To 9o Φεστιβάλ Νέων Χορογράφων έρχεται στη Στέγη από τις 11 έως 13 Μαρτίου 2022

To 9o Φεστιβάλ Νέων Χορογράφων έρχεται στη Στέγη από τις 11 έως 13 Μαρτίου 2022 Facebook Twitter
Αλέξανδρος Σταυρόπουλος, On Wednesdays We Wear Pink. | Φωτο: Πηνελόπη Γερασίμου
0

To 9o Φεστιβάλ Νέων Χορογράφων έρχεται στη Στέγη. Έξι πρωτότυπα έργα και δύο installations σε ένα μαραθώνιο έξι ωρών και τριών ημερών επαναπροσδιορίζει τη σχέση μας με την πραγματικότητα που ουρλιάζει χορεύοντας δίπλα μας. Μπορείς να χορέψεις στον ρυθμό του αύριο;

Έργα ζωντανά που μιλούν για το σήμερα και αύριο. Καλλιτέχνες που είναι έτοιμοι να στήσουν dance balls στην καρδιά της Αθήνας, ξεπερνούν τα όρια του σύγχρονου χορού και ανοίγονται στο διευρυμένο τοπίο των υβριδικών τεχνών. Αυτό είναι το Onassis New Choreographers Festival 9. Το καθιερωμένο φεστιβάλ της νέας γενιάς Ελλήνων (και όχι μόνο) δημιουργών του χορού, είναι εδώ για ένατη χρονιά, με ζωντανά έργα στις σκηνές της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, από 11 έως 13 Μαρτίου 2022.

Από καλλιτέχνες που δεν είναι απαραίτητα μόνο χορογράφοι ή μόνο νέοι ηλικιακά και δεν αυτολογοκρίνονται ως προς το καλλιτεχνικό υπόβαθρο, το ταπεραμέντο ή το εννοιολογικά σύνθετο έως και εξεζητημένο περιεχόμενό τους, αλλά είναι έτοιμοι να στήσουν διεθνείς συνεργασίες στα πέρατα του κόσμου, που δεν διστάζουν να γίνουν πολύ προσωπικοί όσο και αντιδραστικοί, πολιτικοί και, ταυτόχρονα, αβίαστα συναισθηματικοί. Έξι ολόκληρες ώρες χορού για 3 ημέρες. Το ONC9 είναι εδώ, όλο σε ένα απόγευμα, με αναθέσεις σε καλλιτέχνες που η Στέγη υποδέχεται για πρώτη φορά και έργα που προέκυψαν μέσα από τη συνέχιση συνεργασιών με δημιουργούς της κίνησης και του χορού.

Το καθιερωμένο φεστιβάλ της νέας γενιάς Ελλήνων (και όχι μόνο) δημιουργών του χορού, είναι εδώ για ένατη χρονιά, με ζωντανά έργα στις σκηνές της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, από 11 έως 13 Μαρτίου 2022.

Έξι λεπτά έκστασης. Ξανά και ξανά. Μια όπερα-μπαλέτο του 1735 χορεύεται στο στυλ του krump street dance των 90s, τον χορό-πράξη αντίστασης που ξεκίνησε από τα γκέτο του Λος Άντζελες στα τέλη των 90s στη βίντεο-εγκατάσταση στην είσοδο της Στέγης (Clément Cogitore, Les Indes Galantes). Σε συνθήκη επιστημονικής -ή μήπως οντολογικής;- φαντασίας μας διακτινίζει η transmedia εγκατάσταση των Constantine Skourlis, Δάφνης Αντωνιάδου & Αλέξανδρου Βαρδαξόγλου (DEEP HORIZON). Χωράμε όλοι στο ίδιο dance floor μας λέει ο Μανώλης Σαριδάκης με το έργο που δημιούργησε στο πλαίσιο του προγράμματος Europe Beyond Access και της δέσμευσης της Στέγης απέναντι σε ζητήματα πρόσβασης ατόμων με αναπηρία στο χορό (Έχουν τα ρομπότ συναισθήματα;). Πείραμα στα όρια της σχέσης του σώματος με τον ήχο, την εικόνα και τα αντικείμενα είναι το ντουέτο που χορογραφεί η Ιωάννα Παρασκευοπούλου (MOS). Ένα «ροζ μανιφέστο» κατά της πατριαρχίας για πέντε «αμαζόνες» του latin, του camp και του kitsch στήνει ο Αλέξανδρος Σταυρόπουλος (Τις Τετάρτες Φοράμε Ροζ). «Πώς ζούμε τη ζωή μας;» αναρωτιέται ο Κωνσταντίνος Παπανικολάου και μας παραδίδει ένα σόλο-σκωπτικό savoir vivre για τον 21ο αιώνα (A User’s Manual). Δύο ενισχυτές, δεκατέσσερα ηχεία και πρωτότυπο songwriting για το superchaos που ζούμε περιλαμβάνει το έργο της Φωτεινής Σταματελοπούλου (optimal soft). Για έναν άλλο «παλμό» αρρενωπότητας μιλά ο Ηλίας Χατζηγεωργίου, από τους πρωτεργάτες του ελληνικού hip-hop, χορογραφώντας τέσσερις street-dancers (A BOUNCE 4 MEN).

To 9o Φεστιβάλ Νέων Χορογράφων έρχεται στη Στέγη από τις 11 έως 13 Μαρτίου 2022 Facebook Twitter
Ηλίας Χατζηγεωργίου, A BOUNCE 4 MEN. | Φωτο: Πηνελόπη Γερασίμου

Όταν πρόκειται για χορό, μιλάμε για μια πολυαισθητηριακή, συνεργατική, σωματική, βιωματική και δημόσια εμπειρία. Όπως αναφέρουν οι επιμελητές του ONC9, Ιλειάνα Δημάδη, Αφροδίτη Παναγιωτάκου, Κωνσταντίνος Τζάθας: «Ο σύγχρονος χορός είναι ανοικτό πεδίο. Έτοιμο να δεχτεί τις επιδράσεις όσων συμβαίνουν «εκεί έξω» και «πρώτα-από-τα-κάτω». Από το hip-hop του Μπρονξ και το gangnam της Νότιας Κορέας, από το krump του Λος Άντζελες και το break-dance της Νέας Υόρκης έως τα voguing balls και τα Tik-tok dance challenges, από τα σώματα που διεκδικούν τις νέες ταυτότητές τους έως τους χορούς όσων διαδηλώνουν για τα δίκαια αυτονόητα που δεν είναι δεδομένα.  Γιατί το θέμα τώρα δεν είναι να δούμε χορό. Το θέμα είναι να ενεργοποιήσουμε ξανά τις αισθήσεις μας. Να δούμε περισσότερα. Να ακούσουμε περισσότερα. Να αισθανθούμε περισσότερα. Να απορροφήσουμε ΟΣΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ γίνεται. Παραφράζοντας τη Σούζαν Σόνταγκ, “η Ιστορία χορεύει δίπλα μας ουρλιάζοντας. Το πώς βλέπουμε κάτι, είναι μια πράξη ιστορικής συνείδησης”.».

To 9o Φεστιβάλ Νέων Χορογράφων έρχεται στη Στέγη από τις 11 έως 13 Μαρτίου 2022 Facebook Twitter
Φωτεινή Σταματελοπούλου, optimal soft. | Φωτο: Πηνελόπη Γερασίμου
To 9o Φεστιβάλ Νέων Χορογράφων έρχεται στη Στέγη από τις 11 έως 13 Μαρτίου 2022 Facebook Twitter
Ιωάννα Παρασκευοπούλου, MOS. | Φωτο: Πηνελόπη Γερασίμου
To 9o Φεστιβάλ Νέων Χορογράφων έρχεται στη Στέγη από τις 11 έως 13 Μαρτίου 2022 Facebook Twitter
Κωνσταντίνος Παπανικολάου, A User’s Manual. | Φωτο: Πηνελόπη Γερασίμου
To 9o Φεστιβάλ Νέων Χορογράφων έρχεται στη Στέγη από τις 11 έως 13 Μαρτίου 2022 Facebook Twitter
Μανώλης Σαριδάκης, Έχουν τα ρομπότ συναισθήματα; | Φωτο: Πηνελόπη Γερασίμου
To 9o Φεστιβάλ Νέων Χορογράφων έρχεται στη Στέγη από τις 11 έως 13 Μαρτίου 2022 Facebook Twitter
Δάφνη Αντωνιάδου, Αλέξανδρος Βαρδαξόγλου, Constantine Skourlis, DEEP HORIZON.
To 9o Φεστιβάλ Νέων Χορογράφων έρχεται στη Στέγη από τις 11 έως 13 Μαρτίου 2022 Facebook Twitter
Clément Cogitore, Les Indes galantes.

Επιμέλεια Φεστιβάλ: Ιλειάνα Δημάδη, Αφροδίτη Παναγιωτάκου, Κωνσταντίνος Τζάθας
Production Manager: Δήμητρα Δερνίκου
Οργάνωση Παραγωγής: Θεοδώρα Καπράλου, Άκης Χοντάσης
Εκτέλεση Παραγωγής: Μαριανότα Γιαννάκη, Δανάη Γιαννακοπούλου, Δέσποινα Σιφνιάδου, Ιουλία Σταμούλη
Τεχνική Διεύθυνση: Λευτέρης Καραμπίλας
Αναπληρωτής Τεχνικός Διευθυντής – Τεχνική Διεύθυνση Περιοδείας: Philip Hills
Οργάνωση δράσεων εξωστρέφειας: Χριστίνα Λιάτα
Σχεδιασμός προβολής: Τμήμα Επικοινωνίας Ιδρύματος Ωνάση
Κινηματογραφική επιμέλεια: Χρήστος Σαρρής
Onassis Channel assistant: Σμαράγδα Δογάνη
Ανάθεση – Παραγωγή: Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Παραγωγές (με σειρά παρουσίασης)


Clément Cogitore, Les Indes galantes
16:30-23:00 | Φουαγιέ Ισογείου


Δάφνη Αντωνιάδου, Αλέξανδρος Βαρδαξόγλου, Constantine Skourlis, DEEP HORIZON
16:30-21:00 & 22:00-23:30 | Εκθεσιακός Χώρος -1 (Gallery Space Room)


Μανώλης Σαριδάκης, Έχουν τα ρομπότ συναισθήματα;
17:00 & 18:30 | Back of House


Ιωάννα Παρασκευοπούλου, MOS  
17:30 | Μικρή Σκηνή


Αλέξανδρος Σταυρόπουλος, On Wednesdays We Wear Pink (Τις Τετάρτες φοράμε ροζ)
19:00 | Κεντρική Σκηνή


Κωνσταντίνος Παπανικολάου, A User’s Manual 
20:00 | Μικρή Σκηνή


Φωτεινή Σταματελοπούλου, optimal soft 
21:00 | Εκθεσιακός Χώρος -1 (Gallery Space)


Ηλίας Χατζηγεωργίου, A BOUNCE 4 MEN
22:00 | Κεντρική Σκηνή 

 
Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Victoria’s Secret Fashion Show 2025: Ο λόγος που η Κένταλ Τζένερ δεν περπάτησε στο φετινό σόου

Πολιτισμός / Victoria’s Secret Fashion Show 2025: Ο λόγος που η Κένταλ Τζένερ δεν περπάτησε στο φετινό σόου

Το θρυλικό σόου επέστρεψε στη Νέα Υόρκη, σηματοδοτώντας τη δεύτερη χρονιά του μεγάλου comeback του μετά την εξαετή παύση και την επανεκκίνηση του 2024, με μία ηχηρή ωστόσο απουσία
LIFO NEWSROOM
Baby Reindeer: Ο Μάκης Παπαδημητρίου σκηνοθετεί την επιτυχία του Netflix στο Θέατρο Ιλίσια-Βολανάκης

Πολιτισμός / Baby Reindeer: Ο Μάκης Παπαδημητρίου σκηνοθετεί την επιτυχία του Netflix στο Θέατρο Ιλίσια-Βολανάκης

Το «Baby Reindeer» είναι μια δραματική μαύρη κωμωδία, βασισμένη στην αληθινή ιστορία του Βρετανού κωμικού Ρίτσαρντ Γκαντ, ο οποίος υπήρξε θύμα εμμονικής παρακολούθησης από μια γυναίκα
LIFO NEWSROOM
Στο μυαλό του Τζον Λε Καρέ

Πολιτισμός / Ένα βότσαλο με την ένδειξη «to fix» και άλλες 1200 κούτες είναι το αρχείο του Τζον Λε Καρέ

Μια νέα έκθεση ανοίγει το δαιδαλώδες αρχείο του πιο διάσημου συγγραφέα κατασκοπείας, φωτίζοντας τη συναρπαστική, συχνά ιδιόμορφη δημιουργική διαδικασία που έκρυβαν τα μυθιστορήματά του.
LIFO NEWSROOM
«Φάρμα»: Τα ζώα «ζωντανεύουν» μέσα από τη Νεοελληνική Γλυπτική στην Εθνική Γλυπτοθήκη

Πολιτισμός / «Φάρμα»: Τα ζώα της συλλογής της Εθνικής Γλυπτοθήκης αποκτούν μόνιμη έκθεση

Ένα πιο σπάνιο, αλλά πολύ ενδιαφέρον θέμα της Γλυπτικής, όχι μόνο μέσα από την ιδιαίτερη προσέγγιση, αλλά και μέσα από το ύφος του κάθε καλλιτέχνη, άλλοτε έντονα ρεαλιστικό και άλλοτε λιτό και αφαιρετικό, από τη δεκαετία του 1940 έως και τη δεκαετία του 1970.
ΕΛΠΙΔΑ ΜΟΥΡΚΑΚΟΥ