LIVE!

Κυτταρίτιδα, σεξισμός και πρόκληση- Αυτό το βίντεο έχει σαρώσει, αλλά διχάζει όλη τη Βραζιλία

Κυτταρίτιδα, σεξισμός και πρόκληση- Αυτό το βίντεο έχει σαρώσει, αλλά διχάζει όλη τη Βραζιλία Facebook Twitter
1

Το βίντεο για το τελευταίο χιτ της βραζιλιάνας Anitta ανοίγει με ένα κοντινό πλάνο στους γλουτούς της και συνεχζει με τους δρόμους στις φαβέλες του Ρίο και την τραγουδίστρια να περπατά φορώντας ένα μικροσκοπικό σορτσάκι.

Το Vai Malandra (Go Bad Girl) έχει σαρώσει με πάνω από 35 εκατομμύρια vies στο YouTube και έγινε το πρώτο τραγούδι στα πορτογαλικά που πέτυχε να εισέλθει στο Spotify Global 20.


Αλλά το βίντεο έχει επίσης προκαλέσει έντονες συζητήσεις και αντιδράσεις στη Βραζιλία, εκθέτοντας τις κοινωνικές γραμμές της χώρας, καθώς αντιμετωπίζει ευαίσθητα κοινωνικά θέματα όπως η ανισότητα, ο ρατσισμός, κακοποίηση, ο σεξισμός και η πολιτισμική ιδιοποίηση (cultural appropriation).

Οι μαύροι ακτιβιστές κατηγόρησαν την Anitta για το στιλ της που παραπέμπει στην δική τους κουλτούρα. Άλλοι πάλι την επαίνεσαν για τη μαγνητοσκόπηση του βίντεο στη φαβέλα και για το πώς παρουσιάζει την σεξουαλικότητας μαύρων γυναικών και γυναικών από περιοχές χαμηλού εισοδήματος περιοχές. 

 

Και ενώ η τραγουδίστρια κέρδισε τα «μπράβο» από ορισμένες φεμινίστριες για τις λήψεις που δείχνουν την κυτταρίτιδα της, αντιμετώπισε επιθέσεις για τη συνεργασία με τον Terry Richardson οι οποίος σκηνοθέτησε το βίντεο.

Ο φωτογράφος μόδας βρέθηκε πρόσφατα στη μαύρη λίστα από τη Vogue και άλλα μεγάλα έντυπα μετά από επανειλημμένους ισχυρισμούς για ανάρμοστη σεξουαλική συμπεριφορά και καταγγελίες από τα μοντέλα με τα οποία έχει συνεργαστεί.

Η Juliana Borges, ερευνητής της Σχολής Κοινωνιολογίας και Πολιτικής του Ιδρύματος στο Σάο Πάολο, έγραψε ότι η Anitta δεν θα έπρεπε να έχει προσλάβει τον Richardson σε μια εποχή που «οι γυναίκες αυξάνουν τις φωνές τους κατά της κακοποίησης, της παρενόχλησης και της σεξιστικής βίας στις πολιτιστικές βιομηχανίες».

«Το λιγότερο που πρέπει να κάνουμε είναι να εγγυηθούμε ότι οι κακοποιοί έχουν απομονωθεί», γράφει η Borges σε γνωστό βραζιλιάνικο περιοδικό για γυναίκες.

"Vai Malandra"

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη anitta ? (@anitta) στις

Η Anitta ωστόσο απάντησε και είπε ότι είχε λάβει νομικές συμβουλές αφού ανακάλυψε τις κατηγορίες εναντίον του Richardson και ισχυρίστηκε πως το βίντεο δεν αποτελεί έργο ενός μόνο ανθρώπου.

Το βίντεο τραβήχτηκε τον Αύγουστο, αλλά ο Richardson αντιμετωπίζει καταγγελίες για κακοποίηση για περισσότερο από μια δεκαετία αν και επανειλημμένα έχει αρνηθεί τις κατηγορίες.

Στη δήλωσή της, η Anitta είπε ότι αποφάσισε να τηρήσει τις υποσχέσεις της στους κατοίκους της φαβέλας Vidigal. «Ως γυναίκα επιμένω να επαναβεβαιώσω ότι αρνούμαι κάθε είδους παρενόχληση και βία εναντίον μας», είπε καθώς υπερασπίστηκε τη δουλειά της.

?? ... "vai malandra" ta chegando

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη anitta ? (@anitta) στις

Πολλοί θεωρούν πως η τραγουδίστρια χρησιμοποιεί το στιλ ως μια γιορτή αυτών των περιθωριοποιημένων, χαμηλού εισοδήματος κοινοτήτων και σημείωσαν ότι η Anitta μεγάλωσε σε μια από τις φτωχότερες γειτονιές της πόλης.

«Η Anitta μαυρίζει όταν της ταιριάζει», έγραψε όμως η Stephanie Ribeiro, αρχιτέκτονας και ακτιβίστρια, σε στήλη για τη Marie Claire και γενικά φαίνεται πως το βίντεο έχει δώσει πολλές αφορμές για διαφορετική κριτική.

Αρκετοί θεωρούν πως με το να δείχνει την κυτταρίτιδά της χωρίς να επιλέγει το φώτοσοπ είναι μια πράξη τόλμης και την ίδια ώρα άλλοι βλέπουν σεξισμό και αντικειμενοποίηση των γυναικών λόγω της προκλητικής εμφάνισης.

Πολιτισμός
1

LIVE!

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σον Πεν: «Η Τζένιφερ Λόρενς είναι ίσως η τελευταία αυθεντική σταρ του κινηματογράφου»

Πολιτισμός / Σον Πεν: «Η Τζένιφερ Λόρενς είναι ίσως η τελευταία αυθεντική σταρ του κινηματογράφου»

Μιλώντας στο podcast του δημοσιογράφου Λούι Θερού, ο βραβευμένος με Όσκαρ ηθοποιός και σκηνοθέτης επεσήμανε ότι «ο κινηματογραφικός κατασκευαστής σταρ τελείωσε περίπου με την εποχή που εμφανίστηκε η Λόρενς»
LIFO NEWSROOM
Κατάρρευση τοιχογραφίας στην Κνωσό μπροστά σε 300 επισκέπτες – Έρευνα για τα αίτια

Πολιτισμός / Κατάρρευση τοιχογραφίας στην Κνωσό μπροστά σε 300 επισκέπτες – Έρευνα για τα αίτια

Τμήμα τοιχογραφίας του 1960 κατέρρευσε στον αρχαιολογικό χώρο της Κνωσού παρουσία εκατοντάδων επισκεπτών - Το Υπουργείο Πολιτισμού ενημερώθηκε, η ανατολική πτέρυγα αποκλείστηκε για λόγους ασφαλείας.
LIFO NEWSROOM
Πέθανε σε ηλικία 89 ετών ο Τζο Ντον Μπέικερ – Ο πρώτος Αμερικανός «κακός» του Τζέιμς Μποντ και θρύλος του ‘Walking Tall’

Πολιτισμός / Πέθανε σε ηλικία 89 ετών ο Τζο Ντον Μπέικερ – Ο πρώτος Αμερικανός «κακός» του Τζέιμς Μποντ και θρύλος του ‘Walking Tall’

Η τελευταία του κινηματογραφική εμφάνιση έγινε το 2012 στην ταινία Mud του Τζεφ Νίκολς, πλάι στον Μάθιου Μακόναχι, για την οποία τιμήθηκε με το Robert Altman Award.
LIFO NEWSROOM
Πέθανε ο Ρόμπερτ Μπέντον, σκηνοθέτης του «Κράμερ εναντίον Κράμερ» και τρεις φορές βραβευμένος με Όσκαρ

Πολιτισμός / Πέθανε ο Ρόμπερτ Μπέντον, σκηνοθέτης του «Κράμερ εναντίον Κράμερ» και τρεις φορές βραβευμένος με Όσκαρ

Ο Μπέντον υπήρξε κεντρικός εκπρόσωπος του αμερικανικού συναισθηματικού ρεαλισμού, δίνοντας έμφαση στις ανθρώπινες σχέσεις και στις λεπτές συγκρούσεις των χαρακτήρων
LIFO NEWSROOM
Κάννες - Ρόμπερτ Ντε Νίρο για Τραμπ: «Ο φιλισταίος πρόεδρος της Αμερικής αυτοδιορίστηκε επικεφαλής σε κορυφαίο πολιτιστικό ίδρυμα»

Πολιτισμός / Κάννες - Ρόμπερτ Ντε Νίρο για Τραμπ: «Ο φιλισταίος πρόεδρος της Αμερικής αυτοδιορίστηκε επικεφαλής σε κορυφαίο πολιτιστικό ίδρυμα»

«Η τέχνη είναι η αλήθεια. Η τέχνη αγκαλιάζει την ποικιλομορφία. Και γι’ αυτό αποτελεί απειλή για τους αυταρχικούς ηγέτες και τους φασίστες του κόσμου», δήλωσε παραλαμβάνοντας τον τιμητικό Χρυσό Φοίνικα από τον Λεονάρντο ντι Κάπριο
LIFO NEWSROOM
Final Destination, Κιούκα και Τhe Weeknd από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Final Destination, Κιούκα και Τhe Weeknd από αύριο στους κινηματογράφους

Καθώς όλο και περισσότερα θερινά σινεμά ανοίγουν, η συνέχεια ενός απέθαντου franchise, το φρέσκο σκηνοθετικό ντεμπούτο του Κωστή Χαραμουντάνη και το κινηματογραφικό companion piece του νέου άλμπουμ του Weeknd είναι τρεις από τις έξι νέες ταινίες που επιχειρούν να φέρουν τους θεατές πίσω στις αίθουσες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ