Αρχαία επιτύμβια στήλη ελληνιστικών χρόνων ήρθε στο «φως» στον Άραχθο

Αρχαία επιτύμβια στήλη ελληνιστικών χρόνων ήρθε στο «φως» στον Άραχθο Facebook Twitter
Φωτ.: Εφορεία Αρχαιοτήτων Άρτας
0

Mία ακέραιη επιτύμβια στήλη ελληνιστικών χρόνων ήρθε στο φως στις όχθες του ποταμού Άραχθου στην Άρτα.

Η επιτύμβια στήλη διατηρεί σε άριστη κατάσταση την ανάγλυφη φυτική διακόσμησή της, τα ονόματα δύο νεκρών συνοδευόμενα από κοινό πατρώνυμο και το εθνικό τους (πατρώνυμο) όπως αναφέρει η Εφορία Αρχαιοτήτων Άρτας.

Το σημαντικό αυτό εύρημα συνδέεται με τα ιστορικά ταφικά μνημεία που είχαν διερευνηθεί στην ίδια θέση το 2021.

Μετά την απομάκρυνσή της από την κοίτη, η στήλη μεταφέρθηκε στο Αρχαιολογικό Μουσείο Άρτας.

«Ο ποταμός δεν παύει να εκπλήσσει ευχάριστα και να αποκαλύπτει ταφικά μνημεία, αρχιτεκτονικά μέλη και κινητά ευρήματα που προσθέτουν στις γνώσεις για την Αμβρακία, την αρχαία πόλη που αναπτύχθηκε στην όχθη του, αλλά και για την κατοίκηση στην περιοχή στους βυζαντινούς χρόνου», σημειώνει σε σχετική ανακοίνωσή του το Αρχαιολογικό Μουσείο Άρτας.

Αρχαία επιτύμβια στήλη ελληνιστικών χρόνων ήρθε στο «φως» στον Άραχθο Facebook Twitter
Φωτ.: Εφορεία Αρχαιοτήτων Άρτας
Αρχαία επιτύμβια στήλη ελληνιστικών χρόνων ήρθε στο «φως» στον Άραχθο Facebook Twitter
Φωτ.: Εφορεία Αρχαιοτήτων Άρτας
Αρχαία επιτύμβια στήλη ελληνιστικών χρόνων ήρθε στο «φως» στον Άραχθο Facebook Twitter
Φωτ.: Εφορεία Αρχαιοτήτων Άρτας
Αρχαία επιτύμβια στήλη ελληνιστικών χρόνων ήρθε στο «φως» στον Άραχθο Facebook Twitter
Φωτ.: Εφορεία Αρχαιοτήτων Άρτας
Αρχαία επιτύμβια στήλη ελληνιστικών χρόνων ήρθε στο «φως» στον Άραχθο Facebook Twitter
Φωτ.: Εφορεία Αρχαιοτήτων Άρτας
Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στο μυαλό του Τζον Λε Καρέ

Πολιτισμός / Ένα βότσαλο με την ένδειξη «to fix» και άλλες 1200 κούτες είναι το αρχείο του Τζον Λε Καρέ

Μια νέα έκθεση ανοίγει το δαιδαλώδες αρχείο του πιο διάσημου συγγραφέα κατασκοπείας, φωτίζοντας τη συναρπαστική, συχνά ιδιόμορφη δημιουργική διαδικασία που έκρυβαν τα μυθιστορήματά του.
LIFO NEWSROOM
«Φάρμα»: Τα ζώα «ζωντανεύουν» μέσα από τη Νεοελληνική Γλυπτική στην Εθνική Γλυπτοθήκη

Πολιτισμός / «Φάρμα»: Τα ζώα της συλλογής της Εθνικής Γλυπτοθήκης αποκτούν μόνιμη έκθεση

Ένα πιο σπάνιο, αλλά πολύ ενδιαφέρον θέμα της Γλυπτικής, όχι μόνο μέσα από την ιδιαίτερη προσέγγιση, αλλά και μέσα από το ύφος του κάθε καλλιτέχνη, άλλοτε έντονα ρεαλιστικό και άλλοτε λιτό και αφαιρετικό, από τη δεκαετία του 1940 έως και τη δεκαετία του 1970.
ΕΛΠΙΔΑ ΜΟΥΡΚΑΚΟΥ
Η Τζούλια Ρόμπερτς, ο αγγελικός Κιάνου Ριβς και ο δαιμονικός Ίθαν Χοκ από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Η Τζούλια Ρόμπερτς, ο αγγελικός Κιάνου Ριβς και ο δαιμονικός Ίθαν Χοκ από αύριο στους κινηματογράφους

Η προκλητική δημιουργία του Λούκα Γκουντανίνο «After the Hunt», ο Χρυσός Φοίνικας του Παναχί, το «Good Fortune», το «Black Phone 2» και 4 ακόμα ταινίες στο κινηματογραφικό πρόγραμμα της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Εβδομάδα μόδας στο Ριάντ: «Καρφιά» από την εγγονή της Vivienne Westwood για τη συμμετοχή του οίκου

Πολιτισμός / Εβδομάδα μόδας στο Ριάντ: «Καρφιά» από την εγγονή της Vivienne Westwood για τη συμμετοχή του οίκου

Ο οίκος Vivienne Westwood υπερασπίστηκε την παρουσία του στη Σαουδική Αραβία, υποστηρίζοντας ότι πρόκειται για «ευκαιρία πολιτισμικού διαλόγου και αμοιβαίας κατανόησης»
LIFO NEWSROOM
«Τιτανικός»: Πώς ένα τρέιλερ τεσσάρων λεπτών βοήθησε την ταινία να γίνει ένα από τα μεγαλύτερα blockbusters

Πολιτισμός / «Τιτανικός»: Πώς ένα τρέιλερ τεσσάρων λεπτών βοήθησε την ταινία να γίνει ένα από τα μεγαλύτερα blockbusters

«Τα διακυβεύματα ήταν τεράστια. Όλοι ήμασταν σε ένταση. Είχαμε ξοδέψει πέντε χρόνια και 200 εκατομμύρια δολάρια» - Ο παραγωγός του «Τιτανικού» γράφει για την εποχή δημιουργίας της ταινίας που «έσπασε» ταμεία και απέσπασε 11 βραβεία Όσκαρ
LIFO NEWSROOM
Πορτρέτο της Μαρίας Αντουανέτας πιστεύεται πως απεικονίζει την αδερφή της

Πολιτισμός / Πορτρέτο της Μαρίας Αντουανέτας πιστεύεται πως απεικονίζει την αδελφή της

«Αν και αυτά τα εντυπωσιακά πορτρέτα έχουν εκτεθεί πολλές φορές τα τελευταία 250 χρόνια, θα είναι πραγματικά ξεχωριστό να βλέπουμε επιτέλους τη Μαρία Αντουανέτα όπως ήταν πραγματικά, και όχι να τη συγχέουμε με την αδελφή της», δήλωσε ο διευθυντής του Μουσείου Τέχνης και Ιστορίας στη Γενεύη
LIFO NEWSROOM