Γλυπτά του Παρθενώνα: Αρνητική η Βρετανίδα υπ. Πολιτισμού - «Όταν αρχίσεις να δίνεις πίσω, πού τελειώνει αυτό;»

Γλυπτά του Παρθενώνα: Αρνητική η Βρετανίδα υπ. Πολιτισμού - «Όταν αρχίσεις να δίνεις πίσω, πού τελειώνει αυτό;» Facebook Twitter
Φωτ.: Getty Images
0

Συνεχίζεται το μπαράζ δηλώσεων για τα Γλυπτά του Παρθενώνα και αυτήν τη φορά, αρνητική στο ενδεχόμενο επιστροφής εμφανίστηκε η υπουργός Πολιτισμού του Ηνωμένου Βασιλείου, Μισέλ Ντόνελαν.

«Όταν αρχίσεις να δίνεις ένα πίσω, πού τελειώνει αυτό;» λέει η υπουργός Πολιτισμού της Βρετανίας.

Το Βρετανικό Μουσείο ανακοίνωσε ότι επιθυμεί μια «νέα συνεργασία με την Ελλάδα για τον Παρθενώνα», αλλά ότι λειτουργεί στο πλαίσιο του νόμου «και δεν πρόκειται να διαλύσουμε τη σπουδαία συλλογή μας, καθώς αφηγείται μια μοναδική ιστορία της ανθρωπότητας».

Ο πρώην καγκελάριος Τζορτζ Όσμπορν, πρόεδρος του Βρετανικού Μουσείου, έχει συνομιλίες με τον Έλληνα πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, από τον Νοέμβριο του 2021 για την πιθανή επιστροφή των γλυπτών, σύμφωνα με την ελληνική εφημερίδα «Τα Νέα».

Ωστόσο, ο επίσημος εκπρόσωπος του πρωθυπουργού Σουνάκ δήλωσε: «Δεν σχεδιάζουμε να αλλάξουμε τον νόμο, ο οποίος εμποδίζει την αφαίρεση αντικειμένων από τη συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, εκτός από ορισμένες περιπτώσεις».

Και το σήριαλ συνεχίζεται με την υπουργό Πολιτισμού της χώρας, η οποία στο πλαίσιο εμφάνισής της ενώπιον της επιτροπής ψηφιακών μέσων, πολιτισμού, μέσων ενημέρωσης και αθλητισμού της Βουλής των Κοινοτήτων το απόγευμα της Τρίτης, ρωτήθηκε για τα δημοσιεύματα περί συζητήσεων του προέδρου του Βρετανικού Μουσείου Τζορτζ Όσμπορν με την ελληνική πλευρά.

Σε ερώτησή της προς την υπουργό η βουλευτής Τζέιν Στίβενσον εκ μέρους των Συντηρητικών, σχολίασε επέκρινε την επιστροφή των Γλυπτών «σε πιο ηλιόλουστα κλίματα». Εκτίμησε πως κάτι τέτοιο θα μπορούσε να είναι η αρχή για να μείνουν τα βρετανικά μουσεία χωρίς πολλά από τα εκθέματά τους σε λίγα χρόνια, με την υπουργό να επικροτεί την θέση αυτή.

Πού θα τελειώσει αυτό; 

Η Ντόνελαντ αναρωτήθηκε «πού μπορεί να τελειώσει αυτό;» σχετικά την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα, καθώς στα βρετανικά μουσεία υπάρχουν εκθέματα από πολλούς πολιτισμούς. Σύμφωνα με την Βρετανίδα υπουργό διάφορα εκθέματα των βρετανικών μουσείων είναι «αόριστο» που ανήκουν, καθώς σύμφωνα με την επιχειρηματολογία κάποια από αυτά είναι «πολύ αρχαία». «Είναι επίσης πολύ δύσκολο να ξέρει κανείς σε ποιον να επιστρέψει αυτά τα πράγματα. Μιλάμε για πολύ αρχαία αντικείμενα υπό πολλές έννοιες και υπάρχουν ορισμένα παραδείγματα στα οποία δεν είναι ξεκάθαρο ποιοι ακριβώς είναι οι ιδιοκτήτες», είπε.

«Η θέση του Τζορτζ Όσμπορν είναι λίγο διαφορετική από όσο παρουσιάζεται», απάντησε η Μισέλ Ντόνελαν. «Αλλά υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι που υποστηρίζουν σθεναρά να επιστραφούν κάποια από αυτά τα αντικείμενα μόνιμα. Ο ισχύων νόμος δεν το επιτρέπει αυτό, θα πρέπει να επισημανθεί. Μπορώ να κατανοήσω πλήρως τη θέση που παίρνουν και μπορώ να καταλάβω μερικά από τα επιχειρήματα», συνέχισε προσθέτοντας:

«Θεωρώ όμως ότι είναι ένας πολύ επικίνδυνος και ολισθηρός δρόμος να ακολουθήσουμε. Τα μουσεία μας και τα πολιτιστικά μας κέντρα είναι κόμβοι που μπορούν να τους επισκεφθούν όχι μόνο κάτοικοι αυτής της χώρας αλλά και τουρίστες, επιτρέποντας τους να μεταφερθούν σε ένα διαφορετικό μέρος του κόσμου και σε μια διαφορετική περίοδο του χρόνου. Αυτά είναι αντικείμενα στα οποία έχουμε δώσει σπουδαία φροντίδα επί δεκαετίες αν όχι για ακόμα περισσότερο, τα έχουμε διερευνήσει σημαντικά, ήμασταν οι φύλακές τους. Όταν αρχίσεις να δίνεις ένα πίσω, πού τελειώνει αυτό; Είναι επίσης πολύ δύσκολο να ξέρει κανείς σε ποιον να επιστρέψει αυτά τα πράγματα. Μιλάμε για πολύ αρχαία αντικείμενα υπό πολλές έννοιες και υπάρχουν ορισμένα παραδείγματα στα οποία δεν είναι ξεκάθαρο ποιοι ακριβώς είναι οι ιδιοκτήτες. Θα έλεγα πως είναι πιο ξεκάθαρο ότι έχουμε μια ευθεία συνδεόμενη ιδιοκτησία. Οπωσδήποτε το τρέχον στάτους κβο λειτουργεί και θα πρέπει να το προστατέψουμε»,

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τομ Κρουζ: «Θα κάνω ταινίες μέχρι τα 100 μου» – Τι είπε για το τέλος του Mission: Impossible

Πολιτισμός / Τομ Κρουζ: «Θα κάνω ταινίες μέχρι τα 100 μου» – Τι είπε για το τέλος του Mission: Impossible

Ο Τομ Κρουζ βρέθηκε στις Κάννες για την πανευρωπαϊκή πρεμιέρα της νέας ταινίας του δημοφιλούς franchise, η οποία αποτελεί το δεύτερο μέρος της ιστορίας που ξεκίνησε με το Dead Reckoning
LIFO NEWSROOM
Αντιγόνη Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Ούλριχ Ράσε

Πολιτισμός / Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου & Εθνικό Θέατρο: Πρώτες εικόνες από την Αντιγόνη του Ούλριχ Ράσε

Το φετινό επετειακό πρόγραμμα του Φεστιβάλ στην Επίδαυρο ξεκινά με την Αντιγόνη, σε συμπαραγωγή με το Εθνικό Θέατρο και σε σκηνοθεσία ενός από τους πιο συναρπαστικούς Γερμανούς σκηνοθέτες.
LIFO NEWSROOM
Βρέθηκε εντυπωσιακό μωσαϊκό σε ερείπια στη Νίκαια της Βιθυνίας

Πολιτισμός / Βρέθηκε εντυπωσιακό ψηφιδωτό του 1ου αιώνα μ.Χ. στη Νίκαια της Βιθυνίας

Η αρχαιολογική σκαπάνη, στην περιοχή όπου πραγματοποιήθηκε η α' Οικουμενική Σύνοδος, αποκάλυψε ένα ψηφιδωτό με μοτίβα γαλέρας και ελαφιού, το οποίο φέρεται να χρονολογείται στον πρώτο αιώνα μ.Χ.
LIFO NEWSROOM
In a Bright Green Field, η νέα μεγάλη έκθεση του ΔΕΣΤΕ στο Μουσείο Μπενάκη

Πολιτισμός / Έλληνες και Κύπριοι καλλιτέχνες στη νέα έκθεση του ΔΕΣΤΕ στο Μουσείο Μπενάκη

Με έργα 27 δημιουργών κάτω των 40 ετών, η έκθεση «In a Bright Green Field» –μια σύμπραξη τριών ιδρυμάτων, μεταξύ των οποίων και το New Museum της Νέας Υόρκης– εξετάζει μερικές από τις πιο συναρπαστικές και αναδυόμενες καλλιτεχνικές πρακτικές στην Αθήνα και τη Λευκωσία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Σον Πεν: «Η Τζένιφερ Λόρενς είναι ίσως η τελευταία αυθεντική σταρ του κινηματογράφου»

Πολιτισμός / Σον Πεν: «Η Τζένιφερ Λόρενς είναι ίσως η τελευταία αυθεντική σταρ του κινηματογράφου»

Μιλώντας στο podcast του δημοσιογράφου Λούι Θερού, ο βραβευμένος με Όσκαρ ηθοποιός και σκηνοθέτης επεσήμανε ότι «ο κινηματογραφικός κατασκευαστής σταρ τελείωσε περίπου με την εποχή που εμφανίστηκε η Λόρενς»
LIFO NEWSROOM
Κατάρρευση τοιχογραφίας στην Κνωσό μπροστά σε 300 επισκέπτες – Έρευνα για τα αίτια

Πολιτισμός / Κατάρρευση τοιχογραφίας στην Κνωσό μπροστά σε 300 επισκέπτες – Έρευνα για τα αίτια

Τμήμα τοιχογραφίας του 1960 κατέρρευσε στον αρχαιολογικό χώρο της Κνωσού παρουσία εκατοντάδων επισκεπτών - Το Υπουργείο Πολιτισμού ενημερώθηκε, η ανατολική πτέρυγα αποκλείστηκε για λόγους ασφαλείας.
LIFO NEWSROOM