Το έργο της Αλεξάνδρας Αθανασιάδη στο Μουσείο Β. & Ε. Γουλανδρή της Άνδρου το καλοκαίρι του 2022

Το έργο της Αλεξάνδρας Αθανασιάδου στο Μουσείο Β. & Ε. Γουλανδρή της Άνδρου το καλοκαίρι του 2022 Facebook Twitter
Η Αλεξάνδρα Αθανασιάδου. Φωτο: Αργυρώ Μποζώνη
0

Το έργο της γλύπτριας Αλεξάνδρας Αθανασιάδη θα παρουσιαστεί αναδρομικά το καλοκαίρι του 2022 στο Μουσείο Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή στην Άνδρο, ως είθισται από τις αρχές Ιουλίου.

Το πολυσύνθετο εικαστικό σύμπαν της Αθανασιάδη σε όλα της τα έργα περιλαμβάνει στρώσεις και συναρμογή θραυσμάτων. «Πιστεύω έχει να κάνει με τον τρόπο που βλέπω τον άνθρωπο και δίπλα σε αυτόν το περιβάλλον και την ιστορία. Έτσι νομίζω πως χτίζεται και η ανθρώπινη οντότητα. Η δική μας προσωπικότητα χτίζεται σιγά-σιγά μέσα από όλα αυτά που ζούμε, βλέπουμε και καταλαβαίνουμε, γιατί και το να καταλάβεις κάτι μπορεί να σου πάρει πολύ χρόνο» έχει πει η ίδια.

Η ύλη που φθείρεται όπως και η αλλαγή των ανθρώπων μέσα στο χρόνο αποτελεί έναν από τους άξονες του έργου της που και αυτό με τη σειρά του μέσα στο χρόνο μπορεί να διαβαστεί διαφορετικά.

Για την Αλεξάνδρα Αθανασιάδη, η αφή των έργων εμπεριέχει μια πνευματικότητα, η «καρδιά τους» έρχεται να συναντήσει -συμπαγές ή κενό-, το βάθος της ανθρώπινης αναζήτησης. Τα ίδια συμβολικά στοιχεία που ενυπάρχουν αδιαπέραστα, αγέρωχα σε έναν σιδερένιο θώρακα, είναι το ίδια που γεμίζουν ρωγμές, αμυχές, σημάδια του χρόνου της μνήμης και της ιστορίας, που η ίδια αντιμετωπίζει με έναν τρόπο οικουμενικό και προσανατολισμένο όχι μόνο στο παρελθόν, αλλά και στο μέλλον.

Το έργο της Αλεξάνδρας Αθανασιάδου στο Μουσείο Β. & Ε. Γουλανδρή της Άνδρου το καλοκαίρι του 2022 Facebook Twitter
Άλογο στο Γαλάζιο, 2005-15.

Η ίδια συνυπάρχει με τα έργα, τα θραύσματα, τα παράταιρα υλικά, τα υλικά που μεταμορφώνονται εκτεθειμένα στις καιρικές συνθήκες, απόλυτα αρμονικά. Αυτόνομα και σε διαρκή συνομιλία μαζί τους, καλλιτέχνης και έργα μεταμορφώνονται και ανασυστήνονται με άλλη μορφή, ακόμα και από το ίδιο το υλικό της πρωταρχικής τους κατασκευής.

Η Αλεξάνδρα Αθανασιάδη γεννήθηκε το 1961 ατην Αθήνα, όπου εξακολουθεί να ζει και να εργάζεται. Οι ανώτερες σπουδές της, ξεκίνησαν το 1978 στο Franklin College του Λουγκάνο.

Το 1979 έγινε δεκτή στο Ruskin School of Drawing and Fine Art του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, από όπου αποφοίτησε το 1982 με διάκριση και πτυχίο Bachelor of Fine Arts στη γλυπτική και τη χαρακτική. Συνέχισε με μεταπτυχιακές σπουδές στο Columbia University της Νέας Υόρκης και το 1984 έλαβε από εκεί πτυχίο Master of Fine Arts στη γλυπτική.


Ασχολήθηκε, επίσης, με τη σκηνογραφία στη Νέα Υόρκη και στην Αθήνα. Έργα της βρίσκονται σε σημαντικές συλλογές ανά τον κόσμο. Από το 1984 μέχρι σήμερα έχει εκθέσει σε πολλές ατομικές και ομαδικές εκθέσεις.

Εν τω μεταξύ, η έκθεση έργων της «Dreamscape» ανοίγει την Πέμπτη  10 Μαρτίου 2022 στη γκαλερί Ζουμπουλάκη.

Η Αλεξάνδρα Αθανασιάδη εικονογραφεί ένα επίμονο όνειρό της. Για τριάντα χρόνια είχε στο νου της μια εικόνα που «κινείται μεταξύ φανταστικής θαλασσογραφίας και χειμερινού τοπίου». Κατά τη δύσκολη περίοδο της καραντίνας, αυτό το «εκτός χρόνου τοπίο» επανήλθε. Παρουσιάζοντας εικόνες και ανασύροντας συναισθήματα, η καλλιτέχνης δημιουργεί ένα γνώριμο αποστασιοποιημένο τοπίο που προσφέρει μια αίσθηση ηρεμίας και προστασίας.

Εικόνες φωτός, θάλασσας, δέντρων, συνθέσεις, προτείνουν έναν ξεκάθαρο και ουσιώδη στοχασμό πάνω στο περιβάλλον που καταστρέφουμε, σε αυτό που χάνεται και σε αυτό που υπήρξε πολύ πριν από εμάς. Η Αθανασιάδη αναζητά την «ασπίδα προστασίας» που όλοι μας ψάχνουμε –ιδιαιτέρως τα τελευταία χρόνια. Μια ανάσα και ένα καταφύγιο.

Το έργο της Αλεξάνδρας Αθανασιάδου στο Μουσείο Β. & Ε. Γουλανδρή της Άνδρου το καλοκαίρι του 2022 Facebook Twitter
Ίχνη, 2015.
Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τομ Κρουζ: «Θα κάνω ταινίες μέχρι τα 100 μου» – Τι είπε για το τέλος του Mission: Impossible

Πολιτισμός / Τομ Κρουζ: «Θα κάνω ταινίες μέχρι τα 100 μου» – Τι είπε για το τέλος του Mission: Impossible

Ο Τομ Κρουζ βρέθηκε στις Κάννες για την πανευρωπαϊκή πρεμιέρα της νέας ταινίας του δημοφιλούς franchise, η οποία αποτελεί το δεύτερο μέρος της ιστορίας που ξεκίνησε με το Dead Reckoning
LIFO NEWSROOM
Αντιγόνη Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Ούλριχ Ράσε

Πολιτισμός / Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου & Εθνικό Θέατρο: Πρώτες εικόνες από την Αντιγόνη του Ούλριχ Ράσε

Το φετινό επετειακό πρόγραμμα του Φεστιβάλ στην Επίδαυρο ξεκινά με την Αντιγόνη, σε συμπαραγωγή με το Εθνικό Θέατρο και σε σκηνοθεσία ενός από τους πιο συναρπαστικούς Γερμανούς σκηνοθέτες.
LIFO NEWSROOM
Βρέθηκε εντυπωσιακό μωσαϊκό σε ερείπια στη Νίκαια της Βιθυνίας

Πολιτισμός / Βρέθηκε εντυπωσιακό ψηφιδωτό του 1ου αιώνα μ.Χ. στη Νίκαια της Βιθυνίας

Η αρχαιολογική σκαπάνη, στην περιοχή όπου πραγματοποιήθηκε η α' Οικουμενική Σύνοδος, αποκάλυψε ένα ψηφιδωτό με μοτίβα γαλέρας και ελαφιού, το οποίο φέρεται να χρονολογείται στον πρώτο αιώνα μ.Χ.
LIFO NEWSROOM
In a Bright Green Field, η νέα μεγάλη έκθεση του ΔΕΣΤΕ στο Μουσείο Μπενάκη

Πολιτισμός / Έλληνες και Κύπριοι καλλιτέχνες στη νέα έκθεση του ΔΕΣΤΕ στο Μουσείο Μπενάκη

Με έργα 27 δημιουργών κάτω των 40 ετών, η έκθεση «In a Bright Green Field» –μια σύμπραξη τριών ιδρυμάτων, μεταξύ των οποίων και το New Museum της Νέας Υόρκης– εξετάζει μερικές από τις πιο συναρπαστικές και αναδυόμενες καλλιτεχνικές πρακτικές στην Αθήνα και τη Λευκωσία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Σον Πεν: «Η Τζένιφερ Λόρενς είναι ίσως η τελευταία αυθεντική σταρ του κινηματογράφου»

Πολιτισμός / Σον Πεν: «Η Τζένιφερ Λόρενς είναι ίσως η τελευταία αυθεντική σταρ του κινηματογράφου»

Μιλώντας στο podcast του δημοσιογράφου Λούι Θερού, ο βραβευμένος με Όσκαρ ηθοποιός και σκηνοθέτης επεσήμανε ότι «ο κινηματογραφικός κατασκευαστής σταρ τελείωσε περίπου με την εποχή που εμφανίστηκε η Λόρενς»
LIFO NEWSROOM
Κατάρρευση τοιχογραφίας στην Κνωσό μπροστά σε 300 επισκέπτες – Έρευνα για τα αίτια

Πολιτισμός / Κατάρρευση τοιχογραφίας στην Κνωσό μπροστά σε 300 επισκέπτες – Έρευνα για τα αίτια

Τμήμα τοιχογραφίας του 1960 κατέρρευσε στον αρχαιολογικό χώρο της Κνωσού παρουσία εκατοντάδων επισκεπτών - Το Υπουργείο Πολιτισμού ενημερώθηκε, η ανατολική πτέρυγα αποκλείστηκε για λόγους ασφαλείας.
LIFO NEWSROOM