Νυκτερινή περιπολία με την «Άμεσον Δράσιν» σε μια έκθεση φωτογραφίας

Νυκτερινή περιπολία με την «Άμεσον Δράσιν» σε μια έκθεση φωτογραφίας Facebook Twitter
Φωτογραφία: Νίκος Παππάς
0

Στην έκθεση Dilettanti 021 στη γκαλερί ΗΩΣ φιλοξενεί φωτογραφικές δουλειές συμμετεχόντων στο Photo Research Lab από το Νοέμβρη του 2019 και μετά. Οι φωτογράφοι ξεκίνησαν τις περισσότερες φορές με μια ιδέα ή με ένα υλικό που προϋπήρχε, αποτέλεσμα, συχνά, αρκετών χρόνων τριβής με το φωτογραφικό μέσο, πολλά όμως ήταν αυτά που άλλαξαν στην πορεία μέσα από τη συζήτηση με τους συμμετέχοντες στην ομάδα αλλά και μέσα από τις αλλαγές τις οποίες η ίδια η ζωή επέβαλλε στον καθένα και στη καθεμία αυτούς τους τελευταίους δύσκολους και περίεργους μήνες.

Τα αποτελέσματα αυτών των αναθεωρήσεων, ανανοηματοδοτήσεων, στοχαστικών αναπροσαρμογών εκτίθενται εδώ. Πρόκειται για απτές αποδείξεις ότι οι δογματικές προϋποθέσεις, με μια λέξη οι κάθε λογής βεβαιότητες υποχωρούν μπροστά στην πραγματικότητα των ανθρώπινων σχέσεων και συσχετισμών, μπροστά στις καθημερινότητες που καταλήγουν να γραφτούν ενίοτε ως κομμάτι της ιστορίας.

Ο Άγγελος Παππάς, ένας από τους συμμετέχοντες στην έκθεση, φωτορεπόρτερ ημερήσιων φύλλων παρουσίασε αποσπάσματα της δουλειάς του από ένα φωτορεπορτάζ στο αστυνομικό τμήμα της Ομόνοιας ένα καλοκαιρινό βράδυ του 1984. Το έργο «Υπό το Βλέμμα του Νόμου» αποτελεί μία από τις 11 συμμετοχές στην έκθεση Dilettanti 21 και παρουσιάζεται στη γκαλερί Ηώς έως τις 19 Ιουνίου.

Νυκτερινή περιπολία με την «Άμεσον Δράσιν» σε μια έκθεση φωτογραφίας Facebook Twitter
Φωτο: Νίκος Παππάς

40 χρόνια μετά η «Νυκτερινή Περιπολία» γίνεται αντικείμενο μια συζήτησης γύρω από τρόπους επαναπλαισίωσης αρχειακού φωτογραφικού υλικού στο πλαίσιο της ομάδας του photo research lab. Προσφέρει το υλικό για ένα έργο με τίτλο «Υπό το βλέμμα του Νόμου» που αποτελείται από ψήγματα των φωτογραφιών αυτών - χειρονομίες, στάσεις σωμάτων, εκφράσεις. Η χρήση των φωτογραφιών τότε και το νόημα της χρήσης και έκθεσης τους τώρα, η ηθική της αναπαράστασης, το ποιος αναπαριστά ποιον υπό ποιες συνθήκες και με ποιο δικαίωμα, ήταν τα ερωτήματα που διαμόρφωσαν το έδαφος για την επαναξέταση και ανάδειξή τους σήμερα.

Ο Άγγελος Παππάς αφηγείται: «Ο Όμιλος Βαρδινογιάννη έχει ήδη εξαγοράσει την Μεσημβρινή, μια εφημερίδα με κύρος αλλά πολύ χαμηλή κυκλοφορία. Η απομάκρυνση του Χρήστου Πασσαλάρη από τον Ελεύθερο Τύπο, θεωρήθηκε μεγάλη ευκαιρία για την άνοδο της κυκλοφορίας της Μεσημβρινής χωρίς όμως εκπτώσεις στο κύρος της. Το πείραμα θα ξεκινούσε με την συνύπαρξη των παλαιών έγκριτων συντακτών με «νέους» συντάκτες οι οποίοι θα αναλάμβαναν να δώσουν το «νεύρο» μιάς ταμπλόϊντ εφημερίδας. Η νέα Μεσημβρινή θα ξεκινούσε να παρουσιάζει το νέο της πρόσωπο το φθινόπωρο του 1984 μαζί με μια μεγάλη διαφημιστική καμπάνια. Για να μπορέσει όμως να αποδώσει η καμπάνια αυτή θα έπρεπε να υπάρχουν θέματα στο «ψυγείο» που θα ήταν απλά και ελκυστικά. Ένα από αυτά ήταν και η «Νυκτερινή Περιπολία».

Νυκτερινή περιπολία με την «Άμεσον Δράσιν» σε μια έκθεση φωτογραφίας Facebook Twitter
Φωτο: Νίκος Παππάς
Νυκτερινή περιπολία με την «Άμεσον Δράσιν» σε μια έκθεση φωτογραφίας Facebook Twitter
Φωτο: Νίκος Παππάς
Νυκτερινή περιπολία με την «Άμεσον Δράσιν» σε μια έκθεση φωτογραφίας Facebook Twitter
Φωτο: Νίκος Παππάς
Νυκτερινή περιπολία με την «Άμεσον Δράσιν» σε μια έκθεση φωτογραφίας Facebook Twitter
Φωτο: Νίκος Παππάς
Νυκτερινή περιπολία με την «Άμεσον Δράσιν» σε μια έκθεση φωτογραφίας Facebook Twitter
Φωτο: Νίκος Παππάς
Νυκτερινή περιπολία με την «Άμεσον Δράσιν» σε μια έκθεση φωτογραφίας Facebook Twitter
Φωτο: Νίκος Παππάς
Νυκτερινή περιπολία με την «Άμεσον Δράσιν» σε μια έκθεση φωτογραφίας Facebook Twitter
Φωτο: Νίκος Παππάς

        

Dilettanti 021

Διάρκεια έκθεσης: 3 – 19 Ιουνίου 2021

Γκαλερί Ηώς, Χέυδεν 38, 104 34 Αθήνα

Επιμέλεια: Κώστας Ιωαννίδης, Ελένη Μουζακίτη και οι συμμετέχοντες καλλιτέχνες

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κατάρρευση τοιχογραφίας στην Κνωσό μπροστά σε 300 επισκέπτες – Έρευνα για τα αίτια

Πολιτισμός / Κατάρρευση τοιχογραφίας στην Κνωσό μπροστά σε 300 επισκέπτες – Έρευνα για τα αίτια

Τμήμα τοιχογραφίας του 1960 κατέρρευσε στον αρχαιολογικό χώρο της Κνωσού παρουσία εκατοντάδων επισκεπτών - Το Υπουργείο Πολιτισμού ενημερώθηκε, η ανατολική πτέρυγα αποκλείστηκε για λόγους ασφαλείας.
LIFO NEWSROOM
Πέθανε σε ηλικία 89 ετών ο Τζο Ντον Μπέικερ – Ο πρώτος Αμερικανός «κακός» του Τζέιμς Μποντ και θρύλος του ‘Walking Tall’

Πολιτισμός / Πέθανε σε ηλικία 89 ετών ο Τζο Ντον Μπέικερ – Ο πρώτος Αμερικανός «κακός» του Τζέιμς Μποντ και θρύλος του ‘Walking Tall’

Η τελευταία του κινηματογραφική εμφάνιση έγινε το 2012 στην ταινία Mud του Τζεφ Νίκολς, πλάι στον Μάθιου Μακόναχι, για την οποία τιμήθηκε με το Robert Altman Award.
LIFO NEWSROOM
Πέθανε ο Ρόμπερτ Μπέντον, σκηνοθέτης του «Κράμερ εναντίον Κράμερ» και τρεις φορές βραβευμένος με Όσκαρ

Πολιτισμός / Πέθανε ο Ρόμπερτ Μπέντον, σκηνοθέτης του «Κράμερ εναντίον Κράμερ» και τρεις φορές βραβευμένος με Όσκαρ

Ο Μπέντον υπήρξε κεντρικός εκπρόσωπος του αμερικανικού συναισθηματικού ρεαλισμού, δίνοντας έμφαση στις ανθρώπινες σχέσεις και στις λεπτές συγκρούσεις των χαρακτήρων
LIFO NEWSROOM
Κάννες - Ρόμπερτ Ντε Νίρο για Τραμπ: «Ο φιλισταίος πρόεδρος της Αμερικής αυτοδιορίστηκε επικεφαλής σε κορυφαίο πολιτιστικό ίδρυμα»

Πολιτισμός / Κάννες - Ρόμπερτ Ντε Νίρο για Τραμπ: «Ο φιλισταίος πρόεδρος της Αμερικής αυτοδιορίστηκε επικεφαλής σε κορυφαίο πολιτιστικό ίδρυμα»

«Η τέχνη είναι η αλήθεια. Η τέχνη αγκαλιάζει την ποικιλομορφία. Και γι’ αυτό αποτελεί απειλή για τους αυταρχικούς ηγέτες και τους φασίστες του κόσμου», δήλωσε παραλαμβάνοντας τον τιμητικό Χρυσό Φοίνικα από τον Λεονάρντο ντι Κάπριο
LIFO NEWSROOM
Final Destination, Κιούκα και Τhe Weeknd από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Final Destination, Κιούκα και Τhe Weeknd από αύριο στους κινηματογράφους

Καθώς όλο και περισσότερα θερινά σινεμά ανοίγουν, η συνέχεια ενός απέθαντου franchise, το φρέσκο σκηνοθετικό ντεμπούτο του Κωστή Χαραμουντάνη και το κινηματογραφικό companion piece του νέου άλμπουμ του Weeknd είναι τρεις από τις έξι νέες ταινίες που επιχειρούν να φέρουν τους θεατές πίσω στις αίθουσες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ