Ένα αριστούργημα του Canaletto επιστρέφει στην Ουαλία, 80 χρόνια κρυμμένο σε ορυχείο σχιστόλιθου

Το αριστούργημα του Canaletto επιστρέφει στην Ουαλία 80 χρόνια αφότου ήταν κρυμμένο στο ορυχείο σχιστόλιθου Facebook Twitter
Ο πίνακας του 1725, είναι ασυνήθιστος στο έργο του Canaletto καθώς αντί για τις συνήθεις λαμπρές όψεις της Βενετίας, απεικονίζει μια αυλή στην καθημερινότητά της. Φωτογραφία: The National Gallery, Λονδίνο
0

Το αριστούργημα του Canaletto επιστρέφει στην Ουαλία 80 χρόνια από τότε που το έκρυψαν σε ορυχείο σχιστόλιθου
«Η Αυλή των λιθοξόων», που μεταφέρθηκε για φύλαξη κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, εκτίθεται στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ουαλίας

Κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, ο πίνακας μεταφέρθηκε 250 μίλια από το κεντρικό Λονδίνο στη βόρεια Ουαλία για να μείνει κρυμμένος σε ένα ορυχείο σχιστόλιθου, μακριά από τους κινδύνους της ναζιστικής εισβολής και τους βομβαρδισμούς της Λουφτβάφε.

Ογδόντα χρόνια μετά, επιστρέφει για να αποτελέσει το επίκεντρο μιας έκθεσης που εγκαινιάζεται αυτή την εβδομάδα στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ουαλίας στο Aberystwyth.

Ο πίνακας, ένα πρώιμο έργο του Βενετού καλλιτέχνη του 18ου αιώνα, ήταν μεταξύ των θησαυρών που μεταφέρθηκαν από την Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου στο σπηλαιώδες σχιστολιθικό ορυχείο Manod, κοντά στο Blaenau Ffestiniog, το 1940 για να φυλαχθούν.

Το αριστούργημα του Canaletto επιστρέφει στην Ουαλία 80 χρόνια αφότου ήταν κρυμμένο στο ορυχείο σχιστόλιθου Facebook Twitter
Φύλακες βγάζουν από το κιβώτιό του έναν πίνακα του Girolamo da Treviso για επιθεώρηση ρουτίνας στο λατομείο Manod το 1942. Φωτογραφία: Fred Ramage/Getty Images

Καθώς ο δεύτερος παγκόσμιος πόλεμος πλησίαζε, ιδρύματα όπως η Εθνική Πινακοθήκη άρχισαν να σχεδιάζουν τι θα κάνουν με τους θησαυρούς τους. Μια πρόταση ήταν να μεταφερθούν στον Καναδά, αλλά το ενδεχόμενο επίθεσης από υποβρύχια δημιουργούσε προβληματισμούς και ο Ουίνστον Τσόρτσιλ πήρε την απόφαση: "Κρύψτε τους θησαυρούς σε σπηλιές και κελάρια, αλλά ούτε ένας πίνακας δεν πρόκειται να φύγει από αυτό το νησί".

Το ορυχείο του Μανόντ ανταποκρινόταν στο σχέδιο. Χρησιμοποιήθηκαν εκρηκτικά για να διευρυνθεί η είσοδος ώστε να φιλοξενήσει τους μεγαλύτερους πίνακες και χτίστηκαν «δωμάτια» από τούβλα μέσα στα σπήλαια για να προστατεύονται οι πίνακες από τις διακυμάνσεις της υγρασίας και της θερμοκρασίας.

Κατασκευάστηκαν ειδικές θήκες για την ασφαλή μεταφορά των πινάκων, συμπεριλαμβανομένου του Canaletto, με φορτηγά στην Ουαλία. Μέχρι το καλοκαίρι του 1941, η συλλογή είχε μεταφερθεί στο υπόγειο καταφύγιό της, όπου επρόκειτο να παραμείνει για τέσσερα χρόνια.

Ο Canaletto, ο οποίος παραχωρείται ως δάνειο στο πλαίσιο των εορτασμών της Εθνικής Πινακοθήκης για τα 200 χρόνια από την ίδρυσή της, είναι ασυνήθιστος στο έργο του καλλιτέχνη. Αντί να εστιάζει στη λαμπρότητα και τη μεγαλοπρέπεια της Βενετίας, παρουσιάζει τη ζωή των απλών ανθρώπων. Το Campo San Vidal στη Βενετία έχει μετατραπεί προσωρινά σε αυλή λιθοξόου, γεμάτη με πέτρες και εργαλεία, καθώς οι άνθρωποι εργάζονται στην πρωινή λιακάδα. Η πρώτη ονομασία του πίνακα ήταν Campo S. Vidal e Santa Maria della Carità.

Η έκθεση θα διαρκέσει στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ουαλίας από τις 10 Μαΐου έως τις 7 Σεπτεμβρίου 2024.

Με στοιχεία από την Guardian

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τουρκία: Πραγματοποιήθηκε το Διεθνές Μαθητικό Συνέδριο Λογοτεχνίας «Κική Δημουλά. Η Ποιήτρια»

Πολιτισμός / Τουρκία: Πραγματοποιήθηκε το Διεθνές Μαθητικό Συνέδριο Λογοτεχνίας «Κική Δημουλά. Η Ποιήτρια»

Στο συνέδριο συμμετείχε, μεταξύ άλλων και η κόρη της σπουδαίας ποιήτριας, Έλση Δημουλά, η οποία προέτρεψε τους μαθητές να «αγκαλιάσουν» τη γνώση και να τολμούν να εκφράζονται μέσα από την ποίηση
LIFO NEWSROOM
ΕΠΕΞ Τρόμος, Εγκογιάν και Ιζαμπέλ Ιπέρ από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Τρόμος, Εγκογιάν και Ιζαμπέλ Ιπέρ από αύριο στους κινηματογράφους

Το κοψοχολιαστικό «Oddity», το «Seven Veils» με την Αμάντα Σέιφριντ, το «Α Traveler’s Needs» με την Ιζαμπέλ Ιπέρ και το γαλλικό crowdpleaser «En Fanfare» είναι μερικές από τις ταινίες που ξεχωρίζουν από το κινηματογραφικό πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Παρεμβάσεις από Kουμεντάκη και Aνδρεαδάκη για την Εθνική Πινακοθήκη και την ελευθερία της καλλιτεχνικής έκφρασης

Πολιτισμός / Εθνική Πινακοθήκη: Κουμεντάκης και Aνδρεαδάκης στηρίζουν την Συραγώ Τσιάρα

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης με δημόσιες τοποθετήσεις τους αναφέρθηκαν στην ελευθερία της καλλιτεχνικής έκφρασης
LIFO NEWSROOM