Απολύθηκε αρχισυντάκτης γνωστού περιοδικού τέχνης λόγω επιστολής για τον πόλεμο στο Ισραήλ

Απολύθηκε αρχισυντάκτης γνωστού περιοδικού τέχνης λόγω επιστολής για τον πόλεμο στο Ισραήλ Facebook Twitter
Φωτ.: Getty Images
0

Το Artforum απέλυσε αρχισυντάκτη του μετά από μια ανοιχτή επιστολή για τον πόλεμο Ισραήλ-Χαμάς.

Ο Ντέιβιντ Βελάσκο απομακρύνθηκε αφού οι εκδότες του γνωστού περιοδικού τέχνης δήλωσαν ότι υπήρξε «μια ελαττωματική συντακτική διαδικασία» σχετικά με τη δημοσίευση μιας επιστολής που υποστήριζε την απελευθέρωση της Παλαιστίνης.

Αναλυτικότερα, ένας από τους κορυφαίους συντάκτες του περιοδικού για τον κόσμο της τέχνης απολύθηκε το βράδυ της Πέμπτης, αφού οι εκδότες του Artforum δήλωσαν ότι η απόφαση του προσωπικού να δημοσιεύσει μια ανοιχτή επιστολή για τον πόλεμο Ισραήλ-Χαμάς δεν πληρούσε τα πρότυπα του οργανισμού. Ο αρχισυντάκτης, Ντέιβιντ Βελάσκο, δήλωσε ότι απολύθηκε μετά από έξι χρόνια στο Artforum, το οποίο θεωρείται από τα πιο έγκυρα περιοδικά τέχνης στον κόσμο, από το 2005.

«Δεν μετανιώνω για τίποτα», δήλωσε ο Βελάσκο σε ένα ηλεκτρονικό μήνυμα. «Είμαι απογοητευμένος που ένα περιοδικό που πάντα υποστήριζε την ελευθερία του λόγου και τις φωνές των καλλιτεχνών λύγισε στις εξωτερικές πιέσεις».

Χιλιάδες καλλιτέχνες, ακαδημαϊκοί και εργαζόμενοι στον πολιτισμό, μεταξύ των οποίων και ο ίδιος ο Βελάσκο, υπέγραψαν μια ανοιχτή επιστολή στις 19 Οκτωβρίου, η οποία υποστήριζε την απελευθέρωση της Παλαιστίνης και επέκρινε τη σιωπή των πολιτιστικών φορέων σχετικά με τους ισραηλινούς βομβαρδισμούς των κατοίκων στη Γάζα.

Η επιστολή αρχικά παρέλειψε να αναφέρει την επίθεση της Χαμάς στις 7 Οκτωβρίου, πληροφορία που προστέθηκε μετά από κριτική από συνδρομητές και διαφημιστές. Προστέθηκε επίσης ένας πρόλογος που έλεγε ότι η επιστολή «αντανακλά τις απόψεις των υπογεγραμμένων μεμονωμένων μερών και δεν συντάχθηκε, καθοδηγήθηκε ή δρομολογήθηκε από το Artforum ή το προσωπικό του».

Δεν είναι σαφές ποιος έγραψε την επιστολή. Σε αυτήν, οι υπογράφοντες «ζητούν τον τερματισμό της δολοφονίας και της επιβάρυνσης όλων των αμάχων, την άμεση κατάπαυση του πυρός, τη διέλευση ανθρωπιστικής βοήθειας στη Γάζα και τον τερματισμό της συνενοχής των κυβερνητικών μας οργάνων σε σοβαρές παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και εγκλήματα πολέμου».

Οι εκδότριες του περιοδικού, η Ντανιέλ ΜακΚόνελ και η Κέιτ Κόζα, δεν ανταποκρίθηκαν αμέσως σε αίτημα για σχολιασμό. Σε μια ανάρτηση στον ιστότοπο του περιοδικού το βράδυ της Πέμπτης, επέκριναν την απόφαση ως «μη σύμφωνη με τη συντακτική διαδικασία του Artforum».

Η επιστολή «παρερμηνεύτηκε ευρέως ως δήλωση του περιοδικού σχετικά με εξαιρετικά ευαίσθητες και περίπλοκες γεωπολιτικές συνθήκες», ανέφεραν στην ανάρτηση, η οποία δεν έκανε καμία αναφορά στην καταγγελία του Βελάσκο. «Το γεγονός ότι η επιστολή παρερμηνεύτηκε ως αντικατοπτρίζουσα τη θέση του περιοδικού, όπως είναι κατανοητό, οδήγησε σε σημαντική δυσαρέσκεια τους αναγνώστες και την κοινότητά μας, κάτι για το οποίο λυπούμαστε βαθύτατα», προστίθεται.

Με πληροφορίες από New York Times

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Victoria’s Secret Fashion Show 2025: Ο λόγος που η Κένταλ Τζένερ δεν περπάτησε στο φετινό σόου

Πολιτισμός / Victoria’s Secret Fashion Show 2025: Ο λόγος που η Κένταλ Τζένερ δεν περπάτησε στο φετινό σόου

Το θρυλικό σόου επέστρεψε στη Νέα Υόρκη, σηματοδοτώντας τη δεύτερη χρονιά του μεγάλου comeback του μετά την εξαετή παύση και την επανεκκίνηση του 2024, με μία ηχηρή ωστόσο απουσία
LIFO NEWSROOM
Baby Reindeer: Ο Μάκης Παπαδημητρίου σκηνοθετεί την επιτυχία του Netflix στο Θέατρο Ιλίσια-Βολανάκης

Πολιτισμός / Baby Reindeer: Ο Μάκης Παπαδημητρίου σκηνοθετεί την επιτυχία του Netflix στο Θέατρο Ιλίσια-Βολανάκης

Το «Baby Reindeer» είναι μια δραματική μαύρη κωμωδία, βασισμένη στην αληθινή ιστορία του Βρετανού κωμικού Ρίτσαρντ Γκαντ, ο οποίος υπήρξε θύμα εμμονικής παρακολούθησης από μια γυναίκα
LIFO NEWSROOM
Στο μυαλό του Τζον Λε Καρέ

Πολιτισμός / Ένα βότσαλο με την ένδειξη «to fix» και άλλες 1200 κούτες είναι το αρχείο του Τζον Λε Καρέ

Μια νέα έκθεση ανοίγει το δαιδαλώδες αρχείο του πιο διάσημου συγγραφέα κατασκοπείας, φωτίζοντας τη συναρπαστική, συχνά ιδιόμορφη δημιουργική διαδικασία που έκρυβαν τα μυθιστορήματά του.
LIFO NEWSROOM
«Φάρμα»: Τα ζώα «ζωντανεύουν» μέσα από τη Νεοελληνική Γλυπτική στην Εθνική Γλυπτοθήκη

Πολιτισμός / «Φάρμα»: Τα ζώα της συλλογής της Εθνικής Γλυπτοθήκης αποκτούν μόνιμη έκθεση

Ένα πιο σπάνιο, αλλά πολύ ενδιαφέρον θέμα της Γλυπτικής, όχι μόνο μέσα από την ιδιαίτερη προσέγγιση, αλλά και μέσα από το ύφος του κάθε καλλιτέχνη, άλλοτε έντονα ρεαλιστικό και άλλοτε λιτό και αφαιρετικό, από τη δεκαετία του 1940 έως και τη δεκαετία του 1970.
ΕΛΠΙΔΑ ΜΟΥΡΚΑΚΟΥ