθρωποι που εργάζονται στον χώρο της μουσικής θα χάσουν σχεδόν το ένα τέταρτο του εισοδήματός τους λόγω της τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) μέσα στα επόμενα τέσσερα χρόνια, σύμφωνα με την πρώτη παγκόσμια οικονομική μελέτη που εξετάζει τον αντίκτυπο της αναδυόμενης τεχνολογίας στην ανθρώπινη δημιουργικότητα.

Όσοι εργάζονται στον οπτικοακουστικό τομέα θα δουν επίσης το εισόδημά τους να συρρικνώνεται κατά περισσότερο από 20%, καθώς η αγορά τεχνητής νοημοσύνης αυξάνεται από 3 δισ. ευρώ ετησίως σε 64 δισ. ευρώ -κατά εκτίμηση- έως το 2028.

Τα ευρήματα της μελέτης ανακοινώθηκαν στο Παρίσι από τη Διεθνή Συνομοσπονδία Εταιρειών Συγγραφέων και Συνθετών (CISAC), που εκπροσωπεί περισσότερους από 5 εκατομμύρια δημιουργούς σε όλο τον κόσμο. Η έκθεση κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ενώ η έκρηξη της τεχνητής νοημοσύνης θα εμπλουτίσει ουσιαστικά τις γιγάντιες εταιρείες τεχνολογίας, τα δικαιώματα των δημιουργών μουσικής και οι ροές εισοδήματος θα μειωθούν δραστικά. Γι' αυτό, ζητούν, άμεση παρέμβαση που μπορούν να κάνουν μόνο οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής.

Αυστραλία και Νέα Ζηλανδία θεσπίζουν νόμους για την προάσπιση δικαιωμάτων των δημιουργών 

Οι κυβερνήσεις της Αυστραλίας και της Νέας Ζηλανδίας - όπως επισημάνθηκε από τον πρόεδρο της CISAC, πρώην μέλος του συγκροτήματος των ABBA, Björn Ulvaeus - ηγούνται του κόσμου στη διαμόρφωση πολιτικών που θα προστατεύουν τους δημιουργούς απέναντι στη γενετική τεχνητή νοημοσύνη.

«Στην Αυστραλία, η νέα επίλεκτη επιτροπή της Γερουσίας για την έκθεση τεχνητής νοημοσύνης είναι ενθαρρυντική και πολλά υποσχόμενη», ανέφερε ο Ulvaeus σε δήλωση. «Θέτοντας ένα χρυσό πρότυπο στην πολιτική της τεχνητής νοημοσύνης, που προστατεύει τα δικαιώματα των δημιουργών ενώ παράλληλα προωθεί την υπεύθυνη και καινοτόμο τεχνολογική ανάπτυξη, η Αυστραλία και η Νέα Ζηλανδία μπορούν να διασφαλίσουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη λειτουργεί ως εργαλείο για την ενίσχυση της ανθρώπινης δημιουργικότητας αντί για την αντικατάστασή της. Ο κόσμος παρακολουθεί και οι αποφάσεις που λαμβάνονται θα έχουν απήχηση πολύ πέρα ​​από αυτές τις χώρες».

Η έρευνα της επιτροπής επιλογής της Γερουσίας στην Καμπέρα δημοσίευσε την τελική της έρευνα για τις μελλοντικές επιπτώσεις της τεχνητής νοημοσύνης την περασμένη εβδομάδα. Μεταξύ των 13 συστάσεων της έκθεσης ήταν η έκκληση για τη θέσπιση αυτόνομης νομοθεσίας για την τεχνητή νοημοσύνη και μεγαλύτερη προστασία για τους δημιουργικούς εργαζόμενους.

Ο Dean Ormston, διευθύνων σύμβουλος της αυστραλιανής οργάνωσης διαχείρισης δικαιωμάτων μουσικής Apra Amcos, είπε ότι η παγκόσμια έκθεση αναγνωρίζει τις απίστευτες ευκαιρίες που παρουσιάζει η τεχνητή νοημοσύνη, αλλά επίσης αποκαλύπτει την επείγουσα ανάγκη δράσης από τις κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο για την προστασία των δικαιωμάτων και των εισοδημάτων των δημιουργικών. «Οι δημιουργοί είναι αυτοί που χάνουν τα περισσότερα», είπε.

«Ο κλάδος μας ευδοκιμεί με την ανθρώπινη δημιουργικότητα. Οι τραγουδοποιοί, οι συνθέτες και οι μουσικοί εκδότες μας είναι η καρδιά αυτού που κάνει τόσο ξεχωριστές τις πολιτιστικές εξαγωγές της Αυστραλίας και της Νέας Ζηλανδίας. Πρέπει να διασφαλίσουμε ισχυρές προστασίες για το έργο τους, ειδικά την Πολιτιστική και Πνευματική Ιδιοκτησία των Ιθαγενών, έτσι ώστε οι πλατφόρμες τεχνητής νοημοσύνης να σέβονται τα πρωτόκολλα και να βελτιώνουν αντί να εκμεταλλεύονται την κουλτούρα των Πρώτων Εθνών. Οι κυβερνήσεις της Αυστραλίας και της Νέας Ζηλανδίας πρέπει να αναλάβουν την ηγεσία και να δράσουν αποφασιστικά για να προστατεύσουν τα προς το ζην των δημιουργών και το μέλλον των δημιουργικών μας βιομηχανιών».

Σε δύο «μέτωπα» χάνουν οι δημιουργοί

Η μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι σύμφωνα με τα τρέχοντα ρυθμιστικά πλαίσια στις περισσότερες χώρες, οι δημιουργοί πρόκειται να χάσουν σε δύο μέτωπα. Η μη εξουσιοδοτημένη χρήση των έργων τους από παραγωγικά μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης θα οδηγήσει στην περικοπή της αμοιβής που κερδίζουν μέσω των πνευματικών δικαιωμάτων, ενώ ταυτόχρονα οι ευκαιρίες εργασίας θα συρρικνωθούν καθώς τα αποτελέσματα που δημιουργούνται από την τεχνητή νοημοσύνη γίνονται πιο ανταγωνιστικά έναντι των ανθρωπογενών έργων.

Η έκθεση προέβλεψε ότι μέχρι το 2028, η εκθετική ανάπτυξη της μουσικής με τεχνητή νοημοσύνη θα αντιπροσωπεύει περίπου το 20% των εσόδων των παραδοσιακών πλατφορμών ροής μουσικής και περίπου το 60% των εσόδων των μουσικών βιβλιοθηκών.

Οι προγραμματιστές και οι πάροχοι τεχνητής νοημοσύνης στη μουσική βιομηχανία αναμένεται να κερδίσουν 4 δισ. ευρώ (από 0,1 δισ. ευρώ το 2023) ενώ οι προγραμματιστές και οι πάροχοι στον οπτικοακουστικό τομέα αναμένεται να κερδίσουν 5 δισ. ευρώ την ίδια περίοδο.

Θα είναι έσοδα που «προέρχονται απευθείας από την αναπαραγωγή χωρίς άδεια των έργων των δημιουργών, που αντιπροσωπεύουν μια μεταφορά οικονομικής αξίας από τους δημιουργούς σε εταιρείες τεχνητής νοημοσύνης», προειδοποιεί η έκθεση.

«Η τεχνητή νοημοσύνη έχει τη δύναμη να ξεκλειδώνει νέες και συναρπαστικές ευκαιρίες – αλλά πρέπει να αποδεχτούμε ότι, εάν ρυθμιστεί άσχημα, η γενετική τεχνητή νοημοσύνη έχει επίσης τη δύναμη να προκαλέσει μεγάλη ζημιά στους ανθρώπινους δημιουργούς, στις καριέρες και τα μέσα διαβίωσής τους», είπε ο Ulvaeus.

«Ποιο από αυτά τα δύο σενάρια θα είναι το αποτέλεσμα; Αυτό θα καθοριστεί σε μεγάλο βαθμό από τις επιλογές που θα κάνουν οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής, στις νομοθετικές αναθεωρήσεις που πραγματοποιούνται σε όλο τον κόσμο αυτή τη στιγμή. Είναι σημαντικό να λάβουμε σωστά αυτούς τους κανονισμούς, να προστατεύσουμε τα δικαιώματα των δημιουργών και να βοηθήσουμε στην ανάπτυξη ενός περιβάλλοντος τεχνητής νοημοσύνης που προστατεύει την ανθρώπινη δημιουργικότητα και τον πολιτισμό».


Με πληροφορίες από The Guardian

 
Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Oasis: Η μεγάλη επιστροφή ως ύμνος στη βρετανική μουσική - Η αγκαλιά των αδελφών Γκάλαχερ επί σκηνής

Πολιτισμός / Oasis: Η μεγάλη επιστροφή ως ύμνος στη βρετανική μουσική - Η αγκαλιά των αδελφών Γκάλαχερ επί σκηνής

Το συγκρότημα επανενώθηκε επί σκηνής έπειτα από 16 χρόνια - Ένα σετ γεμάτο ύμνους της βρετανικής μουσικής, πάθος, χιούμορ και η αγκαλιά που περίμεναν όλοι
LIFO NEWSROOM
Αναλύθηκε το αρχαιότερο γονιδίωμα της Αρχαίας Αιγύπτου: Τι αποκαλύπτει για την καταγωγή των πρώτων Αιγυπτίων

Πολιτισμός / Αναλύθηκε το αρχαιότερο γονιδίωμα της Αρχαίας Αιγύπτου: Τι αποκαλύπτει για την καταγωγή των πρώτων Αιγυπτίων

Για πρώτη φορά, επιστήμονες κατόρθωσαν να αποκωδικοποιήσουν το πλήρες DNA ενός ανθρώπου που έζησε στις απαρχές της αιγυπτιακής πολιτισμικής ιστορίας, φέρνοντας στο φως εκπλήξεις για τις γενετικές καταβολές των πρώτων κατοίκων της κοιλάδας του Νείλου
LIFO NEWSROOM
Δεινόσαυροι, Πολ Νιούμαν και Κριστιάν Κλαβιέ από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Δεινόσαυροι, Πολ Νιούμαν και Κριστιάν Κλαβιέ από αύριο στους κινηματογράφους

Η νέα προσθήκη στο franchise του Jurassic World, η επανέκδοση του «Cool Hand Luke» και μια κωμωδία με τον δημοφιλή Γάλλο κωμικό ξεχωρίζουν από το κινηματογραφικό πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οδύσσεια: «Αψήφησε τους θεούς» - Η πρώτη αφίσα της ταινίας του Κρίστοφερ Νόλαν

Πολιτισμός / Οδύσσεια: «Αψήφησε τους θεούς» - Η πρώτη αφίσα της ταινίας του Κρίστοφερ Νόλαν

Με φόντο, στο κάτω μέρος, το κεφάλι ενός αρχαιοελληνικού αγάλματος η λιτή αφίσα συνοδεύεται από το σύνθημα «Αψήφησε τους Θεούς» τονίζοντας μαζί με τον τίτλο και το όνομα του σκηνοθέτη ότι η ταινία γυρίστηκε «εξ ολοκλήρου με κάμερες IMAX»
LIFO NEWSROOM